Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Slabé predaje a emisné normy posielajú do dôchodku ďalšie známe autá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Toho Versa

je naozaj skoda.

Je to dobre a spolahlive auto, vhodne pre rodinu (nic podobne nema 3 samostatne sedadla vzadu, pricom maju dost miesta) a pricom je dost velke a zaroven ponuka benzinovy motor. Tazko sa zan bude hladat nahrada, kedze tento typ MPV je na ustupe proti SUV, kde sa nevojde nic...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

VW Touran

V druhom rade ma tri samostante sedadla Volkswagen Touran. Kazde z noch ma aj isofix. A ked das treti rad aj ten ma isofix. V tomto a aj v priestore ma Touran prednost aj pred SUV.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mal na mysli

... "niečo podobné", nie auto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pozeral som

aj Touran aj Sharan aj kopec inych.
Ale toto su uz velke a tazka auta, kde je treba silny a dobry motor. A preto tam vsade pchaju diesel a to som nechcel (po tej nedavnej kauze).
A hlavne mi nevravte, ze ponukaju aj rozne TSI motory na benzin, to su hrackarske motory a nie pre 2 tonove auto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

slappy,

zabudol si na 2.0 TSI (TFSI), ktoré môže mať 200 alebo až 245 koní. TO je málo na 2 tonové auto? Hračkársky motor to určite nie je. Motor 1.0 TSI určite áno.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nezabudol som,

ako vravim nejake TSI/TFSI motory neriesim, lebo maju turbo.

Klasicka atmosfera a hotovo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hmm ...

Akože čo je zlé na 2.0TSI 220 koní v Sharane ? Alebo 1.4TSI 150 koní v Tourane ?
Lebo turbo to je argument ako od malého decka.
Dnes je turbo všade a oveľa lepšie sa s ním jazdí. Automat a pohoda.
Kto by chcel točiť nejaký ťažký 3-liter nad prednou nápravou v MPV ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pretoze vacsina ludi ma urcitym sposobom blok pred novymi vecami. Podobne to bolo, ked sa prechadzalo z konskeho povozu na auta. Na druhej strane si povedzme, ze dobry atmosfericky motor toho vydrzal neporovnatelne viac, ako motor s turbom (vacsie namahanie motora, materialov atd.) Tiez sa auto stalo cisto spotrebnym tovarom. Uz si nekupujes auto na 20 rokov, ale sami vyrobcovia sa nas snazia presvedcit, ze nove auto by si mal menit kazdych povedzme 3-5 rokov (vid "zaruka", ktoru ponukaju) a "kvalita" (horsie spracovanie iterieru, menej kvalitne suciastky atd.).

A v neposlednom rade, kto by uz len chcel auto, ktore splna prisnejsie emisne normy? Aj bez ohladu na DieselGate musime uznat, ze to, co lezie z vyfuku aut dnes a pred 20 rokmi je priepastny rozdiel (hmmm jazda za takou starou Aviou alebo nalozenou Tatrou...). To je napriklad navyse DPF, EGR a ine suciastky, ktore sa bud opat kazia, alebo ich treba po case jednoducho vymenit a to su peniaze navyse. A to nikto nechce. Ludia myslia hlavne na seba a svoju penazenku (tu a teraz), nie nato, co po nas ostane nasledujucim generaciam (znecisteny vzduch atd.). Nastastie ludi, ktori si dobrovolne nechaju vymontovat DPF je stale menej a menej a aj ceny DPF isli hodne dolu :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Osobnych aut bez turba je dost malo...

Novych osobnych aut bez turba sa malo vyraba. Kupovali sme auto a chcel som v nizsej strednej triede bez turba, akurat Kia, Mazda, Hyundai. Ale TDI motory su super...ak sa rozbehne turbo, tak Ta tlaci do sedadla :-) Mam moznost jazdit s motorom CDTI 99 kW, oproti benzinu amtosfere to je poriadna "sleha'
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Plus Toyota. Ta ma hybridy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Diky za upozornenie...

Diky za upozornenie, na Toyotu som, zabudol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako moze CHR vytlacat Verso??? Tie vozidla su absolutne neporovnatelne.... Jedno je imageova blbost ktora je absolutne neprakticka, druhe je onicom auto ale super pre rodinu....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toyota Corola nahradi Aurus? Komu hrabe? Corola sa predava uz X rokov a Aursis sucasne. Nedavno som v predajni obzeral obidve auta a stali vedla seba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Samozrejme AURIS...Tak skoro rano bez cafe robim preklepy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vraj sa majú oba rady zjednotiť pod Corollou: sedanové aj hatchbackové modely.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Umelý" názov Auris sa ukončí, sedan, HB aj kombi už bude ponúkané ako Corolla (ako tomu bolo dlhodobo pred Aurisom).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K tým turbo motorom.

Je pravdou, (momentálne prvý raz v živote mám auto s turbo motorom) že turbo motory majú pri šliapnutí na plyn od voľnobehu akúsi dieru a reagujú s malým oneskorením. A to isté píšu a hovoria aj mnohí motoristickí novinári, aj takí, ktorých názor je relevantný. Po dosiahnutí istých otáčok motor "vystrelí" do otáčok.
Atmosferické motory nemajú žiadny ostrý nástup od nejakého okamžiku, ale ich čaro je v tom, že nastupujú plynule, krásne plynule od voľnobehu až po obmedzovač. A nielen preto aj ja atmosféru nadraďujem nad turbo.
Obecne však, aj v iných diskusiách, je reč o turbo motoroch v malých trojvalčekových motoroch.
A naozaj, a to nie je nikto, kto by ma presvedčil o opaku, je iná káva 0,9 litrový trojvalček s turbom a úplne iná minimálne 1,6 litrová atmosféra. Čo aj deklarujú rovnaký výkon.
Pochopiteľne, 6 valcové trojlitrové turbo je na inú diskusiu.
Klasické motory bez turba máme viac ako 110 rokov, turbo prišlo neskôr, ale v začiatkoch najmä v závodných motoroch. V bežnej premávke prevládali atmosféry ešte nedávno.
Dnes, keď mnohí majú názor, že životnosť akýchkoľvek výrobkov je nižšia ako kedysi, lebo treba donútiť zákazníkov kupovať zase a zase nové a nové výrobky alebo nechať zarábať servisné organizácie, je práve atmosferický motor, z princípu svojho zloženia a činnosti, spoľahlivejší. Má menej pohyblivých častí a práve to turbo je časť motora, ktorá má tie otáčky enormné, podľa otáčok motora aj 300 tisíc za minútu.
Iste, chápem potrebu znižovania emisií a spotreby paliva. Ale to platí tam, kde si môžu ľudia dovoliť jedno, maloobjemové autíčko s turbom do mesta/práce a druhé, s väčším objemom a výkonom mimo mesta, na dlhšie trasy a pod. Maloobjemový trojvalček zaťažený pri vyšších rýchlostiach je neúsporný a aj emisie stúpajú. Nie je dôvod nahrádzať ním atmosféru.
Preto by mala byť možnosť voľby. nemyslím si, že automobilky, ktoré pri niektorých typoch (napr. nová Fabia) úplne vypustili štvorvalce, neurobili dobre. Tak ako bol omylom motor 1,2 THP. Nepoznám jedinú jeho prednosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ani ekologicky nie sú malé turbo motory výhra. nízka životnosť plus o dosť väčší humus vypúšťajú z výfukov. ich exhaláty obsahujú viac škodlivých látok a oveľa viac škodlivých pevných mikročastíc, než klasické atmosferické motory
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sranda, že v článku sú rôzne autá rôznych značiek, ale dve tretiny diskusie je o Toyote :) Toho Versa bude škoda, jedno doma máme a ako rodinné auto kompaktnej veľkosti je výborné (je nás 6 :)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto