SME
Štvrtok, 23. január, 2020 | Meniny má Miloš

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Nemecku začali kamióny jazdiť na elektrinu, vyzerajú ako trolejbusy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

nevedia vyrobiť normálny benzín, nafta je už mŕtva, tak vymýšlajú električky.
Čo tak sa vrátiť ku klasickým benzínom alebo vodíku?

Audi aktuálne nevie vyrobiť normlany 2.0l benzín s 250konmi, čaká sa nato vyšše roka a sú zúfalí
 

 

Kedyze sa davali do kamionov tie poriadne benziny?
 

Asi chybal na fyzike,

ked sa ucili o tocivom momente :-)
 
Hodnoť

 

ziadna kravina nie je dost velka ked ide o vyhadzovanie penazi na vymysleny problem.
 

:-o

"the last time the atmospheric CO2 amounts were this high was more than 3 million years ago, when temperature was 2°–3°C (3.6°–5.4°F) higher than during the pre-industrial era, and sea level was 15–25 meters (50–80 feet) higher than today."
https://www.climate.gov/news-f...
 
Hodnoť

kamiony na elektrinu?

Nevola sa to nahodou nakladne vlaky?

v skutocnosti nie..

vyhoda tohto riesenia je prave vyhoda hybridu, ze kamion moze vyjst "po svojich' na naftu z nejakeho logistickeho centra a ked sa napoji na dialnicu, 100 km ist na elektrinu bez emisii a potom znova na naftu dojst do ciela.. Vyhoda oproti vlaku je, ze start a ciel su neobmedzene, na rozdiel od vlaku, ktory moze ist iba po kolajniciach..

Cena za toto riesenie moze byt vsak velmi vysoka..
 

...

podľa mňa je to proste kravina. Je to a, komplikované, b, drahé.

Malo by sa v celej EU:
- modernizovať trate
- zriadiť logistické centrá, kde by bolo možné nakladať návesy na vozne
- vytvoriť hlavné koridory kadiaľ by takéto vlaky jazdili. Náves by následne ťahač doviezol na miesto určenia (povedzme do 100km).

Minimálne diaľnice by sa tým čiastočne odľahčili.
Problém je logistika. Nie je to vôbec jednoduché. Ťahač je proste lacnejší a 5x flexibilnejší než vlak. Lenže dôsledky vidno denne: kamióny na diaľnici, na cestách 1. triedy, 2. triedy, v obciach.

A čo vezú? Často-x úplne nezmysly z druhého konca sveta.
 

:-o

"A čo vezú? Často-x úplne nezmysly z druhého konca sveta."
Vezu len to, za co zakaznici zaplatia. Na rozdiel od milionov osobnych automilov, ktore casto vezu iba zadok vodica.
 

...

veď hej. Rozmar spoločnosti.
Ale tu bola reč o kamiónoch.
 

 

Veru tak. Tieto rozmary spoločnosti by sa mali zakázať. Treba zriadiť štátnu planovaciu komisiu, ktorá bude určovať, čo sa bude predávať v obchodoch, v akom množstve a za akú cenu.
 

Osobáky

A kvôli miliónom osobákov, ktoré vozia len zadok vodiča, bude treba zriadiť centrálnu plánovaciu komisiu na plánovanie pracovných ciest, súkromných ciest a tiež plánovanie dovoleniek čo najbližšie k miestu bydliska.
Nech sa prihlási prvý, komu by sa to páčilo...
 

Staci zvysit spotrebmu dan

na benzin a naftu - penazenka je najlepsia paka na ludi, aby sa spravali ekologickejsie
 

zlte vesty v Nemecku ?

taketo jednoduche riesenia ludia akceptuju len vtedy ked to zaplati niekto druhy, napr. za socializmu to platil "niekto druhy" a socializovala sa chudoba
francuzi su uz trapni s tymi protestami ktore zacali ako boj ludu proti znizovaniu neefektivity
 

A nemali sme to tu

pred 1989?
 

 

Mali. A vtedy sme mali aj väčší zmysel pre humor.
 

 

Rád by som podotkol že :
- trate sa už desaťročia modernizujú a drvivá väčšina v EU je už modernizovaná/moderná (vrátane elektrifikácie)
- už desiatky rokov sa zriaďujú logistické centrá pre kombinovanú dopravy (kontajnery, ACTS nadstavby, RoLa systém, ....) - je ich po EU množstvo
- koridory sú už desiatky rokov zadefinované (vrátane Slovenska)

A napriek tomu sa dialnice neodľahčili a ani sa neodľahčia. Lebo klasická železničná doprava v rámci EU nedokáže vyriešiť problém kusových zásielok JIT. Jednoducho preto, lebo zozbieranie záťaže pre prepravu loženého prostriedku (vozeň, kontajner, ...) a následne zozbieranie záťaže prázdnych prostriedkov pre vlak trvá nejakú dobu a tá doba je pre prepravy kusových zásielok proste neakceptovateľná. A samotný čas prepravy (prekládka, jazda) potom tvorí len malú časť celkového času "z domu do domu". Preto tu kamióny sú a ešte dlhú dobu budú (snáď do doby, kým nebude realizovaná automtická vozba na železnici a po železnici tak budú chodiť autonómne vozidlá - vtedy kľudne môžu chodiť po 1-2 kusoch).

Čo sa týka komplikovanosti a ceny - nie je to o nič komplikovanejšie a drahšie ako elektrifikácia železničnej trate. Aj keď samotná železničná trať je v konečnom dôsledku oveľa drahšia ako diaľnica (kvôli smerovým a sklonovým pomerom na železnici, zabezpečovaciemu zariadeniu, ....).

Preto - kým nebude vymyslené a zrealizované iné riešenie na prepravu kusových zásielok, je elektrifikácia diaľnic zaujímavým riešením ...

P.S. Ale s jedným súhlasím ... že drvivá väčšina prepravy je zas a len kvôli prachom. Napríklad kedysi sa zemiaky pestovali na SVK všade a aby boli v obchode, stačila jedna Avia, ktorá to na pár km rozvozila z najbližšieho skladu na družstve do obchodov. Dnes to lifrujeme cez pol Európy ... a potom sa čudujeme, že kilo zemiakov je už drahšie ako kilo ryže a cestu sú prepchaté tisícmi kamiónov, ktoré nám tisíce km vozia to, čo si môžeme dopestovať, vyrobiť doma za rohom ....
 
Hodnoť

takze

Idu staviat to, co sme videli uz v 1993 vo filme Super Mario Bros :).
 
Hodnoť

Za par rokov budeme bojovat proti

elektrickému smogu, okrem toho nas cakaju tazke casy ustat vyrobu elektrickej energie, k tomu chranit zivotne prostredie pred radioaktivnym odpadom, ktory je velmi nebezpecny, prakticky nerozlozitelny, lebo si neviem predstavit ako toto utiahnu ine tzv. prirodomilne elektrarne.
To je zacarovany kruh, resp. nekonecna spirala. Od problemu k problemu. Jeden ohen uhasis, druhy sa rozhorí.
Ale o tomto je asi ludska existencia.
 

Fosilne paliva by sa dali vyuzivat

pri produkcii elektriny aj v buducnosti - uchytenie a ulozenie CO2 uz dokazu nasadit na priemyselnej urovni. Vlastne by replikovali proces, ked by uhlik z fosilnych paliv znovu ulozili pod zem, ktory prirode trval miliony rokov. Dnes za rok uvolnime z fosilnych paliv tolko uhlika, ktory tam priroda ukladala 3 miliony rokov.
Podstatou je obmedzit produkciu CO2 a dalsie emisie (najma z dieseliv) vytlacit z miest.
 

 

Zachytenie a ulozenie CO2 uz robia rastliny miliardu rokov.Vyrobia kyslik, uhlik ulozia vo svojich telach.Chybaju im ale stopove prvky, tak nas otravuju kyslikom, az kym neumrieme...
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto