Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo je Kia Ceed najlepšie auto, aké sa na Slovensku vyrába? (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Smola...

... mohol z toho byť taký pekný nový Carens...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

celkovo toto nechapem...

automobilky vyrabaju len male mestske vozidla a potom same crossovery a SUV. Pritom nikdo nezije na lazoch ze by skutocny offroad potreboval a parkovacie miesta su jak z 80 rokov 20 storocia v kazdom meste.
Co je toto za trend? MPV vsetky automobilky odpiskali a namiesto toho nukaju nieco co ma o par centimetrov vyssi podvozok a ziaden kufor...
Nastastie som stihol kupit este poslednu generaciu Kia Carens a dufam ze mi este 10 rokov vydrzi... v case ked som kupoval, nebol este novy Touran, ani SMAX... medzi tym vsak uz SMAXY, CMAXY ford odpiskal... peugeout spravil z 5008 viac SUV ako MPV.. a KIA odpiskala CARENS tiez...
Ak chce clovek prakticke auto ma si kupit dodavku ako ford turneo alebo opel combo... no dik... tie auta vznikali na uplne ine uceli a len tam dohodili stolicky pre pasazierov namiesto nakladneho priestoru... pritom MPV su take prakticke... zvlast pri aute sa treba rozhodovat rozumom a nie emociou... :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Volá sa to trh. Vyrába sa to, čo je žiadané zákazníkom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presporsky

Mas pravdu a je to hype, ale ako kazdy modny hype vystrelok, aj toto sa zastabilizuje. Autmobilky radi pridavaju SUV nie len kvoli tomu, ze to je trendy, ale aj kvoli marze. Na SUV a crossoveroch zarobia viacej ako na beznom aute, lebo ludia su blby a ochotny priplatit. Ale po case vela ludi zisti, co stoji servis, kolesa, ktore su vacsie a poplatky, lebo SUV je nie len vyssia cena, ale aj viacej stoji prevadzaka auta. Ja dufam,ze stale bude nejake MPV na trhu, lebo je tu stale silna skuina ludi co preferuju MPV nad SUV. Aj ked vyber bude mensi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

súhlas, máme podobné dilemy, čo kúpiť pre rodinu s troma deťmi, asi už len nejaký jazdenku. žiaľ, ako piše presporsky v svojom príspevku, vyrába sa to, čo je žiadané na trhu. a trend je, že ubúda ľudí, čo majú rodiny a viac detí. kto má teda viac ako 2 deti, má smolu. suv sú výsostne neprakitcké opachy, zvonku veľké, zvnútra malé. ľudia single alebo bezdetné, či 1 dieťa páry očividne presne toto vyhľadávajú
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jasne ze automobilky vyrabaju to co chcu

ludia, ale v tomto pripade je to nepochopitelne. Je za tym len setrenie nakladov alebo neviem co.
MPV kupuju aj ludia co maju menej ako 2 deti. Staci ze mas deti vacsie, chces ist pohodlne na dovolenku kde si beres vela batoziny alebo lyzovat, potrebujes tak auto s velkou kabinou aj kufrom. Uz aj jazdne vlastnosti to ma celkom slusne.
SUV je imidzova zalezitost. Za vela penazi malo prakticke muziky. Zalacli ich robit premiove automobilky a ostatny sa len opicia lebo tam vidia narast predajov.
Cize ten trh o ktorom hovorite je asi o tom, ze tam kde rastie dopyt po SUV narastla aj ponuka. Automobilky tam museli investovat do vyvoja tak ceny su vyssie... No a niekde usetrit musia a tak setria na MPV, lebo tam si len kanibalizuju vlastnych zakaznikov. MPV su lacnejsie lebo ich vyvoj bol uz davno preplateny ziskami z predajov... Cize na jednej strane tu mame MPV ktoreho rocne predaju 70 tisic co im pride malo a na druhej nove SUV, ktoreho ked predaju 70 tisic kusov tak sa tesia, lebo tam maju vacsiu marzu :). Cize za par rokov budeme svetkami toho, ze bude nedostatok rodinnych vanov a prebytok SUV a tak sa to zas zacne otacat... preto dufam, ze najblizsich 10 rokov mam vybavenych.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečo si pre rodinu

s veľkými deti nekúpiš coupé?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Suhlas

Pred rokom som v ramci obchodu a zliav dotrepal mercedes R. Je skvelý ale ja jazdím prevažne krátke trasy a trojliter sestvalec do mesta velmi nieje. A benzín od MB by som chovať nechcel. Ale zalubil som sa dotohto typu aut, no nove uz nenajdem. Aj medved ma nevyhodu, ked je 6miestny tak absentuje kufor. Tetaz medveda predavam chystam sa do fiatu, lebo som pocul ze doblo sa da mat z trojsedakom v predu, a to ja briem ako nudzova sedacka, nie tie z kufra
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re

Zabudol som napisat, ze ako druhe auto mam Tucson1 takze ako auto do terenu som v klude a dokonca ani taketo auto uz dnes nekupim. Of road hej ale cenova hladina je mimo moje moznosti. Toto mam po otcovi bo ten, kedze uz chodia viacmej iba dvajasi kupil Juke
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Momentalne

Momentálne mi príde, že automobilky sa namiesto MPV kategórie orientujú na akýsi hybrid MPV a úžitkových dodávok (Peugeot Rifter/Citroen Berlingo/Opel Combo ako variácie z jedného koncernu + podobné dodavko-MPVčka od iných výrobcov). Sedel som v Rifteri nedávno v jednom bratislavskom nákupnom centre a priestorovo je to prepychové. Samozrejme, ekonomika prevádzky je horšia ako pri MPV typu Carens (keďže Carens je posadený nižšie, aj keď stále s dobrým výhľadom) a aj jazdné vlastnosti sú viac "dodávkové", ale priestorovo si to viem pre rodinu úplne v pohode predstaviť ako alternatívu čistého MPV.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

priewan

Suhlasim, tiez som nestastny z faktu, ze na ukor MPV vzinka pretlak SUV, z ktorych je vacsina uplne zvytocne auto. Ma to zle vlastnosti na cestu aj do terenu a vsetky su predrazene. SUV je pasca na degesov, co priplatia niekolko tisic za auto, co ma rovnaky podevozok ako normalne auto, ale o nieco vyssi a vysoke tazisko. Navyse to soferuju bud blondinky co je tragedia, alebo macovia co preferuju podla mna najnechutnejsie auto ao to su SUV coupe ako je X6. Nej nechutnejsie auta na trhu :(.
FORD planuje odpisat S-Maxa, este tu je Touran alebo Sharan a ich variacie, ale to uz je pomaly vsetko :(. Este Renault, ale to v zivote nekupim. Na rodinu je MPV najlepsie auto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

som netusil ze redaktor

testoval vozidlo kde mal az 7 stupnovu manualnu prevodovku:
"Voči manuálnej sedemstupňovej prevodovke sme nemali žiadne výhrady, má presné dráhy, príjemnú hlavicu radiacej páky a je s ňou radosť jazdiť."
:) Hotovy zazrak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Žiaden zázrak, iba ľudská chyba. Ďakujem za upozornenie, opravené na šesťstupňovú prevodovku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

First Edition nemá kožené sedadlá ani za príplatok. To čo ste testovali bola špeciálna výbavy pre novinárov, ktorú u nás nekúpite.
Bohužiaľ aj keď sa u nás vyrába tak si tu neviete objednať kožené sedadlá, JBL, adaptívny tempomat, sklenená strecha.....Všade inde okrem ČR čo som pozeral tak sa to dá.

Auto je naozaj tiché až na ten hluk od kolies. Tam mohli trocha viac zapracovať. Tá hláška pri na displeji je síce otravná, no po pár sekundách zmizne. Ak používam BT na telefonovanie tak vo volaných číslach ukazuje iba čísla bez mien. Ak niekomu volám tak sa meno síce zobrazí no iba pri tomto jedinom volaní. Ostatné volania na toto isté číslo sú znova bez mena.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Suhlasim so vsetkym co pises.

Este doplnim, aby niekoho nepomylila ta vybava na fotkach, ze ani odvetravane predne a vyhrievane zadne sedadla nie su vo vybave First Edition. Automaticke parkovanie taktiez nie.

Laktova opierka sa da pozdlzne posuvat. V tomto sa autor clanku myli.

Testovana verzia nestoji 25k ako sa pise v clanku, ale okolo 30k a da sa kupit iba na zapadnych trhoch, nie na SK. First Edition stoji okolo 25k, ale chybaju prvky vybavy, ktore uvadza kolega vyssie a par dalsich veci co som doplnil ja.

GT Line verzia bude mat niektore prvky vybavy navyse oproti First Edition - niektore v cene a ine za priplatok, takze sa bude dat nakonfigurovat napr aj s adaptivnym tempomatom, polokozenym sedackami, ale stale nebude vyzerat ako tato testovana verzia (napr JBL audio, celokozene sedacky, odvetravane predne a vyhrievane zadne sedacky nie su v ponuke na SK). GT Line z nejake dovodu nema vyhrievane celne sklo, co First Edition ma s 1.4 turbo benzinom

Uz 2 tyzdne mam doma novy Ceed kombi a zatial velka spokojnost. Interier je naozaj urobeny na jednotku a s podvozkom tiez spravila Kia velky krok dopredu. Zatial jedine minus je trochu vyssi hluk od kolies, ale da sa to prezit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako posúvaš tú opierku? Ja som zatiaľ na to neprišiel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

opierka sa da posunut dopredu z povodnej polohy tym ze ju trosku silnejsie posunies. netreba nic stlacat alebo uvolnit nejaku zapadku
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a ja som si myslel ze najlepsie auto ake sa kedy na slovensku vyrabalo bol napriklad Golf VR6... alebo nejaky iny VW.
No eventualne 1203 z TAZ
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Este stale ma KIA Ceed volant mierne vlavo voci osi sedadla vodica? Toto mi na poslednom CEED-e hrozne vadilo. Navyse, ked porovnam svoju 3-rocnu Mazdu 3 2.0 Skyactive s touto novinkou, tak pri mensom vykone 88kW ma takmer totozne zrychlenie, spotrebu, krutiaci moment. Skutocne stale tu "vyhodnost" turba nechapem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ze porovnanie s golfom

a potom si clovek pozrie predaje v EU v 2018, jednotka je golf so 430.000 ks, ceed na 56.mieste so 79.000 . Asi tak.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto