SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prichádza čas prezuť auto na zimné pneumatiky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Kazdorocny nezmysel o 7 stupnoch je zasa tu ;)))).
 

 

aj ten o tvrdnuti .. njn
 

Nezmyslom je aj cena 10 . 25 eur

Autor článku nevie o čom píše. bežná cena 4 kolies - prezutie a vyváženie je od 35 do 45 eur. Niekde aj viac ak treba nastaviť počítač v aute aby hneď snímal tlaky v pneumatikách takže tak.
 

nemas pravdu

autorizovany servis a este pred casom som platil 23 € (vyvazenie, nejake 1-2 zavazicka boli vzdy treba, lebo 30 tisic rocne (15 zimne 15 letne) urobi svoje) + prehodenie kompletov, dnes je to cca 27-29€, proste do 30 € ... ziadnych 45 € !!!! co mas bugatti veyron preboha?

na "nastavenie" palubaku na novy tlak mam gombal pri riadiacej pake, AK TREBA, ale takmer nikdy netreba, lebo to vedia zhladom na okolitu teplotu (t.j. podla toho ci sa menia zimne alebo letne gumy) vzdy tak nafukat, ze zmena tlaku je mensia ako 0,1-0,15 atm a to system kontroly tlaku este zvlada, zmenu od 0,2-0,25 atm uz hlasi ... takze gombik pri pake, ziadne nastavovanie palubaku co moze jedine servis ... samozrejme to aj patricne vyuzivam a kolesa asi tak o 0,2 atm dofukujem, ked da servis 2,2 tak dam 2,4 (pri plnom zatezeni je aj tak v navode az 2,8 a nebudem hadam furt odfukovat na 2,2 ked som sam a na napr. 2,6 ked sme styria ...) a detto hadam nebudem zas utekat do servisu, ked si dofuknem 0,2 atmosfery, to kde sme v blazninci?

samozrejme kontrola tlaku v peumatikach je na baze ABS, takze si mozem dat hocijake disky, nie nejake specialne, alebo kupovat tie sondy ci co to treba

pytate sa na znacku? ŠKODA, simply clever.
 

 

no asi záleží, ja sa pod 90 nedostanem. Autorizovaný predajca/servis. Ale teda je to aj s uskladnením a neviem v akom pomere, fuakjú tam tuším ozón a auto je povysávané a poumývané a ošetrené. Nedá sa to oddeliť, je to komplexný balík služieb pri každej výmene. Nie je doležitá cena ale hodnota služby pre zákazníka, pretože vzhľadom na množstvo a kvalitu práce je to pre mňa hodnotnejšie ako len nahodím vyhodím za 20...
 

 

Fukaju dusik :)
 

 

alebo to :) Nepamatal som si čo mi to hovorili, ale viem že to bolo niečo iné než fukam do bicykla na ručnej pumpe :) a priznám sa že ani netuším aký význam to má, nechce sa mi ani guglit
 

 

Dusik ma vacsie molekuly, tak by nal menej unikat. Tak isto ma mensiu roztaznost pri zmene teploty. Ale kedze jmvo vzduchu ja 78% dusika, tak neviem ci to ma vyznam.
 

 

Nabuduce to skusim napisat ako clovek :D
 

 

už som aj gulgil, je to ako píšeš. Pridať odstavec o tomto v článku k výmene pneu by už asi bolo na maxipremium učet alebo ja nevién uš
 

 

ak to mas aj s uskladnenim, ktore moze stat 30-40 eur, tak je to celkom normalna cena, to preplacs len okolo 10-20eur, mozno aj menej ak to cistenie auta stoji za to
 

 

Dobre vedieť. Iné možnosti som ani neskúmal. Ano spravia to pomerne detailne, okrem vysávania niečím mažú aj gumy v dverach, koberčeky zrejme tepuju alebo perú, palubna doska je tiež nastriekana niečím lesklým a voňavím, dlho vydrží bez prachu. Nehýčkam svoje auto veľmi ale 2x do roka si to v rámci takejto služby zaslúži. Myslím že 30e za umytie a ošetrenie auta je Ok aj ako samostatná služba. Odporúčam :)
 

 

vela ludi nema cas sa starat o auto cez rok, a nechat to spravit aspon raz-dva krat do roka je dobry napad, a je to aj efektivne ked clovek je uz aj tak v servise
 

 

To kam chodis? Ja som to maval vzdy do 20€, posledne dva roky je to vzdy presne za 20€. Mam snimace tlaku.
 

 

35-45 eur? Panna Maria, to kde prezuvas? Ja chodim s Fordom do autorizovaneho servisu Skody (ponukaju sluzby aj pre vsetky ine znacky) a platim 10 eur. V Bratislave.
 

...

to s tými 7 stupňami je práveže ešte v pohode. Oveľa väčšia blbosť je každoročné vyvažovanie danej sady a o geometrii nehovoriac. Podľa tohto novinára by som mal teda 2x ročne vyvažovať a 2x ročne geometriu.

Pričom podľa mňa tak 70% áut (kvôli nízkemu km nábehu) nepotrebuje vyvažovať po každej sezóne, a geometriu možno aj 90% nie. Je to blbosť.
 

je

mne v autorizovanom servise povedali, ze je take nepisane pravidlo, ze vyvazovat kolesa treba po prejazdeni 1500-2000 km .. teda ked je to menej ako 2 tisic, este by ani nemuselo byt treba, ale viac uz je to vhodne (v mojom pripade 15 tisic letne a 15 tisic zimne je to nutnost)

myslis ze to hovorili pretoze chcu zarabat, alebo to ma aj nejake rácio?

hodnotu nech si tam da kazdy aku chce: vhodnost vyvazovania po 2, 3 ci 5 alebo 10 tisic km, ale myslim ze druha moznost je spravna: cim viac najazdene, tym vacsia pravdepodobnost ze koleso je potentovane: vytlky, obrubniky, deformacie pneumatiky, deformacie diskov ... pozri sa ako vyzeraju nase cesty ... v neposlednom rade to zalezi aj od sposobu jazdenia: ked niekto jazdi ako uplny imbecil, tak ten to ma po 2 000 km tak dokatovane ako niekto iny po 10 000 km
 

 

No ja dost casto jazdim aj po ceskej D1, D2 aj slovenskej D2 aj inych cestach, sem-tam chytim celkom dobru nerovnost. A takze geometriu momentalne robim pri kazdom prezuti, ... a vzdy je co doladovat. Tak za 60-65 eur je to cele (prezutie, vyvazeniem umyvanie, uskladnenie, geometria). Je to stale lacnejsie ako kupit len 1 novu gumu. Urcite by som to nepodcenoval. Minimalne 1 rocne urcite.
 

 

Aspon, ze tento rok to nepisu znova, len vytiahli stary clanok :D
 
Hodnoť

 

Pri prezuvani je nutne dat si pozor na 2 veci - trafit spravnu topanku na spravnu nohu a nezabudnut zaviazat snurky, lebo hrozi drzkopad. :-) Asi tolko k bombastickemu titulku sme :-)
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto