SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Je známe,

že v tej fabrike nastal útlm už skôr, ale odchod zo spoločného trhu EÚ je rozhodne posledný klinec do rakvy.
 

podla tlace v UK konci

aj fabrika v Turecku, co sa mi zda neuveritelne, ale zapada to do dlhodobeho trendu Hondy, ktora europsky trh zanedbava..
 

 

To ide jedno s druhým. Osobne keby som si mal vyberať z japonských áut - tak jedine si nájdem u mazdy, to čo od auta očakávam. T.j. ako jazdí, súčasný design, dobré motory (benzín). U ostatných (japoncov) si proste neviem vybrať. V podstate ani lexus mi nič nehovorí - tu dávam prednosť bmw.
 

to je skor opacne - Honda

ponukala zlomok svojich modelov v EU. prakticky len 3. ich portfolio je ovela vacsie, ale ako som povedal: nad EU zlomili palicu..
 

 

Tak je ich 6 - dokonca aj nsx. Chýba tam síce info o cene... ale snáď je.
Chýba úplne stredná trieda - accord. Ale úprimne - asi by som si to nevybral - vadí mi ich divný design. I keď civic sedan je divný, ale dá sa. Avšak toto je smozrejme iba môj pohľad. S designom interiérov mám ale ešte väčší problém... Tak ale všeobecne to škoda je, otázka, čo bolo skôr - či nezáujem zákaznikov a zlé portfólio alebo nezáujem hondy, lebno nie sú zákazníci...
Podľa mňa to prvé... viď mazda - tí urobili krásne autá, aj dobré autá (na jazdenie) a nestíhajú vyrábať.Tak ale každý si je strojcom vlastného šťastia... :)
 

ja som ratal CRV, HRV

a Civic... asi aj Jazz. Nove generacie Mazdy su nepochybne pekne. Keby bola v EU Acura, tak si kupim, neviem ci XEDOS este existuje...
 

 

Tak CRV, HRV, Urban EV, civic, jazz, a NSX. Nie je to málo. V zásade to, čo sa najviac predáva - malé a nižisa stredná + pár SUV. A ako bonus športové (type-R a NSX).
V zásade chýba iba accord - teda stredná trieda. Avšak tuto je podľa mňa veľká konkurencia a celkovo predaje strednej triedy klesajú, tak sa na to vykašľali a plus tuto to ťahali (a možno ešte stále ťahajú) dízle.
 

mne chyba Legend

a hlavne hybrid motory. tie zacali ponukat az teraz.
 

 

Tak mne hybrid nechýba vôbec a myslím si, že väčsine ľudí tiež nie :D (môžem sa mýliť). Ja mám menej štandardné požiadavky na autá ako majú bežne ľudia - stále sa ale bavíme o univerzálnom aute na každý deň (žiadna víkendovka).
Pre mňa je ideálny pohon benzínový (skôr atmosféra, ale aj turbo znesiem), klasická koncepcia - motor vpredu - náhon vzadu (bez 4x4), čo najkratšie previsy, idálne motor za prednou nápravou a pozdĺžne a pod.., karoséria sedan alebo 4(5)dverové kupé, potešenie z jazdy, komunikatívne riadenie, čo najnižší posed za volanom, dobré sedadlá... pekný design (najmä interér) - to mi stačí :-) + auto mi musí tak nejako sedieť. Na druhú stranu toto nikde nedostanem - preto nejaký kompromis spraviť musím... :-D. Ale pár aút sa k tomu blíži, akurát japonské ani omylom.. najbližšie tak mazda.
 

 

tak to by si mal porovnat jazdne vlasnosti napr. civica a mazdy3. Kde je mazda dost pozadu. A dolezity faktor je aj velkost kufra v prospech civica (2016), ktory je cca o 80 litrov vacsi.
 

 

No tak to by som si teda rád porovnal tie jazdné vlastnosti. Mazdu 3 v recenziách čo sa týka riadenia vychvaľovali a nastavenie podvozku prirovnávali k Focusu. Objem kufra neriešim, keby som mal túto diagnózu, tak skončím pri škodovici.
 

 

tak mazdu 3 sedan aj civica min gen. (hb benzin aj type-R) som mal možnosť poskúšať.
obe sa mi páčili, ale mazda mi prišla dospelejšia. Na limite neviem posúdiť. Na to som ich mal krátko. Na mazde mi vadl len málovýkonný motor. Celkovo by som si asi mazdu 3 vybral, keby som musel z nich vyberať. obyčajnú zandú nápravu už teraz majú obe.
Z mazdy by som si ale vyberal mazdu6. Tá sa mi jazdne páčila celkom.
 

Hm

ja som mal mazdu 3 v USA, moto super 2.0l, tiptronic automatica, interier fajn ale ta klima bola zalostna, v Atlante som sa normalne v aute potil a to bola na max
 
Hodnoť

Nie je to kvoli brexitu

ale kvoli dohode o bezbarierovom obchode medzi EU a Japoonskom, ktora vstupila tento mesiac do platnosti.
Japoncom sa viac oplati vyrabat auta doma a vozit ich lodami do Europy nez prevadzkovat fabriky na roznych miestach v Europe. Z toho isteho dovodu to zabalia aj v Turecku.
 

 

Tak ale tym ze UK uz nebude v EU, tak moze na Hondy napalit take dovozne clo, ze budu tam ten zavod musiet znovu otvorit :-)

Ofc. joke
 

 

Turci sa tiez pripojili k tej bezcolnej dohode, alebo ako to myslis?
 

Turci

nie sú zaujímavý trh.
Oni boli zaujímaví ako low cost assembleri pre EU To od februára 2019 už nie je téma.
 
Hodnoť

Irónia

Je irónia, že ľudia ktorý pracujúci v automobilkách "húfne" podporili Brexit a teraz keď automobilky oznamujú, že v prípade tvrdého Brexitu opustia VB sú silno rozčarovaný až zdesený.
 

Suhlasim

Jednym slovom ludia su sprosty.
Na druhej strane ked im bolo prezentovane ake skvele to bude bez unie a kolko sa usetri tak ako mali hlasovat. Ludia nechcu rpzmyslat, chcu pocut ze sa o nich niekto postara a budu sa mat dobre.
 


Najčítanejšie na SME Auto