SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Nemecku začali kamióny jazdiť na elektrinu, vyzerajú ako trolejbusy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Za par rokov budeme bojovat proti
elektrickému smogu, okrem toho nas cakaju tazke casy ustat vyrobu elektrickej energie, k tomu chranit zivotne prostredie pred radioaktivnym odpadom, ktory je velmi nebezpecny, prakticky nerozlozitelny, lebo si neviem predstavit ako toto utiahnu ine tzv. prirodomilne elektrarne. To je zacarovany kruh, resp. nekonecna spirala. Od problemu k problemu. Jeden ohen uhasis, druhy sa rozhorí. Ale o tomto je asi ludska existencia.
Uvaha2
Zachytenie a ulozenie CO2 uz robia rastliny miliardu rokov.Vyrobia kyslik, uhlik ulozia vo svojich telach.Chybaju im ale stopove prvky, tak nas otravuju kyslikom, az kym neumrieme...
Qa1
< 1 2

Nerozumieme si, pisem o CO2, ktory

vyprodukuju elektrarne na fosilne palivo - aj ked zvratime deforestaciu, na znizenie urovne CO2 skoro o stvrtinu aby sme sa vratili na predindustrialnu uroven rastliny nemaju dostatocnu kapacitu - uhlie, ropa a plyn je uhlik, ktory sme vydolovali spod zeme a tam by sme ho mali aspon ciastocne vratit.
 

 

Ale rozumieme.Fotosyntetizujúce organizmy za rok fixujú cca 17,4×10x/y 10 ton uhlíka.Oproti tomu su elektrarne "prd ve Stromofce"
 

Tak mate chybu v uvahe

"During ice ages, CO2 levels were around 200 parts per million (ppm), and during the warmer interglacial periods, they hovered around 280 ppm (see fluctuations in the graph). In 2013, CO2 levels surpassed 400 ppm for the first time in recorded history." https://climate.nasa.gov/clima...
Cize v obdobi zaladnenia bolo viac fotosyntetizujucich organizmov? Tvrdite, ze narast z hodnot pod 300ppm na terajsich 400ppm je dosledkom deforestacie? Vedci sa zhoduju, ze za extremnym narastom je v prvom rafe vyuzivanie fosilnych paliv.
Obavam sa, ze naozaj nerozumiete - ten vas "prd ve stromovce" ma kumulativny efekt - aj ked celkovej "kapacite" eco-systemu absorbovat CO2 deforestacia urcite nepomaha
"From 1870 to 2014, cumulative carbon emissions totaled about 545 GtC. Emissions were partitioned among the atmosphere (approx. 230 GtC or 42%), ocean (approx. 155 GtC or 28%) and the land (approx. 160 GtC or 29%)." https://www.co2.earth/global-c...
 

Je to jedno s druhym

Vyrubovanie a zvysovanie produkcie CO2. Ludstvo ide s oboma pricinami zvysovania CO2 opacnym smerom. Vyrubovanie stromov namiesto udrzovania prip zalesnovania a zvysovanie namiesto znizovania produkcie CO2. Aj ked naoko v mnohých elektrarnach, teplarnach sa robia filtre a na autach znizuju emisie...hluposti ktore na papieri vyzeraju dobre ale v skutocnosti je to vsetko len pozlatko.
 

 

O to by som nemal obavy. Za desiatky rokov sa tiez elektrifikovali statisice km zeleznicnych trati a nie je problém s ich napájaním. Rozhodne je ovela jednoduchsie vyriesiť napajanie a rozvod elektriny pre elektrifikované úseky dialnic ako pre miliony nabijacich stanic potrebných pre elektromobily. A v konecnom dosledku ak je napríklad subeh dialnice a zeleznicnej trate, tak je mozne to riesit spolocnym napajanim (cez vhodnu meniaren/trafostanicu, lebo predpokladam, ze auta budu napajané iným systémom ako zeleznice).
Dalej je mozne tento systém dopracovať a rozšíriť tak, aby bolo mozne tento systém využívať aj osobnými autami - a tak by sa podarilo vyriesiť najväčší problém sucasnych elektromobilov - malý dojazd. Jednoducho pri dlhsej jazde a vybijaní batérie by sa clovek hodil do určeného pruhu, kde by sa priebezne pocas jazdy batérie dobíjali ....
Takze je dosť možné, že elektrifikácia sa ukáže ako tá správna cesta - rovnako ako pred desiatkami rokov pri prechode z parnej a motorovej trakcie na elektricku na zeleznici ....
 

autonomne vozidlo by to chcelo

hodit sa do pruhu na dobijanie bateriek je brutalna zataz na psychiku
viem motaci s tym nemaju problem sa vliect monotonne za kamionom ale mne to da zabrat
ak by sa auto preplo do samoriadiaceho modu tak by som to lahsie znasal
 
Hodnoť

 

Pane boze.
 

 

Áno ?
Volal si ma ?
 
Hodnoť

"na Kryme"

by bolo blizsie k pravde
 
Hodnoť

je zaujímavé

ako ideme na Slovensku opačným s(S?)merom. V Košiciach a Prešove boli dosť dlho trolejbusy bežnou súčasťou MHD. V Košiciach už nie sú, neviem či v Prešove ešte prežívajú. Dôvodom vraj boli prevádzkové náklady, nulová úspora exhalátov, že elektrina sa musí nejako vyrábať a bez CO2 alebo jadra to veľmi nejde. Tak teraz nám hore Terasou, Furčou, KVP, Ťahanovcami statočne ťahajú dízle, hlučia a dymia.
Celé je to choré, lebo ten náš svet sa zbláznil, resp. ho riadia blázni. Namiesto ozajstných hodnôt, ako je rodina, deti a ich budúcnosť, práca a prínos pre spoločnosť sú na piedestál postavené pseudohodnoty ako "úspech=peniaze, auto, motorka, jachta; uznanie=počet lajkov, selfíčka s tými čo sú úspešnejší; rodina=exhibicionizmus, s ktorou manželkou v poradí, mi to išlo najlepšie; deti=na akú prestížnu školu chodia; atď....
No a v takejto prázdnej kultúre zlatého ťeľaťa nevyhnutne dôjde k zlomu a pádu všetkých pseudohodnôt späť k ozajstným hodnotám. Len dúfam, že to nebude pod dohľadom nejakého európskeho ajjatoláha.
 
Hodnoť

 

elektrické nákladiaky, športiaky a čo kedy budú elektrické trolejbusové osobiaky??
 

< 1 2

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto