SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

BMW plánuje v Nemecku zrušiť až 6000 pracovných miest (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Už je to tu. Ignorovali nástup elektromobility a musia riešiť existenčné otázky. Dúfam, že európske automobilky sa nepoložia. Pokiaľ také ešte existujú - napr. Volvo a Peugeot už idú na čínsky kapitál.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kde zijes, Nastup elektromobility je cista sebevrazda.
vies kolko stoji 1 kW na cerpacom stoje v Nemecku. medzi 50 az 70 centov. plus poplatok 3 az 5€ za pripojenie. ked si to premietnes do nakladov na prevdzku auta tak to vychadza ako keby liter benzinu stal viac ako 2€. Tym padom uplne vsetko zdrazie. A ty chudobny budu este chudobnejsimi. Alebo ako si to predstavujes ze ty nevzdelany chudobny ludia budu zvecera do rana robit programatorov?
pokial mi v EU sa ideme ***** koli elektromobilite ostatnym 6,2 miliardam ludom na svete je to uplne jedno.
ked si uz chcel nieco mudre napisat, tak si mohol spomenut, ze BMW nevyvija uz od E36 modelu CNG pohon a LPG ich tiez nezaujimal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na Vás nemám s Vaším pevným presvedčením o svojej pravde. Len podotýkam, že priemerné náklady na energiu elektromobilu na 100 km sa vo všeobecnosti odhadujú na 2 €. Všetko, čo by som k tomu mohol dodať, je tu:
https://www.mojelektromobil.sk...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vééľmi optimistickéí

dam Ti jednú otázku, čo spravíš, keď ideš elektromobilom a dojde ti elektrika?. No čo zavoláš si servis, ten dôjde s 6-válcovým dízlom, a dobiju ti bateáriu z benzínovým agregátom, čiže veľmi eklogické riešenie. Pomali prichádzajú aj elektrohujeri na to, že ekologickú stopu má v súčasnosti dizlový motor.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

predpoklada sa ze majitel elektrickeho vozidla je schopny monitorovat stav baterie, ci dokonca nabit bateriu kazdu noc. Nepredpoklada sa, ze vacsina majitelov sa bude snazit dostat do chorvatska na jedno nabitie, skor do roboty, popripade na nakup (takze urcite nie viac ako 100-200km denne). Na to hadam baterka postaci.

Ale predstava ze po ceste do roboty stretnem 50 a viac odstavenych el aut cakajucich na 6 valcove dizle s nabijackou je vskutku zabavna, aj ked velmi nepravdepodobna,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobrý odkaz, bohužiaľ stary
Tu je tiež jeden odkaz
https://www.sueddeutsche.de/mu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keď povieš A, treba napísať aj B

Prečítal som si ten článok, prišiel som na to, že si buď demagóg alebo máš problém porozumieť čítanému textu. Je síce pravda, že SWM zmenila spôsob účtovania ceny z paušálu na cenu za kWh a určila absurdne vysokú cenu 0,55 €/kWh brániac sa novými predpismi. K všetkému sa vyjadril expert, ktorý ro zhodnotil tak, že podľa jeho názoru SWM stratí zákazníkov, lebo ti prejdú ku konkurencii.
Ďalej je tam aj iné zdôvodnenie a to snaha prinútiť majiteľov dobíjať autá tam, kde najčastejšie stoja odparkované, teda doma alebo v práci. Dobíjanie na verejných dobijačkách má byť len pre prípad akejsi núdze.
Ty však vo svojom príspevku tvrdíš, že v Mníchove musia všetci dobíjať za také tarify, že jazdiť dieselom je lacnejšie a to je tá demagógia alebo prinajmenšom prikrášľovanie reality tak, aby to pasovalo k tvojim argumentom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Začni byť REALISTA
Iba pri nabíjacie prikone 2,3kW, potrebuje parkovací dom s 1000 autami príkon 23000kW. To nenapojis jednoducho má rozvodnú sieť.
A kde sú ešte ďalšie parkovacie domy.
Ano v Nórsku alebo Švédsku to možno funguje. Krajina veľká mala konzetracia obyvateľov. Ale v Nemecku vo veľkých mestách asi ťažko.
https://youtu.be/W5dEXzZy0fI
https://youtu.be/aS_xTJmzdgA
Toto sú videá natočené nemeckou štátnou televízii
Bohužiaľ sa o tom malo hovorí a v slovenských médiách je táto časť pravdy o elektroáutách potláčaná
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-)

Zacal by som malou nasobilkou, 2,3*1000 = 2300. ;-) 2.3kW je plus minus odber dvoch rodinnych domacnosti kazdy vecer, takze bych to nevidel ako prilis zasadny problem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jo, Mas pravdu. Len tie rodinné domy sú už v okolí parkoviská postavené. Medzi ne ešte musíš dať 1000 ďalších... Ale aj tak je to už jedno. Riešenie je jednoduché, každý parkovací dom dostane niekoľko Dieslovych generátorov. A tie už postarajú o zdroj energie. :)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

je to take dobre nacasovanie, dneska protestuju ludia za lepsiu ekologiu na zemi. A hned velky zamestnavatel vyhlasi prepustanie. Ono treba to vsak tak vidiet ked velka automobilka prepusti 6000 ludi, na nich su naviazany aspon dalsich 150000 od subdodavatelou. A je to hned pekne vidiet retazovu reakciu.
A nakoniec budeme vsetci doma nezamestnany s dobry pocitom ze sme zachranili zem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lepšie byť nezamestnaný ako mŕtvy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Argumentovať pri ekologických problémoch zamestnanosťou je úplne mimo. Presne z takých dôvodov sa koná snáď najväčšia environmentálna zvrhlosť na Slovensku, dotovaná ťažba uhlia na hornej Nitre. Už dávno to mali bez náhrady zavrieť a zakázať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Práce na záchrane klímy je ako na kostole, netreba mať obavy o zamestnanie, treba to uchopiť ako príležitosť na podnikanie.
https://www.teslamagazin.sk/vo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale ti prepusteni sa budu moct efektivne pridat k ekologickym protestom. Auta su este nic, ale ked sa rozbehne umela inteligencia, to bude este zabava. Vsetci potom budu umelci, sportovci...Dnesna generacia nema uz taky zaujem o auta ako generacie v minulosti, maju totiz socialne siete, influencerov, youtuberov...K prevadzkovaniu FB na smartfone nepotrebujes mat auto. Teraz letia bicykliky s prutenymi kosikmi, minule som videl mladeho muza na takom, mal samozrejme ten spravny styling dnesnych dni - brada, vycesana vlna, sako, vesta, kratke nohavice a samozrejme tenisky. Bicykel vyzeral ako damsky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

taky prikon nemame sancu zabezpecit

to by v kazdej krajine museli byt desiatky reaktorov. Vrtulky ani solar to nemaju sancu utiahnut.
Moment, ved jadro ideme zrusit kompletne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Už aj niektorí zelení hovoria, že bez jadra nie je možné dosiahnuť CO2 neutralitu. Podľa mňa, keď bude naozaj prihárať, k jadru sa mnohí vrátia. V Nemecku ho vláda zrušila populisticky po havárii vo Fukušime, ktorá však nebola spôsobená nedostatkami jadrovej technológie, ale nesprávnym umiestnením elektrárne na brehu mora. Katastrofu spôsobili tsunami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

áno, súhlasím

oni to postupne pochopia, spolu s ďalšími témami, ktoré im zatemnili mozog.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jo. Momentalne asi nemame nic lepsie. A fuzia je zatial na desatrocie alebo 2 v nedohladne. Ono ta atomovka ma len problem s vyhorenym palivom a rozobratim na konci zivotnosti...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak monitorovanie stavu baterie u elektomobilov by mal abyt samozrejmost, len či tomu tak naozaj je. Myslite si, že na tieto otazky vedia všetci odpovedat( myslím predajci aut)
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto