SME
Utorok, 21. január, 2020 | Meniny má Vincent

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pozrite si najčastejšie chyby, ktorými si vodiči zbytočne ničia auto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

ja by som k tomu pridal

este startovanie so zosliapnutou spojkou.. Zbytocne to namaha prevodovku.
https://auto.pravda.sk/poradna...

Ja si vzdy pred startom "tuknem" to riadiacej paky, ci je v neutrale a startujem bez spojky. Tiez parkujem takmer vzdy v neutrale, so zatiahnutou rucnou brzdou.
 

 

Ja bez zosliapnutej spojky auto nenastartujem. Vypise oznam, ze nie je zoslapnuta spojka a skoncil som.
 

tak vtedy

sa neda inak a clovek si bude musiet zvyknut.
 

Práve,že nemusí zvykať.

Pretože každý,čo má nejaké km za sebou (2,6mil.ja) ti povie,že štartuje so stlačeným spojk. pedálom od nepamäti.Teraz mám nové audi,predtým oct. a zrejme v koncerne ing.vedia,prečo musí vodič stlačiť pedál spojky,inak nenaštartuje.
 

no

no mne to teda vooooobec nie je jasne preco by so mal akoze pri startovani stlacat spojku ked nemam zaradenu rychlost, prosim o vysvetlenie preco niekto vyraba auta tak, aby to bolo nutne
 

 

Vyrabaju auta tak preto, preco su na mikrovlnkach varovania ze nesluzi na susenie deti a domacich milacikov (to vazne). Pretoze ludia su povacsinou hlupi.

Dlhorocny kamarat mi presne povedal preco (pracuje/pracoval, uz neviem - dlho sme sa nevideli - v Audi v Ingolstadte), on sa totiz ako kvalitar na toto pytal.

Je to preto, lebo lahsie je ludom neverit, ze nemaju zaradenu rychlost (a auto moze vyrazit/poskocit dopredu a rozbit vozidlo pred nim na parkovisku - alebo seba o stenu). Takze namiesto toho aby tam bolo varovanie "Zaradte neutral a nastartujte" vozidlo jednoducho nedovoli bez spojky nastartovat. Ale chvalabohu robia to len niektore znacky.
 

no

proste pre dementov co nevedia pozriet na paku, alebo brnknut do nej

este by som pridal ficury, aby auto nenastartovalo s vypnutymi dennymi svetlami cez den a vypnutymi stratavacimi v noci, bez zaptunych stieracov v dazdi, bez zapnutych bezb. pasov na sedackach s nenulovym zatazenim, bez zatvorenych vsetkych dveri, bez odklopenych spatnych zrkadiel, bez toho a hentoho a onoho a zachvilu auto nenastartuje, ked si niektory pasazier prdne a asistent rozpoznania unavy uplne mylne vyhodnoti ze sofer co si v ten prvy krat sada za volant potrebuje pauzu, pripadne je prilis strapaty

akoze vsetkeho vela skodi !
 

 

Suhlasim, ale vtipne je, ze niektore ficury co si spomenul uz su implementovane :D. Napriklad "auto nenastartuje bez dennych svetiel", to tu uz mame, zober si ze akonahle otocis klucikom (este ani len nezacnes startovat), na niektorych autach uz vstavane denne svietenie svieti. To ani nikde nezapinas, nic, proste to svieti. Myslim ze to dokonca je aj nejaka legislativna poziadavka aby vsetko co sa klasifikuje ako denne svietenie automaticky zapinalo? Ale neviem o tom viac, niesom expert, len viem ze su tam nejake poziadavky na to.
 

 

To nieje vela. By si sa cudoval kolko taka blost usetri nehod/incidentov.

Ja napriklad mam v aute, ze ak si nezapnem pas, tak mi pri pridani plynu auto automaticky neodbrzi rucnu(el.) brzdu. Zapnutie pasu signalizuje autu, ze som pripraveny na jazdu :). p.s. mam automat.

Suhlasim ale, ze to nieje treba prehanat.
 

 

elektronicku rucnu vies odbrzdit aj bez pasu. Staci stlacit noznu brzdu a odblokujes manualne rucnu brzdu.
Automaticky sa odblokuje len so zapnutym pasom, ako si pisal
 

Vraj budu blokovat

aj nastartovanie prazdneho auta.
 

No napríklad

Keď máš štartovací čudlík, ako povieš inak autu,že chceš len zapnúť zapalovanie, alebo naozaj naštartovať?
 

 

U mňa /Subaru Outback/ bez stlačenia brzdy zapneš len zapalovanie, s brzdou štartuješ. Samozrejme hovoríme o štartovaní tlačidlom.
 

Ale to

je automat, ci ?
Ak aj nie, prave s tou spojkou je to podla mna lepsie - jednak sa setri starter (ako tu uz niekto poukazal) a dvak, spojku zosliapnut uplne dole, je ovela jasnejsi pokyn ako tukes do brzdy.
 

 

Ano automat.To som zabudol napísať.
 

Spojku treba zošliapnuť preto, lebo

moderné autá majú pri spjke stykač. Ak ho zošliapnutím spojky nestlačíš, auto nenaštartuje. tento stykač je tam údajne preto, že keď zaradíš rýchlosť a púšťaš spojku, mierne sa zvýšia otáčky motora na plynulý rozbeh, pričom plyn ani nemusíš pridať. Mne sa pár krát stalo, že som spojku nestlačil dostatočne auto v stoji mi nenaštartovalo. Tiež som nevedel prečo, potom mi to v servise vysvetlili. Keď sa stlačí spojka, štartér sa menej namáha, lebo nemusí, hlavne v zime, prekonať odpor stuhnutého oleja v prevodovke.
 

 

Naozaj je tam stykac a nestaci obycajny spinac?
 

he?

to co mas za divne auto?
 

 

Aj ja mam teraz, docasne, take (BMW 4). 2.0i, manual.
 

 

vyrobené v tomto storočí...
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto