SME
Sobota, 20. apríl , 2019

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vynovený Volkswagen Passat vie jazdiť bez vodiča a má nový motor (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

z passatu sa uz stala super luxusna limuzina.
Neporovnavam to so sucastnymi premiovkami, ale tak celkovo, ze na com sa vo svete ludia bezne vozia, ci v com sa clovek vozil pred 20 30 rokmi ked si kupil strednu triedu. Pre mna bude ale naozajstna revolucia ked si kupim auto bez volantu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vsak jazdi vlakom alebo autobusom ked chces auto bez volantu ... Nikdy by som nesadol do vlastneho auta kde nebude volant a bude plne autonomne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

takto sa spytam - veril by si napr plne autonomnej diagnoze napr zraku? alebo krvneho obrazu? alebo vysetrenia na leukemiu? ak ano preco by si neveril autonomnemu autu? co myslis, ze to nebude mat okna a stop button, ci zachrannu brzdu a unesie ta kde nechces? Ver ci never az na to pride tak bude nehodovost nizsia o niekolko radov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-)

Az nato, ze to tak skoro nebude. Na dialnici mozno - a tam je to ostatne i asi najviac treba. Ale v meste nehrozi. Btw. tie "uzasne vylepsenia" su z 99% marketingova masaz. Auto "uz nielen vie rozpoznavat znacky, ale i podla nich prisposobit rychlost". Jezisi, to je nejaka "revolucia"? Proste pridali do programu pre rozpoznavanie a tempomat, ze to rozpoznavanie ten tempomat teraz na danu rozpoznanu hodnotu nastavi. Uzasne, fakt, takmer som z toho spadol na zadok. ;-) Akurat by ma pravda zaujimalo, co to spravi, ak na dialnici rozpoznavadlo precita nejake hausnumero, co sa obcas stava a usudi, ze treba ist 30km/h ;-) Ale to je jedno, lebo to v praxi aj tak nikto pouzivat nebude. ;-) Informacia/varovanie je uzitocna/prijemna, ale podobne zasahy do riadenia bez suhlasu ani nahodou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vsetko je len o miere rizika. Raz bude autonomne riadenie urcite bezpecnejsie ako ludske, nehovorim, ako skoro to bude. ALe ruku na srdce, aj teraz aj Ti najlepsi vodici niekedy idu na slepo. Nepriklad skorro rano, vychadzajuce slnko a nie je nic vidno, prejdes 50-100 metrov v podstate na nahodu. Ja uz som sa do takej situacie dostal. Nebit adaptivneho tempomatu, urcite sa rozbijem, aut na dialnici stali, proti slnku za zakrutou kde prekazala protihlukova stena, ked som tam vletel, auto okamzite brzdilo, kym mne doplo, ze tie auta nebrzdia, ale stoja.
K tomu, ze na dialnici bude nejaka znacka, nebusis sa bat, automobil ma viacej zdrojov informacii, vie rychlost ostatnych aut, pozna mapy a polohu, vie, aka rychlost tam ma byt. Fakt je taky, ze vodici sa uz nezlepsuju, navzdy budu zhruba na tejto urovni, autonomne auta sa budu zlepsovat kazdym dnom a rokom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jo, mam podobnu skusenost na dialnici, ale v hmle. v pravom pruhu, nie na krajnici odstavene neosvetlene auto. ak by som nemal adaptivny tempomat, resp. system predchadzajuci kolizii, tak som v nom az po jeho predne sedadlo. takto auto pribrzdilo a obislo ho. a ano, skontrolovalo, ci nejde nieco v lavom pruhu ..
AA nepouzivam casto, ale v noci, alebo prave v hmle / dazdi je na nezaplatenie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

áno, vodiči sa už nezlepšujú, ale nesúhlasím že zostanú už na tejto úrovni. Podľa mňa sa zhoršujú, a to práve "vďaka" týmto asistenčným systémom. Napríklad systém rozpoznávania jazdných pruhov - stačí aby husto pršalo, nasnežilo, či nebodaj neboli čiary na vozovke úplne - a sú vodiči odchovaní na asistenčných systémoch v prdeloviciach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

NO vidis a o 2-3 roky bude k dispozicii GPS s presnostou na cm a ziadne ciary na ceste potrebne nebudu. ;-) A vodici bdu telefonovat a SMSkovat dalej, jedno ci maju alebo nemaju asistencny system.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zatial je asi naozaj optimom kombinacia cloveka a stroja, pre urcite vekove skupiny ale uz aj dnes bude lepsie zbavit sa volantu (https://www.huffingtonpost.com...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vieš koľko bolo dostavnikv na najrušnejšej ulici NY v roku 1900 a koľko aút? A vieš koľko v roku 1911? Desať rokov stačilo na to aby sa situácia obrátila.
Vieš na čo sa používal mobil v roku 2000? A dnes? 19 rokov a nemusíš ísť do banky, kupovať lístky pri pokladni, platiť, mat fotak, mat doma obrovské PC......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lol..
Mat doma obrovské PC... A kam napcham tie dve 1080 ti sli? Do mobilu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale tie dnes

treba uz len ozaj na specialne ucely - high end hry alebo tazenie cryptomien.
ja odkedy mam laptop som desktop nezapol (ale je pravda ze nehram hry).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja s desktopom kazdy den, ale to preto, ze potrebujem vela monitorov, nerobim s grafikov nic....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vela monitorov

sa da mat aj na laptope - na to desktop zivit netreba (pokial to nie su nejake extremy)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ved da sa, akurat na noteboku je vsetko menej vykonne, a ak to ma byt porovnatelne s desktopom, tak potom ten notebook je tazky ako krava, to uz rovno desktop....

doma mam 3 monitory na notebooku. v praci 4 este vacsie na desktope. doma som menej produktivny....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak samozrejme

proti gustu ziadny disputat - mam W510 - a je sice tazky a baterka vydrzi kratko - ale ani nahodou by som nemenil s desktopom. U mna specialne kvoli klavesnici.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nikam...

... výpočet sa bude diať v cloude a výpočtovú silu si prenajmeš na čas hrania. Načo to má doma chytať prach a aj tak o pol roka nestačiť na plné detaily v najnovších hrách, keď už teraz za 20 euro dostaneš pol gigabitu s pingom do pár ms? Ok možno pre 1% bude mať význam držať si rig lokálne... zvyšok pôjde do oblakov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kupim si konzolu a na 5 rokov mam vystarane. Urcite lacnejsie ako prenajom cloudu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zatiaľ...

Téma bolo veľké PC kvôli 2 grafikám... konzoly samozrejme majú ešte chvíľu budúcnosť - ako zjednodušené zariadenie na komunikáciu s cloudom (kým to nebude riešiť allin1 chip za $2 priamo v telke.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

... nebol by som si taky isty

Mozno to pride skor, nez som cakal: https://www.youtube.com/watch?...

Ad cena - musia to nastaviť tak, aby dokázala konkurovať. Keďže náklady budú tak ~30% oproti konzole, je tam priestoru dosť. A bola by to strašná náhoda, keby utilizácia firemných systémov v nejakom čase napr. večer klesla a presne v tom istom čase by naopak stúpol demand po kapacite pre hranie ... to by sme možno klesli ešte nižšie - nie, že by to bolo lacnejšie pre koncového zákazníka, ale bolo by proste dosť priestoru na konkurencieschopnú cenu. Pre hnidopichov - áno takto sa už teraz balancuje regionálny workload, ale sú firmy, ktoré vyžadujú geografické obmedzenia, takže EU demand proste večer klesne a US demand ho využije len čiastočne, no a vzhhľadom na veľkost pacifiku po US prichádza veľká diera.

Možno nakoniec platforma ako taká bude aj "zadarmo" a platba bude len za hru. Uvidíme, nevzdával by som to.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto