SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako udržať elektrinu v batérii čo najdlhšie? Pozrite si šesť rád (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

idealne auto na cestu k moru do chorvatska :)
 

ale da sa to

v Tučepi v penzione už niekoľko rokov vídavam Teslu s ukrajinskou značkou, tohto roku boli dokonca až dve... takže sa to určite dá
 

Tesla

A preco by s anedalo s Teslou Model 3 LR z Bratislavy do Tucepi v klude s 2 zastavkami cez Madarsko. Prva pri Zahrebe (Dugo Selo), po 345km (dobijanie 19min), druha pri Zadare po dalsich 299km (dobijanie 17min) a o dalsich 193km je Tucepi. Takze celkovo trasa 836km a prestavky dokopy 36min (mala cesta cez SLO).
https://abetterrouteplanner.co...

Alternativa (bez SLO) cez Nagykanizsu dlha 824km je dobijanie prave pri Nagykanizse (236km) a Otocac(275km), posledny usek 312km s dobijanim 38min spolu.
https://abetterrouteplanner.co...
https://*****/2MesU02

Pre auta s mensim dojazdom su tam este mozne zastavky pri Karlovaci a Splite a dalje dole Vrgorac..no problem. Vtedy su zastavky castejsie ale zase kratsie, tipicky 12-15min kazdych 130-180km.
 

 

veci ktore funguju v malom, nefunguju vo velkom.
staci aby polovica aut boli elektromobily, po hodinovej zapche, kde mas pustenu klimu a manazment baterii zufalo chladi od 60stupnoveho asfaltu a baterku ti vycucavaju narazove odbery pri suchtavom posuvani, prides s tretinou baterie na najblizsiu nabijacku aby si zistil ze tam pred tebou stoji dalsich 10aut.
pojdes na dalsiu na ktoru to vyda a budes dufat, ze tam nebude stat 15 alebo 20 aut? alebo si po hodinovej zapche pockas dalsie dve hodiny na nabijacku aby si do ciela dosiel v case, za ktory sa chodilo satrymi skodovkami do vtedajsej juhoslavie cez madarsko?
 

ked uz hypoteza

Ked uz robis hypotezu, ze polovca aut budu EV, tak potom aj tych nabijaciek a miest na nabijanie bude niekolkonasobne viac..na to si zabudol. Tym padom vsetky dalsi euvahy su zbytocne, lebo nebude pred tebou stat 10 aut a nemusis ist na dasou kde opat dufas ze pred tebou nebude stat dalsich 15-20aut a nemusis 2 hcakat.
ved tak aok aj kedysi ked zacinai auta, nebolo tolko cerpacich stanic ako dnes. A predsa aj v tychto dobach sme uz zazili nejedno cakanie na pumpe, kym sme prisli na rad, ci uz za cias Skodoviek, ale aj teraz na velkych dialnicnych pumpach ked je plno,,,

Apropo...a pri zapchach nedochadzalo palivo ludom na dianici smerom do CHOR aj v tejto dobe, ked tam ostali uvazneni? (par rokov dozadu)

Ved ja netvrdim ze EV su spasa ludstva, ale vyuzitie to ma. Ja osobne, ak by som mal carovnu palicku. Ludom a MHD do miest a standardnu dopravu (ludia nerobia viac ako 150-300km denne bez prestavky) by som dal EV, mimo mesta, dalnice, kamiony, doprava CNG, pripadne ak je fakt nutne tak diesel.
 

 

vedel som ze si niekto naskoci :)
ja som nepisal o jednej nabijacke na pumpe, pisal som ze bude pred tebou 10 aut. t.j. v rade na jednu nabijacku. lebo polovica elektroaut aut v zapche znamena stovky elektroaut a velka cast bude mat ten isty problem ako ty a bude sa snazit dobit na prvej pumpe a obsadia vsetky nabijacky

tak pokracujme v analyze. ked kazdu pumpu pri dialnici upravia aby mala polovicu tankovacich a polovicu nabijacich stojanov, tak tych co budu chciet tankovat bude vzhladom na dojazd vyznamne menej ako tych co budu chciet nabijat. je ovela vacsia pravdepodobnost, ze sa obsadia nabijacky ako tankovacie stojany.
kym ale natankujes plnu a zaplatis v priebehu 5 minut, tak nabit nebudes chciet iba po dojazd na najblizsiu nabijacku, takze tam stravis 10-20 minut. kazdy. uz to vytvara 2-4 nasobny faktor, t.j. ako keby na tankovacom stojane stalo 2-4 krat viac klasickych aut. a to este v pripade ak su tam rychlonabijacky. uz dve elektroauta pred tebou znamenaju aj hodinove zdrzanie.
 

no vidis a ja som tie zvedel

No vidis to, ja som tiez vedel, ze tak ako vzdy pri clanku o EV na SMEcku, bude vacisna hejterov EV a budu si znova a znova opakovat to iste. Uz len ckaame na Hydrogen fandov, ako to tu zase zaplavia :D

A preco by mali na pumpach menit polovicu n EV? Predsa ti vyrobcovia aut co robia EV a ti, co zriadju dobijacky o tvojom probleme davno vedia a preto napriklad TESLA uz dnes, hoc je EV aut minimum stavia "pumpy" s 20-30-40 a viac "stojanmi" na nabijanie. Takze tam, kde dnes bolo 6 stojanov (obojstrannych teda 12spolu) na benzin/diesiel bude v buducnosti mozno 50 nabijaciek.

Cela hypoteza je spacialne vypracovana, Ja nepoznam nikoho, ktoby caka v zapche 1-2-5h s dnesnym autom a mal pusteny motor kvoli klime. Normlany clovek vystupi, prejde sa a pod nesedi XX hodin v aute s nastartovanym motorom. Proste ak sa zmeni skutocne raz svet na EV, cela komunita a psosob cestovania sa zmeni, nebude to ako dnes, presne tak aok sa zmenila ked prisi prve automobily po kococh tahanych konmi...takze sa to neda porovnavat a vsekto ma sovje vyhody. To, o com tu pises ma vyhodu ano, v tomto konkretom pripade a ja ti aj davam za pravdu. NO ja osobne trcat teda v tej zapche tak teda neminiem skoro nic z baterky...mozno tak na nabijanie mobilu :D

To ako keby som povedal, ze zober si pripad ze rano je vo FInsku obycajnych -28'C a kolega pride neskoro do prace...busom...lebo dizel mu nenastaroval a ja (hypoteticky, lebo EV nemam), som nemal problem, kedze mi len ubudlo z 400km dojazdu na 300km, kvoli tepelnemu cerpadlu, ale bez problemov som zapol auto a dosiel do prace....

Ako som uz pisal, na dlhe vzdialenosti ludstvo vynaslo lietadlo a ja osobne radsej letim ako sa tralalakam 7-10h na dovolenku autom po 60°C asfalte :) A ak je uz samotna cesta dovolenka/trip tak EV s jeho zastavkami je tiez OK.
 

 

palivo ti hocikto doplni aj z bandasky.. ale to urcite vies..
 

 

"A predsa aj v tychto dobach sme uz zazili nejedno cakanie na pumpe, kym sme prisli na rad"

no vidíš, keď už v dobe benzínu sme čakali v radoch na čerpačkách (pričom jedno tankovanie trvá len zlomok z času nabíjania elektromobilu), tak pri elektroautách tie rady budú rásť násobne. A to ešte dúfaj, že všade budú výkonné rýchlonabíjačky...
 

toho sa nedozujeme

Inak aj v tom najoptimisticklejsom scenari si nemyslim, ze sa MY dozijeme (dalsich 50r) toho aby apson polovica aut bola EV (toboz nie na SLovensku, kde sa to posune o dlasich 10r), takze je dost casu vyriesit vsetky problemy... ;-)
 
Hodnoť

zatial skvelé auto

do mesta do práce, pokial máte k dispozícii firemné parkoviste v pakrovacom dome s volnúm stlpom na dobíjanie. Dpbrá alternatíva k elektrickej kolobezke.
 
Hodnoť

Je iba jediný spôsob šetrenia:

nejazdiť. Ešte lepší: vôbec nenabiť.
 

A pre niekoho jediny sposob

nebyt za hlupaka: Vobec nepisat.
 
Hodnoť

...sme lenivy

SME diletanti.
 

Uz to opravili,

nie som na svete zbytocny. :)
 
Hodnoť

 

Musi byt super kupit si drahe auto, pri ktorom sa musi clovek obmedzovat viac ako keby mal Daciu za stvrtinu ;)
 

presne

to som si pomyslel.. Kupit si elektromobil za 50 tisic a potom si znizit vykon elektromotora (ECO mode), nepouzivat klimatizaciu, kurenie, autoradio.. Komfort jazdy rovnaky ako na Felicii..
 
Hodnoť

JohnST

Po siedme-nekupit!!!
 
Hodnoť

ale ved toto plati aj pre ropakov

Ale ved toto vsetko plati aj pre ropakov..ak ludom aspon troska zalezi na peniazoch a zivotnosti auta.
taktiez sa snazim jazdit plynulo, velmi nebrzdit, ist radsej pomalsie na dalsie semafory, ked viem ze to "nevychadza". Rozbiehat/brzdit plynulo, optimalizovat trasu, planovat dlhsi vylet a pod. Obmedzovat klimu a kurenei ak to skutocne netreba (klimu aj kvoli zdraviu). Vyrazit skor a nemusiet sa ponahlat...

Alebo si clovek kupi Teslu a neriesi. Kazdych 120-200km ma Tesla Super Charger, kde sa za 8-20min dobije, PC mu vypocita trasu, kolko ma nabit a ide dalej, Nemusi sa obmedzovat moze ist kludne 180 na dialnici a zase dobije a takto dalej a dalej, so zapnutou klimou a pod.

Ked si ja mozem vybrat...na dlhu cestu..radsej lietadlom ;-)
 

 

Len s tym rozdielom ze ropaci "mozu" zatial co elektrikari "musia" aby vobec dosli k prvemu nabijaciemu stojanu.
Kupit si elektromobil aby som sa stal jeho kazdodennym otrokom? Ako sekundarne auto do mesta alebo kratke trasy alebo ako nadsenec ano ale inak, nie dakujem.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto