SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Porsche odhalilo futuristický interiér elektrického modelu Taycan (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Porsche na elektrinu je ako ovocie bez chuti. Odsúdené na neúspech.
 

presne ako

Porsche do terenu.To nechce nikto.
Len nechápem, že tie tri na celom svete predané Kajeny sa všetky motajú v mojom okolí.
Asi nejaká blízko bývajúca sekta vykúpila celú produkciu.

Celkovo nechápemtie petrolhead hejty proti elektroautám.
To čo ako chýba Poršáku s výkonom 360 kw oproti benzinovému ? Zrýchlenie, max. rýchlosť, jazdné vlastnosti ?
Bez zvuku (aj mne sa páčia zvuky superšportov ) sa nedá jazdiť?
Ked čakáš na MHD, tak sadáš len do busu? Električku, trolejbus, metro vynechávaš ?
Vlak len dieselový, prípadne parný ?

Ked sa porieši rýchlosť nabíjania, že 400 km potrvá ako tankovanie s malým pressom, tak je hotovo, a budeš v tom sedieť aj ty.
Ked Karl Benz rapkal na svojom prvom benzínovom približovadle svojou maximálkou rýchlej chôdze , aby stihol zatváraciu dobu najbližšej drogerie, kde si chcel kúpiť petrolej na cestu domov, tak furmani pijúci pivo v miestnej krčme ho tiež isto hejtovali, že ich Pejko sa napasie sám hned vedľa šenku. A preto jeho kostitras nemá žiadnu budúcnosť.
No a vidíš aký bol vývoj, až ho pomaly sínusoida z vrcholu (ktorý ešte obhajuješ ) pomaly púšťa dole , až do podoby Pejka za šenkom.

Vývoj, ktorý teraz fičí zaisťuje, že všetci , ktorí nie sme v dôchodkovom a preddôchodkovom veku elektro ešte stihneme.
Samozrejme okrem tých, ktorí si za domom zakopávajú čerstvé dinosaury (dobre, ked nezoženú, tak stačí aj kravy ), aby mali benzín aj jeho praprapravnuci.

Výroba a uskladnenie elektriny sa vyrieši, musí, ked vážne nechceme nabrať smer Pejko, jaskyňa, strom.
Dopadá to na zem v rôznych , málo nevyužitých formách na gigawaty každú sekundu.
Vedia to iní inžinieri a majitelia priemyslu, ako sme my tu za klávesnicami.

No a ten najnovší spôsob hejtu, ktorý pomaly nahrádza dojazd a dlžku nabíjania, ktoré sa brutálne zlepšujú do využitelných čísel , čiže mučenie detí pri ťažbe lítia tiež poprosím len od ľúdí, ktorí pri odpisovaní nepoužijú litiovú baterku v mobile, alebo notbuku.
A to sa tiež porieši, bud to nebude litium, alebo sa bude ťažiť inak.
Videl si, ako vyzerá okolie uholnej bane, alebo ropného poľa ? Teda hlavne ako vyzeralo aj v europe v začiatkoch tohto priemyslu ? Ako tam makali rôzne hladné čenkovej deti ?
Problem ťažby litia nie je v litiu, ale v ľudoch. Tiež by sa to malo zmeniť, ked chceme prežiť na tejto planete.

Ludia pochopte, akýkoľvek ropný zlom si vyguglite, akokoľvek daleko ho posuniete, niečo sa vymyslieť musí a nebude čas s tým začať , ked arab zahlási fajront, posledný galon, alebo američan vyžmýka poslednú bridlicu priamo zo stredu zeme.
Ja mám tolko rokov, že by bolo lacnejšie jazdiť benzinom do konca života. Ale mám rád svoje deti, aj vnukov a pravnukov, ktorých ešte nepoznám. A život ako v postapokalyptickom MadMaxe by som im nerád doprial.
 

 

pekne citanie
 

 

vypátraš ako keby si rečnil z veľkej knihy, no tvoje nadšenie z elektrických áut má pár trhlín. Osobné autá, až na pár výnimiek sú panské huncústvo v pravom slova zmyslu. Vysvetlím. Takmer všetky osobné sú ekonomicky stratové, okrem platenej osobnej prepravy a pár obslužných činností. Na opačnej, "ekonomickej" strane sú nákladné autá. Z toho pre priemerne igelitentného človeka vyplýva aj spôsob pohonu vozidla a z neho vyplývajúci ekonomický "defekt".
To, že sa automobilky predbiehajú v produkcii elektromobilov, hybridov a pi...vín s dojazdom podľa wlpt 46km je len PR pre amíkov. Keď začne poriadna produkcia el. nákl. áut, nie alternatívna a hlavne ekonomicky výhodnejšia pre prevádzkovateľa nákladného auta, potom sa môžme zavzdušňovať a tváriť, že nám záleží na planéte pre naše deti.
A propos, ak mohli Arabi v púšti postaviť za ropné prachy najväčší fotovoltický park na svete, prečo to nespravia tí správne zelení zo Švédska, Francúzka, či napr. usa?
Nemci majú tisíce km2 dialnic, ktoré sa dajú prekryť solárnymi článkami, že časť svetla by šlo na cestu a el energia by šla tam kde má, s benefitom bezúdržbovej dialnice napr v zime. Samozrejme teplo premenené na elektrinu by sa odpočítalo z prehrievania Zeme. Dá sa pokračovať donekonečna, len na to musí byť vôľa a nie žvásty o zachránení sveta alá Miss World 2000.
 

 

Najdi si clanok ako dopadol solarny chodnik a cesta tusim obe v Holandsku. Brutal drahe, neefektivne a problemove.
Soalrne cesty a chodniky su nezmysel.
Porovnavat Arabova ich podnebie s Svedskom alebo Francuzskom je trochu ulet.
Co tam maju Arabi? Samu pust a riedko obyvane uzemia. V europe mas uplne ine podmienky, huste osidelne uzemie, polnohospodarska poda, lesy,... a menej slnecneho svitu. Fotovoltaika aby bola zaujimava by bolo potrebne zdvojnasobit ucinnost panelov.
 

 

práve si si na...l do úst. Zrejme si moc mladý, alebo si chýbal v škole, keď učili čítať s porozumením. Nehovorím o ceste, ale o kryte cesty, tým sa uzatvorí prehrievanie povrchu, tepelné steny, zvyšovanie prúdenia teplého vzduchu a hlavne sa efektívne využije ten priestor, ktorý ako píšeš spôsobuje problém a všeobecne v EU chýba. A SWE som spomenul pre aktivity dievčaťa, ktorému sa upadajúci politici v snahe zachrániť si ..ť, držia za jej cop a papagájujú.
 

Takže alternatíva ?

zdielanie áut je iná téma (mimochodom, som za ).
Nedal si žiadnu.
Takže neodbočujme, tu sa bavíme o pohone áut.

Ale to nevadí, nájdeš sa medzi riadkami pri mojom prvom zavzdušnenom príspevku.
Kedže zrejme toho kravosaura na záhrade nezakopávaš, tak si za to, aby múdri tohto sveta začali náhradu pohonov pomocou spaľovania uhlíka začali riešiť až v momente, ked ti na pumpe cvakne pištol naprázdno. Nateraz je pre teba ten vývoj len pi...vina a PR pre amíkov. Potom bude času dosť.
Radikál typu, že prestávam chodiť do práce, používať IT a elektrinu nie som . Teda nezačnem na samote chovať kozy ako nejaký amiš. Nie z dôvodu, že by to bol až taký strašný život, ale preto, lebo to nemôžme začať robiť všetci. Je nás totiž 7 miliard a z mne nepochopitelného dôvodu to stúpa. Bud nás zachráni veda a technika (čo už neraz ), alebo bude problem. Po vyčerpaní ropy väčší.
Nemám ako tomu pomôcť ja sám inak, ako že zadotujem tento vývoj a budem šetriť zdroje aj životné prostredie najlepšie ako viem. Preto separujem, snažím sa nič nevyhodiť, všetko použitelné použiť.Preto jazdím na hybride a skútri. Preto si v dohľadnej dobe kúpim elektro auto s dojazdom 100 km a max rýchlosťou 80 km /h do mesta a na dedinu. A auto na dovolenku s veľkým dojazdom a maximálkou kľudne budem zdielať (požičovňa ? ).
Dalšie auto so spaľovákom (ani hybrid ) už nekúpim).
A budem fandiťť a dúfať, aby aj moje drobňáky pomohli vývoju, aby som sa dožil tvojich elektrokamionov, autobusov, lodí, lietadiel, čo ja viem, pohyblivých chodníkov.
Mimochodom vo švajčiarsku v jednom lome jazdí veľatonový elektrický dumper,ktorý netreba dobíjať. Hore na kopci ho naložia tonami kameňa, dole kopcom sa rekuperáciou dobije, a hore ide o 50 ton ľahší zadarmo. Niečo ako perpetum mobile na gravitačný pohon.
Energia bagra, ktorú minie pri jeho nakladaní (možno tiež elektrický na kabel ) by aj tak vyšla nazmar.

Furt dookola štekáte zo sedla toho Pejka na múdreho pána Benza (nemyslím tým seba :) ).
Skúsil by si štekať z Pejka na pána Forda v 30-tych, alebo Shelbyho v 50 rokoch. By ti dala spoločnosť, vtedy už chápal aj priemer, čo je lepšie.
Tak ešte chviľu vydrž, ver, že to ide tentoraz ešte rýchlejšie, dokonca rýchlejšie ako stíhaš pobrať.
 

 

ďalší, čo má svoj smer a nechce pochopiť iný, popraviť, znamená to, čo som písal, nie všetko zle!
Toyota a amíci nevedia urobiť poriadny efišnt motor. D4D od toyoty bol vylásený v 130kw verzii za najhorší na svete, vo svojej dobe. toyota tak má postavenú aj reklamu s dymiacim motorom. Teraz veľká trojka z DE robí také dízle, čo majú polovicu emisií, ako podobné benziňáky.
V EU sa už robia projekty na cesty so zabudovanými napájacími cievkami. To sedí, len nech mi niekto vysvetlí rozumne, prečo elektromotor s batérou je 4 x drahší, ako spaľovací.
Keď bude auto za 25mil. CHF stáť 5 miliónov, čiže 20% z toho, čo dnes potom sa bavme o realite. To je to isté, ak by si dal za nabíjačku do mobilu 150€, aby si mohol nabíjať ekologickú LiO2 batériu. Minul si peniaze, ktoré si musel vyprodukovať a aj svojou prácou na výrobných prostriedkoch si znečistil pomernou časťou Zem oveľa viac.
 

Joe, čo to

drístaš?
Nechcel som na vašu diskusiu reagovať, ale vždy ma vytočia mudrlanti argumentujúci výzvou typu: Tak mi vysvetli, prečo...!
Vysvetlenie je jednoduché. Ak niečo nechápeš, neznamená to, že je to zlé alebo nebezpečné. Znamená to len to, že si na to nevieš alebo nechceš urobiť vlastný názor.
Viem, že som ti veľmi nepomohol, ale ani som veľmi nechcel.
 

 

"Bez zvuku (aj mne sa páčia zvuky superšportov ) sa nedá jazdiť?"

Isteze sa da. Jazdit "sa da" aj na Daewoo Tico, ale to asi nie je dovod preco si niekto kupuje supersport, aby sa na nom len dalo jazdit. Ja proti elektromobilom nie som, ale nadherny zvuk V8 tvori mozno tretinu z celkoveho zazitku u supersportu. S trolejbusovym zvukom to uz akosi nie je ono, hoci samotne zrychlenie moze byt super.
 

Možno niečo takéto

Povedala (napísala) Eliška Junková alebo Rudii Caraciola nejakému chlapíkovi ,ktorý im vysvetloval , že o koľko je lepšia bugatka so strechou. Niečo v zmysle, že čo to je za zážitok zo športovej jazdy ,keď nemáš mušky medzi zubami a pol xichtu zamazany od striekajuceho oleja z pod prednej kapoty.
Ja predsa uznávam sranda to byť môže (rovnako ako hukot 8- 12 valca,možno ešte vacsia ). Ale podmienka športovej jazdy nie.
 
Hodnoť

 

Ak by sa jeden mesiac naslo dost statocne mnozstvo ludi, ktori by boli spokojny s autom ktore prave vlastnia a nechceli nove, hadam by sa aj ten kapitalizmus trocha zatriasol...ale takto, ked nikde nic a uz 30 000 nedockavcov posiela zalohy, tak je to velka nuda....
 
Hodnoť

Interier je pekny

ale futuristicky by som ho nenazval ani v mokrom sne. Ked bude mat auto 6 displejov iste nebude galakticky. Cim viac displejov, tym viac Porsche.
 
Hodnoť

 

Keby sa trocha poucili od leteckych vyvojarov, zistili by, ze dotykove obrazovky su nevhodne do "nepokojneho" interieru. Kreslo v aute nie je kreslo pri telke. Na dialnici sa to este da, odvratit pozornost od vyhladu z auta a triafat prstickom to spravne miesto, ale uz v zakrute je to nebezpecny problem. Ak je este obrazovka umiestnena ako v niektorych sucasnych autach kdesi pod lavym kolenom, nepozornost je na svete aj s nasledkami. Aj v tak pokojnom prostredi ako je kokpit dopravaku - Dreamliner ci Airbus - nie je dotykovy display ani jeden, vsetko je mechanicke. Vedia preco - istota pri ovladani aj vizualna kontrola aktualnych poloh nastavenia...
 

preto existuje

ovladanie na volante, vsetko co pri jazde vacsinou potrebujes, mas tam. Ovladanie klimy mas vacsinou manualny ovladac. A navi mas nastavit pred jazdou.
 

oni sa nepotrebuju

poducat u leteckych vyvojarov, staci im prist na tunajsie forum.
ozaj ktore auto ma obrazovku "kdesi pod lavym kolenom"? To by som naozaj rad vedel.
 

 

Jeden z Fordov, uz neviem ktory. Pri cuvani v noci jeden nevedel kde sa skrutit skor ako paragraf, ci dozadu, lebo do bokov to nevidelo, aleb naspat k obrazovke. V snahe to neoskriet som sa tam zmietal ako cert v kropenicke...
 

 

v zákrute to môže byť nebezpečný problém, ale čo máš čo klikať blbosti v zákrute?
tam sa sústreď na jazdu.
čo také super urgentné potrebuješ ondiť počas zatáčania? neviem si predstaviť jediný gombík, či užmechanický, alebo digitálny, ktorý by som potreboval stláčať počas čo len trošku komplikovanejšieho manévru.
aj bez tej klimatizácie predsa vydržíš, kým dokončíš zákrutu.
 

 

Kazde prenesenie pozornosti je problem a dotykovy display ma ovela viac funkcii ako iba ovladanie klimy a pod. Okrem toho jeho ponuka sa az nebezpecne ponasa na menu v PC vratane niekolko stupnovych hlbok vnorenia a nutnosti sa vracat na zaciatok ponuky pri zmenach a pamatat si kde je to co hladam asi umiestnene, co ine auto to ina logika, o idiotskych ikonkach nehovoriac, aj to tvorcovia skopirovali z PC. A nielen to. Nevyhody dotykovej obrazovky si uz uvedomili designeri drahsich aut a ovladanie ponuky je mozne aj mechanicky na stredovom tuneli otocnym ovladacom alebo na volante akymisi scrollovacimi valcekmi.
Dalsi problem je umiestnenie monitora systemu a co vsetko na nom je. Takmer kazdy vyrobca zobral povodnu palubku a viac ci menej vhodne tam priplacol aj monitor. Aby sa nemuseli menit vydychy vzduchotechniky a tym prakticky cela konstrukcia palubky, davali monitor na tym vymedzene miesta a casto uz mimo zorny uhol vodica. Vysledok je potom taky ako keby tam ten monitor priplacol a prilepil sekundovym lepidlom (v tom lepsom pripade) daky redneck.
To, ze v zakrute nepotrebujes resp. odlozis nutnost sa venovat obrazovke:
zorny uhol cloveka je cca 190°. Zorné pole 3D videnia je ale cca 60°a ostreho videnia iba 2°So zvysujucou rychlostou sa zorny uhol rapidne zuzuje vo vsetkych parametroch, az dochadza k tzv. tunelovemu efektu ci videniu. A to nastava prave pri bezpecnom pocite na dialnici kedy uz je cas venovat sa komplikovanej obsluhe obrazovky. Okrem fyzickeho odputania pozornosti je tu aj prechod na inu ulohu a tym aj myslenia.
Bolo by nanajvys vhodne najma ujednotit zakladnu ponuku a sposob ovladania na monitore a umiestnit ho co najblizsie vyhladu vodica, najlepsie formou HUD displaya. Mimochodom, tak to uz maju vyriesene lietadla.
Pouzity zdroj:
https://www.blesk.cz/clanek/zp...
 
Hodnoť

dotykový displej je nepraktický

ALE je moderný, je cool.. ALE hlavne je L A C N E J Š Í ako klasický otočný ovládač
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto