SME
Sobota, 23. november, 2019 | Meniny má Klement

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Fiat zaplatí Tesle za zníženie emisií (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

O par rokov, pri

likvidacii tesla bateriek spravia obdobny kseft len v opacnom garde:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problem s likvidaciou baterii zatial nikomu nedochadza. To sa bude riesit az potom, ked bude nimi svet zahadzany. A potom si budu zas predavat ine kvoty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nieje to pravda. Tesla pouziva standartne 18650 baterie ktore vyraba Panasonic 15rokov. Tesla si len upravila ich chemiu a tiez vyraba vlastny, vacsi format 21700. Taketo baterie sa pouzivaju aj v notebookoch, kolobezkach, bycikloch a ostatnych veciach.

Tieto baterie sa standartne recykluju a kovy znich znovupouzivaju. Je na to EU smernica. Baterky, ktore sa nedaju recyklovat ani nemozu byt do EU dovezene alebo tu vyrobene. Tieto baterie su prebazne z kovu a daju sa preto dobre znovu pouzit.

Avsak Tesla baterie vydrzia v aute 200tisic km a stratia len 5% kapacity. Ked auto skonci zivotnost da sa ten balik rozobrat na jednotlive tuzkove baterky a z nich sa da vselico vyrobit. Napriklad domaca bateria na solar. Dnes sa take baterky vykupuju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vydrzia 200 tisic kilometrov? si si isty?
to by niektori ludia vyhadzovali tesly po troch rokov.

to ze sa nieco da robit (recyklovat), neznamena, ze to je aj realizovatelne vo velkom meritku. recyklovat baterie z aut az na uroven kovov a ich znovupouzitie je reziou a energtickymi narokmi obrovsky narocne.
predstav si ze su vsetky auta na elektrinu, tolko kobaltu, kolko by bolo treba na baterie sa teraz ani len netazi. vacsina sa tazi v kongu a zambii. a aj to hlavne ako vedlajsi produkt tazby medi a niklu.
co myslis co s pravi s cenou napr toho kobaltu tak obrovska spotreba, ktora by mala nahradit bateriami vsetky auta? a co to nasledne spravi s cenou baterii?
a pridaj si cenu recyklacie. ziadny vyznamny pokles cien baterii nehrozi. skor naopak.

a teraz si zober, ze priemerny vek auta v EU je takmer 11 rokov.
kolko ludi si bude moct kupit nove elektroauto, v ktorom si dopredu zaplatia jadenie na 10 rokov aby sa im to vobec oplatilo oproti beznym autam?
kolko elektroaut bude pouzitelnych vo veku 8,9,10,11,12 rokov? aky asi bude zaujem kupit si tak stare elektroauto v cene tisicov euro, ked baterky vydrzia mozno rok alebo dva?

a to vypocty rentability nepocitaju so spotrebnou danou.
slovensko ma prijem asi 900 milionov euro rocne. myslis si ze sa tychto penazi politici vzdaju? prenesu spotrebnu dan na elektromobily. to bude znamenat, ze sa tieto pocas svojej zivotnosti nebudu mat sancu zaplatit.
o to menej ludi si bude moct dovolit kupit take auto.

tesla vitazoslavne ohlasila "ludovy" model 3 za 35000 dolarov. co je ludove na aute za taku cenu? doteraz nedodala ani jeden a ludom, ktori si ho objednali, posuvaju terminy dodavok a snazia sa ich presvedcit na nakup drahsej verzie.
"lacny" model 3 by totiz vyrabali so stratou alebo so zanedbatelnou marzou.

pockaj si na katastrofalne vysledky tesly za prvy stvrtrok 2019. ak sa ich smena odvazi uverejnit.
celkovo nedodali ani tolko aut ako bolo ich niekolko krat nadol revidovany spodny odhad. a to o tisice aut.
dopyt sa po znizeni kreditu v usa jednoducho prepadol a v eu a cine existuje tiez len limitovany dopyt. ten sa rychlo vycerpa.

realne elektroauta na volnom trhu nemaju ziadnu sancu.
ale kedze vdaka cene, obmedzenom dojazde a moznosti kontrole cez smart grid umoznuju politikom uvalit svojich obyvatelov po energetickom otroctve aj do dopravneho otroctva, tak to presadnia aj keby nas to malo zabit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

EV nebudu mat 100 percentny podiel

ostan pokojny, nikto ta nebude nutit, aby si jazdil na EV. spalovacie motory tak skoro (a mozno nikdy) nebudu uplne zakazane. za 20 rokov kedy by k tomu teoreticky mohlo dojst uz budu aj tak urcite ine alternativy. a ostatni maju moznost sa rozhodnut ci im vyssia cena za to stoji alebo nie. prezradim ti este jedno tajomstvo: EV po degradacii baterie netreba vyhodit - tie baterie sa daju vymenit a mozes jazdit dalsich 200.000 km.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

citanie s porozumenim

nie "bateria vydrzi len 200 000 km", ale "bateria po 200 000 km strati len 5% kapacity (takze funguje dalej skoro bez povsimnutia)"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mna fascinuje ako sa odrazu vsetci zaujimaju o to, ze kde sa vezmu vsetky kovy. Doteraz nikoho netrapilo, ze kde sa tazi ropa, co to obnasa a kadial sa prevaza. Nikoho velmi netrapi ani frakovanie. Ale kobalt o ktorom ste prvy krat poculi asi pred dvomi rokmi vam neda spavat.

Tak poprve kobaltu sa baterie zbavuju lebo je drahy a problematicky. Tesla znizila mnozstvo kobaltu vo svojich bateriach na minimum takze ju viac netrapi. Ostatne kovy su za prijatelne ceny a aj v dostatocnych mnozstvach. Na litium sa otvaraju nove bane ked stupla cena. Ale nikto netvrdi, ze cela ekonomika prejde na LiON baterie. Prichadzaju nove chemie baterii zalozene na sodiku, sire, uhliku, polymeroch, pevne elektrolyty a prietokove baterie. Takze urcite su aj lacnejsie a dostupnejsie alternativy ktore sa stanu hromadne a skalovatelne na cely svet.

35tisic za ovela menej ako ine el. auta a v US je to dost prijatelna cena. Najma ak odratate co usetrite za benzin. Nemozete ludovost merat svojou penazenkou. Navyse ta cena pojde dole kazdym rokom, tak ako pri kazdej elektronike.

Zaujimave ako sa sustredite na horsi Q1 ale ziskove a rekordne dva kvartaly predtym nespomeniete. 2019 Q2 bude zase dobry. Nemusite mat obavy. Ale vobec netusim preco sa navazate do elektrickych aut ktore su vo vsetkom lepsie ako spalovacie a este su aj ciste a na prevadzku lacnejsie. Ich jedinou nevyhodou je, ze su zatial drahsie.

Davate argumenty ako keby ste boli ropny sejk so Saudskej a zalezalo vam na vasom ropnom biznise. Ako pisete, ste otrokom ropnych sejkov a obhajujete ich zaujmy. Namiesto toho by sme si mohli u nas postavit elektrarne, kde by pracovali nasi ludia a nase peniaze by sme im nemuseli posielat. Ale to by bolo otroctvo, ze ano. Platit premrstene ceny za spolovanie ciernej ropy nejakym Rusom ci Sejkom je vrchol slobody.

Realne el. auta nemaju na trhu sancu? Asi zartujete. Uplne mimo realitu. Ludia tie auta chcu len cakaju na nizsiu cenu. Kto by sa nechcel doma nabit za 10eur a prejst 500km. Mat kazde rano nabitu plnu nadrz. Vam kolko treba dojazdu? Jaj viem raz za rok chodite do Chorvatska a nieste si ochotny po 500km asi 35min oddychnut. To je krute. :D Tak si kupte jazdenu Oktavku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To je samozrejme absolutny nezmysel...

...baterie of Tesly obsahuju prky ktore nezanikaju. Litium, Uhlik (Grafit) a Kobalt. To nie je vyhorene jadrove palivo....bteria sa bezne recykluju nikto nebude vyhadzovat litium, kobalt na skladku....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

koľko % batérií sa recykluje?

Viete uviesť číslo napr. za SR, koľko % bežných alkalických, olovených, NiCd či NiMh batérií sa recykluje?
Ja mám takéto info:
V roku 2012 sa zhodnotilo viac ako 591 t prenosných batérií.
To je viac ako 25 % z celkového množstva dovezeného na Slovensko,
Recyklačný limit EÚ sa zvyšuje od roku 2016 na 45 %.

Nie je to veľa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neporovnaval by som neporovnatelne...

....velke baterie EV maju v plane recyklovat vsetky automobilky, pretoze obsahuju pre nich dolezite suroviny ktore sa vyuziju v novych bateriach. K tomu existuju aj rozne regulacie ktore nutua baterie recykovat. Male autobaterie nie je nieco co by ludia odovzadavli, casto koncia na skladkach bohuzial niekedy aj ciernych.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ľudia často neodovzdávali

ani celé autá.
Recyklácia je zaujímavá vtedy, ak je lacnejšie vydolovať suroviny zo starej baterky, ako kúpiť vyťaženú surovinu.

Nerecyklujeme poriadne ani také jednoduché suroviny ako papier či plasty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na to su regulacne

urady....jednoducho pri mnozstve premavky ktora narasta exponencialne je dost realne, ze sa bude musiet regulovat, jak pouzivanie aut tak recyklacia. Dnes si kazdy kupuje k svojemu autu aj velke SUV. To je neudrzatelne, casto zbytocne. Vacsina soferov sedi sama v aute, ktore ma aj vyse tony. Plytvanie energiou a hlavne vypustanie toxickych latok do vzduchu. EV nejaku byt lacnejsou formou dopravy. Je naivna predstava, ze EV budu znizovat naklady, prave naopak. V buducnosti sa nebude vozit kazdy tak ako dnes....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tymto je sposobeny fiktivny narast popularity elektromobilov. Automobilky robia elektroauta iba kvoli tomu aby znizovali uradmi z prsta vycucnuty priemerny limit co2.

Btw kedy sa dozvieme o fantastickom Q1 vysledku tesly, ktory je znamy uz od stvrtka minuleho tyzdna?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:D ze fiktivny..., ze tymto...

asi si nemal este kavu. ja som tiez este nemal, ale toto ma tak pobavilo ze uz ani nepotrebujem. tak v prvom rade narast popularity EV nie je fiktivny, ale realny. a nie je v ziadnom pripade sposobeny emisnymi kvotami ale jazdnymi vlastnostami EV. mam Nissan Leaf a poviem ti, ze ak by to bolo mozne, uz by som so spalovakmi nejazdil vobec.

si trochu pleties ponuku a dopyt. dopyt po EV bol vzdy, este skor ako ich vobec nejaka automobilka realne vyrabala. ponuka sa zacala rozbiehat velmi pomaly, rozbehla to az Tesla. ostatne automobilky sa rozbiehali velmi neochotne, zacali ich k tomu pohanat emisne kvoty a trochu aj konkurencia, ta ale v mensej miere.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bez vladnych deformacii trhu by ziadne predaje elektroaut neexistovali. preto fiktivny.
zmiznu deformacie, zmizne predaj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aj ked zmiznu deformacie,predaj nezmizne

len preto ze ty si to nekupis, este to neznamena ze to je cele fiktivne. pochop ze nie si na svete sam. su ludia, ktori si Tesly kupovali skor ako existovala podpora nie len v EU ale aj v USA napriek tomu ze stali 100 tis.. statna podpora to cele len urychlila. prajem ti aby si jedneho dna precitol zo svojich predsudkov. EV maju oproti spalovakom mnoho vyhod, ktore ti co nepotrebuju za kazdu cenu fetovat spaleny benzin/naftu ocenia - aj najlacnesie EV maju luxusne jazdne vlastnosti (akceleracia, nizke tazisko, plynule reakcie na pedal pri kazdej rychlosti - ziadne radenie), nesmrdia ani v uzavretej garazi, su tiche. ti co maju moznost nabijat v noci v garazi, usetria dokonca este aj cas potrebny na tankovanie. takze si prudko na omyle ak si myslis ze by to ludia bez podpory nekupovali. je dost ludi ktori by si to kupili za akukolvek cenu. lacnejsie modely vedia vyrobcovia este stale aj s primeranym ziskom predavat za cca 35000. bez dotacii, bez emisnych kvot. nie je to cena ojazdenej fabie, ale je to cena ktoru je vela ludi ochotnych zaplatit za pohodlie spojene s jazdou v EV.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bez vladnych dotacii

by mozno dnes neexistovala polovica automobiliek, vacsina tych americkych v Roku 2008 skrachovala pokial si to nepamatate. Bez dotacii by dnes nove automobily nestali cca. 10-15 tis EUR. Pred 40-rokmi sa na ne cakalo roky a staly aj niekolko rocnych platov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bez vládnych a teraz myslím celosvetovo, zásahov a podpory energie z fosílnych palív by bol nástup EV oveľa rýchlejší ako je teraz.
https://www.theguardian.com/en...
Podpora fosílnych palív je absurdne vysoká a to sa ešte nehovorí a o vojnách ktoré sa kvôli nim viedli, vedú a vyzerá, že ešte budú viesť.
Takže ak hovoríme o deformácii trhu, treba hovoriť o celej realite, nie len o tom, čo Tebe zapadá do Tvojho obrazu reality.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zabudas na to, ze tazba ropy a uhlia je takisto masivne dotovana. S podporou pre EV je to giganticka podpora. A neviem co ti vadi na tom, ze sa konecne presadzuje technologia, ktora je ticha, vykonna a cista. Vies si predstavit, ze pod oknami na hlucnych krizovatkach bude zrazu ticho? Ze ziadne auto nevypusti ziadne emisie a bude tam vzduch skoro ako na dedine? Teda nebyt ostatnych zdrojov znecistenia. Ale aj tak. Strasne sa zlepsi vzduch. Nechapem ako toto dokaze niekto hejtovat.

Pritom koho obhajujes? Velke automobilky ktore nas roky klamali s urovnou emisii. Ved tie emisie zabijaju desatisice ludi rocne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A ta elektrina

vzniká z čoho? Uhlie ( to najhoršie viď Nováky ) ropa, plyn. Tieto emisie pri výrobe elektriny nikoho nezaujímajú.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto