Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aj autá môžu mať oči. Jaguar ich testuje na autonómnom vozidle (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

A uz som nasiel problem:

...Vychádzalo sa z predpokladu, že než človek vkročí na priechod, zvyčajne sa rozhliadne a uistí, že ho vodič v blížiacom sa voze zaregistroval a že automobil spomaľuje...
A prave ten predpoklad je iba teroeticky. V praxi prave najviac autom zrazenych ludi voslo do jazdnej drahy bez obzerania sa a dokonca necakane. Inac by ku kolizii nedoslo. A ak sa ani neobzrie, neuvidi ani ako sa mu auto pozera do oci resp. dakde tym smerom, ci nanho zmurka ci meni farby. Jednoducho vykroci do cesty. Ak by aj dake senzory dokazali identifikovat chodca pred autom, v mnohych pripadoch by ani bleskurychle reagujuce serva auto nedokazali zastavit zavcasu.
Zatial este pocitace nedokazu predvidat co kto urobi. Skuseny vodic ano uz len preto, ze sleduje cele okolie, nielen cestu. Ak vidi chodca co sa cudne sprava, radsej da nohu na brzdu podobne ako pri obiehani stojaceho busu ci jazde medzi zaparkovanymi autami, kde decka medzi nimi su neviditelne (podobne ako psici:-) a da sa predpokladat, ze nieco spomedzi aut vybehne.
Moj nazor: pokym nad a pred autom nepoleti dron s kamerou prepojeny s palubnym pocitacom auta a jeho program nebude mat "databazu skusenosti", budu chodci zrazani autami aj nadalej. Iba auto na nich tesne predtym este zartovne zazmurka. Anglicky humor mam rad...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No ale ak chodec doslova vbehne do prechodu bez pozerania, je uplne jedno ci auto riadi clovek alebo pocitac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

""

Nemusí to byť pravda, lebo vodič vidí chodca a registruje ho aj keď mu vidí chrbát...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj mimo prechodu, to najma.
Preto pokladam toto riesenie za britsky humor, aby auto na cloveka nez ho zabije jeho vlastnou vinou nanho este predtym zazmurkalo. To radsej makky airbag na cumaku auta, ale vynachadzavost chodcov nema hranice. Ti sikovnejsi narazia do iduceho auta aj zboku, najma ak cumia do mobilov. Treba sa zmierit s tym, ze aj v buducnosti sa budu vyskytovat kandidati na zrazenie a budu aj zrazani, lebo fyzikalne zakony nepustia a co sa neda ubrzdit to sa neda - a bum. Preto som navrhoval scasti aj vazne ten dron vpredu. Pri niektorych rallye pretekoch uz teraz pred autom leti vrtulnik v spojeni s autom a hlasi mu prekazky vpredu.
Jazdim od roku 1975 doteraz a co dokazu chodci je az neuveritelne, najma u nas. Iba vdaka predvidavosti z praxe a prislusnej opatrnosti -ale aj z nehod na Youtube!- som ich uz zopar nezabil. Zmurkajuce auticko by som za riesenie aspon u nas za riesenie nepovazoval, ale ako vyskumna uloha na niekolko rokov - preco nie. A mohlo by aj nahlas nadavat...
3/3
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Co je rallye??

Poprosim o o vysvetlenie daneho slova. Ak myslis rally tak zase poprosim o nazov daneho preteku. Lebo v tvojom komentari citam taketo nieco po prvykrat ze vrtulnik leti pred kazdym autom a hlasi mu prekazky na ceste. Dakujem ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vysvetlenie slova:
https://cs.wikipedia.org/wiki/...
Pouzitie slova:
https://sk.wikipedia.org/wiki/...
https://www.google.sk/search?l...
Dakkar pri najmensom, ale aj pri nych, kde sa prieskumnici trasy vydavaju za TV kameramanov. Ale neleti pred kazdym autom, aj keby mohol. Iba pred bohatymi :-)
A pocul si uz o dronoch? Pre turistov su take co ich bud nasleduju (a nakrucaju, na to tam su) ale rovnako mozu letiet pred nimi a cez WiFi posielaju obraz toho co je pred nimi. Tam to bude pokracovat...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak rallye je po francuzsky rally. Beriem spat, ale minimalne sa to pouziva, snad len vo franc. verzii Dakaru.
Co sa tyka dronov a vrtulnikov nad ucastnikmi. Tak ani najbohatsie tovarenske timy nepouzivaju vrtulniky na prieskum trate pred jazdou. Pouzivaju skusenych jazdcov, ktori idu cca 2-3 hodiny pred jazdcami a overuju ci sa nahodou nieco nezmenilo oproti rozpisu. Z vrtulnika tazko uvidis vytahany strk, kamene a kde su, popripade namrznute plochy a pod. Vo WRC a na vacsich podujatiach sa vrtulniky pouzivaju len pre organizatorov, aby si pred startom kazdej rychlostky pozrel hlavny tatovy ci je "zabezpecena" a nechodia po ceste davy ludi ako ovce, potom ju pouzivaju kameramani a obcas sponzori a ini majetnejsi ludia, ktori sa bud chcu dostat na nejake konkretne miesto pri trati, alebo si pozriet rychlostku z vrchu. Neviem si predstavit aby na sutazi, kde je 100 aut letelo 100 vrtulnikov, popripade ked sa ide v lese k comu by im ten vrtulnik vlastne bol ....

Len tolko k tej vzdusnej podpore :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vrtulniky pri rally/e - foto:

Vsimni si, ze na niektorych fotkach leti vrtulnik pred autom. Preco ? Kontrola trate pred zaciatkom nezachyti aktualne zmeny ako po skoku havarovane auto za dunou, napriklad. Aj ked vrtulnik visi nad autom, aj tak vidi daleko dopredu, lepsie ako vodic. Cital som kdesi, ze prave na Dakkare niektore bohate tovarenske teamy tuto podporu neoficialne pouzivali a az po kritike ostatnych ju oficialne zakazali.
A drony? Staci kazdemu stanovit inu vysku letu a moze byt aj hromadny start 100 aut s dronmi pred sebou, aj ked drviva vacsina aut. sutazi sa jezdi jednotlivo. Drony aj vedia lietat po presne bodmi urcenej trase, takze navigator v aute sa bude uz iba nudit :-)
Ja mam v aute kameru DOD a v noci sa da nastavit na vysoku citlivost. Zatial na nu pozeram iba ked nevidim poriadne dopredu, lebo je malicka, ale chcem z nej vytiahnut videosignal do cca 7 '' monitora a dat si ho sklopne na slnecnu clonu. Aj v relativne uplnej tme vidim priam nadherne. A co este tak vidiet daleko dopredu...
https://www.google.sk/search?q...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem ci si uz niekedy aj bol na nejakej rally (nie na fotkach), ale bez navigatora si to v rally este velmi dlho neviem predstavit. Videl si uz niekedy rozpis navigatora pri rally? Ake udaje tam ma poznacene a co vsetko cita vodicovi? Jazdec ide vlastne naslepo a 100% doveruje tomu co mu povie navigator. Uz sa stalo aj spickovym jazdcom, ze havarovali prave z dovodu, ze bud zle poculi, alebo im to navigator zle precital. Oni nejazdia podla oci ale podla rozpisu, inac by boli pomali. Proste ked mu navigator precita ze nasledujuca zatacka je prava 1 na ktoru ides na plny kotol bez brzd tak tam ides aj ked je tam plno stromov a nevidis za zatacku, 100% veris, ze to tak je. Tu ti ziaden dron ani vrtulnik ani ine oci zvrchu nepomozu.
A to ze na fotkach je vrtulnik pred autom tak je to bud kamerovy vrtulnik alebo vrtulnik organizatora, ktory dohliada na bezpecnost. Nie su v priamom spojeni s autami. Takisto letia pomerne daleko od auta, aby pri niektorych extremne prasivych rychlostkach nevyrili prach a neznizovali tak viditelnost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jeden startup prave teraz riesi to ako sa chodec sprava.. a co odneho sa da cakat.. inak povedane ak je chodec pri ceste a je teenager riziko je vetsie zenaraz zmeni smer na vozovku... matka s dietatom v rukach ma riziko ine a ine detaily rozhoduju jake je to riziko.. atd...

tie oci auta su skor experiment aby ta "komunikacia"nebola jednosmerna.. ale aby aj chodec vedel/sa citil istejsi ci ho auto registruje...

na uliciach su uz AV auta co maju display vpredu s sipkami ..textom pre chodcov atd.. aby videli co od nich auto ocakava,,

...nova doba... ;)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto