SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Peugeot ukázal históriu aj najpredávanejší model. Nie je to auto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Martin

Krasny clanok na nedelne rano. Dakujem!

V Bratislave na Trencianskej este obcas vidiet dve 504ky :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

504

neznicitelne auto v severnej afrike - strasne sa mi pacil kombik. ale to bolo este v '80 rokoch
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ááách, to boli časy.

Pre mňa práve typ 504 bol tým najkrajším v celej hostórii značky, vrátane horúcej súčasnosti.
začiatkom 70tych rokov som bol malý školák, zaujímajúci sa o autá, čítajúci otcove Svět motoru a Auto Moto a zbierajúci prospekty ako sa len dalo.
A práve Peugeoty 504 ma uchvátili najviac. V tých časoch mali prezývku "francúzsky mercedes". Klasický, kupé aj kabriolet, nádhera.
Ale u mňa peugeoty ako fajn autá typické pre značku skončili typmi 505 a 406. Modelu 407 už som nevedel prísť na chuť a nevrátila sa mi doteraz. Robia dobré autá aj dnes, ale pre mňa nemajú ten peugeotovský historický šmak.
Stále snívam, že príde doba, keď výrobcovia zaradia do výroby (iste, je to nereálne, dôvody netreba písať) maspoň jeden - dva modely 60tych - 70tych rokov, akurát s modernejšou výbavou, airbackmi, ABS a pod. Jednoducho novo vyrobené auto a skarosériou tých rokov. Nekúpiil by som si nič iné ako napr. práve Peugeot 504 alebo Renault 20 alebo Fiat 131 Mirafiori alebo Ford Cortinu alebo Simcu 1301 Special, ale aj Simcu 1307 alebo Saab 99. Tie autá ma fascinujú dodnes, sú autami môjho detstva a návštev v Tuzexe. Krásne metalizované farby (zlatá, modrá, zelená) a plyšové hrubé sedadlá. Nádhera, nádhera. Milujem yountimery a práve spomínané autá vyhľadávam na akciách ako prvé. A kochám sa a snívam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mojim prvým a srdcu stále najbližším autom bol Peugeot 306, jeden z posledných modelov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jonatán, 306 je OK.

Spadá do obdobia, bola 406. Tak ako bolo fajn auto predchodca tuzexová 309.
Až potom nabral dizajn pežotíkov akýsi nepežotovský smer.
Najmä súčasné interiéry sú, podľa mňa, totálny vlastný gól. Nie žeby vyzerali zle, na prvý pohľad, ale až po usadení sa za volantom sa ukáže pravá tvár.
Ak chcem vidieť ani čiastočne nezakryté budíky nad volantom, tak si ho musím spustiť takmer tesne nad guľôčky. Ruky na volante mám mať mierne pokrčené pred sebou, nie dole.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto