SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo je elektromobil ekologický na Slovensku a v Poľsku nie? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zahádžeme zemeguľu starými batériami. Ale to nevadí zem nevydrží znečistenie plastami. Batérie budú prevracať budúce generácie opíc pri hľadaní červov.

A všetko začne odznova. Len nie je isté či budúce generácie opíc prekonajú hranicu abstraktného myslenia. Dinosaurom sa to za 150 miliónov rokov nepodarilo.

Pokojne môžme povedať Amen, tma.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zas blabol

Preco by mala byt zemegula zahadzana starymi plastami? Dalsi alti ele blabol?
Duesenfeld pri Volkwagene uz recykluje baterky, podobne Tesla v Gigafaktory.

Problem je klasicky, ako aj u el. auta - dopyt. Ked ich bude vela a niektore kovy budu extra drahe tak sa o stare baterky len pobiju. A specialne ked sa bude recyklovat v milionoch a proces sa zefektivni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pravdu majú obe strany. Ale naozaj čisté auto bude musieť byť vyrobené aj prevádzkované bez použitia neobnovitelnych zdrojov, bez emisií z elektrární, aj tie veterné elektrárne budú musieť byť vyrobené bez odpadu, emisií a 100% recyklovatelne.
Navrhujem nespekulovat, chodiť peši alebo na koni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Elek.mobil je určite viac EKO ako DIESEL

Auto na 10-tisíc km vyprodukuje viac ako tonu CO2 (a diesel určite viac ako benziňák)

Ako zo Slovenska kazíme klímu: vaše auto vypúšťa tony CO2, vyrúbané Tatry nás mohli zachrániť + video:

https://dennikn.sk/1498533/ako...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Úplne eko by bolo ostať na stromoch

A vrátiť sa evolučne k opiciam ( Harabin blaha a mnoho dalších už tam sú ) lebo keď chceš chodiť musíš mat chodník cestičku tonoy atd atd a to produkuje emisie a vraždí tisíce mikróbov mravcov a t d
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Emisie CO2 su priamo umerne spotrebe paliva, takze „benzinak“ ich z principu fungovania vypusta viac ako dizel ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Snivas o

Perpetum mobile...nemoznej veci. Ale snivaj dalej. Vyrobit a prevadzkovat nieco cim aspon minimalne nejdes proti "prirode" je nemozne. Je to sen, fatamorgana.

Rozdiel medzi spalovacimi a el autami vidimtakto: Jedno tvori emisie pri vyrobe auta, dobyvani zakladneho produktu pre palivo. Nasledne emisie pri tazbe paliva na vyrobu energie potrebnej na spracovanie aby sme dostali palivo. Emisie pri spracovavani pri vyrobe paliva a naslednej distribucie ku konecnemu zakaznikovi. Ten nasledne palivo spracuje na pohybovu energiu ... ako inak s emisiami.

Druhe tvori emisie pri vyrobe auta, vacsej baterie, tazbe paliva potrebne na vyrobu energie pre pohon auta. Dalej je to bez emisii. Ak neratame hluk. Ale ten emituju v mensej miere ako auta so spalovacim motorom. Zvlast tie s naftovym motorom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čiže keď sa vyrába diesel

Auto netvoria sa emisie ??? Hlúposť elektro auto je oveľa oveľa ekologickejšie treba započítat do toho všetko menej súčiastok dlhšia vydrž regenerácia energie atd atd
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

?

Citanie s porozumenim?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tí, čo chcú vyzerať noblesne,

môžu chodiť ako Flinstonovci https://encrypted-tbn0.gstatic...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem sa rozhodnut, ci je najhlupejsim prispevkom diskusie tvoj prispevok, alebo prispevok simple chlapca 13 nizsie (s casom 6:40).
Urcite je to jeden z tychto dvoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Litiove baterie sa daju ekologicky recyklovat a pouzit na vyrobu novych:
https://zive.aktuality.sk/clan...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Este nedaju ale je sanca, ze sa bud dat. Toto je este v stadiu vyskumu. Aktualne je problem s recyklaciou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stare batérie sú najlepšie recyklovateľne a bude o ne aj najavší záujem. hlavne preto že material z ktorého sú vyrobené je dost drahý. O recykláciu batérii z aut nemusíme mat obavy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlavne, ze

Toyoty Prius II.gen (u nas 1. predavana) mala cele auto recyklovatelne (ked je vôla) na 95%, Baterie na min 90% a odvtedy sa to posunulo dalej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To sa mylis. Baterie z tychto aut potom este pouzivaju na ine ucely. Nrecykluju sa hned. A tiez v Prisue II generacie je NiMH bateria, ktora sa recykluje trochu inac ako dnes pouzivane Li-Ion.
Recyklovat sa da vela veci, otazne je za aku cenu. Baterie su narocne na recyklaciu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem ci si cital poriadne...

Pisal som: ak je vola. S Li-Ionmi je to uz obdobne ako s NiMH. Ak chces. Recyklovat velku cast baterie vies. No ma aj dalsie vyuzitie. Bolo by hlupe to hned rozoberat preto skusaju tie zasobniky energie.

To mas tak so vsetkym. Bavlnene tricko nezahadzujem hned zo skrine. Skvele posluzi ako handra...a tak sa da pouzit vela veci. Aj nasledne pouzitie nepotrebnych veci na ine ucely setri prirodu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Typicky analfabet

Baterie sa recykluju. Pomocka: Zo ziskaneho litia sa vyrobia nove baterie.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto