SME
Pondelok, 16. september, 2019 | Meniny má Ľudmila

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mercedes E 300de spojil zástancov dieselov aj elektriny (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Hmm...

Chudak motor - v meste ten diesel bude stale mimo prevadzkovej teploty, caste starty, tam bude treba menit olej kazdych 5000km. Najma v zime to bude žúžo.

Ale zas pokuty za CO2 sú likvidačné, takže museli niečo vymyslieť. Stále lepšie ak dieselgate Das Auto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to platilo v case

Fiat Tipo D.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako Fiat Tipo D. vypaľoval DPF a pomocou AdBlue eliminoval NOx v zime, keď motor kvôli hybridnej prevádzke nevie dosiahnuť prevádzkovú teplotu ?

Sám som zvedavý, ako do soudruzi v NDR vymysleli ..... či v zime spotrebuvávajú elektrinu z baterky na ohrev AdBlue, aby bolo pripravené, keď náhodou naštartuje motor, ale tam aj tak trvá nejaký ćas kým sa prehreje katalyzátor a NOx katalyzátor, aby AdBlue začalo fungovať. Neviem si to predstaviť, lebo ten motor naštartujú v prípade potreby vyššieho výkonu - čiže naštartujú studený motor a hneď na plný plyn.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mam auto s

mocovinou a dpf filtrom a vsetko funguje perfektne, ziadny problem.
Ani za treskucich mrazov nie je problem.
Si zamknuty v minulom sotoroci.
Oleje su riedke ako voda a nafta sa rozprasi na jemnu hmlu a vzuch ohreje turbo. Motor ide aj v zime okamzite bez akychkolvek problemov aj upne studeny a vobec mu to nevadi. Problem moze byt iba DPF pri extremne kratkych jazdach dlhodobo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale asi nemáš hybrid s dieslom, kedy ten diesel sa v meste štartuje iba v pripade potreby zvýšeného výkonu, lebo ak má bežať často, tak ten hybrid nemá zmysel. Čiže z pohľadu motora je to v meste stále o extrémne krátkych jazdách so studeným motorom.

Tebe beží motor stále, takže nie je problém vyhrievať AdBlue, ktoré mrznepri -11 a aj DPF a NOx kat sa stihnú zohriať, aby mohli fungovať ako majú.

Netvrdím, že to nebude fungovať, len ma zaujíma, ako to vymysleli.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hybrid

ved to je uplne jednoduche. toyota to ma tak ze ak sa raz motor pri hybride nastartuje nevypne sa skor ako je zohriaty. samozrejme pri benzine je to rychlo, traktoru to bude trvat dlhsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak to urcite ze nespojil

Zastancovia elektriny chcu zakaz dieslovych dymitok v meste, nie paskvily tohto typu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne

politicky mi to dojde ako nevydareny mackopes, ktory bude prvy na rade s ostatnymi dieselmi. v niektorych pokrokovych zapadnych mestach je zakaz dieselov, nie benzinov.

to uz ten hybrid s bezninovym spalovanim ma vacsi zmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mozno v meste ma zmysel ale nie na dialnici, tam ho straca. A prave tento hybridny mercedes ma podla mna spajat vyhody elektroauta v meste a diesloveho motora na dialnici. Podla mna lepsie auto ako prius
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V este pokrokovejsich zapadnych krajinach zistili, ze moderny diesel s emisnou normou 6dTemp je cistejsi, ako benzin, ba dokonca aj ako elektromobil...a ked kompetentni zacnu konecne riesit vseobecne pri spalovacich motoroch emisie CO, benziny pojdu do zabudnutia lebo budu prve na odstrel
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to viem. ide o to, ze okolo dieselov sa vytvorila hysteria a chcem vidiet toho politika co sprisni normy na benzin a uvolni ich na diesel.

kedze automobilky ukoncuju financovanie vyvoja dieselovych noriem (neklady na plnenie progresivnej EURO normy sa nestihaju vracat v naslednom cykle predaja), diesel konci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tolko teoria

A potom sa postavim ze nejaky diesel na krizovatke v meste a nestiham zapinat vnutornu cirkulaciu v aute ked vidim tie cierne kudoly dymu co idu...
Plebs vo velkom na starych autach demontuje DPF filtre a este aj cez emisnu u kamosa im to prejde. A ja to mam dychat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No tam pomôže

v prípade zistenia - mega pokuta s prípadným trestným stíhaním.

Ale zas pozri, v Švajčiarsku ani len nemajú emisné testy (ak má auto OBD systém, čo majú autá od roku pána). V prípade, že systém zaznamená problém s emisiami, človek je povinný to do mesiaca dať spraviť. Ale nerobili asi test, či sa to dodržiava. Nejaká štúdia ukázala, že pri istom percente dieslov ani OBD systém nezachytí nefukčný (slabo funkčný) DPF. Ja by som si napríklad nedovolil jazdiť s nefukčným DPF - je to nemorálne podľa mňa.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto