SME
Štvrtok, 14. november, 2019 | Meniny má Irma

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? Pozrite si históriu jednotlivých prvkov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dlhe vlny urcite nie su FM. FM su velmi kratke vlny (VKV). Pre poriadok, FM je frekvencna modulacia, ktora sqa pouziva na vysielanie radii na VKV, kym na strenych a dlhych vlnach sa pouziva amplitudova modulacia (AM).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nevadi

nevadi

na dlhych vlnakch nebolo uz pred 1/4 storocim nic a na strednych bolo vtedy aj zo 10 stanic
na kratkych stacilo cudlik pohnut o milimeter a uz prechrapcali 4 stanice, kratke vlny bolo dobre mat rozdelena na pod-pasma, pri velmi ideanych meteorologikych podmienkach clovek chytil na kratkych vlnach aj nejakych arabov 3-4 tisic km daleko

FM (VKV) ma pri prizornej sile vysielaca dosah radovo sto km
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hej, autor clanku musel mat dost dlhu vlnu a este mu na nej niekto stal :-) Inak na KV na obycajnom analogovom radiu s antenou par metrov dlhou (3-4) chytam Cinske stanice. Europa od Moskvy po Madrid je akoby za rohom, Arabov je vela a Cinanov a (severo)Americanov sa da s trochou stastia pri dobrych podmienkach chytit. Latinsku Aneriku a Australiu sa mi chytit nepodarilo, na to uz treba echtovnejsi gerat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na dlhych vlnach dodnes vysiela prazsky radiozurnal. kedysi, v predchadzajucom socializme, sme to pocuvali ako ceskoslovensko, neskor hviezda. namiesto provincnej stanice bratislava, na ktorej chrapcala vazna hudba ci hydrologicke spravy - vodny stav dunaja, gabcikovo a pod., z ktoreho sa neskor stalo radio hypochonder pre dochodcov a este neskor zase radio mamicka o porodoch a vychove kojencov. :-)
dodnes je prazsky radiozurnal kvalitne radio, strieda hudbu s hovorenym slovom a roznymi temami. a stale vysiela na dv, da sa zachytit aj v zahranici. na moje prekvapenie som to celkom slusne chytil aj v kosiciach. jedine miesto, ktore bolo zarusene, bolo v blizkosti troleji v bb. na frekv. 270, kusom dalej vpravo vysiela nejaka polska stanica. na webe ako izurnal.cz. prehlad funkcnych stanic na dv/ sv tu:
https://lnk.sk/e126
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-))) "nivo stable",

"bez peremen", "uroven podnimajet sa".mal som pocit, ze pocuva kodovne spravy pre spionov...
.
presne tak - dlhe, stredne , kratke a velmi kratke vlny - na dlhych sa dalo najst vselico...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dá sa počúvať ako podcast

Ale najlepšie sú denne videá s Lucie výborná
To sú rozhovory ktoré treba počúvať
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

yo, wole! :-)

a relacie s pozvanymi hostami denne o deviatej rano.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nové auto si (odhlianuc od peňazí) nekupujeme práve kvôli technológiám. Nie že by sa teda neobjavilo nič dobré, napríklad cúvaciu kameru by som ocenil, ale všeobecne sa inovácie hrozne preceňujú a často skôr škodia, než pomáhajú.

Na navigáciu je aj tak lepšie osobitné zariadenie, resp. smartfón, start-stop je úplná sprostosť (aspoň kým sa nebude dať permanentne zapnúť a vypnúť jedným hardvérovým tlačidlom), väčšina asistentov tiež skôr zavadzia, než pomáha. Za bezkľúčové otváranie alebo štartovanie by som nedal ani deravý groš, a ešte ako bonus dostanem povinne nevypnuteľný eCall.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

bonusy

a teraz si predstav ze pred kazdou jazdou budes deaktivovat:

- automaticke prepinanie dialkacov a stretavaciek
- start/stop
- asistent udziavania v jazdnom pruhu
- dazdovy senzor
...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ty si sa asi este s tymito asistentami nestretol
- "automaticke prepinanie dialkacov a stretavaciek" - vacsinou funguje dobre a urcite chces mat dialkove co najdlhsie ako je mozne

- "dazdovy senzor" asi na ziadnom aute nieje aktivny automaticky, a musis si ho zapnut rucne, a okrem toho vacsinou stiera dobre, a casto sa da nastavit aj jeho citlivost podobne ako sa nastavuje frekvencia cyklovaca
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem ako na inych autach, ja mam dazdovy senzor zatial na prvom aute a musim povedat ze je uplne naprd a nabuduce ked budem kupovat auto bude ako jedna z podmienok jeho absencia alebo aspon moznost manualneho intervaloveho rezimu (teda cyklovaca). Citim sa ako v nejakej starej skodovke ktora ma iba bud zapnute alebo vypnute a ak chcete intervalove musite si sami rucne pekne vzdy zapnut zotretie. Dovod je ze pri automatickom rezime stiera ako sa mu zachce a postupne sa mu z nejakeho dovodu citlivost znizuje a vtedy ho musim opat vypnut a zapnut. Najhorsie na technologiach je, ked oni zacnu namiesto Vas rozhodovat kedy asi Vy nieco chcete. Bolo by fajn keby pri automatickom rezime ponechali aj manualny intervalovy rezim aby som ja sam mohol rozhodnut ako casto chcem aby sa mi stieralo okno.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Bolo by fajn keby pri automatickom rezime ponechali aj manualny intervalovy rezim aby "
ja mam navyber, bud senzor, alebo vsetky ostatne moznosti ako na beznych autach bez senzora, cize aj klasicky casovy cyklovac, predpokladal, by som, ze je to samozrejmost, clovek aby vsetky funkcie auta pred kupou otestoval
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak si nam napisal osobne preferencie - super. A teraz si predstav, ze su ludia, ktori maju radi inovacie a auta si kupuju aj podla toho, ake ma technologie. Nerozumiem preco si sa pasoval do pozicie hovorcu ludstva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemam pocit ze sa pasoval do pozicie hovorcu, sice napisal "nekupujeme" ale ostatok prispevku je v duchu co jemu vadi ci vyhovuje.
V kazdom pripade ak by som si mal vybrat tak dnes si tiez radsej vyberiem starsie bezporuchove auto s minimalnou udrzbou bez turba, DPF a EGR ako nejake nove s uvedenymi eko kurvitkami kvoli ktorym dnesne auta maju problem dozit sa 100000km (nemusi byt nepojazdne, staci ze kvoli emisiam neprejde STK a problem nemusia vediet odstranit ani v autorizovanom servise a ani 10 rocne auto moze putovat rovno na smetisko co je urcite obrovsky ekologicky prinos) a pricapenym vytrcajucim displejom z palubovky ktory vyzera akoby tam nepatril a akoby tam zalepili sekundovym lepidlom nejaky cinsky tablet za 20 eur na ktorom ak chcem nastavit nieco co som predtym nastavil jednim otocenim gombika musim teraz prechadzat krvopotne cez n urovni menu.
Pozitivne vnimam akurat tak bezpecnosntne asistencne systemy, teda brzdovy, protipresmykovy atd, atd.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE

Velmi casta diagnoza u Slovakov. Dosledok zakomplexovanosti a permanentnej frustracie z toho. Neliecitelna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na všetko čo sa týka info ...

hudba, navigácia komunikácia
Používam Android auto.
Všetko ostatné raz zapnem a nechám navždy tak:
Auto klímu, auto svetlá, auto stierače auto prevodovka
A ostatok ma nezaujíma.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"s nastaviteľnou rýchlosťou stierania"
To akože vážne? Nie s nastaviteľnou frekvenciou stierania?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

urcite mas aspon dve rychlosti stierania, pri vacsom dazdi bezna rychlost nestiha stierat vodu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

simple16 mal spravnu pripomienku.
Nastavitelna rychlost stierania znamena, ze jedno zotretie moze trvat 1 sekundu alebo aj 3 sekundy.
Ak sa vsak mysli, ze zotieranie zacne kazdych 5 sekund alebo kazdu 1 sekundu alebo je nepretrzite stieranie, tak by sa malo spravne hovorit o frekvencii.

Ale vzhladom na to, ze ide o reklamny clanok Hyundai, tak sa ani necudujem. Zrejme ho pisal nejaky marketingovy specialista, pre ktoreho su to nepodstatne drobnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neviem co mate za auta, ale na kazdom aute ktore som doteraz videl, boli okrem cyklovaca aj dve polohy rychlosti stierania
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto