SME
Nedeľa, 31. máj, 2020 | Meniny má Petronela, PetranaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za kolóny si môžeme sami, vytvárame fantómové zápchy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

To mozno plati na dialniciach.
Zapchy ktore zazivaju napr bratislavcania na obchvate, na vjazdoch do mesta a a v meste su posobene prekrocenou kapacitou ciest.
Tam nepomoze ani bluznenie o autonomnych autach.
 

 

Ja teda chodim do BA radsej vlakom, aj preto aby som neprispieval k zapcham, ale ked uz sa rozhodnem pre nejaky dovod ist autom, tak si v zapche len povzdychnemem, ze ak by Bratislava nemala meno, priklanal by som sa k pomenovaniu Kolona pri Dunaji.
 

Myslis

Nedostatocnou kapacitou ciest, nie?
 

 

aky je v tom rozdiel?
obchvat ma projektovanu konkretnu kapacitu, kolko aut za hodinu dokaze obsluzit. v momente, ked je tento pocet prekroceny, je prekrocena kapacita cesty a spolahlivo vznikne zapcha.
 
Hodnoť

v USA ciastocne pomohlo

na prístupových cestách k mestských aglomeráciám znízenie max. rýchlosti na nasich ca. 100 km/h. Vjazd je plynulejsí, menej výmeny pruhov, pretoze vsetky idú rovnakou rýchlostou, menej áut s rozdielnou rýchlostou a menej prudého brzdenia. A je to jedno ci sú tam v jednom smere dva ci styri pruhy. Je to síce otravná jazda, ale vsetci sa pohybujú. Ked sa to aj tam zastaví, tak to aspon nie je s takých banálnych dovodou ako tu, kde sa stojí, aj ked sa nic nedeje.
 
Hodnoť

 

Problemom je ze ludia sa tvaria ze vedia jazdit ale staci zuzenie pruhov a uz sa skace ma brzdy lebo sa boja ist normalnou rychlostou ked je vedla ine auto alebo zvodidlo vid. Triblavina. Najsirsi pruh je uplne vpravo ale zaroven je najprazdnejsi a vacsina ludi jazdi vlavo a tam idu pomaly lebo vedla je betonova bariera a este k tomu pravymi kolesami v strednom pruhu takze blokuju lavy a stredny pruh.
 
Hodnoť

 

V SME objavili rubbernecking.
Gratulujem!
 
Hodnoť

 

Častým problémom je zbiehanie sa pruhov s nejasným miestom zipsovania, napr. keď je jeden pruh "náhle" odbočovací. Iný jav, sú výtlky, cyklisti...aj keď je vedľa prázdny chodník lebo vyhláška..., nezosynchronizované a neinteligentné semafory, železničné prechody ......
 

a co ti nie je jasne

nevidis znacky, ci pruhy?
na slovensku jazdi troglodyti a to je cely problem.
 

 

Práve naopak vidím a mne to aj jasné je. Len neviem, či aj tým chronickým a "účelovým" predbiehačom kolón, netolerantným majstrom sveta v priebežňejšom pruhu, bez náznaku tolerancie v pre možnosť obísť menšiu prekážku v súbežne prechádzajúcom pruhu. Potom idú radšej všetci "preventívne" nalepení na seba ako ***** a to celú situáciu ešte zhoršuje. Preto je niekedy dobré už vopred vytvárať podmienky, kde sa len dá, aby tieto situácie ani nevznikali.
 
Hodnoť

 

Je to pravda, keby ludia vedeli normalne jazdit kolony by boli minimalne. Problem je ze dnes ma auto kazdy a mnohy soferuju velmi neisto, pomaly a tym brzdia premavku.
 
Hodnoť

Zapchy

Ak toto: "že budú medzi sebou dodržiavať bezpečnú vzdialenosť." niekto dokáže "nanútiť" Slovákom, tak si zaslúži niečo ako Nobelovu cenu.
.
Dôvodom zápchy môže byť aj to, že ludia sa na semaforoch rozbiehajú ako slimáci. Povedia si: "veď načo, keď za semaforom je zase kopec áut?" Áno je, pretože aj tam sa rozbiehajú ako slimáci.
Roky som chodil cez Dunajskú Lužnú a Rovinku. Keď som bol prvý na semafore a rozbehol som sa, za mnou vznikla medzera pre 4 až 5 áut. A to mám veľmi slabé auto.
Keď na každý interval prejde semaforom o 5 áut menej ako by mohlo ... skúste si to spočítať.
 

rychla rozbiehacka je dolezita

lenze niektory nedockavec to prezenie a potom ide na brzdy a ti za nim potom uz vyrabaju fantomovu zapchu, toto som videl na kamere, takze viem o com hovorim
naskocila zelena, rozbehli sme sa a zasa stali a pritom nikto odbocujuci doprava nedaval prednost chodcovi
by som povedal ze trpezlivost a zdrzanlivost + dodrziavat "zdravy" odstup je riesenie
inak ten kto meni jazdne pruhy nerobi to az tak bezdovodne, vidi medzery v druhom jazdnom pruhu a ked nie je motak tak to chce vyuzit
 
Hodnoť

 

Do fantomovych zapch by som doplnil este cumilov. Ked sa na dialnici stane v jednom smere nehoda, tak spomali aj druhy smer, lebo vodici sa potrebuju kuknut na nestastie druheho.
 
Hodnoť

prezradte mi mienkotvorny kefalin

kde sa v tomto texte nachadza logika: 'Ďaľšie auto idúce za ním musí zabrzdiť o niečo prudšie, aby tiež dokázalo ubrzdiť a každé ďalšie brzdí viac a viac. Postupne sa tak dostaneme do momentu, až jedno z nich musí zastať úplne.'
 

male odstupy sposobuju

ze brzdenie sa zosilnuje kazdym dalsim autom (reakcny cas vodica to sposobuje, neskoro zareagujes a preto musis brudsie brzdit)
ale mozes tento jav zatlmit uz zarodku, staci ked ty dodrzis zdravy odstup, dobre odhadnes ze prave nastane tento jav a v predstihu zacnes brzdit motorom, tak ti za tebou sa na tom zvezu, ale ked tiez dodrziavaju male odstupy tak sa za tebou ten jav zacne znova zosilnovat
 

 

Autá, idúce za sebou, nie sú vlakové rušne.
Keď ide 10 áut za sebou rýchlosťou 100 km/h a majú medzi sebou malé rozostupy (povedzme 1s) a prvý zabrzdí na 90 km/h, tak druhý vplyvom reakčných časov nespomalí na tú istú rýchhlosť 90 km/h, ale ešte o trochu menej, povedzme na 86 km/h. Tretí už potom reaguje na auto idúce 86 km/h, ale opäť zabrzdí na nižšiu rýchlosť, povedzme 82 km/h. Čiže už tretie auto brzdí na rýchlosť o iks km/h menej, ako to prvé. Týmto princípom to 10te auto už v podstate musí zastaviť.

Ako píše aj msympo, eliminovať sa to dá jednoducho zväčšeným odstupom medzi autami.
 
Hodnoť

Prečo chcete učiť vodičov

"zipsovať sa v prípade končiaceho jazdného pruhu", keď je to rozpore s §10 odst.8 zákona 8/2009
 

malo by byt viac povinneho zipsovania

a kamera ktora to bude sledovat
kto pochybi dostane pokutu
takto sa to kazdy nauci ak nahodou nema bezzodnu penazenku
 

Mokré sny,

dovtedy je nutné riadiť sa aktuálne platnými zákonmi a nebalamutiť.
 


Najčítanejšie na SME Auto