SME
Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Výbuch plniacej stanice v Nórsku odstavil všetky vodíkové autá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hehe, tak koncia dotovane progresivne bludy platene z dani inych.
Vodikove auto a nulove emisie ? To len ak by ten vodik vznikol elektrolyzou za pouzitia solaru / vodnej energie / jadra a pod. Plus potom nenulove emisie na vyrobu samotneho palivoveho clanku, elektromotora alebo upravenheo spalovacieho motora na vodik.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ha ha ha

Slovak: To nebude fungovat, to sa neda!
Ostatny svet: Uz roky to pouziva...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To, ze sa to pouziva, NEZNAMENA, ze to ma nulove emisie pri vyrobe vodika!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A niekto nieco take hovori? Mal si tam tie vykricniky aspon tri, aby si zdoraznil nieco, co je jasne kazdemu, vcitane sadrovych trpaslikov.
Vodikove auta maju nulove emisie tam, kde jazdia - hlavne v mestach a obciach a o to ide.
To je jasne tiez kazdemu, vcitane sadrovych trpaslikov. A co tebe?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vykricnik si dal aj Ty a nikto to neobkecava, aj ked si napisal blbost. Ty sadrovy trpaslik (tajtrlik).
Vodikove elektroauto je co sa tyka pohonu totozne s bateriovym elektroautom. Len ZDROJ je iny. Bateria zatial lepsia cesta. Chcelo by to este iny patent, ale asi si pockame..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Chces robit machra,

ale hlupy si az to boli. Ako moze byt bateria s dojazdom cca 300 km lepsim riesenim nez vodikovy palivovy clanok s nadrzou ktora vydrzi cca 700km? Nevraviac o tom, ze odpadom z palivoveho clanku je cista voda. Vyrobit vodik je lacne a jednoduche. Atd Atd.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bateria s dojazdom 700 sa predava.
"Vyrobit vodik je lacne a jednoduche." - Prosim pana Nobela, nech vstane z mrtvych a udeli Ti svoju cenu.
Ach jaj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ved prave preto davaju spolu s el-mobilmi zmysel v Norsku kde sa elektrika sa vyraba primarne vo vodnych elektrarnach

no vyzera ze po boome vodika by mohol nastat boom metanylovych palivovych, hmmmm ( http://www.fuelcelltoday.com/t... )
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a takto sa to konci... :-)

https://www.autoforum.cz/zajim...
kontrolna otazka: ak bude v ulici polovica elektrickych aut, resp. na sidlisku pri panelakoch - co na to povie sudruh transformator? dimenzovany spolu s vedenim na zlomkove odbery. a ostatne vedenia a istice, az po vn vedenia. vymenime ich? vsetky? predimenzujeme? ekologicky? a budeme zasobovat elektrinou vyrobenou z - handlovskej hlusiny? ekologicky... :-)))
dakujem za odpoved.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a vieš čo si hovorili fiakristi ked videli prvé auto? Môj koník sa napasie všade, ale kde bude to auto tankovať benzín? a hľa. podarilo sa. fiakristi zmizli takmer v priebehu 10 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

skutocne netusim, co jedli ci kde spali fiakristi. ale pytal som sa na kapacity elektrickych vedeni. teda na technicke fakty, nie na vieru a nabozenske presvedcenie. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Má takmer nulové ak sa vyrába separáciou zo zemného plynu ,ak sa vyrába rozkladom vody nulové. Je na to totiž možné použiť elektriku z OEZ typu fotovoltika + ventilátory. Aj tak nemá iné využitie. Koniec koncov , vodíkové auto je elektromobil s jedinou emisiou dihydrogénmonooxid.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A to je ta najhorsia emisia, aku si vie ludstvo predstavit:
https://en.wikipedia.org/wiki/...

Dihydrogen monoxide:

is also known as hydroxyl acid, and is the major component of acid rain.
contributes to the "greenhouse effect".
contributes to the erosion of our natural landscape.
accelerates corrosion and rusting of many metals.
may cause electrical failures and decreased effectiveness of automobile brakes.
has been found in excised tumors of terminal cancer patients.

Despite the danger, dihydrogen monoxide is often used:

as an industrial solvent and coolant.
in nuclear power plants.
in the production of styrofoam.
as a fire retardant.
in many forms of cruel animal research.
in the distribution of pesticides. Even after washing, produce remains contaminated by this chemical.
as an additive in certain "junk-foods" and other food products.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A tento, no nazvime to hoax, aj ked definiciu nesplna, sa dostal az do parlamentu, kde to chceli zakazat ako nebezpecnu latku. Tusim to bol Novy Zeland.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"porucime vetru desti" - to sa neda, nie koli slovakom ale koli fyzike. vodik je fajn. lenze je to malicky atom, prelezie kde cim, nadrze su technologicky narozcne a maju maly objem. a ani jeho vyroba nie je bohvieako efektivna (ak to nie je jeden z produktov spracovania fosilu). plnicky su technologicky narocne. palivovy clanok ma tiez kopec problemov v konkretnych situaciach. musi byt doplneny bateriou, lebo nedokaze plynule vo velkom rozsahu menit vykon atd.atd.

mame este inu, este menej efektivnu moznost ako vodik. synteticke palivo z CO2. efektivita este mensia, ale ... komplet infrastruktura hotova, sucasne spalovaky pouzitelne a kolobeh CO2 zaruceny. Lenze ta efektivita vyroby paliva je fakt priserna. a to je to vyvazenie. infrastruktura existujuca, spotrebice existujuce, cize ziadne investicie, ale vyroba energeticky narocna.

este tu mame novu modu. eletromobilita. je to fantasticke, jednoduche. elektriku vieme vyrabat vdaka jadru uplne cisto (absolventi masmedialnych zbytocnosti o tom sice netusia ale v Rusku uz bezia komercne reaktory novej generacie), ale !!!! nevieme ju skladovat, pripadne efektivne skladovat. baterie drahe, kopec problemov v konkretnych situaciach, nevieme presunut z jedneho uloziska do druheho bez strat rychlo kvantum energie (napr. to na co vsetci cize aj humanitny absolventi zareaguju, rychlost nabitia elektromobilu) atd, atd.

zial neexistuju veci len s plusmi. ak ma nieco nejaku uzasu vyhodu v jednej oblasti, zvycajne to je vyvazene nevyhodou v inej oblasti. v tomto vesmire je to zial tak. napriek progresivnym blbeckom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"koli"
Koly sa pise s ypsilonom, nevzdelanec!
Ten kol, tie koly. Vzor dub. 4. rocnik ZS.

"neexistuju veci len s plusmi"
Tomu sa hovori Objavil si teplu vodu.

Snaha zabavat diskusiu sa ti upriet neda, ale este musis na sebe popracovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vodík predsa vzniká samovoľne, z rozhodnutia Ústredného výboru. A žiadne emisie pri tom nie sú, tiež z rozhodnutia ÚV. Tak to nespochybňuj.
Zdá sa že už je nutné zákonmi zakázať popieranie týchto zjavných právd, napríklad o bezemisných elekro a hydrogén autách.
A popierači pôjdu do basy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V Ke su teraz "shared bikes", vsetko super nunu ako bio. Ale : ake emisie boli s ich vyrobou v Cine a naslednou dopravou lodou / autom sem ? Kazdy bike ma GPS a GSM modul, cize aj akumulator - opat eko. Teraz to najlepsie - kedze ludia su lenivi a rano sa zvezu do prace z hornatych casti v meste v doline, prevadzkovatel bude bajky zbierat a zvazat autom opat na kopce ... Teraz uvazme, bajker sa spoti a osprchuje sa v praci - kolko teplej vody minie ?
Nulove emisie a eko ako dve svine.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pri tvojom pohlade aj clovek obycajnym kracanim sposobuje ekologicku katastrofu predsa sa musel niecoho najest a to co jedol urcite prislo z dalekej krajiny kedze my uz nic nepestujeme :-/ Len zabudas na to ze ta lod nebude vozit len jeden bicykel ale donesie ich milion takze ked to preratas na pocet nakladu ktory sa sem dopravi su tie emsie minimalne. A to nehovorim o vlaku ktory v pripade ze je elektricky tak je to asi daleko najekologickejsia doprava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano. Ale pri takomto pohľade na svet je jediné možné riešenie zníženie počtu ľudí. Keďže ľudia cestovať /presúvať sa neprestanú. A zvýšenie počtu obývaných planét je zatiaľ tiež nereálne.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto