Ja som ho vo VW vypol hlavne preto, lebo na opravovanych dialniciach, kde bolo oranzove znacenie casto veduce do zvodidiel mi volant tahalo smerom do zvodidiel a bolo to neprijemne.
no pockat, ale to je asistent a ne autopilot. ja si to predstavujem tak, ze ked sa potrebujem vysmrkat napriklad a nechcem kerovat kolenom, tak si to zapnem a ne, ze na tom pojdem 200km z BA do ZA a este si precitam noviny. to si potom treba asi kupit teslu alebo sukromneho sofera.
Ale tento asisent, čo mám ja (Lane Assist v Passate), je aktivovaný trvale (dá sa v menu vypnúť), a zasiahne ak vodič ide inak ako značenie, ale aj to iba niekedy, musia byť dobre vidieť pruhy, zákruta nesmie byť príliš prudká a pod. Určite sa to nedá používať "na vysmrkanie", nedá sa na to spoľahnúť, ani to na to nie je určené. Je to vlastne iba taká poistka, že keď dostaneš infarkt, alebo zaspíš, tak ti to možno zachráni život, ale len možno, ak budeš mať šťastie na okolnosti.
No a problém je, že keď je zbabrané značenie na ceste, tak mi volant ťahá povedzme do zvodidiel, lebo tam občas smerujú čiary. Človek ho samozrejme pretlačí aj jedným prstom, ale aj tak je to nepríjemný pocit, takže som tú funkciu trvale vypol v menu palubného počítača.
to ze to bez ciar nefunguje je mi jasne, ale na taky lane assist sa teda mozem zvysoka... u chvalu v teste som videl, ze ked to zapol a pustil sa volantu, tak to zacalo brniet, pipat a nakoniec auto zabrzdilo, to bol tiez passat. takze na volante clovek musi mat ruky, ale myslel som si, ze jedina vyhoda hentoho teda je sa vysmrkat (ked sa teda nevie vysmrkat do rukavu ako niektori odbornici tutok), alebo natlacit bagetou alebo hocico na co clovek musi na par sekund pustit volant. inak mi to pride zbytocne.
Dalsie paradne vylepsenie, ktore kazdy kto moze hned vypne je Start/Stop lakocinka. :-)
Ja osobne som tiez skoro nikdy nepouzil limiter rychlosti a tempomat. Na moj vkus malokedy vyuzitelne. Tempomat - stale vas niekto obmedzuje pred vami Limiter - zasa v dedine sa neoplati na minutu toto zapinat. (A priznajte sa kto ma nastaveny limier v meste na 50km/h :-)
Nevidím význam v platení pokút , keď je úmysel rýchlosť dodržiavať , stalo sa mi že som sa fakt pozabudol , a hneď sa objavil ten človek s tým palacinkarom, dobre no, stane sa , stalo 20 cku , nezabije má.to, o deň pozdejsie to isté , ale už vraj za 50 ( hneď ma mali vylustrovaneho ) tak som im obmedzovacom vyhlásil vojnu a tak som sa s ním zzil , že už bez neho ani neviem
V prvom prípade 59 v obci, v druhom 102 pri obiehani kamióna ( obehol by som ho aj 90 tkou, dlhá Rovinka , len podvedomie káže pridať ) , tolerancia len agentúra JPP udáva 10 %, iné info nemám , používam obmedzovač aj v obci aj mimo obce, spokojnosť , naučené automatické pohyby , toto bolo pred 3 rokmi, odvtedy som neplatil
Vdaka za info, ja na SK jazdim do 60/100/140 tak asi skor ci neskor to schytam. Obmedzovac sa zda byt super ficurka, ale ja mam staru corollu zatial este v dobrom stave a nechcem ju menit koli 50e pokuty ktoru ktovie kedy dostanem. Navyse ja na SK malo najazdim. V zahranici som na sluzobnych autach a na tych sa snazim pouzivat aspon tempomat, hlavne na pomalych usekoch v mestach, napriklad kde na prazdej 4 prudovke daju koli skole limit 40 a fizly tam striehnu za kazdym rohom.
Ja obvykle jazdím do +10 v obci a +20 mimo (tachometrovych/tempomat) a ešte som pri takej rýchlosti pokutu nedostal. Tie dve či tri pokuty za rýchlosť za ostatných 10 rokov boli vždy za trochu viac...
presnosť radarov polície bol 3kmph do 100kmph. To bola informácia z 2016. Pri nových radaroch už neviem. Ale jasné že hovoríme o gps rýchlosti. Tak že na tachometri na 58 / 98.. Závisí od auta.
v meste je to ako kedy, lebo sa mi to vypina pod 50tkou
No a problém je, že keď je zbabrané značenie na ceste, tak mi volant ťahá povedzme do zvodidiel, lebo tam občas smerujú čiary. Človek ho samozrejme pretlačí aj jedným prstom, ale aj tak je to nepríjemný pocit, takže som tú funkciu trvale vypol v menu palubného počítača.
u chvalu v teste som videl, ze ked to zapol a pustil sa volantu, tak to zacalo brniet, pipat a nakoniec auto zabrzdilo, to bol tiez passat. takze na volante clovek musi mat ruky, ale myslel som si, ze jedina vyhoda hentoho teda je sa vysmrkat (ked sa teda nevie vysmrkat do rukavu ako niektori odbornici tutok), alebo natlacit bagetou alebo hocico na co clovek musi na par sekund pustit volant. inak mi to pride zbytocne.