SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Starosti s autom sme v Bratislave vymenili za zdieľaný elektromobil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

otazka, odoberie tato sluzba auta z ulic alebo cestujucich z mhd?
 

nie

tato sluzba neodoberie auta z ulic, lebo sluzba samotna = jazda autom
 

Ale v idealnom pripade

to auto stale s niekym jazdi, cize ma potencial odobrat auta z parkovisk. A perkoviska su aj na uliciach.
 

 

lenze ono stale nebude jazdit. ked niekto skonci jazdu, musi ho niekde zaparkovat, nemoze ho nechat stat na ceste alebo na zastavke. ani keby to bola len minuta.
a navyse pochybujem, ze operator bude mat online informaciu o tom kam presne auto prave ide aby tam vopred mohol poslat niekoho kto ho potrebuje.
 

Ved pisem, ze

v idealnom pripade. Pomer jazda - statie bude podobny ako u taxikov. V kazdo pripade bude lepsi nez u auta, ktore odvezie deti do skoly, otca do roboty a domov, a medzitym inecauto odvezie mamu do roboty, potom po deti do skoly a domov.
Tu informaciu, o ktorej pises, samozrejme ooerator (nezivy) bude mat, na tom je to zalozene.
No a prve autonomne auta budu prave teketo: odvezu zakaznika a sami sa dovezu k dalsiemu.
 

 

podla coho si z clanku nadobudol dojem, ze operator sluzby bude vediet cielove miesto alebo dokonca ze to bude autonomne auto?

pozicias si auto a jazdis. platis od minuty. nikto sa nestara kam ides. niekde zastavis, ides vybavovat, auto mas stale pozicane. vratis sa, jazdis a ked skoncis, tak ho odparkujes a zaplatis. az vtedy vie operator, kde sa auto nachadza.
 

 

presne tak, dokonca ich mozno aj prida, takze preco clanok zacina touto vetou:
Príliš veľké množstvo áut, kolóny, nedostatok parkovacích miest a všadeprítomný smog.
a snazi sa ako riesenie predstierat toto auto?

ten kto ma vlastne auto, ktore ho stalo peniaze a stoji ho dalsie peniaze a prichadza o hodnotu aj ked len stoji odparkovane, tak ten vyuzije tuto sluzbu aby isiel rano do roboty? a k tomu ze bude rovnako trcat v kolone a rovnako ho musi niekam odstavit, prida neistotu, ci bude k dispozicii v rozumnom okoli?

alebo to pouzije niekto sa niekam bude potrebovat dostat v ramci mesta a kedze isiel do prace peso alebo mhd, tak nema auto a pouzije toto namiesto mhd?
 

v clanku je tiez napisane

ze to je mozne riesenie pre tych, co auto nemaju.
 
Hodnoť

moze sa s tym autom jazdit

po chodnikoch alebo bude tiez musiet stat na preplnenych cestach....
 
Hodnoť

Mam dotaz

Je auto aj v inej farbe, zlta mi nejde k ociam:-)
 

Ale k oblickam

by ti seklo.
 
Hodnoť

Radšej

sa nebudem zamýšľať nad bezpečnosťou posádky v prípade nehody (vždy lepšie ako bicykel na ceste v BA). Ale aj keď vezmem do úvahy len cenu, tak sa oveľa lepšie oplatí VW UP za 35€ na 24h.
 

 

K tomu toho čo ste napísal si dovoľujem dodať, že do UP-u si sám seba (nie som Rambo) viem predstaviť ako tam vleziem. Ten sharovací zázrak som videl aj naozaj ale ako by som sa tam natlačil na to moja predstavivosť nestačí. Okrem toho sa nechcem vidieť ako z takéhoto približovadla vystúpim tak po polhodinovej jazde. O tom, že by som okrem svojho (po jazde dosť zúboženého) tela v "aute" prepravil ešte niečo iné už vôbec nedebatujem.
 

hihi

to znie ako standardny zdegenerovany Europan :)

ked sa chce, tak to ide

https://www.ndtv.com/delhi-new...
 
Hodnoť

zbytocnost

elektrockou 4 ci 8 som od zlatych pieskov v cetre mesta za 19-20 minut a stoji ma to 90 centov a nulove nervy

a cakanie na elektricku tych 6-8 minut bude este kratsie jak zhananie takehoto "auta" a cakanie na neho, alebo pripadne chodza k nemu, lebo je 700 m delako

za spominanych 20 minut a po prejdeni 6-7 km v meste clovek vysoli 4,20 € co je uplne absurdne, v zapche stoji o 2 € viac taxik

A) pravidelne by to vyuzival iba nacisto chory clovek, lebo sa to absolutne neoplati
B) ked nemam vlastne auto a ked potrebujem takto ist raz za uhorsky rok, tak idem taxikom (aj s kupenym novym 55 palcovym TV, ktory sa do toho tzv. "auta") iste nezmesti
C) ak mam vlastne auto, tak ho vyuzivam aj na jazdenie po meste
D) ak je dobra MHD (husta siet a caste spoje), ziadna takato blbost nie je potrebna
 

dalej

E) v ramci dnesnej modernej doby na lahky presun (t.j. ziadnych 30 kil nakupu) do 8-10 km mozno pouzit aj e-kolobezku
 

Ok, proste patris k tym,

ktorym sa tato sluzba nehodi. Nikto nevravel, ze to bude vhodne pre kazdeho.
 

haha

spravny Slovak vsetko najskor ofrfle, nie? :-)

ved aj toto je len dalsi typ taxiku.

lisi sa tym, ze si ho clovek soferuje sam, ze nema taxaciu od km ale od minuty, ze je vzdy s elektrickym pohonom.

ono sa to moze zdat zanedbatelne, ale podstatny rozdiel je ten, ze toto ma vacsi potencial odstranit auta z mesta, pretoze pocet taxikarov je obmedzeny (niekde som cital, ze uz teraz ich nie je dost), takze samotne taxiky by nedokazali vytlacit sukromne auta z trhu von (kym nebudu autonomne - co ale coskoro asi budu, ale tam sa uz tie rozdiely medzi tymto a taxikom zasa stratia).

takze pre rozumnych ludi, ktori nie su nadseni z toho, ze sa na kazdom kroku okolo seba potkyname o tony zaparkovaneho srotu, je to skor dobra sprava.
 

 

C) Kym sa napriklad nezavedu mytne brany na vacsine ciest v meste a prejazd kazdou bude napriklad 10 eur. Samozrejme, taketo auticka by od toho boli oslobodene.
 
Hodnoť

 

Zaujimalo by ma kolko stupnov a kolko spojok ma ta akoze automaticka prevodovka. Da sa radit aj manualne?
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto