SME
Pondelok, 23. september, 2019 | Meniny má Zdenka

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za kolóny si môžeme sami, vytvárame fantómové zápchy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To mozno plati na dialniciach.
Zapchy ktore zazivaju napr bratislavcania na obchvate, na vjazdoch do mesta a a v meste su posobene prekrocenou kapacitou ciest.
Tam nepomoze ani bluznenie o autonomnych autach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja teda chodim do BA radsej vlakom, aj preto aby som neprispieval k zapcham, ale ked uz sa rozhodnem pre nejaky dovod ist autom, tak si v zapche len povzdychnemem, ze ak by Bratislava nemala meno, priklanal by som sa k pomenovaniu Kolona pri Dunaji.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Myslis

Nedostatocnou kapacitou ciest, nie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

aky je v tom rozdiel?
obchvat ma projektovanu konkretnu kapacitu, kolko aut za hodinu dokaze obsluzit. v momente, ked je tento pocet prekroceny, je prekrocena kapacita cesty a spolahlivo vznikne zapcha.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v USA ciastocne pomohlo

na prístupových cestách k mestských aglomeráciám znízenie max. rýchlosti na nasich ca. 100 km/h. Vjazd je plynulejsí, menej výmeny pruhov, pretoze vsetky idú rovnakou rýchlostou, menej áut s rozdielnou rýchlostou a menej prudého brzdenia. A je to jedno ci sú tam v jednom smere dva ci styri pruhy. Je to síce otravná jazda, ale vsetci sa pohybujú. Ked sa to aj tam zastaví, tak to aspon nie je s takých banálnych dovodou ako tu, kde sa stojí, aj ked sa nic nedeje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problemom je ze ludia sa tvaria ze vedia jazdit ale staci zuzenie pruhov a uz sa skace ma brzdy lebo sa boja ist normalnou rychlostou ked je vedla ine auto alebo zvodidlo vid. Triblavina. Najsirsi pruh je uplne vpravo ale zaroven je najprazdnejsi a vacsina ludi jazdi vlavo a tam idu pomaly lebo vedla je betonova bariera a este k tomu pravymi kolesami v strednom pruhu takze blokuju lavy a stredny pruh.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V SME objavili rubbernecking.
Gratulujem!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Častým problémom je zbiehanie sa pruhov s nejasným miestom zipsovania, napr. keď je jeden pruh "náhle" odbočovací. Iný jav, sú výtlky, cyklisti...aj keď je vedľa prázdny chodník lebo vyhláška..., nezosynchronizované a neinteligentné semafory, železničné prechody ......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a co ti nie je jasne

nevidis znacky, ci pruhy?
na slovensku jazdi troglodyti a to je cely problem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Práve naopak vidím a mne to aj jasné je. Len neviem, či aj tým chronickým a "účelovým" predbiehačom kolón, netolerantným majstrom sveta v priebežňejšom pruhu, bez náznaku tolerancie v pre možnosť obísť menšiu prekážku v súbežne prechádzajúcom pruhu. Potom idú radšej všetci "preventívne" nalepení na seba ako ***** a to celú situáciu ešte zhoršuje. Preto je niekedy dobré už vopred vytvárať podmienky, kde sa len dá, aby tieto situácie ani nevznikali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to pravda, keby ludia vedeli normalne jazdit kolony by boli minimalne. Problem je ze dnes ma auto kazdy a mnohy soferuju velmi neisto, pomaly a tym brzdia premavku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zapchy

Ak toto: "že budú medzi sebou dodržiavať bezpečnú vzdialenosť." niekto dokáže "nanútiť" Slovákom, tak si zaslúži niečo ako Nobelovu cenu.
.
Dôvodom zápchy môže byť aj to, že ludia sa na semaforoch rozbiehajú ako slimáci. Povedia si: "veď načo, keď za semaforom je zase kopec áut?" Áno je, pretože aj tam sa rozbiehajú ako slimáci.
Roky som chodil cez Dunajskú Lužnú a Rovinku. Keď som bol prvý na semafore a rozbehol som sa, za mnou vznikla medzera pre 4 až 5 áut. A to mám veľmi slabé auto.
Keď na každý interval prejde semaforom o 5 áut menej ako by mohlo ... skúste si to spočítať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rychla rozbiehacka je dolezita

lenze niektory nedockavec to prezenie a potom ide na brzdy a ti za nim potom uz vyrabaju fantomovu zapchu, toto som videl na kamere, takze viem o com hovorim
naskocila zelena, rozbehli sme sa a zasa stali a pritom nikto odbocujuci doprava nedaval prednost chodcovi
by som povedal ze trpezlivost a zdrzanlivost + dodrziavat "zdravy" odstup je riesenie
inak ten kto meni jazdne pruhy nerobi to az tak bezdovodne, vidi medzery v druhom jazdnom pruhu a ked nie je motak tak to chce vyuzit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Do fantomovych zapch by som doplnil este cumilov. Ked sa na dialnici stane v jednom smere nehoda, tak spomali aj druhy smer, lebo vodici sa potrebuju kuknut na nestastie druheho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prezradte mi mienkotvorny kefalin

kde sa v tomto texte nachadza logika: 'Ďaľšie auto idúce za ním musí zabrzdiť o niečo prudšie, aby tiež dokázalo ubrzdiť a každé ďalšie brzdí viac a viac. Postupne sa tak dostaneme do momentu, až jedno z nich musí zastať úplne.'
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

male odstupy sposobuju

ze brzdenie sa zosilnuje kazdym dalsim autom (reakcny cas vodica to sposobuje, neskoro zareagujes a preto musis brudsie brzdit)
ale mozes tento jav zatlmit uz zarodku, staci ked ty dodrzis zdravy odstup, dobre odhadnes ze prave nastane tento jav a v predstihu zacnes brzdit motorom, tak ti za tebou sa na tom zvezu, ale ked tiez dodrziavaju male odstupy tak sa za tebou ten jav zacne znova zosilnovat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Autá, idúce za sebou, nie sú vlakové rušne.
Keď ide 10 áut za sebou rýchlosťou 100 km/h a majú medzi sebou malé rozostupy (povedzme 1s) a prvý zabrzdí na 90 km/h, tak druhý vplyvom reakčných časov nespomalí na tú istú rýchhlosť 90 km/h, ale ešte o trochu menej, povedzme na 86 km/h. Tretí už potom reaguje na auto idúce 86 km/h, ale opäť zabrzdí na nižšiu rýchlosť, povedzme 82 km/h. Čiže už tretie auto brzdí na rýchlosť o iks km/h menej, ako to prvé. Týmto princípom to 10te auto už v podstate musí zastaviť.

Ako píše aj msympo, eliminovať sa to dá jednoducho zväčšeným odstupom medzi autami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečo chcete učiť vodičov

"zipsovať sa v prípade končiaceho jazdného pruhu", keď je to rozpore s §10 odst.8 zákona 8/2009
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

malo by byt viac povinneho zipsovania

a kamera ktora to bude sledovat
kto pochybi dostane pokutu
takto sa to kazdy nauci ak nahodou nema bezzodnu penazenku
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mokré sny,

dovtedy je nutné riadiť sa aktuálne platnými zákonmi a nebalamutiť.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto