SME
Pondelok, 16. september, 2019 | Meniny má Ľudmila

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hyundai predstavil hybrid so solárnou strechou na dobíjanie batérie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

celkom to trvalo

kym to niekto zacal aplikovat aj na auta....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak

konečne to niekoho napadlo využiť plochu na aute na dobíjanie batérií elektromobilov. Aj u nás sa najviac km najazdí v lete, keď je najviac slnka a môže to kompenzovať straty spôsobené používaním klimatizácie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kedze je to Hyundai, tak pocitam, ze bude mat uvadzanu priemernu spotrebu Hyundai Ioniq 15,4kWh/100km. Pri rocnom dojazde z tohoto panela 1300km a cene elektriny 0.13 eur to teda vyrobi elektrinu za 15,4*13*0.13=26 eur. Ucinnost nabijania je okolo 92%.

Kolko bude to auto sluzit? Baterie su stavane na 8 rokov, ale dajme 10 nech kompenzujeme za mensiu ucinnost nabijania. Takze auto usetri 260 eur. Kolko budu stat panely aka bude uhlikova stopa ich vyroby? To sme citali len chvaliaci clanok bez realnych dat, takze sa to neoplati.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ešteže ťažba ropy, jej prevoz stovky až tisíce km do spracovateľských závodov, následne výroba PHM z ropy, prevoz na čerpacie stanice a následne spaľovanie v automobiloch nemá žiadnu uhlíkovú stopu

nerobte paniku šašovia, vaše dízlové smrady tu ešte pár desaťročí budeme musieť akceptovať
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nepisal som, ze je ropa lepsia. Je blbost si vyrabat elektrinu, ktora zlepsi dojazd len minimalne. Naviac tak neefektivne: clanok nie je kolmo k slnku a nemoze byt idealne chladeny, co bude citit na nim poskytovanom vykone. Dobijaci prud bude minimalny, co este znizi efektivitu.

Teraz si to porovnaj s elektrinou z atomovej alebo aj solarnej elektrarne, ktora je stavana na vykon a je schopna dodat tolko, aby sa auto nabijalo idealnym prudom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Každý jeden odjazdený km vyrobený bez pomoci producentov ropy (rozumej menej serióznych krajín) je dobrý pre zlepšenie pomerov na tejto planéte. Či už pomerov ekologických, či bezpečnostných.

Ja každý deň jazdím do práce cca 8 km. Cestu späť by som mal prakticky zdarma. Tieto panely budú o 15 rokov na každom aute a každý jeden km odjazdený v režime elektro v meste, či obciach pomôže aj čo do zdravia obyvateľstva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak chod na maximalne nizku spotrebu a natries im to hned. A usetris este viac ropy ako ta strecha.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A ked pojde na maximalne

nizku spotrebu + solarna strech abude kral. ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mam to rovnako do prace. Vyuzivam pohon vlastnych noh
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No ale ja nikde nepíšem, že najazdím len tých 8+8 km denne. To je len do práce a späť. Mimo toho ešte minimálne s dieťaťom do školy a späť. Denne minimálne cca 40 km. Len píšem, že v tej práci mi auto čaká 6-8 denne na parkovisku len tak, bez "práce" a to nabitie na 6 km z práce by určite pomohlo. 150 x do roka, to je 900 km. Keby len 500, vždy lepšie ako nič. Milión takýchto vozidiel o 15 rokov urobí "bezemisne" 500 miliónov km za rok a to už je pekné číslo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemyslím to v zlom, ale:
- neoplatí sa ti tých smiešnych 8 km prejsť inou dopravou, aby si nepridával aj svoju uhlíkovú stopu?
- tie dízlové smrady trošku pokročili za tie roky
- alebo zrušme ich a potom som zvedavý ako sa budú prepravovať potraviny a iný tovar, ktorý určite ako správne zelený a ekologicky zmýšľajúci človek (čo kvitujem, netreba sa správať ako prasa) oceníš. Tie všetky raw a bio veci ti do Yeme nedonesú na elektrickej kolobežke.
Ale budem samozrejme rád, ak sa prestaneme správať k prírode ako prasce, tak ak môžem (a do a z práce sa to dá) sa snažím jazdiť ekologicky a aj s tým dízlom to ide, separujem, nehádžem smeti na zem, nosím si vlastné papierové tašky do obchodov a pod.
A bodaj by si mal s tými 15 rokmi pravdu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tých smiešnych 8 km do práce sa mi neoplatí absolvovať inou dopravou, keďže predtým urobím cca 10 km do školy s ŤZP synom a po práci znovu to isté, ktorého naozaj nechcem trepať autobusom, kým sme ho nemali, cestoval som do práce normálne busom

nemám nič proti dieslom v nákladnej doprave, tam majú zmysel, no nedávajú mi zmysel vo vyvážaní sa jednej prdele v raňajšej, či popoludňajšej kolóne. Tam ten diesel nikdy nebude pracovať v ideálnom režime. Takisto nemám nič proti obchodným cestujúcim, ktorí najazdia s dieslom 100 a viac km denne

no sám musíš uznať, že hlavne tu na Slovensku do ide to totálneho péčka, hlupáci sem trepú desiatky tisíc lacných dieslových 10 a viacročných smradov

no a čo sa týka dieslovej technológie dnes? Znovu sa pýtam. Prečo museli automobilky do vozidiel inštalovať podvovdný software, keď sú také eko??? Prečo nikde vo svete okrem Európy prakticky neponúkajú dieslové verzie osobných automobilov? U nás už nekúpiš s dieslom Volvo, Subaru, Toyotu, Mazdu... a tuším už ani Porsche Cayenne, či Panameru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja ti rozumiem, len som chcel uviesť, že každá strana má dve mince.
Aj ja si vyvážam len svoju prdel, avšak snažím sa to minimalizovať tým, že idem pred rannou špičkou a poobede podľa potreby, aby som sa jej vyhol (to znamená, že áno, niekedy zostanem v práci dlhšie, čo u mnohých nefunguje). Jednoducho nemôžem so sebou vziať viac zadkov, pretože kto ti pôjde tak skoro a zosúladiť prácu viacerých ľudí je... Z obavy o svoje (nielen fyzické) zdravie sa jednoducho nedá inak a ak mi niekto odporučí vlaky, odporučím mu ja to dlhodobo skúsiť.

Každý kupuje to, na čo má. S tým nespravíš nič. Ono by možno nešlo ani o vek vozidla ale ako s tým dotyčný jazdí. Môžeš to peckovať, v kolóne si pustiť klímu a neviem čo všetko. Alebo nie. Tie autá totiž za svojich majiteľov často nemôžu :)

Ja neviem, prečo to tam montovali. Pri porovnávaní emisii som po prvýkrát išiel do dieslového motoru (nového), pretože pri najazdenej vzdialenosti za deň (cca 160 - 180) sa mi to oplatí viac a aj tej prírode uškodím menej ako s benzínom. Samozrejme sa môžem mýliť. Sto ľudí ti povie sto rôznych názorov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lenže názor nie je chuť

Takže ak je Tvoj názor nesprávny, neznamená, že máš "vlastnú" pravdu. Takže spájať rôzne porekadlá a príslovia podľa ľubovôle neznamená, že znamenajú to isté. Preto nemiešaj hrušky s makom. Takisto ako, "nehádzať smeti na zem" neznamená vôbec, že sa správaš ekologicky, ale Ťa spoločnosť odmenou a trestom presvedčila, že to "sa nepatrí "..banánovú šupku nazveš smetím a nie je neekologické ju "hodiť na zem"... Takže už len použitie tohto argumentu mi príde, že nevieš o čom hovoríš. Najlepšie je hneď rozprávať o celosvetovom prúdení tovaru, lebo, však to nespravili ľudia, to tu zaviedli tí, ktorých tí
bakaní konšpirátori (teoretici, o tom akosi nikto nevie, že iba takto dáva to označenie zmysel) označujú, že sú strojcom všetkého zlého, tí s čím, my, obyčajní poddaní nemôžeme nič spraviť...ja viem prečo tam ten sw montovali. Napísal mi to iný diskutujúci, lebo by to ich to stálo raz toľko, výroba áut, podľa predpisov EÚ... Stačí také vysvetlenie, nie?! Takže sme si to morálne obhájili opäť raz, prečo môžeme podvádzať a čo je najhoršie, znižovať šance na život vlastným vnukom. Ale určite nič nehoď sa zem. A určite nechoď po tráve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Podvodny softver

instaloval iba Volkswagen. Pripadne koncernovi suputnici. Robil to preto aby presiel emisnými kontrolami. + zavadzali v spotrebe ako aj ostatne automobilky.
Ostatne automobilky "iba" zavadzali v udavanych spotrebach. Aj ked to robili legalne vdaka NEDC co dovoloval legalne hrubo podvadzat a zavadzat zakaznikov.

WLTP je tak z kaluze do blata.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

lenže vyššia spotreba rovná sa vyššie emisie, čiže ostatní mimo VAG zavádzali takisto v oblasti ekológie

VAG musel zaviesť aj software, keďže pre zapáčenie sa zákazníkom ladili svoje motory nad svoj papierový výkon. Čiže auto s papierovým výkonom 85 kW malo reálne 90 kW a tým pádom aj nadlimitné emisie, ktoré nevedeli schovať ani len pri klasickej kontrole, nie to ešte špeciálnej, pri ktorej merali aj karcinogénne oxidy dusíka. Lebo u nás sa pri emisnej kontrole NO nemerajú tuším ani dnes.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ten softver

Bol trocha o niecom inom. Zabezpecoval aby vyhovelo emisnym kontrolam. Kdezto v realnej premavke prepol do "normalu" a emisie boli niekde inde.

Toto ine automobilky nemali. Tie udavali tie nizsie spotreby len vdaka norme NEDC. Ta dovolovala automobilkam podvadzat v ramci reguli. Prehustovanie pneumatik, zrychlovanie ako na kolobezke...uplne vsetko mimo realitu. Vrcholom bololi 4% co si automobilky odcitavali uz z aj tak falosneho vysledku testovania.

A preto nechapem, preco sa cepovali aj tie automobilky co legalne podvadzali a nie ten co tu prachsprostu NDEC normu vymyslel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a co to su len PHM

kebyze zastavis len to tak sa len trosku nadychame cistejsieho vzduchu. potom ropa stale putuje vsade tam kde ti vyrobia plasty na auto, mobily a vobec elektroniku a vsetky mozne obaly ci nabytok a priemyselne vyuzitie. Stale je tam toho dost kde uhlikova stopa je zasadna nez pri vyrobe 80x100cm solarneho panela.Inak panely kedysi mali aj A8cky, v stresnych oknach, ale neviem ake mali vtedy vyuzitie, ci len osvetlenie interieru? Netusim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hehe

Ale Ti vytrel pekáč diskutér. Osobne mám štrnásť ročný Priusku na pôvodnej batérií a všetko sa točí ako má, dokonca je rozdelená na dvanásť článkov, takže sa dá optimalizovať po kúskoch. To by ale Tvoja rovnica psychicky nepredýchala. Tieto vaše prepočty sú úplne smiešne. Však si začni vyrábať doma elektrinu z dieslového generátora, keď sa to tak oplatí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vidim, ze elektro (hybrido) mobilisti zacinaju byt rovnako mimo ako vegani.
Ten jeho prepocet bol praveze uplne presny, bez akychkolvek emocii. Narozdiel od teba, kedze tvoj vykrik je zalozeny len na emociach.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto