SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

7 kritických situácií na letných cestách. Ohrozujú každého vodiča (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

V každom prípade ste zabudli na mimoriadne dôležitý letný fenomén, takzvané "potenie" asfaltu pri mimoriadnych letných horúčavách. Obzvlášť na vozovkách s priaznivým sklonom k slnku (podobne ako slnečné kolektory) asfalt vylučuje minimálne množstvo oleja, ktorý vo všeobecnosti zväčšuje účinok brzdenia, ale pri náhlom letnom daždi sa na takto "spotenom" úseku vytvorí emulzia a tento sa stane mimoriadne nebezpečným o to viac, že to často zistíte až keď vystúpite z vozidla, ktoré akosi prestalo poslúchať a skončilo mimo vozovky.
 
Hodnoť

Pravda pravduca,

pre mna osobne su nocnou morou uz spominani cyklisti.Napriklad samovrah, ktory sa raz objavil par metrov predo mnou za tmy a hustej hmly mimo obce, teda mimo dosahu verejneho osvetlenia bez svetla a akehokolvek reflexneho prvku, a mal stastie ze nic neslo oproti a v poslednej desatine sekundy som sa mu reflexivne vyhol. Alebo iny ktore prevazal na okresnej ceste asi stvormetrovu vodovodnu trubku, samozrejme neoznacenu. A co najhorsie, ked ma pocul za sebou, tak zatocil ku krajnici, a samozrejme koniec trubky siel opacnym smerom do stredu. Prezil len vdaka tomu, ze pri obieheni cyklistov si od nich davam zo zasady maximalny bocny odstup, lebo tu neoznacenu trubku som si naozaj vsimol, az ked by som uz nedokazal nic urobit.
 

 

Chodím na bicykli, aj keď po ceste práve kvôli dementným šoférom minimálne. Som osvetlený zadnou blikačkou, odrazkami, predným svetlom, reflexnými pásikmi (asi 5) nosím aj reflexné oblečenie. Ale väčší problém ako cyklisti sú šoféri, ktorí nie sú schopní akceptovať fakt, že cyklista je rovnaký účastník cestnej premávky a to, že je pomalší ako auto nedáva žiadnemu šoférovi právo ho ohrozovať. Len na Slovensku sa mi stáva, že ma auto v 80-tke minie vo vzdialenosti 40 cm. Už sa mi stalo, že ma z cesty vytlačil oproti idúci šofér, ktorý rezal zákrutu tak, že som to musel stočiť do jarku, ak som nechcel skončiť na jeho kapote. Je výnimkou ak auto za mnou pribrzdí a obehne ma naďaleko odo mňa. Áno, to čo píšeš je pravda, ale podľa mojich skúseností je viac retardov medzi šoférmi, ako medzi cyklistami.
 

 

Moja reč. Ja mám tiež všetko. A keďže jazdím aj po tme, tam mám aj také svetlá, čo aj svietia, nielen signalizujú.
Ja už mám pre istotu aj na bicykli kamerku, nielen v aute :D
Ešte jeden držiak zoženiem, a pripevním aj zadnú.
Tiež ma vytáčajú šoféri typu "cyklista na ceste = cesta voľná"
 

Každý to vidí zo svojho pohľadu

Teraz v Žiline zaviedli požičiavanie bicyklov, prvá hodina zdarma, tak sa vyrojili a jazdia bez dodržiavania nejakých pravidiel. Zatiaľ som ich síce videl len na chodníkoch, kde jazdia ako keby im tie chodníky patrili. "Paráda" je, keď takto idú aj piati vedľa seba.
 

 

No, videl som uz cyklistu s gopro na prilbe ignorujuceho cervenu a nasledne jazdiaceho po prechode pre chodcov. Rozmyslal som ci chce zdukumentovat ze aky je fas. Aj som uvazoval ci nehodit video na tytrubu. Ale povedal som si ze nie som bonzak a nechal som video na karte premazat.
Za dobre fungujuce svetla thumbs up!
 

 

Vidis jaky si exot, to kde si cital, ze cyklista nemoze prejst cez pruhy? Hah, aj po chodniku moze ist, akurat ked nema popri prechode vyznaceny pas na prechadzanie cyklistu, tak sa drzi v pravo ako chodci.
A teraz k odbornikom na pneu...Guma ked stvrdne tak sa bude smykat na akomkolvek povrchu, dezen jej pomaha pri odvadzani vlhkosti plus snehu!!! Jazdit na srtvrdnutych gumach profi = ***** sa niekde prinajmenseom...

Zaver: ked jazdi cyklista na vozovke, je ucastnik cestnej, ked po chodniku, je uz chodcom, cez prechod sa prechadza ked maju auta cervenu. Cyklisti hmlovky nepouzivaju. Vtedy sa presuvaju odvozmi.

Netestujem pneu, ale na tych co jazdim problem nie je, co som prelustroval tento rok je zopar znaciek, ktore maju vyhodu do zimy, medzi ne patria urcite nokiany a continental winter grip,
Kedze vsak ostavam verny znacke s ktorou mam vyborne skusenosti, zatial som nemenil. Zalezi vsak na novych dezenoch a technologiach co vodicom poskytnu a ponuknu, ak je to plynula jazda, bezpecne brzdenie s min. Spotrebou, je to jasna volba, aj ked ja sa pri spotrebe priklanam na ukor bezpecnosti, pretoze par eur navyse mi moze zachranit zivot, na auto sa nozem vytoto.
 

 

Nez zacnes vyskakovat, precitaj si dopravne predpisy. Neviem v akej prdeli zijes. ale ani na Slovensku, ani v Ontariu nie je jazda bicyklom na chodniku povolena. Takisto nie je povolena jazda po prechode pre chodcov. Ked je na chodniku, ma bicykel tlacit To ze to policajti casto ignoruju je uplne iny problem. Takze nazyvaj exotmi svoju mat, fas prerijny.
 

zmierte sa s tym,

ze bicykle nemaju mimo obce na cestach co hladat. iste, zakon im to (zatial...) nezakazuje, ale zdravy rozum ano. a to tvrdim ako byvaly aktivny cyklista, s tisickami natrenovanych km ci hodin. a ze som tam toho zazil...
dokonca si myslim, ze jazda na bicykli na cestach 1. a 2. triedy mimo obce by sa mala zakazat, spolu s mopedmi. sam si uz nedovolim vyjst na cesty mimo obec ani na mopede. vysvetlim.
uz v sedemdesiatych rokoch bol zakazeny vjazd bicyklom, mopedom ci traktorom na siroke a PRAZDNE dialnice. s dvoma pruhmi a odstavnym, vtedy po nich preslo par aut. a dnes, ked uz premavka na beznych UZKYCH cestach desat ci dvadsatnasobne - ak nie viac, presiahla hodnoty vtedajsich dialnic, casto cestach bez krajnic, sa pomedzi kamiony a autobusy plantaju bicykle a mopedy. uplne na hlavu!
kto co len raz sedel v 2,5 m sirokom kamione ci autobuse a jazdil po 6 m sirokej ceste - v protismere s tym istym, kam sa tam este zmesti akysi bicykel ci moped? a v krizovych situaciach, ak by sa mali celne zrazit, hadajme, koho radsej odstreli z cesty...
a mozu sa najroznejsi humanisti a teoretici hodit aj o zem, fyzika a zdravy rozum nepustia. ani logika. kedysi to na prazdnych a sirokych dialniciach dovolene nebolo, dnes na prehustenych a uzkych okreskach ano? a to je aka logika?
len blazon sa dnes psuti do takeho dobrodruzstva. prepletat sa na bicykli pomedzi kolony kamionov a aut na akejsi okreske. alebo samovrah, ktory si koleduje o problem.
no do toho, moralisti!
 

 

Jasne a potom zakaz aj jazdu po cestach 1 a 2 triedy zenam a sviatocnym vodicom, zaciatocnik a dalsim, ktory nesplnaju tvoje kriteria.

Co urobis, ked ide pred tebou pomalsi vodic? Pribrzdis. Povedz preco sa to neda urobit aj pri cyklistovi?

Je problem cyklistu, ze cesty nemaju krajnice, su uzke a cyklochodniky niesu?

Mas fakt super myslenie a logiku, ktora ta nepusti.
 

 

pomalsi vodic je jeden na celej trase, ani ten ale nejde 20 km rychlostou, ze?
ak mas cyklistu na kazdom kilometri co len jedneho - no co ti mam hovorit?
toto, co predvadzas su emocie, nie racio. je uplne jedno, ci problem su neexistujuce krajnice a uzke cesty, bavime sa o bezpecnosti a existujucom stave, nie o vine za tento stav.
na sucasne kamionmi a inymi autami prehustene cesty je ciste blaznovstvo a popieranie zdraveho rozumu, motat sa medzi nimi v premavke na bicykloch.
pochybujem, ze mas taky cyklisticku vybavu a skusenosti ako ja, nemam nic proti cyklistom. ale napriek tomu uz dnes na verejne cesty najma 1. ci 2. triedy nevyleziem. lebo to poznam z oboch stran, aj z tej sedacky dva metre nad zemou, aj z tej cyklistickej. ale ako uz pan farar hovorili: kazdy clovek ma zdravy rozum a slobodnu volu. vela stastia!
 

Ja by som zakázal

kamiony. Nevieš si predstaviť, ako zdržujú. A keby neboli na cestach ani diaľniciach, cesty by boli zrazu prejazdne aj pre cyklistov. Ten sa dá odbehnúť, kamion nie. ;-)
 

 

ja by som potom skor zakazal cesty.
a neboli by problemy ani s cyklistami, ani s kamionmi.
nezalozime na to politicku stranu? alebo cirkev, aj ta zije zo statnych dotacii. vizie aj vieru uz mame, este ju pretransformovat do penazi.
 

 

Logiku ma dobru. Cesty sa stavaju pre auta, nie pre cyklistov, ani chodcov.
 

 

Toto je uhol pohľadu.Som profesionálny vodič už 32 rokov a na cyklistov dávam veľký pozor.A viete prečo? Aby som sa nedostal do problémov.95 percent z vás nedodržiava zákon o prevádzke na pozemných komunikáciách,aj keď sa bijete do hrude,že ste účastníkmi cestnej premávky.Chcete jazdiť po cestách,ale aj po chodníkoch,jazda v protismere v jednosmernej ulici je pre vás úplne prirodzená,nerešpektujete svetelné dopravné značenie,jazdíte na bicykli cez prechody pre chodcov,kde nemáte čo hľadáť,kľučkujete medzi ľuďmi v peších zónach,na cestách mimo obce väčšina z vás jazdí vedľa seba,aj keď to zákon vyslovene zakazuje.Čiže účastníkmi cestnej premávky ste,keď vám to vyhovuje,keď nie,tak ste vlastne len cyklisti.
Tých zvyšných 5 percent,to sú skutoční cyklisti, skutoční účastníci cestnej premávky.
Tým čo som napísal, samozrejme nechcem obhajovať vodičov áut,ktorí jazdia ako *****
 

 

95% z Vas vodicov nedodržiava zákon o prevádzke na pozemných komunikáciách.
Takze vsetci su su rovni.
 

 

Nikde netvrdím, že medzi cyklistami sa nenájdu takí, o ktorých píšeš. Moja osobná skúsenosť ako dlhoročného šoféra a zároveň cyklistu ale je, že medzi šoférmi je tých dementov predsa len omnoho viac. Na porovnanie stačí odskočiť si do Rakúska, alebo Talianska ako sa k cyklistom správajú šoféri tam. Rozdiel galaxie a zrejme aj 30 bodov v IQ. PS: Ak chceš nezmyselne porovnávať tak hneď aj uveď, koľko smrteľných havárií spôsobili cyklisti vodičom.
 

 

Ja nerozumiem jednej veci - keď som na bicykli, tak sú blbci medzi šoférmi áut, a keď sadnem do auta, tak tí blbci presadnú na bicykle.
Nechápem ako to stíhajú a ako vedia kedy presadnúť.
 

 

Blbci sú tu aj tu. Len medzi šoférmi ich je viac. Ja chodím na bicykli, preto beriem na cyklistov ohľad, obieham ich až do protismeru, pretože viem čo to je, ak niekto prefrčí autom 40 cm okolo bicykla. Ten čo na bicykli nejazdí to nevie.
 
Hodnoť

...

"Netreba zabúdať, že celý výkon motora sa prenáša na vozovku len cez štyri kontaktné plochy, ktoré sú veľké ako pohľadnica."

Hm, ja som mal zato, že drvivá väčšina áut má pohon len na jednej náprave, tzn. predná, alebo zadná.

K tým prestávkam: ja keď jazdím dlhú trasu, robím prestávky podľa potreby a v praxi čo najmenej a čo najkratšie. Dlhá prestávka vo mne spúšťa predčasne únavu a ak sa trasa neúmerne predlžuje (časovo), na konci trasy už nemám potrebnú koncentráciu. V praxi je moja prestávka takých 10 - 15 minút.

Takže, všetko s mierou a hlavne podľa potreby konkrétneho. Nie každému vyhovujú odporúčania z učebnice.

Ale inak súhlas, mnoho vodičov podceňuje riziká a naopak, preceňuje seba a auto. Mnohí z nich tvrdia: "ale veď to má ABS, ESP, ESC.. a pod". Najväčším bezpečnostným rizikom je vždy falošný pocit bezpečia.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto