SME
Utorok, 16. júl, 2019 | Meniny má Drahomír

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Telefón počas šoférovania môže váš život vážne ohroziť. Čo s tým? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

M§a vytáča

M§a neuveriteľne vytáča očividné telefonovanie vodičov superluxusných áut s telefónom v ruke. Handsfree majú tieto autá zabudované už odvždy, teda medzi prvými a oni si takto volajú. Ja som rád že mám konečne túto funkciu hlasitého hovoru a rád ju využívam ak je to teda nutné. Buď sú tí menovaní vodiči hlúpi a nevedia si tú funkciu nastaviť alebo čomu skôr verím je ich vedomá ignorancia, že predsa mňa sa takáto povinnosť netýka "vy blbci" ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie,

oni sú fakt tak blbí + je tu veľká skupina, ktorá nechce, aby spolujazdec videl a počul s kým hovoria.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Majú asistenta jazdných pruhov. Chápem že ťa to vytáča, lebo ty musíš šoférovať a za nich to robí auto samé.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Radšej

nech si vezmú osobného asistenta, lebo často brzdia premávku, keď ide predo mnou jaguár, mercedes či podobný nevysvetliteľne pomaly...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To sa ti naozaj stalo?

Že išiel pred tebou jaguár, mercedes či podobný nevysvetliteľne pomaly...?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

.... ved sám vyskúšaj v 60km si hľadať telefonne číslo alebo iba napísať sms - krátky text:

prídem po búračke.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja pocas jazdy netelefonujem.

Takze mas smolu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pri šoferovaní je to 1/2 pravda.

stačí že ten za tebou to spraví.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kazdy to kritizuje,

ale kazdy to robi. no uprimne, priznajme a - kto nikdy za volantom netelefonoval bez hands free? citanie ci pisanie sms a webu je uz uplne mimo zdraveho rozumu.
je to len o viere. nikto totiz neveri, ze prave jemu by sa mohlo nieco stat. dokonca ani neveri, ze by ho mohli prichytit a pokutovat. inak by to nerobil. tak, ako neveri, ze prave on bude mat dnes akukolvek nehodu z inych dovodov, alebo ze sa dnes na ceste zabije, ci aspon dolame. ak by veril, tak by na nu neliezol.
toto sa uz neda riesit akousi osvetou, technologie predbehli ludsky rozum. toto sa musi riesit radikalne, silou. traduje sa, ze na dodrziavanie zakona staci americanovi nieco odporucit. aby to fungovalo, napr. zakaz vjazdu. nemcovi to treba nariadit zakonom. a nasincovi je nutne mu v tom - zabranit. hoci aj betonovou kockou na ceste. :-)
riesenie je jednoduche - technologicky. auta vybavit povinne rusickou signalu v ich priestore pri zapnutom zapalovani. a na ucel telefonovania ich vybavit priehradkou, do ktorej musi byt mobil vlozeny mechanicky = volne ruky.
A JE TO! :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A co

spolujazdci?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

aj to sa da riesit cez dalsie pripojenie, technicky vyriesit by to bol najmensi problem. ked aj drotom a usb. pred 20 rokmi to mali spolujazdci ako vyriesene? a tiez sa na to nezomieralo. :-)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čo tým chceš

povedať? Že v luxusnejšom aute netreba venovať pozornosť šoférovaniu? Takže asi patríš medzi tých o ktorýcha sa v článku píše.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To bola teda

riadna hlupost, co si napisal. Tvoje rozmyslanie nie je simple, ale hlupe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lepší sú ešte tí, čo majú zapnuté hands-free na telefóne a držia telefón pri ústach ako mikrofón.

To som doteraz nepochopil, že aký to má zmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zmysel to ma ten

ze ked vidis niekoho s mobilom pri hlave drziac ho ako tatranku a bliakajuc na celu ulicu, tak je to spolahlivy filter blbosti
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hands free

má hlasitý odposluch a mikrofón chytá bez toho aby ho bolo treba držať v ruke. Ak nechceš aby prípadní spolucestujúci nepočúvali hovor a nevedeli s kým hovoríš tak nezdvihni telefón, zastav a použi telefón bez hands free.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sú to blbci. Kúpia si auto za 25.000 € a telefón za 300 € a nevedia si ich spárovať. Na aute tie technológie nevedia využívať (príkladom je tempomat - nevie ho používať údajne 68% vodičov, ktorí ho v aute majú) a telefón iba hladkajú pre zábavu na sociálnych sieťach. A keď sa takého opýtaš, prečo nepoužíva hands-free, odpoveď je, že to nefunguje, alebo že na také veci nemá čas :-) Ešte horšie je to s využívaním elektronických občianskych a stránky www.slovensko.sk. Ľudia majú OP s čipom, majú čítačku, ale nevedia si veci vybaviť z PC sami a otravujú s blbosťami úradníkov na úradoch. A hovoria, že tá stránka nefunguje. Pravda je taká, že ľudia sú hlúpi na dnešnú modernú dobu. Chybu robí štát. Má zaviesť cenník tak, aby sa ľuďom oplatilo si služby vybaviť elektronicky z domu. Za vybavenie z domu správny poplatok napr. 5€, za využitie úradníka 10 €. A hneď by bola motivácia. Dnes, keď stoja obe možnosti rovnako sa ľudia nenamáhajú pohnúť mozgom. Radšej sa hrajú s mobilom na fejsbúku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne

Je to tak. Pravda ale je, že na niektorých autách ide spárovanie mobilu jednoduchšie (ja na škode rapid) ako na iných (kamarátka má nissan note), tam treba nejaký kód auta... Ale v podstate máš pravdu, aj s tými OP.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Raz ho spáruješ podľa manuálu a potom už nič riešiť netreba. Ja som si spároval pred 4 rokmi telefón a keďže som ho ešte nemenil, vždy ma automaticky pripojí, keď zapnem zapaľovanie. Funguje perfektne. Ale aj keď mám voľné ruky, aj tak ma rozhovor trochu rozptyľuje v premávke (hlavne v meste) a snažím sa za jazdy žiadne veci neriešiť dlho. Prakticky vždy oznámim, že šoférujem a nech zavolá dotyčný neskôr. Preto považujem riešenie vážnych problémov za jazdy za rizikové správanie hlavne voči ostatným účastníkom cestnej premávky. Kreténi, čo sa vymlátia sami v aute neriešim. I keď doplácam daňami na ich liečbu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mas sice dost pravdy, ale skus si momentalne cez slovensko.sk vybavit povinne nahlasenie konecnych uzivatelov vyhod na or sr. absolvoval si taky jednoduchy ukon, ako vypisat jeden zbytocny papier, zalepit ho do obalky a poslat ci osobne doniest na or sr? zalezitost papierovo a pesi na cca pol hodinu - ale nesmies. musis to urobit len elektronicky, cez tri servery, certifikacie, a to nevravim o tom, ze mas vsetko potrebne nainstalovane a nastavene. ak nie, je to zalezitost na dni, nie na hodiny. kym to vobec v tej dzungli statnych webov, vytvorenych asi kruzkom pocitacovych nadsencov z pomocnej skoly - najdes. garantujem ti, ze po hodine neuspesnych pokusov by si rad klusal pesi s papierovym tlacivom. len tento jeden (zbytocny...) ukon je na elaborat, tak sa necuduj. tu to mas zhrnute:
https://ekonomika.sme.sk/disku...
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto