SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Alternatívne palivá nie sú novinkou, sú tu vyše dvesto rokov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

nuz

to je velmi tazke, mohla by sa vratit para :) z aut by sli pekne dymove chumace ako z komina lokomotivy
voda je predsalen nieco ine ako vyroba fosilnych paliv ci baterii ci spalovat vodik, pokial by bola ta voda nepitna, kazdy byt jej mohol minut tony

samozrejme co sa tyka tvorby tepla, nebol by tam kotol a tony zhlia a dreva, ale miniatury reaktoricek - nevyhoda ale je ze jadrove reakcie v reaktore nemozno na povel x-krat denne zapinat a vypinat
 

re: Pjetrode

Riadená nukleárna reakcia funguje od min. množstva cca 50 kg reagentov, čo je v prípade automobilu nepoužiteľné.
 

 

takze tie nuklearne mini-reaktoriky vo vesmirnych sondach:

A) neexistuju, to by uz davno vybuchli, kedze tam je menej ako 50 kil reagentov
B) je tam viac ako 50 kil reagentov

https://en.wikipedia.org/wiki/...
 

re:Pjetrode

Ja píšem o riadenej nukleárnej reakcí a vy o rádioizotopovom termoelektrickom generátore. V pôvodnom článku na ktorý som reagoval píšete: "miniatury reaktoricek - nevyhoda ale je ze jadrove reakcie v reaktore....." takže preskakujete z technológie na technológiu a jediné čo majú spoločne je radioaktívny rozpad. Ale tak to vždy v diskusiách dopadne, keď venujete pár minút informáciám z internetu.
 

ano

to je pravda je to trocha ine, ale spolocne vsak aj ine (nielen radioaktivny rozpad): nedaju sa len tak 10x denne zastavit a nastartovat ako keby sa nechumelilo
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Parný triskový motor s uzavretým okruhom a vonkajším spaľovaním existuje a bol aj odskúšaný v automobiloch. Nebol by to parný pohon z ktorého idú prúdy páry a dymu. Bol by to kompaktný motor, ktorý by mal výrazne nižšie emísie a lepšiu účinnosť od dnešných nafťákov. Avšak píšem že by mal, on má, ale my radšej naďalej používame, čo nám škodí najviac, lebo to marketing predáva. Tak máme humusacké motory s fantastickým dojazdom.
 

nuz

kedysi som pocul ze vymysleli aj auto na stlaceny vzduch .... samozrejme rychlosti malinke/mestke par desiatok km/h a dojazd par desiatok km

ked je zbran na stlaceny vzduch (vzchudovka), moze byt aj auto .... samozreujme energie su uplne inde ako pri inych zbraniach a autach
 

 

Nielen malinke auta, ale autobus a behal tuším v Prahe niekedy v 30 rokoch. Na stlačený vzduch, ako hybrid ohlasovalo PSA, MDI robilo vývoj.... dojazdy sa šplhali 300 - 1000 km, ale všetko to asi zakapalo. Škoda, podľa mňa by to bola lacná alternatíva aj pre využitie OZE. Také autičko do mesta by bola paráda. V hybridnej forme aj na bežné užitie mimo miest.
 

 

Neviem si predstavit aka velka musela byt zasoba vzduchu a pod akym tlakom, aby to malo dojazd aspon 300km.
A nechcem vediet aka by to bola supa, keby ta nadrz praskla. To by autobus uz ani nenasli.
 

Parný triskový motor?

vies mi prosim nazdielat nejaky link o tom?
 


Najčítanejšie na SME Auto