SME
Nedeľa, 21. júl, 2019 | Meniny má Daniel

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pozrite si, ako Škoda vstupuje do éry elektromobility (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len trúba si kúpi plug-in hybrid. Každý párny rok STK+emisná a každý nepárny revízia elektro systému. Stále sa pýtam prečo. Prečo ten Superb nespravili rovno elektrický? A v kombi verzii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

som zabudol

A najväčšia sranda bude pravidelná ročná výmena oleja kvôli záruke v autorizovanom servise aj keď na spaľovacom motore nespravím ani kilometer. Ach jaj
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

suhlasim s tebou az na ten olej,

ten straca viskozitu casom, nielen nabehanymi km. A preco nie cisto elektro? Najvacsia spotreba phm je pri akceleracii, rozbiehani. Ak tam pouzijes pomoc elektro, tak sa rapidne znizi spotreba. Apropo, taketo auta kupuju ludia, co nabehaju desattisice km rocne. Myslis ze by ich bavilo, nabijat kazdych 400km??? Pol hodinu? Ak bude vobec volna elektronabijacka? Takto natiahnu tankovanie daleko cez 1000km. Sam som mal bmw 5 f11 a to auto spravilo okolo 1200km na jedno tankovanie. Takze NIE, taketo cisto elektro auto nechce 9/10 ludi pre ktorych je prioritne urcene a vyrobene. Oni vedia co robia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a išiel si niekedy v kuse 1200 km?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja by som si hybrid nekúpil

Nakoľko je tam vyššia pravdepodobnosť porúch pretože to ma viac súčiastok systémov atd ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1200 do Utrechtu, polhodka na capovanie, lebo ma nutili si lahnut, ale nevedel som si pospat, tak sme isli dalej.
Pravidelne robime vylet do Toskanska a k moru 700 az 900 km, casto na jeden nadych a niekedy aj bez capovania.
Plug in hybrid je medziriesenie, lebo je zlozite a s vyssou hmotnostou, ale kupim si ho asi prave na behanie po meste aby som nesmrdel a zaroven aj na dlhsie cesty, lebo nie je este dobra infrastruktura.
Mladi uz zaziju lepsie eauta (skutocnych 700+km) a cistejsi zdravsi vzduch v mestach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to ti nezávidím. Ste sa za celú cestu zastavili len raz na záchod? Išiel som služobne aj dlhšie trasy v kuse Paríž, Brusel z Košíc okolo 1500-1600 km a aj keď sme sa dvaja striedali, tak sme robili minimálne 20 min zastávky po niekoľkých hodinách a prestávku na obed. A rozhodne to nepovažujem za zážitok. Ak ideme s deťmi na dlhšiu trasu, tak robíme zastávky minimálne každé 2-3 hod hodiny a určite minimálne 20 min.
Vybudovať infraštruktúru rýchlonabíjačiek popri cestách sa dá v pohode za 5 rokov po celej Európe a budú to smiešne peniaze oproti benzínkam. Tesla ako automobilka, ktorá predala vo svojom najlepšom roku menej ako 0,3% svetových predajov, sama už vybudovala celkom dobrú infraštruktúru v západnej Európe, USA a niektorých častiach Číny za necelých 7 rokov. Keď sa do toho poriadne oprie VW a jemu podobní, tak tu bude za 5 rokov lepšie pokrytie ako s benzínkami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vyrazili sme po 19:00, po robote (asi som si aj hodku zdriemol doma, nepamatam si, davno to bolo) a isiel som na jeden nadych do cca 6:00, najradsej by som sa ani na zachod v noci nezastavil, ked idem, tak idem, ja to mam tak rad, nemusis ma lutovat, mne sa to tak paci, jednoducho ma v noci neoslnuju motoresty a restauracie a postavanie, mam dost pohodlne auto a dobru hudbu a rozhovor nocny v aute.
Takto isto chodim nocou do Toskanska a k moru, schytim volant a uz ho nepustim, nechcem zbytocne posedavanie v nocnom motoreste, som nervozny, cesta je predo mnou, musim mat domacu pletienku so sunkou a syrom, na to sa vzdy tesim. A hrozne nerad dam moje auto do ruk inemu na striedanie a to nie som uplny petrolhead :)
Infrastrukturu mi nevysvetluj, to pojde mozno exponencialne k lepsiemu, mne by sa pacilo, keby ma po napojeni na dialnicu system pozdravil a nabijal a pri odpajani z dialnice ma pozdravil a kolko mi strhne eur za nabitie a poprial stastnu cestu k moru. Musia len vediet urobit bezkontaktne nabijanie pri zvodidlach zdraviu bezpecne, viem si predstavit aj ine alternativy, nechce sa mi stat a nabijat.
Pekny den peet!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kedysi dávno, že si to ani presne nepamätáš, si išiel 1200km s jednou zastávkou bez iných prestávok na toaletu, alebo pretiahnutie nôh. A maximálne pár krát za rok chodíš 700km trasy bez zastavenia na záchod a jedlo.
Ak je pre Teba schopnosť auta ísť nepretržite bez zastavenia 10-12 hodín rozhodujúca, elektro autá nie sú a dlho nebudú pre teba. Dovolím si tvrdiť že viac ako 90% ľudí, ale nepotrebuje cestovať 8-10 hodín v kuse bez zastavenia. Kamionisti to majú dokonca zakázané.
Elektro autá majú na 1km už dnes minimálne o 50% nižšie náklady, ale zatiaľ majú vyššiu obstarávaciu cenu, aj keď pri tesle to prestáva platiť, ak ju porovnávaš s rovnakou kategóriou. Ceny budú ďalej klesať a dovolím si povedať, že o 5-7 rokov nebude dávať väčšine ľudí zmysel kúpiť nové auto iné ako elektrické.
Na tom, že nabíjacia infraštruktúra problém nebude sme sa zhodli:)
Produkcia elektriny takisto nebude žiadny problém, pretože potrebujeme len o 20-30% vyrobiť viac ako to je dnes a to za tých 15-20 rokov ľahko dobudujeme.
Elektrifikáciu cestnej dopravy podľa mňa, už nič nezastaví a bude to rýchlejšie, ako si väčšina ľudí uvedomuje.
Ja len dúfam, že slovenský automobilový priemysel to prežije, pretože inak budeme druhým Detroitom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano,nepamatam,dokonca som si myslel,ze to bolo 1300km,ale Utrecht je len 1200km podla gmap,bolo do Utrechtu na sympozium,cez noc,10h,jedna zastavka.

700km das za 5.5h v noci a vsetci v aute mi po 2h rozhovoru zaspia :)

Stale cakame na exponencialny rast infrastruktury a nic, stale je biedne linearny, takze max. hybrid.

Osud Detroitu je aj v rukach vlady ako nepodporuje skolstvo, vyskum a vsetko kreativne.Podla mna sa to ale nestane a v nasich dielnach sa budu vyrabat casom e-auta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

re "A najväčšia sranda bude pravidelná ročná výmena oleja kvôli záruke v autorizovanom servise aj keď na spaľovacom motore nespravím ani kilometer. "

kazdy plug-in hybrid je navrhnuty tak, ze ten benzin v nadrzi raz za cas rozviri, aj ked by z energetickeho hladiska nemusel....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak elektrický Golf dnes stojí 38.000€, koľko by stál Superb?
Kto by si ho za tie peniaze kúpil?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kolko prejdu najlepsie

el auta? 450 km? kde dobijes auto? Plug in je jedina opcia pri sucastnej infrastukture...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kdekolvek

nabijes kdekolvek kde je 16A/380, takze vsade
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ktoré auto má takú nabíjačku?

380V v sieti už dlho nie je, je tam 400V.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nabijes sa doma

Urobíš tých 400 km denne co je riadny extrém prides domov napichne sa do nabíjačky a ráno máš plnú baterku ked potrebuješ rýchlo dobiť tak každé väčšie nákupné centrum má rychlonabijacklu McDonald a dokonca aj Tesco ....plus supernabijacky od tesly v celej západnej Európe
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

doma? v Bratislave na

ulici? :))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak predpokladajme

Že máš dom ...Aj ked bývaš v byte existuju riešenia ....na západe bežne mesto v spolupráci z firmami ktore sa tým zaoberajú ti postaví nabijacku plus dve miesta na parking samozrejme cena za nabíjanie je tam ale tam vyššia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jasne, ja som este nikde

nebol a netusim o com pisem :-)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

re "Len trúba si kúpi plug-in hybrid. Každý párny rok STK+emisná a každý nepárny revízia elektro systému. "

do prace a z prace na elektrinu, energeticka narocnost menej ako polovicna..
bateria sa nabije garazi cez noc...
dlhsia cesta cez vikend alebo dovolenka, pohodlne na benzin...

to auto dava zmysel pre ludi, co mozu denne nabijat...
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto