SME
Štvrtok, 22. august, 2019 | Meniny má Tichomír

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Elektrický Renault Zoe zvyšuje dojazd a má úplne nový interiér (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

cena od

25600 (vratane dotacie) u nas, neviem ako na Slovensku,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

do 10 rokov ma taketo auto dojazd 800km a bude o tretinu lacnejsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano

je to mozne.
pozeral som elektricky Renault Kangoo od 28 500 s dojazdom 270 km. (v zime 120)
Diesel je od 16 500 a teraz ratajme kedy sa ten rozdiel 12000 vrati. Po 5 rokoch?
Fajn, budme eco ale potom ta cena vozidla sa odrazi na cene sluzieb.
auta nie su len na prepravu ludi, ale pomerne dost je aj pre tovar, remeselnikov, sluzby....
Neviem, uprimne je mi to jedno, mam sluzobne auto a je mozne ze postupne prejdeme na elektricke...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak,

pri rozdiele nákupnej ceny 12000€ a cene nafty 1,3€/l natankujem 9200l nafty, s ktorou najazdím 180tis km,
a to som nezarátal aj každoročne dražejúcu elektriku, ktorú musím pri nabíjaní tiež zaplatiť, a ešte aj zmenu "lacných ističov" za "drahšie"...
možno to má zmysel v metropolách, kde sa emisie z centra presunú do uhoľných elektrární na periférií
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

lenze nie kazdy najazdi 180tis km. niekto jazdi denne 5 krat po 5km. po meste a v zapchach. Pri takom jazdeni mozes pri dizli po 5 rokoch rovno vymenit pol motora, spojku a prevodovku, ale na e aute mas tak akurat kapacitu baterie na 80-90% takze realny dojazd nebude 200km ale 160 co ta velmi trapit nemusi. Zrataj si lacnejsiu urdzbu a podstatne nizsiu poruchovost. po 5 rokov to auto vyzera a chodi stale ako nove. Takisto zostatkova hodnota je vyssia. Ako vravis vacsi zmysel to dava v mestach. Ale s rastucou infrastrukturou a kapacitou baterii sa to postupne zmeni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak chcem jazdiť denne 25 km

nekúpim si diesel.

Ešte na žiadnom aute (mal som 10, vo firme vyhodnocujem cca 300)
som po najazdení 5 rokov x 365 dní x 25 km = 45 000 km
nemenil pol motora, spojku či prevodovku.

Autá jazdia do cca 300 000 km, nejaké opravy tam sú ale pol motora?

Zostatková hodnota:

napr: https://www.autovia.sk/nove-au...
Renault Zoe 14 400km 2015 6 900 €

Neviem čo stál ZOE v roku 2015 odhadujem cca 20 000€.
Za 4 roky/15 000km tak stratil 13 000€.

Netvrdím, že sa to nepresadí, ale zatiaľ je to ekonomický nezmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ta cena je BEZ BATERIE, s baterkou takmer 18000 EUR. Takze ti vypocet trochu nevychadza :)
Ekonomicky nezmysel je v dnesnej dobe kupit fosilne auto. Elektricke uz teraz brutalne drvia konkurenciu, elektromotory su prakticky neznicitelne (predpokladana zivotnost u Tesly je 1,5 miliona km) a najnovsie baterie zvladnu hravo 1 milion km. Ak by aj nie, tak zaruka 8 rokov u kazdeho vyrobcu, po skonceni zaruky v najhorsom pripade sa kupi nova bateria. A o 8 rokov budu uz ich ceny zase o dost nizsie ako teraz, takze ani toho sa vobec netreba bat. Stavaju sa obrovske zavody na vyrobu baterii po celej Europe, automobilky do toho investuju miliardy EUR, co hra v prospech zakaznika, bude to tlacit cenu dost podstatne nadol. Doteraz boli automobilky otrokmi Cinanov a Korejcov (LG Chem, SK Innovation, CATL), ktori maju zopar zavodov, produkuju velmi obmedzeny pocet bateriek a dopyt je velmi velky, cim si mozu zapytat podstatne vyssiu cenu, ako za normalnych okolnosti. Tieto casy uz pomaly koncia, koncerny ako VW a dalsi sa rozhodli postavit vlastne zavody.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ake mas auto?
Podla dristov co pises to urcite nebude elektrika.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V jednej veci máš pravdu

Cena je bez batérie. Otázka je načo mi je auto bez batérie?
Čo sa stalo s batériou za 4 roky?

"Elektricke uz teraz brutalne drvia konkurenciu" V čom?

Ak by boli také dobré tak by sa predávali.
Predávajú sa len tam, kde ich brutálne dotujú a dávajú im iné výhody.

Za celý život som nenajazdil 1,5 mil. km a ani nechcem.
Spolu to bude odhadom 1 400 000 km za 50 rokov.
Nechcel by som v 70-tke jazdiť na aute, čo som mal keď som mal 20.
Tá životnosť sa využije len pri autách s veľmi vysokým nájazdom.

Použitá batéria za 11 000€, je dobrý kšeft.

Tu máte druhé výhodné ZOE aj s baterkou:
https://www.autovia.sk/nove-au...

Renault Zoe len 7 200 km od 11/2015 za 9 990 €, lacnejšie ako batéria.
Už z najazdených km je jasné, že to auto je nepoužiteľné.
Načo mi je životnosť motora 1,5M km, ak mám nájazd 2000 km ročne.

Batéria zvládne 1M km? Nesmiete veriť všetkému čo Elon povedal.
Teoreticky by 1M km pri dojazde 500km znamenalo len 2000 cyklov.
Čo nie je nereálne.

Moje batérie napr v NB (tiež Li-IOn) majú oproti batériám v EV oveľa šetrnejšie zaobchádzanie.

1, teplota v rozsahu (20-25°C)
2, Nabíjanie konštantným nízkym prúdom
3, Vybíjanie konštantným prúdom
4, Bez hlbokého vybitia

Napriek tomu 2 000 cyklov t.j. cca 6 rokov nevydržia bez podstatnej straty kapacity.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Cena je bez batérie. Otázka je načo mi je auto bez batérie?
Čo sa stalo s batériou za 4 roky?

Čítajte viac: https://auto.sme.sk#ixzz5rH7oU...

Nič sa nestalo, len renault mal v ponuke aj možnosť kúpy auta bez batérie a tá sa len prenajímala. Teda na niektorých trhoch, mali len túto možnosť a dosť ľudí to štvalo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

OK, ďakujem za info

Aj keď odkaz mi nefunguje.

Dodatočne som zistil, že Renault prenajímal za
79€ za mesiac pri 36 mesačnom kontrakte a 12 500 km/rok.
To je náklad na batériu 7,60€ na 100 km.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

preco porovnavate snad najtrapnejsie elektricke auto na trhu? pozri sa napr na nissan leaf.
Ale uvedom si, ze stale porovnavas technologiu v plienkach. hlavne na 5 rocnych elekrickych jazdenkach. Najvacsi vyvoj ide prave tymto smerom.
Aj dnesne jazdene nissany drzia hodnotu slusne nato, ze maju realny dojazd niekde okolo 120km (nove to bolo 160-220 podla specifikacie)
Dnesne novinky maju dvojnasobny dojazd tak to auto bude mat o 5 rokov taky dojazd ako mali auta vyrobene v 2013 ked boli nove.

BTW nie kazdy si kupuje alebo moze kupit nove auto, takze to ze ty sa nechces 20 rokov vozit v jednom je uplne irelevantne. stale ho mozes po troch rokoch velmi dobre predat.

BTW pri baterii s dojazdom 300km 2000 cyklov namena 600tis km. (aby si ma netahal za slovicka - nove ma dojazd 400km stare 200...)
Battery management na elektrickom aute je o nieco komplikovanejsi ako pri NB a LiOn baterie nie su az take citlive na zaobchadzanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lebo článok bol o ZOE

Nissan je na tom možno o niečo lepšie

Leaf s r.v. 2013 sa predáva za 15 -16 000€.
Dojazd do 150 km. (skoro nepoužiteľné)
Najazdené cca 30-60 000 km .

Dám za nový LEAF 36 000€, po 5 rokoch/50 000 km ho predám za 16 000€.
Strata ceny 20 000€.

Za to som si mohol kúpiť takéto ICE:

Jaguar EPACE, Mazda CX-5, MERCEDES BENZ GLA, VW Tiguan,
Peugeot 508 či 5008, Nissan Navara, Škoda Karoq 2.0 TDI, ....

Ide väčšinou o úplne inú triedu ako LEAF.

Všetky vozidlá mali zostatkovú cenu po 5 rokoch min. 16 000€.
Mnohé ju mali napriek tomu že mali najazdené cez 100 000 km.

Obávam sa, že v 20 ročnom aute sa už chce voziť málokto.
Výdrž elektromotora bola na 50 rokov (1,5 mil. km)

Ten čo nemá na nové EV (36 000), si kúpi staré EV za 16 000€?
Keď mám 16 000€ na auto tak si kúpim nový RAPID, ASTRU, Ceed, P308, Fiestu, i30, ......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pre mna je dojazd 150 km uplne v pohode. V robote nabijem "zadarmo" a 3 dni sa vozim :P
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ten kto najazdi 5x5km

nepotrebuje auto.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

uz si isiel 5km s dvoma/troma detmi rano do skolky/skoly na bicykli alebo napchatym autobusom?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ak by jazdil

ako si pisal iba 5x5km tyzdenne to uz aj taxik vyjde lacnejsie, ak si spocitas vsetky naklady....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bola rec o "denne 5 krat po 5km"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok, ked myslis, ze sa ti to

vyplati....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE: rpg

Jazdil som aj s tým Kangoo, keď som potreboval niečo väčšie previezť ( naozaj je v zime dojazd len 120km), ale prevažne so Zoe. Uplatnenie elektrických áut vidím presne v meste a medzimestské a najmä ako zdielané vozidlá. Ja používam službu ZenCar (zencar.eu), kde neplatím žiadne paušálne mesačné poplatky ale len prejazdený čas. Rovnako parkovanie máš na parkoviskách Interparking v cene prenájmu.
Nemôžeme vymeniť všetky autá so spaľovacím motorom za elektrické, ale v meste má elektrina výhodu v rekuperácii energie (či už zápcha alebo klasická premávka s križovatkami), v znížení hluku a emisií, čo prispieva ku kvalite života v meste. Navyše zdieľaná služba ti zabezpečí nabíjacie miesto a nabíjanie je v cene prenájmu.
Kombináciou verejnej dopravy a tejto služby naozaj nie je potrebné v Bruseli vlastniť auto.
Nehovoriac o cene poistiek a parkovacích miest :))
Mimochodom, diesel Euro3 má vjazd do Bruselu povolený len do konca tohto roku. Ale oproti niektorým nemeckým mestám je to aj tak prudko pozadu...
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto