SME
Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda iV je predzvesť výkonného elektrického SUV (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Poviem to takto: skús ísť s benzínovým autom 250kmh po Nemeckej diaľnici. Na udržanie tejto rýchlosti nejaké kone potrebuješ stále (nehovorím že 300) A to isté skús s elektrickým (ak by to teoreticky vôbec dnes bolo možné) S elektromobilom s dnešnou kapacitou batérie pôjdeš 50km (ak vôbec) a môžeš ísť pol hodinu nabíjať. S benzínovým autom s výkonom 300 koní s kapacitou nádrže trebárs 60 litrov prejdeš 500 km a za 5 min. Máš natankované a ideš ďalej. A to nehovorím o diesloch. Elektrické autá sú budúcnosť na ktorú sa teším. Ale dnes proste nie sú na technickej úrovni benzínových áut. Nechcem jazdiť 100 po diaľnici s vypnutým topením a tŕpnuť či dôjdem k dobíjacej stanici. A už vôbec nebudem schopný využiť 300 koní z elektrického auta v reále.
Dodkes
Presne tak
a za dalsie, elektromobil, teda aspon Tesla nie je schopna poskytovat ten vykon neustale, aj keby mala plne bateria. Jednoducho na Nurburgringu nedala ani kolo. Benzin, alebo diesel maze teoreticky kruzit cely den. Akceleracia Tesly S je uzasna - osobne vyskusane, ale so zvukovym doprovodom spalovacieho motora je to uzasnejsie, i ked mozno nie tak rychle. Elektromobil je asi najvyhodnejsi do mesta. Tam ma opodstatnenie. Dialnicu by mal nechat autam. Riesenie uz ma Mercedes a aj VW. Hybridny diesel, co sa moze po meste pohybovat viac ako 50km len na elektricky pohon. Nevyhoda je pridana hmotnost. Teda riesi legislativu, ekologiu uz menej, ale to iste plati o elektrickych tazkotonaznikoch. Osobne by som do mesta nepustal auta tazsie ako 1500kg a hotovo. jedno co spaluju. Male auto znamena menej COx, pri NOx to uz tak umerne neplati. Ak sa chyti novy system zapalovania zmesi pri benzinovych motoroch co slubuje 30 percent usporu, elektromobil sa nechyta, lebo benzin sa dostane spotrebou na uroven dieslu a potom je daleko ekologickejsi ako elektroauto.
mirocoo
<< < 1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

mirocoo

Keby si v Bratislave dal limit na 1500kg, tak by bola poloprazdna, to by bola parada.
Kedze tu kazdy KO a PI musia mat tie POJ****E SUVecka a potom sa neda ani parkovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ktore benzinove 300 konove auto ma pri rychlosti 250 km/h spotrebu 12 litrov na 100 km?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem, moje 305 konove ma pri 100km/h

6,5l pri 120km/h ma 7,5l pri 140km/h ma 8,5l. 12l by som tipol pri 180km/h
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Test

Doporucujem si pozivat elektro tak na tyzden. Mal som Model S a vyborne auto. Dialnicu som mal Praha-Brno priemerku 170km/h, nasledne som dosiel 140km/h do BA.
Co so tyka vykonu ono je to relativne. Na udrziavanie rychlosti nepotrebujes vela energie, samozrejme to neplati nad 150km/h. A pobedzme si otvorene ako casto sa jazdi rychlejsie. Vyborne je to v meste kde sa ovela rychlejsie rozbehne na krizovatke. Pri dlhsej ceste dokaze toto rozbiehanie usetrit cas.
Elektro auta su uz dnes realne pouzitelne, napriklad co som mal pri 85kWh baterke bol realny dojazd pri standardnej jazde 400km. Pri agresivnej jazde 350km. Uz len ta cena keby bola ina. Na druhej strane cena presne zodpovedala tomu autu co ponuka, porovnavat s oktavkou to nema zmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

suflik

Praha-Brno priemerkou 170km/h? No to asi tazko kedze to tam je stale este rozkopane. Mozno o 3 v noci ak by bola cela uz opravena, teraz by si to nedal, to by muselo byt pod 1 hodinu a to je nerealne pri opravach na D1.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Praha Brno

Je "obmedzen" uz len na 10 km pri humploci, nie je tam uz ani 2,2 Metra obmedzenie pretoze po tej kalamite v zime odstranili betonove zvodidla. 160KM/h priemerka som isiel po vianociach na swifte 1,3. Chodim tu trasu kazdy 2-3 den...................takze nedristaj, dristacoch nikto nema rad
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Naozaj

Nikde som nepisla zw som tade isiel vcera. Bolo to.minulu zimu, kde cez zimu nebola ziadna oprva. Ono cez zimu nemaju byt, len teraz to nejako nezvladli.
Ako pise kolega nizsie nie je to problem.
Je super ked niekto napise osobnu skusenost a niekto iny ho presvoedca ako je to nemozne
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

klasika. skica ma 40 palcove kolesa. navrh karoserie bude ratat s 30 palcovymi a do produkcie daju 19 palcove na super high end prezentacnom modeli, a 95% aut po cestach bude jazdit na 16 ci 15 palcovych a bude to vyzerat ako auto na kolieckach od nakupneho vozika.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Asi tak ako Scala. Tá bola teiž na niečom nad 20 určite.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a aky mas

problem? Je to koncept a kazdy konceprt sa takto riesi. Ak chces, mozes si vyskladat auto ako chces. Problem je, ked nemozes, alebo sa neda ani vyskladat, lebo auto nepobralo vela krady. U Skodoviek by som bol kludny. Koncepty boli vzdy velmi blizko realnemu autu. Len treba kupit vhodnu farbu a vybavu. Kazde auto v zaklade vyzera horsie ako top model. To je predsa obchodna politika. Chces byt vynimocny, plat. To robi kazdy vyrobca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

konkurent pre Teslu X

to je asi taky konkurent pre Teslu X ako Kodiaq pre Audi Q7. to uz podla tohto aj moj Nissan Leaf je konkurentom pre Teslu X, lebo Teslu X som si nekupil a Leaf ano. minule mi skoro zabehlo ked Kodiaq prezentovali ako najrychlejsie 7 miestne SUV na Nordshchleife a konkurenta pre Q7. pravda to bola len v zmysle kde som sam, tam mi paru nieto. nie je to ani najrychlejsie miestne SUV a dokonca ani poriadne 7 miestne. konkurentom by mohli byt len v pripade, ze niekto kto by si bol ochotny a schopny kupit Teslu X / Q7 by sa zrazu na poslednu chvilu rozhodol kupit Skodu. su proste v uplne inej kategorii a koncern si dobre strazi segmenty, preto konkurentom Tesly X bude eTron s porovnatelnou cenou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to len vykresluje ake biedne sebavedomie maju skodovkari.
Pritom sa nemaju za co hanbit. Vyprodukuju 4x tolko aut ako Tesla a su v stabilnom zisku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ta to som zvedavy ako bude vyzerat realne, pretoze skice su vzdy velmi pekne, ale povacsine u skodovky je realita uplne ina. Podla mna to nie je pre teslu absolutne ziadny konkurent a to som zvedavy taktiez aj na cenu, pretoze skoda je predrazena
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak je Skoda predrazena

potom ako by si pomenoval cenu vozidiel Tesla?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A wv ma po chlebe....

Zase dobra skodovka :)))))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale nema, myslis, ze to koniec koncov neschvaluje samotny koncern ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Systemovy vykon 300 HP

a dojazd 400-600 km.
To si velmi rad pozriem...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dojazd je dole kopcom, zabudli napisat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dziga Vam

elektromotr ma 3 krat vysiu ucinnost ako benzinak realne je to 100 percentne vyuzite 100 konove auto to nie je ziadne sci-fi pri tom dojazde. Tesla ma 515 KW pri dojazde 500 KM. Alkoholika zo mna urobite za kazdu 3,14covinu co si tu precitam sa musim piva napit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tiež som na to auto velmi zvedava. Hlavne som zvedava kde a za kolko sa bude predavat
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto