SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mazda predstavila svoj prvý elektromobil MX-30, poznáme už jeho cenu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

parik milenialov, so psom namiesto deti, by to mohlo oslovit.
 

Crossover do mesta

Ale nesmu ist mileniali so psikom na vylet mimo mesta... s tymi baterkami.
Inak crossover do mesta - to mi pride prefikana taktika. Asi model pre vychodnu Europu. :)

Jedine to dobijanie wankelom- to je rozhodne zaujimave.
 

 

Podľa mňa je to auto, ktoré bolo navrhnuté na zníženie emisii automobilky a zalepenie očí eko aktivistom, prípadne úradníkom. Elektro auto jednoducho musí byť v portfóliu značky, tak to Mazda vyriešila takto.
 

Rozhliadni sa ked pojdes nabuduce autom

V 95% autach je len sofer.
Cize jednotlivec, parik so psom alebo ako druhe auto do rodiny na mestske potulky je to gut.
Ten wankel je z pohladu funkcionalty zaujimavy a riesi aj pripadne dlhsie cesty alebo ak vybijes baterku niekde mimo.
 

 

a čo ked bývam v dedinke v rakusku 10km od Bratislavy a potrebujem každý deň spravíť 30-40km? Viac mi netreba...lepšie smrdieť s 10-ročným dieselom ako ty? A čo ked nemáme deti, to je trestný čin? Či ako?
 

 

lenze ked spravis denne 30km, tak sa ti pocas zivotnosti auta rozdiel ceny nevrati.
 

 

prečo? pri 12 tis ročne a 15 rokov je 180tis na aute. V podstate bez údržby, na rozdiel od ročneho servisu po 350eur (x15 je 5.5tis, pokial nerobíš nič len základné úkony (samozrejme robíš viac, sem tam prevodovka sem tam remeň sem tam turbá alebo filtre pevných častíc)...

Pri priemenej spotrebe 6,5 a cene benzínu 1,5 si 11.500 len na benzíne. Dokopy 11.500+5,5 = 17tis.
Samozrejme, ani elektircká mazda nebude uplne bez servisu a elektirna tiež niečo stojí, ale so všetkými prižmúrenými očami si na 5tis za 15 rokov. Stále je rozdiel 12tis euro, teda približne tisícka ročne. NIe je to veľa ale pri štátnej dotácii to už vychádza.

A samozrejme, o ekológii srmade a iných výhodách elektro (ticho klud zrýchlenie vaha šoférsky pocit stabilita na ceste atd) sa nemusíme baviť o tom je popísaného dosť...

27tis vs 22tis je praveže prekvapivo výhodný pomer! Tvoja poznamka je tak uplne od veci, ako zvyčajne koniec koncov..
 

Ukážka výpočtu návratnosti

Takto sa deformujú výpočty.

1, Životnosť vozidla treba natiahnuť aspoň na 15 rokov.
Všetci vieme, že to batéria nemôže vydržať.
Cena batérie prekročí cenu celého servisu spaľovacieho motoru.

2, "bez údržby" krásny to sen.
Čo keď sa budú kaziť dobíjačky batérií.

3, Údržba spaľovacieho silne nadsadená (350 € ročne )
Olej stojí 40-50€ / 4 l, kde je ostatných 300€.

"sem tam prevodovka, remeň, turbá alebo DPF"

Jazdím na autách do cca 200 - 250 000. Teraz mám siedme.
Žiadna prevodovka, mám reťaz, nie remeň, žiadne turbo ani DPF
Mimochodom počítate benzín a DPF. Viem, že sú aj GPF, ale prečo najhoršia kombinácia.
Netvrdím, že sa to nestane, ale väčšinou na autách s vysokým počtom km.

4, Údržba EV silne podhodnotená
Už spomínaná 15 ročná batéria je nereálna.

5, Palivo - EV jazdí asi na vzduch.

Ak by mal spotrebu cca 20kWh/100km = cca 3€
Tak potom 180 000 km znamená = 5400€

6, Kde beriete istotu, že za 10 rokov sa elektrina do EV nebude zdaňovať.

7, Ekológia
- Elektráreň Nováky produkuje cca 900g CO2 na 1kWh
20 KWh zodpovedá 20 x 900g = 18 000 g alebo 180g/ km a to nie je dobrá hodnota.
- Máme aj jadrové elektrárne tam nie je CO2, ale môžme u Vás spraviť trvalé úložisko jadrového odpadu. Zatiaľ máme len "dočasné".

Pripadá mi to ako zatváranie očí,pred realitou.
 

 

Heh, tak toto si riadne dal. Najprv vycistas jemu, ako nadhodnotil a podhodnotil a potom ty zadelis vypocet CO2 len z energie elektrarne Novaky :D :D :D
Novaky maju v energetickom mixe Slovenska zastupenie v jednotkach percent, celkovo uhlie 13 (mame dve uholne elektrarne). Jadrove elektrarne pokryvaju 50% a keby chceli postavit dalsiu, pokojne mi ju mozu postavit za dvorom, bol by som stastny, lebo je to ta najcistejsi, najvykonnejsi aj najcistejsi zdroj energie, ktory v sucasnosti mame. To, ze vyhorene palivo treba niekde skladovat je jedina nevyhoda, ale vzhladom k tomu, ze toho paliva je relativne malo (vzhladom k jeho energetickej hustote, daleko daleko daleko vyssia, ako cokolvek ine) a netreba ho obnovovat casto + skladuje sa pod velmi prisnymi podmienkami, tak som s tym uplne v pohode.
Takze, skus to CO2 prepocitat podla skutocneho energetickeho mixu.
 

Daj adresu

už cca 20 rokov sa hľadá lokalita na trvalé úložisko jadrového odpadu.
Len sa obávam, že tvoji susedi až takí šťastní nebudú.

Tá elektráreň Nováky bola spomenutá skôr v inej súvislosti.
Jednu elektráreň Nováky by kompenzovalo cca 1 mil. EV.
Je oveľa jednoduchšie, lacnejšie a rýchlejšie nahradiť ENO,
ako dostať do používania 1 milión EV.
Aj keby všetky nové autá boli EV, tak pri predaji cca 100 000 aút ročne
by to trvalo 10 rokov. Realita je skôr 20 a viac.

Nahradiť ENO dúfam nebude trvať viac ako 5 rokov a
stáť to tiež nebude 5 mld.€ ale nie viac ako 500 000€
 

No a čo, že sa rozdiel v cene

nevráti. Keď si to môže dovoliť je to jeho vec. Ak si to z tohto dôvodu nechceš ty kúpiť, je to tvoja vec.
 

Ak si ho kúpi bez dotácie,

je to jeho vec.

Ak chce zo spoločného 5 -10 000 už to je naša vec.
 

Dajme tomu, že

áno. Ak si niekto kúpi elektroauto a využije dotáciu je morálne odsudeniahodný? Alebo ako si to myslel?
 

Mne vadí smerovanie dotácií

Ak je cieľom dotácie zníženie CO2, či iných emisií, je peniaze možné využiť rádovo efektívnejšie.

Napr. odstavenie elektrárne Nováky zodpovedá produkcii CO2 z cca 1 mil osobných aut.

Ak by sme chceli dotovať 1 mil. EV, chcelo by to min 5 000 x 1 mil = 5 mld €
Z minulých dotačných výziev sa ukázalo, že 5 000€ je málo.

Cena za odstavenie Novák je rádovo nižšia, dokonca je záporná, pretože ušetríme ročne 100 mil. na dotáciu baní.

Kapacity sú vybudované (Paroplyn Malženice) stačí dobudovať prepoj Križovany Bystričany.

Mne vadia politici, ktorí presadia dotáciu EV a ušetria min. Namiesto toho aby naozaj pomohli ŽP.
 

 

neviem co sa durdis. proste su auta vhodnejsie a menej vhodne pre urcitu skupinu ludi. tak ako si neviem predstavit, ze by si 25-rocny slobodny programator kupil 7 miestny ford galaxy, takisto si neviem predstavit, ze by si tuto mazdu kupil niekto ako rodinne auto. nemam nic proti tomuto auto a proti mazde uz vobec nie, tiez jazdim na mazde (uz druhej). ale proste prve co mi napadlo po precitani clanku bolo, ze fajn, ale vhodne tak pre bezdetny, mlady parik.
 

 

suhlasim, alebo ako druhe vozitko do rodiny, pripadne pre niekoho kto zvacsa nechodi dalej ako na kraj svojej obce
 

Alebo pre človeka

okolo 50-tky s dospelými deťmi a slušným príjmom
 
Hodnoť

no to su ponuky...

asi sa mi este oplati kupit benzinak :)
Za 10 rokov sa to mozno s elektomobilmi pohne...
 

 

Ja tomu dávam 5 rokov. Rok 1997, mobilné telefóny stáli okolo 100 tis. SkkKK, o päť rokov ich dávali k paušálu za korunu.
 

 

Nie dávali... ale kúpil si si ho s určitým paušálom a viazanosťou.
Konečne sa tu niekto nepresadzuje s dojazdom a rozbehom z 0 na 100 km/h. Mazda si v týchto marketingových dristoch vždy držala chladnú hlavu.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto