SME
Sobota, 20. apríl , 2019

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nový Renault Clio je tu, vyzerá ako zmenšený Mégane (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preco musia vsade pchat tie tablety. To okolo ergonmie ani neslo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No lebo je to lacnejšie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lebo je to trend a trend nema nic spolocne s ergonomiou alebo s rozumnym riesenim. Pri lacnejsich znackach je aspon to dobre, ze sa to tyka len najvyssej vybavy. U drahsich znaciek a premioviek sa tabletu len tazko vyhnes.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja tiež nie som fanúšik veľkých

tabletov v malých autách (to je ako vo veľkom SUV mať na prístrojovej doske stredne veľký televízor), ale každopádne je to skok dopredu oproti doterajšej hračkárskoplastovej prístrojovej doske.
Zvonku je Clio aj doteraz OK, Grand Tour ešte viac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ta to paradzina

toten motorik ...paradzina
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jedno otrase auto...

mam renault clio grandtour sluzobne, ktore by som nechcel ani zadarmo. Teraz v zime mu trva hodinu kym sa zohreje motor a kurenie ma horsie ako moje ziguli ktore som mal v 1984. Vyssi chlap sa tam ledva vprace, a ked chce vystupit tak si rozbije hlavu o strop. Styria dospeli do auta nevojdu, vzadu mozu sediet len deti alebo jack rasell. V kufri nie su ziadne ulozne boxy, vsetko tam lieta, a zadne okno ma taky maly stierac, ze teraz v zime si pripadam ako na latrine ked cez neho pozeram. Opierka lakta nieco otrasne, odkladacie miesta vpredu minimalne......zdnuka je vsetko ako v auticku pre male deti....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

plutargohaza, kritizuješ

neoprávnene.
Máš jednoducho nie otrasné auto, ale pre teba nevhodné auto. Clio je trieda B, či že malé auto. nie pre dlháňov a nie pre 4 dospelých. Že si vyfasoval ako služobku Clio, nie je chyba auta, ale toho čo ti ho pridelil. Ja vo svojom aute žiadne boxy nepotrebujem a keby áno, mám plastovú skladaciu bedničku, rád použijem. Porovnávať akékoľvek auto, nielen Clio, s kúrením ruských áut je nepatričné. Zo známych dôvodov ruské autá kúria ako besné a keď už v ničom, tak v tomto boli jedinečné a chvály hodné.
Súhlasím s názorom, že zvnútra je ako detské autíčko. To som inými slovami napísal vo svojom prvom príspevku a preto tento nový interiér či skôr palubnú dosku chválim. Konečne zmena k lepšiemu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v

cliu, nie je problém vysoký chlap ale tučný chlap, tak to verím, že má problém. čo sa týka výbavy a spracovania, tak clio, nemá v kvlaite a použitých materiáloch konkurenciu v triede, iba ak P208. Taka u nás obľúbena fábia sa naň nechytá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

podla toho ktory rocnik...mam clio z 2004teho ale vybavou precura fabiu z 2007meho.. je ale pravda ze za nova malo cennikovu cenu ako stredne vybaveny megane...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nedokonalost ovladania Clia

V Skodovke je vsetko ok. Ukazovaie dojazdu, ci nastavenie tempomatu. Clio to ma takto :
Dojazd v km pri dosiahnuti rezervy palivovej nadrze prestane ukazovat ! Uplne logicky, ked ho najviac treba.
Pipanie "nepriputania" aj pri spiatocke.
Oznam tempomatu neustale na displeji ! Ukazuje bud aka rychlost je v pamati, alebo aku aktualne udrziava. Vzdy zrusi napriklad okamzitu spotrebu, alebo to co tam chcete mat.
Velmi slabe kurenie.
Navi system po starte neustale v uvodnej obrazovke ! A nie tam kde som ho nechal, teda napriklad na radiu, ci v navigacii.
Okamzita spotreba sa ukazuje az od rychlosti 30 km/h
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To su uplne prkotiny a veci ktore su proste v Renaulte ine, pretoze to nie je Skodovka.

Clio (starsi model) som mal a napr. ked som presedlal do Seatu Leon co mam teraz, tak ta indikacia zapnuteho tempomatu mi chyba. Co je vcelku nebezpecne, pretoze ak je zapnuty (prepinacom na lavej packe pod volantom) a naposledy ste jazdili po dialnici 130 tak ked zavadite o nespravne tlacitko auto vystartuje s plnym plynom vpred (snazi sa dosiahnut nastavenu rychlost).

Takisto Clio malo druhy mod tempomatu, ktory fungoval ako obmedzovac rychlosti - napr. ak mate tazku nohu, da sa to nastavit na 50km/h a proste vas cez 50ku nepusti - zacne to blikat a motor na dalsie stlacanie plynu nereaguje. Uzitocne v dlhych dedinach, kde uz vam po 2-3 kilometroch 50tky sibe a prave vtedy tam byva radar. Toto Skodovky (ani VW vseobecne) nemaju.

Okamzita spotreba sa ukazuje od 30km vyssie pretoze neviem co by ste pri nizsej rychlosti (jazdeni po parkovisku ci posuvanie sa v zapche na jednotke ci dvojke) chceli vidiet. Vtedy ten prietokomer ukazuje bezne aj 30l/100 okamzitu spotrebu, nehovoriac o tom, ze pri tak malej rychlosti je to meranie zatazene velkymi chybami. Skodovka vam to ukazovala (aj moj Seat to ukazuje) ale tie cisla su v tom rezime jazdy prakticky k nicomu.

Indikacia dojazdu v km v zavislosti na mnozstve paliva v nadrzi je len *informativna*! (v kazdom aute). Ked sa rozsvieti rezerva tak mate myslim v Cliu palivo na cca 50km (je to v manuale). Netusim naco vam je vtedy odpocitavanie kilometrov ktore ma chybu +/- 10km (ak nie viac). Preto je to pocitadlo vtedy vypnute, inak sa na to spolahnete ("je to OK, este mam 20km!") a ostanete trcat niekde bez paliva.

Navigacia Carminat co sa dodavala ako priplatkova v Renaultoch je hlupost, to ste vyhodili peniaze. Za polovicnu cenu mozete mat ovela modernejsiu samostatnu navigaciu s bezplatnymi mapami a hocikedy ju vymenit za modernejsiu.

Pipanie pasov pri spiatocke je myslim vec modelu/naprogramovania palubneho pocitaca, moje Clio to nerobilo.

Ovela podstatnejsie problemy Clia (a Renaultov vseobecne) ste nespomenuli - a to je elektrika. Na mojom stacilo aby vonku mrzlo a rano neslo radio a zatuhol kompletne palubny pocitac, auto sa nedalo klucom vypnut (ostala svietit stredova konzola). Jediny sposob ako to opravit bolo radio odpojit a pripojit znova, pripadne vytiahnut poistku/odpojit akumulator a znova zadavat kody do radia. Ked som s tym bol v servise prvykrat tak technik sa ani nepytal ako sa to stalo a priamo tahal kable z radia von - vraj klasicky problem.

Alebo take veci ako notoricke problemy so spinacmi dveri (nie je nad to ked sa vam na dialnici otvori z nicoho nic kufor). Ak mate tlacitkove startovanie (s kartou), tak to je tiez pekna zabava (a pozvanka pre zlodejov). Senzory tlaku v kolesach su tiez notoricky problem. Atd atd ... Proste Francuzske vozy a ich elektronika.

A dalsi problem Clii (ale aj Meganu a Twinga) je pristupnost cohokolvek - napr. vymenit predne ziarovky v Cliu vyzaduje bud ruku 10 rocneho decka alebo demontaz prednej masky - co nazad bez specialnych nastrojov nedate. V Megane sa zase musi odmontovat predne koleso a ziarovka sa meni naslepo cez dieru v podbehu! Vela stastia ak sa vam vypali niekde na ceste. Kto toto vymyslel by si zasluzil zavesit za gule do prievanu ...

Ale aj toto su prkotiny ktore su sice otravne ale v stichu vas auto nenecha. Moje Clio bolo jazdene a mal som ho 4 roky kym mi ho nejaky dobrodinec na ulici nepodpalil (jaj Francuzi) a ziadne vacsie mechanicke problemy s nim nikdy neboli. A tom som s nim jazdil krizom cez celu Europu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tiez

Aj ja mam starý Renault Megane Grandtour model 1999-2003 tiež v zime mám vysoké otáčky 2000 kým sa zohreje motor necelú hodinu a potom spadne na 900-800 otacok to zbytočne žerie benzín.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

treba vymenit kabinovy filter.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Clio je parádne auto. Mal som model z 2009, a najazdených 200 tis. Km. Až do doby, pokiaľ mi ho manželka nedala na strechu. Benzínové motory od renaultu sú špička na trhu. Ok. Hyundai aj s kiou ich predbehol.. táto automobilka dodáva motory do F1 a Nissanu. Ale naftu od renaultu by som nechcel. Teraz jazdím Hyundai benzín a môžem povedať, wv a skoda je predrazeny suvix oproti tomu...čím to je, že nemci sa odvracajú od svojej domovskej automobilky, ale u nás stále je wv best...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No, asi takto, dspliff22.

Nemám nič proti značke Hyundai, vyrába pekné modely. Ale:
Skús si sadnúť do i30 a vzápätí do Golfu (ako príklad) a poriadne, skutočne poriadne si to auto omakaj a popozeraj.
Rešpektujem kvalitu Hyundai a nespochybňujem ju, ale len vzájomné porovnanie v rýchlom slede za sebou ti dá rozdiel resp. to, v čom je Golf inde ako ostatní.
A tak podobne. Stačí si v rýchlom slede poctivo pozrieť Golf a jeho špičkovú kvalitu (materiály spracovanie, lícovanie a pod) a potom Audi A3. A napriek kvalite Golfu audinka ukáže, prečo patrí do prémiovej kategórie a Golf (a Hyundai a...) nie.
V skratke asi tak, že sú výrobcovia kategórie kvality A (čiže nájdu sa nedostatky či nedotiahnutie detailov, ale inak OK), potom kategórie B (žiadne významné nedostatky resp. žiadne, len nierne horšia kvalita niektorých materiálov), potom je Golf a potom je A3 (pokiaľ ako príklad budeme riešiť triedu C čiže kompakty alebo ako sa zvykne, triedu Golf).
A aby som nebol taký subjektívny, tak, samozrejme, výnimky sa nájdu vždy (napr. VW T Roc a jeho výhradne tvrdé plasty v interiéri, tu ma Kona od Hyundai presvedčila viac).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uvažujem nad kúpou renault clio IV

je to krásne auto hlavne exteriér je nadherný!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mne sa Renaulty veľmi páčia -. hoci vlastním inú značku.
Skúšal aj som to Clio.
Super, ale pre vhodné postavy.
No ale pre subtílnejšie postavy.
Keďže to je vozidlo inej kategórie a pre mňa nevhodne, nebudem ho kôli
tomu kritizovať - ako niektorí!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kvalitnejší interiér?

A kedy sa dočkáme celkovej kvality? Nápravy na francúzoch sú roky slabou stránkou. K elektrike škoda slov. To si mám pri kúpe opäť potykať s mechanikom?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

trepes sprostosti. volakedy pred 10 rokmi dozadu renault mal problemy z motormi aj z elektrikou. ale teraz je to spolahlive auto zo spolahlivymi motormi , ktore vyvijal spolocne z nissanom a meredesom. to skor VW group ma problemy , staci pozriet co vsetko riesia vagisti na svojich forach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Motory ma Renault dobre ale s tou elektrikou ma pravdu.

Clio som mal a elektrika bolo asi to jedine co sa kazilo. Problemy typu mrznuci palubny pocitac/radio ked bolo chladno, poruchove spinace dveri (samovolne sa otvaral kufor), poruchove stahovanie okien, poruchove bezklucove zapalovanie, atd. atd. Kraviny, nic take co vas necha stat na ceste, ale proste klasicke problemy francuzskych znaciek, kde zateka/kondezuje voda v konektoroch a kablovych zvazkoch a robi to rozne problemy.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto