SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen pripravuje lacné elektrické mestské auto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Má stáť menej než 20-tisíc eur."

Teda 19.990...

To je priam úžasná správa, najmä keď si uvedomíme, že také isté auto na benzín kúpime za 7.990€.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Predražené autá ...

Nuž neviem, ale pre priemerného človeka nemá auto nad 15.000 cenu, lebo je mu zbytočné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

20 000 eur

je cena obycajnych socialne citiacich hodiniek
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a ten golf EV aj tak nevie predat

http://www.autoforum.cz/zajima...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

GOLF VII 2015 vs. e-Golf

V roku 2015 som kúpil VW Golf VII Trendline Edition 1,2/63kW (4-valec) za 14.300 €.
Prečo by som mal teraz kupovať v podstate také isté auto za 20.000 € údajne po 40% zľave ?

Môže byť Golf aj zo zlata, pre mňa viac ako hodnotu 15.000 € nemá.

Radšej sa budem voziť v autách iných značiek v rozmedzí 9.000 - 15.000, ako by som si "mal priplácať" za VW len preto, že si páni vo VW myslia, akí sú úžasní.

No nie sú úžasní, nehovoriac o tom, že sú to aj klamári a robia u svojich zákazníkov rozdiely (napr. v USA v kauze dieselgate odškodnili klientov, v DE sú už na súde a prehrajú, takže budú odškodňovať tiež, iba v SR sa povýšenecky tvária, že sa vlastne nič nestalo a buďme radi, že nám úpravu softu spravia "ZADARMO").

Nemal som VW diesel, ale týmto u mňa prehrali na plnej čiare. Pokuty z čoho platia ? Nebuďme naivní ..., platia to budúci klienti, preto to zdražovanie naprieč celým produktovým portfóliom.

Ak VW Golf, tak iba do 15.000 €. BODKA !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no a teraz si do tych aut inych znaciek dohod motor o poodbnom vykone, automaticku prevodovky a dalsiu vybavu ak chces porovnavat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

S takým motorom Golf ani viac stáť nemohol. Golf ak nemá dobrý spoľahlivý a úsporný
dieselový motor, tak je auto k ničomu , nie je to vlastne Golf ako bol stvorený. Potom už je len možnosť GTI. Potom úž sú lepšie iné značky mimo koncernové.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Musia prist nove technologie baterii, resp uchovavania el energie. Dovtedy to nebude dostatocne lakava alternativa. Skor na to by sa mohli clanky orientovat. Nie na nove závažia, ktore maju dojazd golfoveho vozika
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neni mozne aby auto, ktoreho motor je daleko jednoduchsi, bolo daleko drahsie ako to, ktore ma spalovaci moloch
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vyhovárajú sa, že to baterky navyšujú cenu. Blbosť. Hromadnou výrobou by sa cena znížila, no desiatky tisíc, možno státisíce ľudí by prišli o prácu. Nebolo by treba prevodoviek, DPF, ERG, turbá...

Nemci bojujú za udržanie dízlov hlavne z dôvodu veľkého prepadu zamestnanosti pri ich prípadnom zakázaní pre osobné automobily.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Si genius, odhlalil si sprisahanie gigantickeho rozmeru a otvoril mi oci.
Este nejake zarucene pravdy mas?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Génius :D, toto sa tu už rieši nejaký rôčik a rovno na pôde európskeho parlamentu a jeho hospodárskeho a sociálneho výboru:

https://eur-lex.europa.eu/lega...

len tak námatkovo vycucnem:

1.5. Od rýchlosti tejto štrukturálnej zmeny (v podstate prechod na elektromobily - moja poznámka) závisí aj to, či budú ohrozené pracovné miesta a zamestnanosť. EHSV vyzýva
Komisiu, aby zabezpečila, že túto štrukturálnu zmenu budú sprevádzať aj opatrenia v oblasti priemyselnej politiky, keďže
nie je k dispozícii komplexné posúdenie vplyvu v sociálnej a hospodárskej oblasti. Výbor odmieta hromadné prepúšťanie.

alebo:

1.8. Výbor sa nazdáva, že pokiaľ ide o súčasné, ako aj nové nariadenie, prípadné sankčné platby by sa mali použiť na to,
aby sa podporil prechod sektoru a jeho pracovníkov na výrobu nízkouhlíkových produktov. Mali by sa poskytnúť
dodatočné finančné prostriedky, aby sa pre zamestnancov zaručil prístup na trh práce.

Dobré ráno, stará mama!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Wow, tolko technickych detailov o novej lacnej super baterke som este nevidel.
To ze to bude mat vplyv na zamestnost je pekne ze vyskumali(je vidiet ze su to geniovia), ale nic to nemeni na tom ze baterie su a budu drahe.
Lebo proste ich vyroba je draha. Ale mozes zalozit firmu, zacat vyrabat taku, a do roka je z teba miliardar. Drzim ti palce.
Este ti dam jeden fakt na zamyslenie, myslis ze ropna lobby tu uz bola okolo roku 1900? Lebo vtedy viedli elektricke auta. Ale viem, myslis si ze tesla vymyslela elektroauto a predtym sa nevyvyjali, ci uz auta na baterky, alebo aj samotne baterie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ty si to zas pochopil, trkvas :-)

Baterka nebude lacná, ale nebude treba vyrábať prevodovky, dpf filtre, erg ventily, katalyzátory... a práve tu bude výpadok pracovných miest, nehovoriac o tom, že elektromotor je oveľa jednoduchší na výrobu, nepotrebuje mať 3-4 valce, ojnice, nebude treba výfukové potrubie a množstvo ďaľších vecí, ktoré dnes pri predaji miliónov kusov ročne musí niekto vyrobiť!

Takže ešte raz k tvojmu podpichnutiu, že mám nejaké zaručené pravdy, tak áno, mám. Zas a znovu ti musím napísať zaručenú pravdu, že do EV nebude treba vyrábať množstvo dielov, ktoré sa dnes musia vyrobiť do spaľovacích motorov a z tejto výrobu žijú státisíce pracovníkov na svete.

Len v Európe sa vlani predalo cca pol milióna kusov VW Golf. To máš 500 tis. krát výroba prevodovky, detto turba, detto výfukového potrubia, cca 200 tis. kusov DPF, EGR, dvojhmoty...

Len na Slovensku sa vyrobí cca milión vozidiel ročne, tak znovu, milión krát výroba výfukového potrubia, cca 3-4 milióny kusov piestov, vložiek valcov do bloku motora, ojníc... Čo myslíš, že bude so zamestnanosťou, keď už toto všetko nebude treba vyrábať?

Veď už dnes padá zamestnanosť v automobilkách dole, stačilo, že sa prepadol pomer predaja naftovývh verzií voči benzínovým...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ehm zamestnanost pada vdaka automatizacii. Keby napr u nas nedrzali ludi kvoli dotaciam tak uz davno tretina leti a nahradi ich spolahlivejsia robotizacia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ty nebudeš strojár... Robot ti prístrojovku s množstvom káblov, tlačidiel... do vozidla nevloží a nepopripája. Roboty sa oplatia niekde vo zvarovni, či lakovni a tam sa už používajú aj teraz.

Aj pri tých CNC strojoch musia stáť ľudia a každý cca 5-10 kus premerať, čí nástroj ešte spĺňa požiadavky a netreba ho vymeniť, lebo robot nevie odmerať opotrebenie nástroja. Do budúcna sa možno aj toto zmení, no vyššie uvedený dokument hospodárskeho a sociálneho výboru európskeho parlamentu rieši práve dopad zamestnanosti z dôvodu nepotrebnosti výroby množstva dielov, ktoré v elektromobiloch nebude potrebné použiť a teda vyrobiť.

Neviem nájsť link na stránku, ktorá cca pred polrokom, rokom riešila práve tento problém len z ohľadom na zníženie pomeru predaja nafta vs benzín, nie to ešte "spaľovák" vs "EV". Už zníženie predaja naftových verzií len v Nemecku ohrozovala viac ako 10 tis. pracovných miest!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale budem, pracujem na vyvoji a sekame zostavy z obrabanych dielov do automobilov ako bata cvicky v milionoch pricom sa jedna o safety diely kde ich funkcnost urcuje bezpecnost celeho vozidla - nie nejake interierove diely a pod

a mal som stastie, ze som pobehal aj zahranicne zavody patriace do korporacie a mozem porovnat to co je na slovensku s tym co je napr v nemecku. Tam kde je u nas 5-6 ludi je jeden nemec ktory kontroluje ci sa nic na utomatizovanej linke neseklo

nikto nekontroluje ziadne 5-10 kus, vsetko bezi cez sposobilost procesu a kontroluje sa na zaciatku a na konci zmeny. Masiny maju vlastnu detekciu opotrebenia nastroja napr cez zvyseny odpor pri obrabani, kontrola kamerou ktora dokaze zistt aj nepatrne vylomenie atd

skus sa niekedy pozriet do modernej fabriky. Keby to iste zaviedli aj u nas tretina ludi ide do prdele
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hmmm, chcel by som vidieť tú technológiu, ktorá zisťuje opotrebenie nástroja zvýšeným odporom pri obrábaní, kde nástroj berie pol milimetra-milimeter pri 2 tis. otáčkach a zistí zvýšený odpor... To vážne existuje? veď tie stroje máju 2-3 tony a tlak na nástroj je zanedbateľný, dovolím si tvrdiť nemerateľný, a už vôbec si to neviem predstaviť, že by niečo dokázalo rozlíšiť opotrebenie platničky na úrovni pár stotín milimetra zmeneným odporom pri obrábaní.

Ale ak to naozaj existuje, tak klobúk dolu :-) , no stále budem tvrdiť, že ak sa vo veľkom prejde na elektromobilitu, výpadok výroby a teda potreby pracovných miest bude násobne vyšší ako z dôvodu robotizácie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

viac ako 2-3 tony, nedavno nam jeden dalsi instalovali a len zaklad co pren v hale vykopali bol "bazen" o priemere 5m a hlbke 2m. Operator len naklada a vyklada kusy, nastroje su v zasobniku a masina si ich meni podla potreby kde pri obrabani vidi operator len prud chladiacej striekajuci na obrabane miesto

Existuje. Hmotnost stroja nema vplyv na to, ake presne merace tam mas, ale na presne schopnosti co to zaznamena a za akych podmienok by som sa musel opytat chalanov z industrial engineeringu. Pripadne mas odsledovanu zivotnost nastroja a ten menis preventivne dopredu, nie az ked dojde k zhorseniu parametrov za unosnu mieru. Tych sposobov ako toto zabezpecit je X

a ano, nespochybnujem, ze vela miest vplyvom elektromobility z vyrobneho retazca vypadne. Len hovorim, ze sucasny pokles zamestnanosti je z vacsej casti ako pomer diesel/benzin sposobeny zavadzanim Industrie 4.0 do vyroby kde vela ludi vypadne tak ci tak
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pises to, ako keby si nikdy nepocul o kartelovych dohodach.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto