SME
Pondelok, 16. september, 2019 | Meniny má Ľudmila

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hybridné modely Subaru Forester a XV idú do predaja. Pozrite si slovenské ceny (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mam rad Subaru, ale za tie ceny by som ho v zivote nekupil, najma XV.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj ja mám rád Subaru

a aj mám Subaru. Cenu vidím inak ako ty, pretože najvyššia výbava je absolútna plnka, kde si už za nič nepriplácaš.
Určite pôjdem na skúšobnú jazdu. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

este iny pohlad

je ten, ze malicky hybrid dvihol cenu auta o 20% (4500E, ak ratam spravne). Za mna je to ciste sialenstvo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem s cim presne porovnat XV ale Forester vs. napr. porovnatelna Toyota RAV4 (najvyssia vybava) zacina na 41k plus dalsie pakety. Subaru ma v tej cene uz uplne vsetko..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

problemom

XV je napr. aj to, ze stredna vybava je o chlp lacnejsia, nez entry Forester, ktory je zase standardnou vybavou kus inde, nez XV. Porovnal si to zle, lebo Forester vo vybave premium (s kozenym interierom, tak ako ma ravka vo vybave executive) tiez stoji 41, o patstovku menej ako ravka, ktoru ale dostanes navyse s 2.5L motorom. Priplatky pre tu ravku neries (premiove audio a stresne okno na skoro celu strechu - radsej by som pral vacsi motor, ako estresne okno ...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ved pisem ze stoji 41k tkz neviem co na tom porovnani nesedi v reakcii na prispevok ze su tie auta nejak extra drahe, ked porovnatelne auto stoji cca tie iste peniaze.
Inak okrem (skvelej:) otvaracej strechy a premioveho audia nema RAVka oproti Foresteru ani konektivitu pre Apple CarPlay a Android auto aj ked mozno to casom doplnia..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ten dizajn je na dnesnu dobu tragicky. Subaru sa zabudlo v 90tych rokov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vzhladom mi trošku pripominaju Volvo, nemožem si pomoct. Boli ste už niekto na skušobnu jazdu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nepodarilo sa, skoda :(

Automobilky by mali nasledovat tu najvacsiu, Toyotu a jednoducho okopirovat alebo kupit ich hybrid. Ony vsak kvoli oklamaniu emisnych noriem ratanych na prvych 100km idu namiesto HEV do PHEV a obetuju vyssie predaje ludom bez domu a garaze za nizsie emisie na papieri. Je tu este druhy pristup, MHEV, co je parodia na HEV, hlavne v podani 48V sustavy a la VAG. Subaru aspon neslo touto trapnou cestou a spravilo nie MHEV ale spravne oznacenie je HEV s velmi slabou podporou el. motora. Ak ma Prius 60KW motor a 1,3kWh bateriu a po dlhorocnom jazdeni na nom vidim ako ideal 80kW a 2kWh konfiguraciu tak toto 12,3kW + 0,6KWh riesenie je uplny trapas.. zmysel hybridu je vediet ist po meste v EV mode, co je nad 40km/h a takisto aj cez obce z ktorych sa vacsina mensich da cela prejst v EV mode na Priuse, toto si inzinieri v Subaru veeeeelmi zle spocitali, este aj s absolutne zbytocnym permanentnym AWD v meste.. skoda, emisie im to zachrani ale predaje bez sance. Vyvoj zaplateny, zisky v nedohladne, buducnost neista.. a pritom stacilo okopirovat 22 rokov stary super uspesny koncept Toyoty.. :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To absolutne zbytocne permanentne AWD je predsa ich trademark, koli ktoremu si to ludia kupuju.. Ak chces usporne auto do mesta tak si nekupuj Subaru. Easy as that.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skus citat celu vetu: s absolutne zbytocnym permanentnym AWD v meste. Ked si nieko kupuje Subaru kvoli AWD tak kvoli ich symetrickemu systemu, ale ziadny zakaznik si to nekupuje kvoli symetrickemu AWD v meste ;) kedze je to v meste nepouzitelne, resp. je to nevyhodou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Takze sme sa zhodli ze to nieje auto do mesta a teda vycitat mu symetricke AWD v meste je invalidny argument.. Ale vzhladom na rastuce predaje v Kanade a US ma asi dost ludi opacny nazor (tieto modely su tam na trhu uz davno) Mimochodom vlani mali rekordny rok s 1,1mil predanymi autami napriek prepadu v JP a Cine a prognozy do 2025 su narast na 1,5mil takze asi to az taka tragedia nebude..
zdroj: focus2move.com/subaru-global-sales/
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

par veci

asi si to myslel naopak, PHEV je plugin hybrid (napajany "zo zasuvky"), a to je prave to, co e-boxer nema (nema v europe, naopak v amerike ma). Smutne je, ze oni ten hybrid zobrali od Toyoty - nechali si ho vyrobit na mieru. A este smutnejsie, ze tento hybridcok (mild hybrid) sice zlepsuje iste jazdne vlastnosti, ale z tabulkovych hodnot to vyzera, ze o vahu tohto hybridceka su znizene pripustne hmotnosti auta a tahaneho privesu. Inak povedane, vaha bateriek, motorov a prevodov sa zapocitava do hmotnosti ako pasivna hmotnost, jak by tam sedel dalsi clovek. Z toho vidno, ze je to velmi "pasivne" riesenie, iba taky prvy nastrel na odskusanie konceptu, ktore nechali na kompletku zatiahnut zakaznikov :((((
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemyslel som to naopak, ale tak ako som napisal, pisem o automobilkach ze idu cestou PHEV, co je zle, 48V MHEV este horsie, ale tento ich slabucky HEV je tiez fail, aj ked mensi MHEV.
Ak budu mat malo zakaznikov, co predpokladam, tak si to zatiahnu sami. Bolo by neprijemne prist o takuto dobru znacku ale sami si zadali zlu objednavku u Toyoty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

XV a Forester nie sú veľké autá, ten hybrid majú len na pri rozbehnutí, či akceleráci, kde je spotreba najvyššia, po rozbehnutí už ten dvojliter fičí v slušnej spotrebe v pomere k veľkosti.
Pochybujem, že ten hybrid tam dali na to, aby si jazdil ten kilometer v čisto elektrickom móde.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

re "Pochybujem, že ten hybrid tam dali na to, aby si jazdil ten kilometer v čisto elektrickom móde."

to mozno nie, ale trebars manzelkina hybridna camry vyjde na elektriku v garazi na 7 poschodie pohodlne. je to taky zabavny benefit :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

re "Ony vsak kvoli oklamaniu emisnych noriem ratanych na prvych 100km idu namiesto HEV do PHEV a obetuju vyssie predaje ludom bez domu a garaze za nizsie emisie na papieri."

predpoklad, ktory robis, ze ludia bez moznosti nabijania si budu kupovat PHEV je velmi silny.

Su krajiny, kde 60%+ domacnosti ma dom a teda aj elektricku zasuvku von. teda nejaku 16kWh bateriu nabijes za noc. to by malo vydat na nejakych 60-70km denne...

tu je napr https://nhts.ornl.gov/assets/2... v tab 6b priemerna najazdena vzdialenost v roku 2017 z/do prace ako 12,8 mile. na to 8kWh bateria v PHV staci. tym padom vacsinu ciest zvladne auto na elektriku. zaroven, vacsina domov je na nabijanie uz pripravena. samozrejne, infrastruktura sa prisposobuje. na mojej ulici ma kazdy jeden dom (postavena v 2015 roku) 200A pripojku, 4 domy 37,5kVA dokopy...


uznam, PHEV nie je pre kazdu krajinu. ale generalizovat, ze vseobecne nemaju zmysel nedava zmysel...

re "MHEV, co je parodia na HEV"
nepodcenoval by som to, vid https://mailchi.mp/emissionsan... je tam pisane, ze najvacsie znizenie CO2 (merane g.km/kWh) ma prave MHEV....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"predpoklad, ktory robis, ze ludia bez moznosti nabijania si budu kupovat PHEV je velmi silny."
Ja praveze tvrdim presny opak. Pre ludi bez moznosti nabijania su PHEV zbytocne predrazene HEV s vahou navyse.

PHEV maju vyrazne mensie predaje v EU ako HEV, bez ohladu na domy a garaze, takze trh jasne preferuje HEV, co malo Subaru pochopit ked kopiruje Toyotu. Prevahu jasne ukazuje iba 11% podiel PHEV Priusu na vsetkych predajoch Priusov. HEV ma rovnaku cenu ako Diesel, PHEV diskvalifikuju hybridy do nevyhodnych cenovych relacii.

To je statistika pre US a aj tak je najaka zvlastna.. priemerny najazd americana je 38 mil denne. Rovnaky je aj v EU, dokonca aj v Nemecku 80% ludi najazdi denne do 60km. Prave z toho plynie obluba EV, pri tychto najazdoch je hlupe vozit so sebou ICE ako mrtvu vahu a musiet ho pravidelne servisovat aj keby sa vobec nepouzival.

Nikde som nenapisal ze PHEV nemaju zmysel, maju ale mali by byt doplnkom k HEV predavanym v ovela vacsom mnozstve a teda maju spolu s nizsou uhlikovou stopou pri vyrobe aj ovela priaznivejsi dopad na zivotne prostredie ako PHEV. Ak uz otravujem zakaznika kazdodennym pripajanim auto na nabijacku tak nech si rovno nabije EV na cely tyzden a nie na realnych 30km a ak potrebuje ist na dlhsiu trasu tak ju v pohode da celu bezemisne. Opat staci len okopirovat najvacsiu a najuspesnejsiu Toyotu a nie vymyslat koleso nanovo. Potom skoncime s predrazenymi Subaru a Peugeot PHEV za sialene ceny ktore sa predaju v smisnych cislach. Ja cakam na nejake podarene HEV nech nemusim lovit stale iba vo vodach Toyoty a mat moznost skusit nejaky iny design ale ponuka je zalostne mala. Este aj Kia nevie svoj davno vyvinuty Hybrid z Nira dat do novych modelov..

g.km/kWh je uplne najnepodstatnejsi udaj, jasne z tabulky vychadza ze ma najmensiu redukciu emisii a EV najvyssiu, preratavat to na kapacitu baterie je hlupost :) Vyroba baterie predstavuje velmi male mnozstvo emisii a tie su zmazane tisickami znovupouziti tej baterie v autach, potom dalsimi tisickami v uloziskach energie a potom sa moze zrecyklovat z 98%. To nehovorim o tom ze Tesla GF1 bude do konca roka fungovat na 100% z obnovitelnych zdrojov a to iste planuje aj VW, takze ozaj najnepodstatnejsi udaj. Logicky, MHEV predstavuje najhorsiu rekuperaciu energie ktora predstavuje najvacsiu usporu paliva a to z principu jeho fungovania. Vacsina energie je stratena pri roztacani motora (brzdenie motorom) a iba zlomok zvyskovej energie ide cez remen na generator, a ten skoro zanedbatelne pomaha pohonu a napajaniu.. Ako pisem Subaru aspon nesko touto najhorosou VAG cestou, ale neposilnit tento hybrid aspon na uroven Priusu je velka chyba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prečítal som si

tvoje príspevky pod týmto článkom a nedokážem pochopiť, čo vlastne chceš povedať. Okrem jednej veci, že si chceš kúpiť hybrid, ktorý nebude plug-in, ale aby mal elektrický dojazd lepší ako plug-in a nemá to byť Toyota ani iná značka spolupracujúca s Toyotou, lebo dizajn...
A ešte to nemá byť drahé a už vôbec nie predražené.
Podčiarknuté, sčítané: hybrid si najbližších pár rokov nekúpiš, lebo si ho vlastne nechceš kúpiť. Len hľadáš podľa môjho dojmu z prečítaného dôvod, že aj by si kúpil, ale nedá sa.
Nič v zlom! Každý si môže kúpiť auto, aké chce a na aké má. Alebo každý si môže nekúpiť auto aké nechce. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mas pravdu, nepochopil si co chcem povedat :) Nikde nepisem ze chcem hybrid s lepsim dojazdom ako PHEV, ani ze nechcem znacku ktora spolupracuje s Toyotou, hovorim o dizajne Toyoty, o vyzore, nie o principe ich hybridneho pohonneho ustrojenstva, ten je super, jazdim na nom kazdy den.
Takze podciarknute: Toyota hybrid som si kupil a uz par rokov na nom jazdim. Pacia sa mi viac auta inych znaciek, napr. 3008, Tucson, XCeed, a chcel by som si ich kupit, ale ako kazdy hybridista, do nehybridu ma uz nikto nedostane, je to ako presadnut do Favoritu, vsetky tie neduhy, poskakujuce DSGcka, pohynanie iba s nastartovany motorom, zbytocne vrcanie na dojazdoch do krizovatky a pri stati v nej, resp. zdochnutie motora a opatovne hlucne nastartovanie so zapnutym otravnym start/stop.. toto uz nechcem.. takze hybrid chcem ale automobilky ho nelogicky neponukaju, namiesto toho vnucuju trhu ktory chce HEV ich predrazene PHEV ktore su pre mna a vacsinu slovakov nevyuzitelne kedze byvame v bytovkach. Preto ma kazdy novy clanok o dalsom PHEV hneva, no kto si ma kupit 3008 za 45tis eur?? A naco mi v takomto rodinnom SUV bude 300+ koni? Sales oddelenia automobiliek vobec nepocuvaju trh..
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto