SME
Pondelok, 16. september, 2019 | Meniny má Ľudmila

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Predstavili elektrický Volkswagen ID.3, spôsobí sľubovanú revolúciu? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

cena

BOhuzial, nie, nespravi revoluciu kvoli CENE!
"cena by pri lacnejšej verzii nemala prekročiť 30-tisíc eur." je cena bez DPH! takze to je znova minimalne 36 000 EUR za auto o nieco vnutorve vacsie ako Golf, mozno ako Golf+. Evoluciu by sposobil ak by cena isla od 25 000 ,v naj vybave za 30 000 a totalnu revoluciu by spravilo podobne velke auto do 20 000 Eur, aby si tpo po par rokoch mohla kupit stredna vrstva jazden za 12-15tis. Dakujeme. Stale nam ostava len stary Ioniq s jeho rychlonabijanim 60-70kW na fast chargeroch (mierne jazdene za 23tis).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aby bolo za 25tisic, treba si pockat na nove auta za cca 5rokov. To by uz mala kapacita tovarni na baterie naskocit a ich cena pojde dole. Neda sa to naraz. EV je novinka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rataj este usporu cca 6000 Eur na 100 000 km.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a k tej si ako dosiel?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

cca 2,50 Eur na 100 km => elektrina
Pri spotrebe 6,5 litrov = cca 8,50 Eur = benzin
Nafta moze byt odhad min 7 Eur
Plus servis je akurat kontrola. Brdzove platnicky menis mozno po 200000 km, olej nemenis ani nic podobne, cize servis podstatne lacnejsi. Asi brzdova kvapalina bude to co sa meni najcastejsie.
Z tesly uz vieme, ze tie baterie vydrzia strasne kilometre, takze vymeny by som sa nebal vobec.
Cize, odtial minimalne 6000 Eur na 100 000 km.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Interier+exterier

Velmi pekna recenzia:
https://www.youtube.com/watch?...

Vyzera to dobre, bral by som, len ta cena...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

revolúciu by spôsobilo, keby stálo

11 999.-

elektromobily - slepá cesta
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neboj aj to bude. A slepa cesta to nie je, lebo uz je v tom vela penazi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale je

za 180 rokov sa dostali len sem

k blúzneniu zelených v europarlamente..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no mohol si nieco vymysliet aj ty, ked mas nejaky lepsi napad
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No mozes mlcat, ked

Nemas co k veci...
Alebo aj ked si myslis, ze mas
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ke elektricke auto tak

jedine Teslo model 3 je uz skoro pod 30 000 eur (zatial len v USA ) ale dojazd rychlost nabijania a pokrytie supernabijackami v zapadnej EU .....Nic lepsie zatial nikto nevymyslel a to co robi volkwagen je smiesne trapne a mali by sa hanbit dufam ze coskoro skrachuju
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Monzo hlupa otazka ale naco ponukaju rozny vykon motora ked skrtia krutiaci moment ? 200HP elektromotor by mohol mat kludne krutiaci ako sportove auto nie ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vacsi krutak = vacsia okamzia spotreba baterky, takze asi tak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mohli by to dat volitelne .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rodinne auto, to iste, kym sa nebude dat "dotankovat" za 3 minuty na 800 km, tak to nie je rodinne auto. Ja som kupil tento rok v DE jazdennu V90 (15 000 km) za cenu tohoto, a to povazujem za rodinne auto.

http://www.autoforum.cz/zajima...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A naco tankovat 800km za 3min? To akoze kde tak jazdite. Uvazovali ste nad tym, ze kazde rano mate plnu nadrz? Doma nabijate za tretinovu cenu oproti benzinu a mate ho vzdy rano plne nabite.

Kam by ste isli 800km v kuse? A potom 3min prestavka asi na vycuranie a davaj dalsich 800km? To je hroza. Keby ste si isli kupit kavu, najest sa do restauracie tak tych 35min vam staci na plne nabitie. Taka prestavka na takej dlhej ceste musi byt desiva ze? Nepokazia sa vam pastiky na tej ceste do Chorvatska? :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Do chorvatska nechodim, skaly, kamene a beton mame aj na SK. Ale za rodinne auto povazujem auto, pri ktorom nemusim riesit, kedy sa kam vydam, ci su na ceste nabijacie stanice, kde su, ci nebudu plne, ci mozem pustit klimu kvoli dojazdu a bohvieco este. Elektromobil ako druhe auto, do mesta, ok. Ako jedine nie. Kolko rodin si moze dovolit rodinny elektromobil? Okolo polovice ludi zije v mestach. Aj ti budu mat rano natankovane?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Elektricke auto (dalej EV) je novinkou takze este nieje pripravene pre masove pouzitie. A to najma cenou a infrastrukturou. V tom suhlasim.
Avsak cena klesa velmi rychlo kazdym rokom ako sa zvysuju vyrobne kapacity. Staci pockat 5rokov a ceny budu rovnake ako za spalovaky. Inak aj ked je EV dnes drahsie vrati sa to na prevadzke.

Ono nemusite nic planovat. Proste zadate do navigacie kam idete a auto vam samo naplanuje zastavku na nabijacke ak je to potrebne. Napriklad Tesla zo 100kwh baterkou ma realny dojazd aj 600km. Slovenska redakcia presla s 85kwh verziou s BA do KE s plnym konfortom pri 30C tych 500km. Takze funguje to dobre.

A co sa tyka dobijania, tak nabijacky sa napr. v nemecku buduju na parkoviskach z poulicnych lamp a elektrickych rozvodov, ktore su vsade na uliciach. Krasne sa to da za par rokov vybudovat aj pred panelakmi. Budeme nabijat slovenskou elektrinou a nie posielat vyplaty Saudom a Rusom za taku cenu aku si oni zmyslia. Ja toho mam osobne dost. Pritom nasi ludia by mohli mat prace nad hlavu keby sme postupne elektrifikovali celu dopravu. Uz teraz mame len 10% energie zo spalovania. Takze je to ciste. Treba sa do toho pustit. Cena EV bude coskoro dostupna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kazdy vecer pichnes v garazi do zastrcky a kazde rano mas natankovane. A az po Michalovce (ak si z BA) nemusis riesit. A ked uz musis, nemusis ako besny hladat niekde v hornej dolnej pumpu, ale pichnes do zastrcky a uzivas vikend. Zastrciek mas podstatne viac ako pump. "tankovat" mozes kazdu noc v klude. Rychlonabijacky su fakt len na dlhe presuny z A do B. V zasade asi najvacsi problem je zit na sidlisku bez garaze, alebo nabijacich miest... Ak mas dom, tak si v poho.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto