Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prestaňme démonizovať naftu, zhodujú sa odborníci (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

este by ma zaujimalo akym technickym zazrakom sa podarilo emisie tak zredukovat, za aku cenu, preco to neslo skor a ci vydrzia nizke dlhsie ako po prvu emisnu kontrolu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

preco asi

- elektronika a systemy ti zabrania puzivat auto bez filtra pevnych castic
- ta močovka (obchodne nazvy ad-blu) zachyti 99% NOx a systemy v aute tiez zabezpecia, ze bez nej sa jazdit NEDA

proste je to nieco uplne ine ako stary traktorovy smradlavy dymiaci diesel spred 15-20 rokov zbaveny filtra pevnych castic a produkujuci 20x 50x ci 100x viac NOx
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

color me dubious.

OK, dik za info, nikdy som diesel nemal, tak neviem.

Elektronika zabrani, hej? Google 'diesel bypass adblue particulate filter' hovori trochu nieco ine.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ahaaaaaaaaa

gúgeľ vravi, no klikol som sem: https://www.avontuning.co.uk/s...

1) neskutocne chujiny ... ze treba strasne casto doplnat a je to drahe ... im tam asi na tom portali pekne sibka, alebo si robia infalntilnu reklamu ... mocovku treba dplnat raz sa cca 10 tisic km a nebude to stat ziadne tisice ani ziadne stovky €
2) sprav to na svojom aute za 20-30 tisic €
3) treba servisny zasah do elektroniky/mechaniky celeho SRC systemu, pripadne tam mat nartvalo primontovany nejaky bazmeg
4) cele to stoji asi tolko co 1/4 miliona km jazdenia s mocovkou
5) na najblizsej TK/EK (kde im emisie NOx vyletia do takych vysok ze im to vyrazi strechu) budes vraviet co? juuuj, hups, nasiel som to na gúgeli?
6) zmysel celeho napadu = NULA
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ty ako hladas informacie, nie cez google? Uz mas vsetko v hlave? Ci ako Slize hovoria "v hlave nasli velke h..., vsetko mali v malicku" ?

Sam vies, ze aj doteraz ludia filter obchadzali, a budu chciet aj nadalej, ak budu verit ze tym usetria alebo zvysia vykon alebo im narastie dingus. Realita a zmysel s tym nic nema, ak by neexistoval dopyt, nebolo by na to tolko ponuk.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Existuju krajiny (a nie su vobec daleko od nas, napr. Rakusko), kde vedia taketo obchadzanie (vykuchanie DPF filtra, prenastavenie ECU,...) zistit priamo pri technickej kontrole na ceste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Asi si nepochpopil podstatu clanku. Ti co budu obchadzat filtre to budu robit aj potom, ale predpokladam ze to nie su ti isti, ktori uz nemaju zaujem o diesel pretoze znecistuje :) o tom je clanok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pochopil. Ide v podstate o preklad tlacovej spravy ACEA - https://www.acea.be/press-rele...

Cize PR, len to jaksi zabudli uviest.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jazdím s AD BLUE

už niekoľko rokov. Podľa veľkosti nádrže sa to dopĺňa raz za 10-15 000 km.
Cena na benzínovej pumpe zo stojana je cca 0,40€/l dopĺňam cca 10l.
Cena 4€/ 10 000 km.
Nevidím motiváciu takýto systém demontovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nuz

no to treba vysvetlit tomu s nickom "stvrty ", ktory asi poklada za uzasne racionalne dat si za stovky € toto odstranit a obchadzat mocovku

kontraproduktivna chujina ako osipana
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

akurat, ze adblue tam pridavaju prilis malo, vid
https://www.greencarreports.co...

"The AdBlue urea solution was contained in tanks too small to last the specified distance between refills, internal company documents reveal. In one 2008 email, an Audi engineer wrote that if customers had to refill their tanks every two months, "it would be a disaster for the entire clean diesel strategy in North America.... This assessment is shared also by VW, BMW, and Daimler." (Daimler is the parent company that produces Mercedes-Benz cars.)"

a

"All three automakers, BMW, and Mercedes-Benz, along with Volkswagen and its luxury division Audi, submitted documents to German regulators showing that the cars would use 0.26 gallons (1 liter), of urea fluid in 1,000 miles of driving, when it fact it would take 0.78 gallons (3 liters) of the fluid to neutralize emissions for that distance. "
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nevidím problém

aj keby bolo treba dopĺňať cca 2l na 1 000km (3l na 1700)
Nádrž má 17l (VW Passat) 10l vystačí na 5 000km.
Cena je zanedbateľná , samotné čerpanie je rovnaké ako čerpanie paliva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

problem nie je v doplnani

problem je v tom, ze automobilky zavadzali klientov. tie nadrze na adblue boli male, pat vyrobcov sa dohodlo ze ich budu naschval robit take male.
takze sami si za to mozu - snad nepojdes k obchodnikovi/producentovi ktory ta vedome oklamal.
lebo to ze to s adblue funguje sa uz vie asi 15-20 rokov, lebo tento isty problem mali nakladne auta a autobusy. lenze tam to preslo bez echa, na tych autach je dost miesta na velku nadrz. ale aj tak par vyrobcov muselo najprv dostat pokuty, az potom to zacali pouzivat.
a dalsia vec - ten system s adblue nefunguje stale, napriklad nefunguje pri nizkych teplotach, ani pri vysokych.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nič nefunguje dokonale

Aj keby som mal tankovať každých 1000km by to nebol problém.
Menšiu nádrž hádam nemá žiadne auto.

Viete aké sú tie nízke a vysoké teploty?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

re "Viete aké sú tie nízke a vysoké teploty?"

zda sa ze je to 200C
https://www.dieselnet.com/tech...

alebo toto
Diesel Emissions in Review
http://www.corning.com/media/w...
43 stran, nechce sa mi to citat, ale je tam vela miest, kde sa tiez zmienuju o 200C a o zlepsovani "SCR performance at low temperatures"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ďakujem

Zaujímavé čítanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pre teba to nie je problem. ale manazment tych automobiliek to videl ako problem.

a teda bolo:
Dieselgate I: LNT technologia, kde nas VW manazment ***** ked tvrdil, ze LNT dokaze to iste co SCR
Dieselgate II: SCR technologia, kde sa rozhodli pridavat malo AdBlue

kedze ma Passat s SCR, tak mozno staci tomu autu urobit upgrade firmwaru, a bude pridavat viac AdBlue.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Podľa tvojich odkazov

je treba pridávať správne množstvo (ani veľa, ani málo).
Otázka je, prečo toto nastavil výrobca "zle".

Ani 3x násobná spotreba AdBlue nerobí žiadne finančné problémy.
30 l x 0,40 = 12€ /10 000 km 0,12€/100km

Oveľa horšie je nakupovať AdBlue v plastových flašiach.
Tak stojí 10l cca 3-násobok, v 1l flašiach viac ako 5-násobok
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pripajam sa, mam Citroen C3 Aircross r. 2018, S and S blueHDi 100 s emisnou normou 6.2, mocovka super vec, dolievanie raz za rok pomaly...normalne ani nafta nesmrdi,necitit nic,ako kedysi stare dieslaky, taktiez aj po startovani studeneho motora, nejde ziaden kudol dymu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Motor

Diesel potrebuje na splnenie noriem filter pevných častíc a AdBlue. EURO 6 Benzín nepotrebuje jedno ani druhé.
Motor 1.9 TD s porovnateľným výkonom z roku 2000 mal možno len o málo vyššiu spotrebu ako dnešné 1 - 1.2 turbo motory. Downsizing, start-stop je akurát pre dobrý pocit a demonštráciu toho že sa aspoň niečo robí.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto