SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

kamery namesto zrkadiel su ok pri kamionoch, ale v osobnom aute je to somarina, rucite by som to nechcel.
co by robil vodic ked zaspi na svetlach - sleduje smarphone - na to nepotrebujem podcast.
najcastejsie chyby slov. vodicov - jazdia prilis rychlo a prilis agresivne.
dalsie vec - ale tam su aj pravidla postavene na hlavu - kruhace.
 

Veľkou chybou je nedodržanie

bezpečnej vzdialenosti medzi autami. Niektorí blízni pri 100 km rýchlosti sa zavesia na auto div mu nevlezú do kufra. A toto polícia neregistruje. Pritom ide o jeden z najčastejších dôvodov havárií.
 
Hodnoť

 

Na svk cestach mame dva problemy.
Kvalita slovenskych ciest a slovenskych vodicov.
 
Hodnoť

 

1) pravda, ze ludia sa namiesto zaradenia rychlosti na zelenu a odchod, radsej asi sparaju v nose
2) neznasam ludi, co sa "zipsuju" na zaciatku pripajacieho pruhu, nech sa zaplni pripajaci pruh, a ludia sa zaraduju az na konci, a nie ze par somarov sa silou mocou snazi zaradit na zaciatku, pichne cumak do priebezneho pruhu, tam zastavi premavku, lebo on chce ist mozno este do dalsieho a zatial ho obehne 15 aut v odstavnom...
3) vacsinou zeny, si myslia, ze auto nenastartuju bez telefonu na uchu. toto vidam pravidelne pri Kike v BA, ze zena sadne do auta, da telefon na ucho a potom zacne startovat a takto odchadza. pre ne je uplne normalne, ze za volantom sa soferuje. ovela menej chlapov vidim s telefonom na uchu ako zien
4) ked kamion ide mimo obce 80, tak ludia za kamionom, bez auta s vykonovou rezervou, alebo bez skusenosti nenechavaju odstup, takze sa neda predbiehat o jedno auto, ale treba obehnut este 4 idiotov nalepenych na kamion naraz. potom skus neprekrocit maximalnu povolenu rychlost pri predbiehani...
5) niektorych pravidlo je: naco by som pouzival spatne zrkadlo, ked idem mimo obce predbiehat. potom dalsie predbiehajuce auto vytlacia do priekopy. to sa mi skoro stalo uz viac krat, ak by som nezareagoval vcas.
atd...
 

 

pre ne je uplne normalne, ze za volantom sa soferuje = pre ne je uplne normalne, ze za volantom sa soferuje a telefonuje.
 

 

Pre ne je úplne normálne, že za volantom sa telefonuje. Šoférovanie je len nevyhnutná príťaž.

Okrem telefonovania je ešte obľúbené drístanie na fejsbúku, najmä v pomaly sa posúvajúcej kolóne.
 

Podpisujem skoro všetko

teda okrem telefonujúcich žien, ja mám pocit že telefonujú všetci...

Hlavne podpisujem ten pripájací pruh, to je katastrofa a vytvára to veľké problémy. Ja neviem či to je nejakým strachom že potom sa už nezaradia alebo im je blbé pripájať sa na konci, ale ten chaos čo tým robia je fakt frustrujúci.
 

Handsfree

Pritom handsfree už je dnes súčasťou výbavy takmer každého nového auta a keď aj nie, tak akékoľvek autorádio s bluetooth a mikrofónom sa dá zohnať do 100€. Nechápem prečo, keď je pre niekoho také dôležité v aute telefonovať, nemôže zainvestovať do rádia s handsfree. Ešte by aj nemuseli používať ce a usb, ale aj na tú hudbu by to mali...
 

Podľa mňa to handsfree nerieši

Oveľa viac vadí pri telefonovaní za volantom zamestnaný mozog, ako zamestnaná ruka.
 

 

Čo ja ti viem, ja to handsfree z času na čas používam a pripadá mi to byť úplne to isté, ako keď vedľa mňa niekto sedí a rozprávam sa so spolujazdcom. Ale je teda pravda, že nejaké dôležité veci nad ktorými by som musel nejak extra premýšlať cez handsfree neriešim.
 

 

hlupost, za volantom neriesis jadrovu fyziku, ale obycajnu konverzaciu. ked mas riesit zlozite problemy, rozhodovanie, tam to viem uznat, ze to zamestna mozog a moze znizit koncentraciu na soferovanie. ale hentie slepice, co sadnu do auta a vtedy si daju telefon na ucho pochybujem, ze idu riesit nejaku vaznu diplomaticku krizu veducu k svetovej vojne. to by znamenalo, ze ked ma clovek v aute dalsich ludi, nesmie sa s nimi rozpravat, lebo to zamestnava jeho mozog. ale dobre, viem este aj uznat, ze nejake male percento ludi sa nevie sustredit ani na obycajnu konverzaciu a zaroven soferovanie. a ked aj taki si daju telefon na ucho, tak to uz je rovno na facku.
 

V podstate súhlasím

Poviem to trochu inak. Keď riešim obyčajnú konverzáciu, tak mi je jedno, či mám telefón v ruke či nie.
Ja robím servis jednej japonskej firme pre celé Slovensko. Preto pre vzdialenosť sa najprv snažím čo najviac zistiť a vyriešiť po telefóne. Pri tom sa mi niekedy stane, že namiesto pôvodného cieľa cesty v meste, odbočím k supermarketu, či domov... proste idem podvedomo cestou, ktorú často jazdím.
Hansfree toto nevyrieši.
 

 

toto co opisujes, ze ked rozmyslas nad niecim inym a namiesto do obchodu odbocis domov sa vola vodic v autopilot mode. neviem teraz o tom najst ten clanok. stalo sa to urcite vela soferom, da sa to odpozorovat tak, ze napr. soferujem, netelefonujem, nerozpravam sa, a zrazu sa zbadam, ze neviem ako ubehlo poslednych par sto metrov cesty. v principe clovek podvedome nadalej vnima co sa deje na ceste, ale mozog to odfiltruje. v tomto pripade si nemyslim, ze mozog je 100% sustredeny na cestu, ale takisto nenabura a vie zareagovat na situacie, ktore sa udeju. ale nemyslim si, ze je to porovnatelne s konverzaciou nevyzadujucou si zvlast vazne rozhodovanie, myslim, ze sa to prave rovna tomu, ze potrebujem popri sustredeni na cestu vyriesit napriklad zlozity matematicky priklad. cize sustredit sa na cestu a pritom mat konverzaciu s kamaratkou, ze ktory koberec sa mi vlastne hodi do obyvacky, cez handsfree je podla mna ok. co neni ok, ked slepica si da telefon na ucho. potom nevie co skor, ci preradit, ci dat ci nedat smerovku, co s lavou pravou rukou, s ktorou vlastne chytit telefon, s ktorou volant.
 

Suhlasim...

... a doplnam par svojich bodov :-)

6. Jazda stredom cesty. Stretavam coraz viac vodicov nalepenych na stredovej ciare (aj na novych a kvalitnych cestach, so sirokou krajnicou). Ak chce potom clovek cez nich vidiet dopredu, musi sa vysunut az do protismeru (ktory je, samozrejme, plny podobnych pacientov, iducich par cm od ciary tiez).

7. Nezmyselne nadchadzanie si pri odbocovani. Obrovska krizovatka viacprudovych ciest, osobitne odbocovacie pruhy vpravo/vlavo, uprostred krizovatky asfaltova plocha jak mensie letisko a chlapik na obycajnom golfe si pri odbocovani vlavo potrebuje nadist 40 cisel do priebezneho pruhu vedla seba. A podobnych pripadov tiez stretavam coraz viac (pri nas je jedna podobna krizovatka). Absolutne to nechapem.

8. Toto asi nie je nebezpecne, ale vyzera to srandovne - ludia odbocujuci normalne vpravo, blikaju dolava, akoby (iba) menili pruh :-)
 
Hodnoť

podcast

neda sa to pocuvat. preco to robite? Neda sa tym rychlo prebehnut aby som zistil ze ci ma nieco zaujima. Vydrzal som az po to ze mam dodrzivat vsetky dopravne predpisy.
Podla mojho nazoru jazdit podla vodorovneho znacenie nakresleneho na cestach v Bratislavskom kraji dokaze iba vyznavac vytvarneho umenia - expresionizmu.
 

 

ja som vydrzal az po zakaz tvarovej jogy. nevadi, ze autor netusi co to je, nijako ho to neobmedzuje ani neohrozuje, ale chce to zakazat.

niekedy si myslim, ze Tomas Novotny sa vratil do redakcie pod pseudonymom.
 
Hodnoť

 

1.) Neopodstatnena jazda v lavom pruhu ci uz na dialnici, mestskej vypadovke alebo v meste - neohrozene vedu v BA auta s mimobratislavskymi SPZ
2.)Parkovanie na miestach pre ZTP bez preukazu ZTP - zas neohrozene vedu mimobratislavske SPZ napr. pri IKEI v BA.
 

 

Co je to neopodstatnena jazda v lavom pruhu v meste?
 

 

Zdrziavanie sa v nom aj ked je za tebou rychlejsie iduce auto. Pritom staci sa preradit do pruhu praveho a vsetci sme spokojni. Plati to najma na vypadovkach.
 

 

Ale toto si si vymyslel. Povinnost uvolnit rychlejsiemu vozidlu lavy pruh mas vtedy ked pravy je obsadeny. Inak ta veselo moze predbehnut z prava. Potesilo by keby vsetci jazdili v pravom pruhu ale v meste to nie je podmienka.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto