SME
Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kupujete si SUV do mesta? Kedy sa oplatí benzín, diesel alebo hybrid (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to nie je o nakupoch alebo nastupovani.
na zaciatku hrubokrki a zlatokopky nevtesnali svoje ego do nicoho mensieho, len do velkeho SUV.
vznikol z toho statut a teraz si podla toho hromady ludi myslia ze takym autom sa stanu nieco viac.
automobilkam to vyhovuje, lebo za malo zvysene vyrobne naklady maju ovela vacsiu marzu.
a ludia ako ovce si za viac penazi kupuju pocit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A

Potom ide majiteľ takého auta, do ktorého sa ľahko nastupuje, do fitneska, zacvičiť si... 😜
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A samozrejme sa tam vyvezie eskalátorom, aby sa náhodou nezapotil ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vraj benzínové motory sú ekologické.
Benzínové motory najviac znečisťujú atmosféru lebo majú
najväčšiu spotrebu a najvyššie emisie CO2. Najnižšie skoro
žiadne emisie CO2 sú pri vstrekovaní močoviny u dieselových motoroch
tak tu autor úmyselne klame. SUV je väčšie a ťažšie preto má väčšiu
spotrebu i emisie a keď minulý rok klesli predaje dieslov nezmyselnými útokmi na ne,
tak sa celoročné emisie CO2 zvýšili oproti minulému roku, aj keď autá
boli už úspornejšie a emisie prísnejšie.
Benzínové autá sa môžu vyrábať len spoločne s dieselovými najlepšie 50/50% a potom sa znížia celkové emisie. Nemci už zistili že boli klamaní a začínajú kupovať nové čisté diesle a bude ich nasledovať aj ostatná Európa. V USA sa vo veľkom vykupujú VW diesle stiahnuté z obehu
a začínajú kupovať aj nové čisté diesle. Rusko nie je vedľa, to zakúpilo niekoľko licencií
na výrobu dieselových motorov jed z nich je známe 1,9 TDi.
Ani plugin hybridné automobily nedokážu u SUV udržať predpísané limity lebo vozia naviac ťažké
akumulátory a automobilky platia pokuty ktoré zaplatíte v cene.
Jediným riešením je do miest malé jednoduché autá aj motory
ktoré budú ľahké, lacné s nízkou spotrebou, zakázať do miest veľké ťažké SUV s veľkou spotrebou
Malé lacné elektrické autá len do mesta s malým dojazdom malou batériou.
Až po 10 rokoch zaviesť autá s elektrickou trakciou ale s tankovaním vodíka ktorý sa
v článkoch batérie bude meniť na elektrinu. Akumulovať elektrinu vo veľkých a ťažkých
batériách je už teraz odborníkom aj výrobcom batérií jasné je neúnosná a neekologická blbosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem koľko km najazdíte za 2 roky, ale

porucha DPF po dvoch rokoch sa mi zdá nepravdepodobná.

Životnosť DPF pri starších vozidlách bola cca 150-200 000 km, pri novších 250 -300 000 km.
Toľko bežný Slovák nenajazdí ani za 10 rokov.

Problém môže byť s 10 ročným vozidlom dovezeným zo zahraničia o ktorom predajca tvrdí, že najazdilo 100-150 000 km a skutočnosť je o 100 000 km väčšia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

DPF v meste

zničíš ľahko ak filter pravidelne nevypáliš dlhšou jazdou mimo mesta. Hlavne to hrozì u posledných motorov s jemnejším filtrom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

OK

Ak niekto jazdí len v meste, tak si predsa nekúpi diesel.

Regenerácia prebieha po 300-500km.
Aby som najazdil po meste 300km tak to trvá cca 10 dní.
1-2x týždenne chodím mimo mesto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nepochopil si, nemyslel som ze 2 rocnemu autu odide DPF. Ide o to ze do tohoto leta mohli auta prejst emisnou aj bez DPF, teraz ako sa sprisnili kontroly som si overoval ze uz bez DPF nepustia ani s uplatkom. Cize este max 2 roky budu moct auta bez DPF behat a potom bud musia auto zahodit alebo vratit DPFko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je nezmysel. Na TK a EK sa berie do úvahy hladina škodlivín a technické parametre vozidla podľa typu auta a jeho emisnej normy v dobe, keď bolo vyrobené. To by som ja cez STK s historickým dvojtaktom neprešiel už pred 20 rokmi. Netreba šíriť paniku. Problém môžu mať ľudia, čo si vykuchali z auta DPF, čo majú nezohriate auto a auto v zlom technickom stave.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no takto, doslo k sprisneniu aj pri uz vyrobenych autach. Benzin spatne do roku 2005 a diesel do roku 2017 (tie sice este na EK nechodia, ale vyrobene uz su a jazdia)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak aký je tam problém? Keď si niekto vykuchá filter a šíri rakovinu, treba mu auto rovno zošrotovať. Nech zaň dal aj 10.000 €. Hádam sa takých gaunerov nebude niekto zastávať. Rieši sa tu problém, ktorý vlastne ani ie je. Ja keď si na motorke odstránim výfuk, aby to viac bolo cool a trhám tým uši okoloidúcim, nebudem vyplakávať, keď mi policajti taký nespôsobilý stroj zadržia, alebo mi sused dá po papuli, lebo som mu rachotom zobudil dcéru. S vykuchaním filtra je to to isté. Keď si ho upchá, má si ho nechať vyčistiť, alebo ne ch si kúpi nový. Alebo nech si nekupuje vyjazdený nafťák, keď nemá na údržbu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A kto hovori ze je v tom problem? Ja som iba napisal ze som zvedavy kolko aut pojde do srotu. Ludia necitate poriadne a potom reagujete odveci.
Mimochodom ako som pisal nizsie nieje to vzdy o tom ze nechcem alebo nemam na to. Obcas je to aj o to ze na to mam, aj to chcem, no neschopny servisak mi to nevie opravit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Máš pravdu, neprečítal som to poriadne. Už som zvyknutý, že ľudia vedome porušujú pravidlá a potom vyplakávajú na nete, ako im štát ubližuje, keď sa im na to príde. Pre tých, čo nepraktizujú rôzne skratky a pravidelne servisujú auto sa novými pravidlami na STK nič nemení. A to je dobre.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Suhlasim. Neubranim sa ale ani ja trosku plakaniu. Auta su kvoli stale prisnejsim normam komplikovanejsie a poruchovejsie a ja uz mam stale mensiu chut vlastnit auto, lebo to pravidelne servisovanie sa niekedy stava az prilis pravidelnym ako kurz klaviru. Najradsej by som presiel na operativny leasing, teda auto uz iba vyuzival a nech sa o jeho opravy a srotovanie stara niekto iny. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vzhľadom na automobilovú preplnenosť to predsa je dobrý trend, nie? Zatiaľ bude úplne stačiť, aby jedna rodina nemala 3 autá, z toho 2 bachnuté na komunikácii a blokujúca plynulú prevádzku. ja viem, že auto dáva človeku slobodu, ale trochu sa vlastníctvo tej smradľavej plechovky zvrhlo na stav, ktorý už normálnu ľudskú činnosť značne obmedzuje a ničí mu zdravie a prírodné prostredie. Žiaľ už z ľudskej podstaty sa to musí regulovať, lebo ľudia sami sa nezačnú správať ohľaduplne k prostrediu a ostatným. Ideálny stav do priemernej rodiny súčasnosti: jedno auto na dlhšie trasy (výlety, dovolenky) a jedno malé elektrické na dochádzanie do práce).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Diesel nie je problém, pokiaľ sa používa na to, na čo je určený. Čiže na dlhšie a dlhé trate a nie na každodenné dochádzanie do práce 6 km. Ja mám už 8 rokov moderný diesel CRDi , kupovaný nový a s filtrom nie je najmenší problém. A nič sa nekazí. Ale dodržujem zásady jazdy s turbodieselom a oproti benzínu, ktorý som mal predtým sa mi vyššie obstarávacie náklady vrátili už po 60.000 km. Je pravda, že teraz už sú nafťáky s dolievaním AdBlue a tá cena už je vyššia ako v dobe krízy, keď som kombi auto v plnke kupoval za 17.000 €. Toľko by rovnaká značka stála teraz v benzíne s DPF v strednej výbave. Starú vyjazdenú Octávku a Golfa, čo je mokrý sen puberťiakov a vidno ich všade dymiť a driftovať by som nebral ani zadarmo. Mladí nemajú fantáziu. Keď chcú frajeriť pred šťandami, prečo si z Nemecka alebo Talianska nedovezú nejaký roadster, alebo kabrio. To je štýlové. Nie čierny Golf a zatemním okná, kúpim ozdobnú koncovku výfuku a vykuchám DPF. To je čo za štýl? Ani bukino, ani brutal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano preto je diesel vhodny iba ako fleetove auto lebo iba pri takom vies predpovedat ze auto budes urcite stale a furt pouzivat iba na dlhsie trate. Ja ako sukromna osoba ak nemam vestecku gulu tak neviem ci pocas celej doby budem auto prehanat iba na vacsie vzdialenosti.
Inak je to celkom dobre haluz ze "ak auto pouzivam na to na co je urcene". Lebo auto je urcene aby sa na nom jazdilo. Kolkym ludom v automobilke povedali ked si kupovali diesel - cujte ale je mozne ze s tym budete mat sakra problem ak nebudete jazdit tak ako si auto zela aby ste jazdili ale budete jazdit tak ako Vy chcete a ani Vas to auto nijako neupozorni ze nejazdite ako by ste mali, len Vam jedneho dna povie "mili pane, prechadzam do nudzoveho rezimu a veselo na Teba mrknem zltou kontrolkou motora".
Raz som sa dal nahovorit na naftak lebo take auto v takej vybave nebolo mozne zohnat v benzine. Islo o jazdene auto ktore malo za sebou uz cca 150000. Ja ani zena nejazdime dlhe trasy, do prace mame obaja cca 25km, ja plynulejsou trasou, zena skor v zapchach. O chvilu zacalo auto prechadzat do nudzoveho rezimu. Tak som isiel do oficialneho servisu a tam mi povedali ze to hlasi chybu DPF ale ze to nemusi byt DPFkom ale ze ma z inych dovodov vyssiu dymivost a ze sa treba najskor pozriet na to. Tak reku OK. Vyskusali teda vycistit DPF, vycistit EGR ale o chvilu zase preslo auto do nudzoveho rezimu. Takto sa to natahovalo dlho az som stratil na tie navstevy servisu ako na klavir a dal som DPF vybrat. Zial neskoro lebo o den na to mi vleteli klapky sania do piestov lebo uz boli uplne rozozrate kvoli tomu ze sa problem dlho neodstranoval. Ked uz bola hlava vybrusena, ventily vymenene a auto pojazdne bolo vidno ze obcas fakt velmi zadymi. Az sa raz stalo ze stratilo vykon a dymilo stale ako rusen. Potom si jeden servisman konecne vsimol ze je derava hadica do turba. Jedna blba hadica ktora sposobila aj povodny problem no nik to nevedel odhalit ziadny servis lebo dnes uz servismani vedia citat iba pamat zavad a ked im ta neukaze prstom rovno na suciastku ktoru treba vymenit tak oni si nevedia dat rady a popravde sa im asi ani nechce patrat kedze prace maju dost aj s vymenou oleja, platniciek, remenov a capov.

V skratke tym chcem povedat to, ze mnohi si dali odstranit DPF nie preto lebo nechcu investovat do toho ale preto lebo stali pred volbou bud uplne zahodit auto alebo vybrat DPF, kedze nase servisy niesu schopne opravit auto ktore je komplikovanejsie ako S-120. Mal som volu dat to do poriadku a jazdit s technicky spravnym autom, bohuzial sa to nedalo. Teraz som pred volbou ci DPF vratit a vratia sa s nim aj problemy alebo to auto predsa len radsej zahodim.
Som zvedavy ci niekto pri vypoctoch dopadu na zivotne prostredie nezahrnul iba plusy DPF ka ale aj to, ze tento skvely filter skratil zasadne zivostnost vozidiel a tym padom sa ich musi vyrabat stale viac co asi nema nulovy dopad. Cize v konecnom dosledku DPF moze naopak prostredie vyrazne nicit nepriamo tym ze musime srotovat auta ktore su inak uplne v poriadku.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto