SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Premávka na diaľnici D1 medzi Sencom a Bratislavou je obmedzená (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

hm

ono cez zimu tie nepriaznive poveternostne podmienky byvaju a vysoka intenzita dopravy je aj napr. v Rakusku.
Ja by som sa skor pytal, ci pri vystavbe / rozsirovani z 2 pruhov na 3 ta cesta dostala, co dostat mala.
 

 

Nedostala nic. Nebolo to rozsirovanie, ale vybetonovanie stredneho pasu (tam by malo byt vsetko ok) plus premalovanie z dvojpruhu na trojpruh. Problem je, ze novy pravy pas je z vacsej casti povodny odstavny pas, ktoreho podlozie nie je stavane na premavku kamionov, ktore v nom povinne jazdia. Z toho plynu neustale potreby oprav na tomto useku.
 

To nie je diaľnica

to je nedokončená stavba


8 rokov neskolaudovaná diaľnica je stres a nervy. Dokedy ešte?!

Od jesene 2009 neskolaudovaná diaľnica D1 v úseku BA do TT s „dočasnými“ troma pruhmi je jedným z výkvetov Slovenska.
https://www.topspeed.sk/8-roko...


Farba čiar na ceste spresňuje ich význam

Vodorovné dopravné značenie nemusí byť len biele. Modrou sa vyznačujú platené parkovacie miesta.

28. nov 2014 o 5:00 Tomáš Novotný

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Vladimír Šimíček)
Písmo:A-|A+103

Vlasto: "Je môj postreh správny? Je vodorovné značenie oranžovou farbou v poriadku? Vo vyhláške je vodorovné značenie, pokiaľ som niečo neprehliadol, len bielou farbou. Zaujíma ma konkrétne diaľnica od Trnavy do Bratislavy."

Jaroslav: "V Nitre na Mostnej ulici. naproti divadlu, premaľovali bielu prerušovanú čiaru značiacu okraj vozovky na modrú. Za ňou, ako bolo predtým, je platené parkovisko. Včera tam boli tri policajné autá a policajti fotili "odušu". Keďže som zistil, že mám medzeru vo vedomostiach, hľadal som význam modrej prerušovanej čiary na webe, ale nedopátral som sa jej významu. Čo znamená?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vodorovné dopravné značky môžu mať aj inú farbu ako bielu. Dokonca smú byť nielen namaľované, ale aj vytvorené iným stavebným materiálom tak, aby bolo jasné, že je to vodorovné dopravné značenie.

Ak sú čiary na ceste modré, označujú parkovacie miesta s plateným alebo regulovaným státím. Môžu tiež oddeľovať parkovací pruh s plateným alebo regulovaným státím od jazdného pruhu (na fotke).

Policajti tam mohli rozdávať pokuty za parkovanie na platenom mieste vodičom, ktorí za parkovanie nezaplatili.
ciara.jpg

Zelená sa využíva na vyznačenie cyklistických trás a ich priechodov. Na vyznačenie zákazu státia, zákazu zastavenia, alebo na vyznačenie zastávky vozidiel pravidelnej dopravy osôb sa používa žltá.

Oranžová farba na vozovke znamená, že vodorovné značenie je dočasné. Rekonštrukcia diaľnice D1 medzi Trnavou a Bratislavou bola zatiaľ len čiastočná. Preto sú tam na vozovke oranžové čiary a rýchlosť je obmedzená počas dňa na 110 km/h.

Vodorovné dopravné značenie nemusí byť len biele. Modrou sa vyznačujú platené parkovacie miesta.

https://auto.sme.sk/c/7475032/...

Ak je oranžové tak je to stále stavba. Akurát je divné, že už počas stavby sa stavaná vozovka pokazila..
 
Hodnoť

 

a ako take nepriaznive podmienky riesia vo Vermonte, ci v provincii Quebec, alebo v state Maine (more, sol, zima, ...), alebo v okoli Vancouvera? ... lebo to su uplne porovnatelne poveternostne podmienky ako na tom, pocasim tazko skusanom, juhu Slovenska. tam tiez cesty opravuju kazdy druhy tyzden? alebo tam skratka normalne a zodpovedne pracuju?
 

 

lenze u nich maju iba zimu a nie leto, taktiez u nas je ovela agresivnejsi kyslik, a zataz kvoli nedostatocnemu poctu pruhov je nad normou
irony off

a teraz si predstav ze ti dam 20.000 euro a poviem ti ze mas postavit meter dialnice na rovine. myslim ze za tie peniaze to spravis asi tak za 3 dni a bude mat aspon 1m hrubku :-)))
(vystavba 1km dialnice stoji 20M euro.)
 

 

a predstav si, ze za zivot som mal XY zakaziek, ked som skratka povedal klientovi - prepacte, za tie peniaze vam to neurobim. pretoze by som to alebo odflakol a vy ma budete vlacit po sudoch/resp. mi v zivote nedate ziadnu dalsiu pracu .. alebo na tom prerobim a preto to nerobim. ... tuto je to cisty statny tunel. skratka vedeli,ze kolko si chcu uliat, vedeli za zvysok to nedaju korektne, ale aj tak do toho isli. sankcie? nula bodov ...
 

maju iba zimu??

to je trosku scestne tvrdenie.
Okrem toho tu napriec svetom mame cesty a dialnice s este vacsimi teplotnymi rozdielmi a nemaju cesty v takom dezolatnom stave.
Ak chce niekto vyhrat tender tym, ze podlezie ceny na ukor kvality, a stat a statne firmy mu to odobruju, lebo teraz sa budim hrdit ako lacno som postavil a po mne potopa, napr D4R7, tak to tu tak vyzera.
 

 

skusal som to napisat tak aby to vyzeralo aspon trochu realne a tusim sa mi to podarilo:)))
ale ak si andrejka nepichopila tak to bola ironia.

jasne ze tam nemaju ine podmienky ako u nas.teda okrem pilitickych....a tam je evidentne pes zakopany.aj ked v nasom pripade uz iba mrsina...
 

 

To vies, v dnesnej dobe to nie je jednoduche. Pri niektorom prispevku si clovek hovori, ze to urcite nemyslel vazne. A on to vazne myslel.
Ironia preto uz vacsinou ostava nepochopena.
Tak dik za vysvetlenie :)
 

 

20M stoji mozno v Rakusku.
U nas R1 okolo Nitry stala, ak sa nemylim, 5x viac :-/
 

 

tiez som nechcel verit ale to som nasiel ako nejaku statistiku na webe
19M bezny usek a 60M narocne useky
ak by sme to spriemerovali - 39M za Km dialnice. alias 39.000 euro za jeden meter dialnice
za tie prachy mala mat 8 pruhov a hrubku aspon 1,5m !!!!

automobilka dokaze vyrobit luxusne auto za polovicu...za 2m dialnice mas byt...za 3m dialnice mas rodinny dom... 1m dialnice mas priemerny rocny plat
 
Hodnoť

 

Zase praskol ten treti pruh, co je len taky prilepok ?
 
Hodnoť

 

Veď dodávateľom stavby bola predsa firma "Nášho človeka", tak je asi chyba len v tých krutých
5 stupňových mrazoch! Také mrazy a hustotu dopravy predsa Rakúsko nepozná, takže sa s ním nemôžeme
porovnávať...
 
Hodnoť

 

Kvalita, čo? A hodne zaplatená.
 
Hodnoť

A to tam Kalinak

pred volbami sluboval obnovenie 130ky :D
 

Ale jasne

Doobeda mozes ist 60 a poobede 70 :)
 

 

bud rad ze vobec ides :D
 

 

ako moze platit nieco, co slubil Kalinak, ked vlastne Kalinak uz nie je Kalinak.
 
Hodnoť

Vozovka bola poškodená

nepriaznivými poveternostnými podmienkam i? Ani sa nie je tomu čudovať - lokálnych -200 stupňov C urobí svoje.....
 
Hodnoť

 

To je také typicky Slovenské - stojí to mrte peňazí a kvalita stojí za veľké ... oné ... Na druhej strane ale bolo hneď jasné, že to kvalitné moc nebude. Aby aj ten pravý pruh mal zodpovedajúcu únosnosť, bolo by ho vtedy potrebné riadne vybagrovať a urobiť kvalitný a hrubý spodok. To sa ale žiaľ nedalo, lebo by sa museli robiť opory na zvyšné dva pruhy aby sa to nezosypalo do vybagrovaného odstavného pruhu. Preto sa to len tak narýchlo poplátalo a pravidelne sa to potom frézovalo a opätovne dolievalo asfaltom (kto si pamätá prvé roky prevádzky tohto "trojpruhu" (alebo skor paródie na trojpruh), vie ako ten pravý pruh vyzeral - samá diera, výmoľe, vlny).
A inak, na SVK máme najdrahšie diaľnice na svete. A celkom by ma zaujímalo, keď už sa vráža toľko peňazí do tých diaľníc, prečo sa tunely nestavajú tak, aby sa tam mohlo jazdiť 130 km/h. Prečo sa v kažodm tuneli na SVK jazdí 80-100 km/h (Branisko ešte pochopím, ale tie plnoprofilové ... to už nie). A úplne najväčšou paródiou je tá poloprofilová diaľnica pred čadcou. 60 km/h od odbočky na Oščadnicu až do Čadce ... na ceste za miliardy. Ale pokiaľ pôjdete po starej ceste cez dedinu, tak tam máte 70-tku ....
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto