Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zmenšovanie motorov nie je zlé, prináša aj výhody (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Objem nenahradíš

Nízky objem motora nešetrí spotrebu mimo mesta. Najmä na diaľnici sú pahltné.
A pri predbiehaní je to otravne neschopné dynamickej jazdy.
Možno ako druhé auto do mesta by to bola možnosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pri predbiehani pomoze turbo. Mam 1,2 turbo, predtym som mal 1,4 hladky v lahsom aute- neda sa porovnat. Solidne zrychlenie aj na 5-ke. Priemerna spotreba je fakticky rovnaka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuž jazdil som

na VW Polo s motorom 1,2. Keď som zapol klímu ako by som prikvačil prívesný vozík. Na dialnici pri 130 spotreba 8 litrov benzínu. Priemer spotreby som mal cca 6,5 l benzínu. Dnes mám Superb 1,8 turbo a spotrebu tesne pod 7 litrov (priemer na 140 tis km). Malý motor už neprosím, ale zase väčší motor je už zbytočný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

asi si mal nevydarený kus lebo polo mojej ženy malo iné parametre 1,2 + dsg. spotrebu 7 malo keď som išiel za - ba dialnicou a nesetril som ani trochu 140-160km/h. ona to mala na vozenie deti a seba po meste a priemerna spotreba bola 5,8 v lete a 6,5 v zime podotýkam 90% jazd po meste. šikovné autičko s dobrým podvozkom a ja som ho neraz vymenil za svoje.
teraz má hondu crv 2,0 automat spotrebu má 10,5 90% jazd po meste a predbiehať s tým autom je neskutočný problém. Ale je to o hodne väčšia krava (tá honda nie žena).
obe autá mala od nova
osobne si myslím keď atmosferu tak od 3L a malé objedmy jedine oturbované
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hlavne

koncer VW ma urcite podla mna lepsi automat ako ta honda.

ako do mesta asi mensi motor a turbo je dost dobra volba.

a to tvoje porovnanie sa tazko hodnoti, lebo realne porovnavas uplne inu kategoriu auta. vaha nepusti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dávnejšie som vlastnil Corsu 3 válec Eco slúžila na cestu do práce Ba-Letisko Swechat ak som ju nevytáčal pohoda jazda tak žrala ako zapalovač keď som sa ponáhľal tak spotreba narástla tak 9-10 l motor dovršil po 3 rokoch,niečo cez 90 tis. a začal sa totálne srágorovať takže za mňa 3-válec už nemusím ,no a čo sa týka Honda CRV 2,0 mám ju už 2-rokom síce nie automat a tam je spotreba 7,2-8 l pri cca 80% Ba ,ale že by som mal problém s predbiehaním ,tak to som teda fakt nepostrehol jednoducho podradím a ten motor ťahá a ťahá.......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tlačidlo klímy je predsatlačidlo TURBO :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Downsizing ?

Márne uvažujem, čo chcel autor svojim článkom povedať, načo ho vlastne napísal.
Ak chcel obhajovať malé motory s turbom, tak ich obdobie sa skôr končí, a to nielen kvôli zmene pravidiel merania spotreby a pod.
Menší povrch piestov musí byť zjednodušene povedané kompenzovaný vyššími tlakmi a otáčkami, aby sa dosiahol porovnateľný krútiaci moment a to rozhodne nepomáha životnosti pohyblivých dielov, vyššie otáčky sa horšie kontrolujú a to sa prejaví aj v spotrebe.
Teraz som presedlal z Mercedesa s 3L motorom do Seatu s 1,6L a rozdiel je značný, trojliter je zbytočne veľký, stačí 1-1,6 liter, ale cesta do bzučiacich modelárskych motorčekov je z konštruktérskeho hľadiska blbosť, pokiaľ neplánujeme jazdiť len z kopca a najlepšie aj s vetrom v chrbte!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1.6tdi je asi najhorsi motor... hlucny a slaby. Preco si to urobil? :-))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jo, jo, pán autor.

Tá poznámka o menej častí motora sa pohybujúcich u downsizingových motorov je skutočne trefa do...nuly, pán autor.
Pretože atmosferický motor má práveže menej sa pohybujúcich častí, keďže nemá turbo.
A práve to turbo je vecička s otáčkami nad 100 tisíc za minútočku. A o menej skúsených vodičoch a vodičkách, ktorí nemajú ani potuchy o potrebe chladenia turbomotora (a celý doterajší život žili s atmosférou) po záťaži pred vypnutím motora asi autor nikdy nepočul. Podobne ako spomínaní ľudkovia, ktorí sa s plným autom vydriapali na kopec, zastali a...okamžite vypli motor. A teraz to robia či budú robiť s malým turbomotorčekom. Čo ten na to, uvidia. A bude to bolieť, ich peňaženku.
Čo to so životnosťou turba urobí, autor nerieši, ale tí majitelia to riešiť budú musieť.
Zlatá atmosféra, nedám na ňu dopustiť a objemom aspoň 1.8 - 2.0 litra.
A ako beží dobrý motor so 6 - 8 valcami asi autor nikdy nepočul. Nádhera, zamatový beh, uši až zažívajú nirvánu, keď to počujú.
Ale OK, bral by som to ako istú daň niečomu, ale za pdmienky, že mám na výber. Ale aby boli modely, kde iný motor ako 3valčekové turbo nie je a zákazník nemá na výber, tak to je cesta do pekla a do náruče servisov, nie lacných.
Paradoxom mňa osobne je stav, keď pri preferovaní jednej značky som skončil u turba, keďže iné motory už nerobí. Ale chvalabohu aspoň za 2 litrový 4valček. Keby som kupoval auto zajtra, nikdy viac. I keď ja Japoncov nemusím, kúpil by som atmosféru v Mazde.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jo jo....ďalší atmosférický hipster

článok je o niečom inom ale on si tu musí nastúpiť a ...čo iné. hladká 3 litrová atmosféra, 6-8 valcov a ...čuduj sa svete, Japonec.
Bože, kedy s tým už prestanete, všetci...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Roger, OK, beriem na vedomie,

že ty auto nemáš alebo si majiteľ nejakého trojvalčeka.
Ja som nikdy 6 valec nemal, o 8 valci ani nehovoriac. Ale asi mám šťastie, že bývam v regióne, kde sa čas od času nejaký objaví a ak prejde okolo mňa a zrýchľuje, tak to je doslova slať počuť tieto motory. Nádherný zvuk.
Ja trojvalčeky nezatracujem, na mestskú jazdu (situácia, že sídliskový obyvateľ si bude mať kde po príchode z práce nabiť elektromobil alebo to isté na veľkom parkovisku pred nejakou firmou) budú ešte dlhé roky dobrou voľbou. Ale kto z majiteľov jediného auta jazdí len a len v meste?
Ale je pravdou, že pokiaľ nejaký vodič pôjde rovnakým spôsobom mimo mesto, vrátane diaľnice s naloženým trojvalčekom, tak úspornejší nebude oproti štvorvalcu a množina neznalých vodičov ani netuší, že po záťaži treba turbomotor aspoň minútku - dve po zastavení v cieli cesty chladiť na voľnobežných otáčkach.
Chcel som tým všetkým napísať, že boom zmenšovania valcov a objemu motorov už svoj vrchol dosiahol a aj výrobcovia chápu, že ich použitie má svoje obmedzené použitie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja mam

2l atmosferu subaru boxer - nedam dopustit
Turbo by sa sice v kopcoch niekedy zislo, ale odkedy mi odislo na druhom aute, o turbe nechcem ani pocut
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

2.0 bez turba je nezmysel. Priznaj si to :-) zbytocne naklady.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlupost

Kamos ma to iste auto s 2l turbom, registracny poplatok cca 1600 e vyssi, spotreba cca o 1,5 l vyssia, cenovo cca 8 tis. eur viac pri porovnatelej vybave. V ekonomike to isto nie je
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to mas pravdu

luto mi je za zvukom poriadneho 6V alebo 8V.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

6V vs. V6

V Lego Technic som mal v aute poriadny 6V motorček, ale potom som kúpil 10,5V motor a to bol teprve zvuk ;-)
(prepáč, nedalo mi :-) )
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok

kazdemu po com mu srdce tuzi :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1.2l trojvalec

som mal pozicany na tenerife. Lenze tam su tak strme kopce a ulice, ze ten chudak leon to ledva vytiahol na jednotke. ani na miernejsich stupaniach sa casto nedalo zaradit dvojku, lebo by to skapalo. a zralo to ako dive cez 8 l/100km.
a presne ako napisal diskuter vyssie - zapnutie klimatizacie bolo ako keby mi pripojili vlecku od traktora.
o predbiehani ani nehovorim.
dakujem, neprosim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Načo?

Celkom nerozumiem významu takýchto článkov. Inžinieri"obľubujú" a vyvíjajú také motory, aké vedenie naplánuje. Keď ľudia chcú kupovať 1.5t vážiace SUV s miniatúrnym úložným priestorom a motorom s objemom 1l, tak firmy také autá budú vyrábať. Áut je stále viac, ekologické normy je treba sprísňovať. Aj súčasné 1l motory do hodiniek na naftu majú problém prejsť normami aj s AdBlue, filtrom pevných častíc. Pritom atmosférický 1.6 benzín nepotrebuje nič z toho a EURO6 splní bez problémov.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto