SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Používate klimatizáciu v aute správne? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Naopak, tí, ktorí sedia v tieni, by skôr prijali len mierny vánok a nemusel by byť ani taký studený. To sa vám pri manuálnej klimatizácii nemôže podariť, no automatická dvoj- alebo trojzónová vyrieši aj tento problém."

Podari sa to tak, ze ti napravo budu mat otvorene prieduchy naplno a vzduch nasmerovany na seba, ti nalavo si prieduchu privru, alebo vzduch nasmeruju trocha bokom.

"Nie neklame. Ide však o pocitovú teplotu, na ktorú má vplyv množstvo faktorov."
Nejde o pocitovu teplotu, ide o ziadanu teplotu, ktora sa v case moze a nemusi zhodovat s aktualnou teplotou v aute, pripadne s tym, ako ju pasazier vnima.

"Na podobnú poučku už môžete v dnešnej dobe pokojne zabudnúť. Moderná klimatizácia využíva piestové kompresory, ktoré podľa informácií zo senzorov vedia automaticky regulovať svoj výkon tak, aby neovplyvnili spotrebu paliva."
Kedze klima na pohon kompresora potrebuje nejaku energiu, jej zapnutie vzdy negativne ovplyvni spotrebu.

"V extrémnych podmienkach samozrejme môže klimatizácia mierne spotrebu paliva ovplyvniť, no nemusíte sa báť, že cenou za príjemnú teplotu v aute bude o liter vyššia spotreba."
Zalezi od vykonu motora. Ak mate v aute motor z kosacky, spotreba moze byt vyssia aj o 2 litre.

"Klimatizácia vysušuje vzduch a preto je prospešná aj v zime. V prípade, že si na topánkach do auta prinesiete množstvo snehu, málokomu napadne zapnúť klimatizáciu. Automatická klimatizácia však vďaka senzoru vlhkosti rozozná potrebu vysušenia vzduchu."
Skusme sa zamysliet, kolko bude v studenom aute trvat, kym sa ten kusok snehu roztopi a zacne sa odparovat a kolko bude trvat, kym sa naozaj odpari. Potom si to porovnajme s tym, kolko toho clovek za ten cas v aute nadycha.

"Nič z toho čo sme v tomto článku opisovali neplatí, ak sa o klimatizáciu v aute nestaráte. Okrem pravidelného servisu, do ktorého patrí kontrola tesnosti systému, netreba zabúdať ani na výmenu chladiaceho média, pravidelnú dezinfekciu a výmenu filtra."
Klimu som zacal vzdy riesit az vtedy, ked prestala chladic (prasknuty radiator), naco budem kontrolovat tesnost systemu a vymienat chladiace medium, ked funguje??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

o takých ako ty sa hovorí

že nemajú svoj názor, iba protinázor
nech by v článku bolo napísané čokoľvek, musíš to okomentovať inak, v podstate sa ale krútiš iba okolo toho. Nič si nevyvrátil, nič zásadné si nenapísal čo by v článku nebolo spomenuté. Takže tvoj výtvor bol v podstate zbytočný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a takí ako ty nemajú názor ni protinázor

iba si s chuťou kopnú, či je dôvod alebo nie.
vadim22 vcelku vystihol problematické pasáže nie bohvieako napísaného článku.
Jeden z ďalších problémov: teplotný rozdiel medzi chladeným interiérom a rozohriatym exteriérom by nemal byť väčší než 6-7 stupňov. To zistili lekárske výskumy a obzvlášť to platí pri častejších zmenách teploty (napr. niekoľkokrát nastúpim/vystúpim). Takže nastaviť požadovanú teplotu na 22, keď je vonku 35 - to nie je najlepší nápad...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Paradny nazor ktory je ale uplne na ... nic (s tou teplotou). Lekarsky vyskum zistil aj to ze nemas zit v meste lebo je tam znecisteny vzduch, ze nemas pit kolu, nemas byt v miestnosti kde je klimatizacia, nemas.....
Tak sed v praci, cestuj v autobuse, sed v aute kde tam budes mat 30stupnov lebo vonku je ako teraz 35. Skus si ako sa budes sustredit, ako budes vyzerat po hodine. Jaj. Dalsi co len napise nazor lebo nieco cital niekde.
Takze ano ked je vonku 35stupnov je dobre ked cestujes autom a mas tam kludne aj 22 stupnov nastavene na klime, nezaspis, nedopotis sa, nebudes taky unaveny a nezabijes seba ani ineho v aute od unavy. A ano lekar by ti povedal ze vyskup preukazal ze to nie je dobre pre tvoje zdravia. Ale ***** pre tvoje zdravie nie je dobre ani dalsich 100 veci co robis denne. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Postavme si otázku naopak. V zime mám tiež kúriť len o 6 stupňov viac, než je vonku?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Otázka je asi to, čo škodí viac. Či umelé teplo, alebo umelý chlad, respektíve akým spôsobom a v akej intenzite sú generované. U klímy je napríklad okrem parametra chladenia významná aj intenzita a smer prúdenia vzduchu, vzdialenosť od zdroja a tak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Milý Kefalín

a čo si vy predstavujete pod takým slovíčkom "umelý chlad"?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vo všeobecnosti analógiu toho čomu sa bežne hovorí "umelé osvetlenie".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Netaraj

Ake vyskumy prosim Ta?Kto to napisal,len nejaka cintlavka.Dnes bolo 38,mal som nastavit klimu na 31?Nezartuj.
Americke výskumy dokazali,že najlepsie je mat nastavenu klimu v lete na 17 az 20 stupnov a v zime presne to iste.
Znizila sa choropnost ,praceneschopnost a unava,zvysila aktivita a produkcia.
Druha vec je ze v USA je klima v horucom lete nastavena casto na 15 stupnov a dokonca to nariaduju smernice.Ale je to len vec zvyku.
Tiez som si zvykol po roku a nedam moju klimu nikdy nad 20.
Cestujem a vystupujem cerstvy a spokojny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To ste taká "cintľavka", že neznesiete 38 stupňov a hneď musíte klímovať? Vaša schopnosť adaptovať sa na klimatické podmienky je žalostná.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Konecne normalny nazor.

Tiez si predstavujem, ako soferujem 4 hodiny v aute, kde je "prijemnych" 31 stupnov.
Mimochodom, zaznelo to aj v clanku: ak som slabsej povahy a nechcem dostat infarkt pri vystupovani, ta klima sa da aj vypnut. Napriklad takych 10 minut pred koncom jazdy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale napisal a vyvratil.

Malo to hlavu a patu. Nic ti ale nebrani vecne oponovat jeho jednotlivym vyhradam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nic nevyvratil

iba hladal nieco kde by mohol vsunut svoje mudro...a uplne zbytocne
nemalo to hlavu a dokonca ani patu, darmo ho ides obhajovat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takze by mozno bolo

na mieste, aby si vecne oponoval. Mas s tym problem? Iste vies, kde urobil chybu. Alebo radsej mlcat? To by mozno bolo rozumne, rozhodni sa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zda sa, ze ti celkom nalozili ;))).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

fakt?

zda sa komu? tebe? a nalozili kto? on...? chlapce chlapce....na vecer dobreeee
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

včera som používal klimatizáciu nesprávne, dnes mám bolesti v krku :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Článok v podstate OK, ja to tak robím

roky.
Ten článok mal vyznieť ako skutočne všeobecný súhrn rád pre majiteľov akýchkoľvek vozidiel s klímou.
Keďže však v článku boli slová Škoda a Climatronic, tak to bol pouze reklamný článok pre značku Škoda.
Takže, milé SME, terazky každý deň iný článok s 10 bodmi pre majiteľov áut Ford, Renault, Mercedes, Audi, Dacia atď až do spotrebovania "všetkej černe" v tlačiarni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A este si tam mozes pripisat vyrobcov, ktori v snahe "zjednodusit" system a samozrejme znizit naklady, nahradzaju senzory softwarom. Priklad - mame 6 senzorov v aktualnom modeli. V novom modeli dame iba 4 senzory a ostatne si na zaklade bazy znalosti, ehm, "znalosti" nejako dopocita software. Alebo inak - naco senzor teploty interieru, ked podla senzoru slnecneho svitu, vonkajsej teploty, dlzky pouzivania klimatizacie a predpokladanej (vypocitnej podla polohy klapiek a vonkajsej teploty) integrovanej teploty vyduchovaneho vzduchu po cely ten cas to vieme odhadnut? Niekedy to vyjde, inokedy nie. A potom clovek prejde dlhsim tunelom a system do rozhodi na dalsich 100 kilometrov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

na tienistej strane

je treba mat zónu nastavenú inác nez na slnecnej strane. Az po najblizsiu zatácku. :-)
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto