SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mýty a fakty o LPG: Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

Čo ale nieje mýtus ale fakt je to, že ak bude nejaký problém s motorom tak môžete dať auto do šrotu lebo vám to nik neopraví: klasický servis bude ukazovať orstom na lpg a lpg servis bude hovoriť že oni s tým nič neurobia, to musi klasicky servis. Teda aspoň na SK, ak žijete v krajine s vvyššou nezamestnanosťou kde o zákazníka musia bojovať a nestačí im žiť z výmeny oleja a brzdových platničiek, tak tam možno ten problém nebude.
 

 

Ale neprehanaj, to je taky urban legend bratislavskych samponov ze auto s klaknutym motorom je vhodne do srotu. Normalne odtiahnes auto ku garazistovi a ten ti za par stoviek nahodi iny motor aj s polrocnou zarukou a jazdis veselo dalej. Motory sa daju bezne z vrakovisk na zapade alebo od poliaka (treba byt opatrnejsi) zohnat kolo tisicky u novsich, starsie bezne aj za dve tri stovky. Pokial ide o premiove znacky netusim sucasny stav ale napr. volvo ponuka/lo verzie bifuel uz z vyroby. Na plyn nejazdim, benzin si znakladujem ale ak by som tuto moznost nemal alebo by ma donutila fin sit k setreniu nebranim sa lpg. V minulom tisicroci som jazdil na starom ziguliku s klasickou bombou v kufri, jediny problem boli mrazy pod -20, merkaptan v plyne a zeleni muzici s nastavenou dlanou.
 

 

Neprehanam, hovorim o niecom uplne inom ako Ty, Ty hovoris o zadretom motora ja o motore s dodatocne zabudovanym LPG a hovorim z vlastnej skusenosti. Ano, mozem vyhodit motor a dat tam novy pri naznaku prveho problemu. Ale potom musim ist znovu na zabudovanie LPG.
Cize zacne mi napriklad cukat obcas motor, idem do servisu tam povedia "ej, my s tym nic nevieme robit, to musite ist tam kde Vam namontovali LPG". Idem tam kde mi namontovali LPG a tam povedia "ej, my s tym nic nevieme robit, LPG je OK, to musite do servisu". Tak co uz, vyberiem cely motor, dam tam iny a idem znovu na namontovanie LPG. Super riesenie, aj rychle aj lacne a to iba preto lebo niekto je neschopny najst pricinu cukania motora. :-D
Zazil som to na vlastnej kozi, nakoniec som to auto predal bez o
 

 

Asi musis zmenit garazistu. Nerozumiem, kde je problem. Ked cuka na plyn, prepnes na benzin.
Cuka dalej, tak to neni od plynu. Viem o com hovorim. Jazdil som 10 rokov na LPG. A bez problemov.
 

 

Ani ja nerozumiem kde je problem. Niesom servisak, som len pouzivatel a bohuzial sam s tym neurobim nic mozem sa len spolahnut na servisy no tomu nerozumeli ani servisaci. A nebol som iba v jednom servise. Dokonca som bol v 2 autorizovanych. Nula bodov,.maju dost prave s vymenou kvapalin, preco by sa mali unuvat hladanim problemu
 

 

Je mi luto, ako si dopadol. Mas pravdu. Servisakovy hodi taka vymena oleju viac a to nemusi rozmyslat, netreba si zapnut mozog. Niekedy pomoze taka mala dielnicka so skusenym mechanikom viac ako nejaky "velky". Dufam, ze s novym autom uz nemas take problemi.
 

cukanie motora

Ak Ti na benzín cuká motor a na LPG ide dobre, tak je zadretá benzínová pumpa. Treba vymeniť alebo opraviť ak sa dá.
Stane sa to vtedy, keď jazdíš na LPG s prázdnou benzínovou nádržou.
 

 

Prediel som zopar vymenami kadecoho vratane pumpy.
 

cukanie motora

Robi Ti to tak že na benzín cuká a na LPG ide dobre? Alebo Ti to cuká aj na LPG?
 

 

Uz mi yo netobi nie jak davno som sa toho zbavil. :-)
 

Cukanie s plynom

Sa mi stalo vždy keď mi plyn dochádzal, jazdím na Lpg od 1994 a nikdy žiaden problém, ani v dorobenom plyne ani v originále z fabriky. Odporúčam odložiť ušetrené pri tankovaní a budete vysmiaty vždy pri kúpe nového auta. Teraz Opel zafira s originálom Lpg jazdím za menej ako 9l/100km paráda, nedám dopustiť
 

 

mám dokker s originál LPG, bežne 8,5l ako píšu v papieroch, privyššej záťaži spotreba dosť stúpa,
ale ide na plyn akoby lepšie než na benzín,
ale to sami asi len zdá, mám najazdené asi 85,000 km
 

 

Ano ked nieje problem tak je to fajn. Ja len hovorim ze ak sa problem vyskytne tak je dost pravdepodobne ze ho nik nevyriesi.
 

 

Hmm, to svedci o otrasnej urovni servisakov. Mozem vediet o aku znacku samochodu slo ? "ak bude nejaký problém s motorom tak môžete dať auto do šrotu lebo vám to nik neopraví" imho prehanas. Srotovat auto lebo servisak je lopata. Najcastejsie "nedohladatelne/obcasne vyskakujuce" poruchy po montazi lpg byvaju zapricinene odfusovanym zasahom do kablovania, vlastne skusenosti. Ak auto pred montazou islo a po nejakej kratkej dobe sa vynoria duchovia treba ist za lpg montaznikom, ak neopravi nechat si ukazat dokumentaciu vyrobcu lpg, postup montaze a prinutit ho vyspajkovat olovenou spajkou vsetky kable ktore nadpajali. Ziadne krimpovanie klliestami alebo nejakou rychlospojkou. A pozerat mu na ruky. Postup diagnostiky s vypnutim lpg/benzinu ako tu pise 1476885 nemusi byt dokazny, ak raz doebu kablovanie tak bude blbnut bez ohladu na palivo.
 

 

Ano servisaci su dnes iba vymienaci suciastok. Netusia preco nieco vymienaju a ake su suvislosti. Najvacia sranda bola ked na inim aute mi auto (diesel, nemalo to nic s LPG) zacalo blbnut pri stlaceni plynu preslo okamzite do nudzoveho stavu a vypisalo kopec poruch vratane poruchy plynoveho pedala. Experti mi samozrejme navrhli vymenu pedala lebo vsak pocitac im povedal ze pedal. Pritom tam sa nema co pokazit (je to jeden blby variabilnu rezistor) a aj keby tak by vyhlasilo iba tu poruchu a nie este 2 dalsie ktore s tym nemaju suvis. Stacilo zagooglit a zistit ze ten model ma.chronicky problem s riadiacou jednotkou do ktorej sa dostane vlhkost a zacne robit sarapatu - tak som si vyhladal chlapika co opravuje riadiace jedmotky a bolo opravene.
Ale spat k tomu LPG, islo o Ford CMax. Ano orehanam, nedal som to do srotu, predal som to akemusi chudakovy, neviem ci a co ten s tym nasledne robil. Mozno aj zosrotoval, buhvi...
Problem je ze kolkych ludi sa opytas tak tolko zarucenych roznych rad o co ide Ti povedia. Jwden hovori pumpa, druhy kablovanie, atd... Stat pri servisakovi a kukat ako pajkuje je nerealne, po prve by a tym nesuhlasil, po druhe je.mi prd platne ze na neho kukam ked sa do toho nerozumiem a neviem ci to co robi robi spravne.
Imho na tom aute bol nejaky vaznejsi problem. Ja som mal pocit ze sa prehrieva, aj som si kupil bluetoothovy OBD ktory mi potvrdil ze ano. Ked som to ale povedal servisakovi tak on povedal ze on ma drahsiu diagnostiku ako ja ale neIstil to, co je blbost lebo cisielko odcitane z teplotneho snimaca ukaze rovnake ci uz lacna alebo draha diagnosyika, navyse ten ***** s tym ani nevysiel z garaze. Ked som mu povedal ze v zapche na semafore aj vypina klimu (zjavne ako ochrana pred zahrievanim) a po rozbehnuti (ked sa ochladi motor trochu) ju zase zapne tak mi tvrdil ze treba doplnit chladivo do klimi...
Mimochodom.bol.som s tym aj v Szilcare a tam mi dokonca povedali ze s tym vobec nic nieje ze ak tam nieco je nech pridem ked sa to viac pokazi. Ku koncu to uz aj poriadne zralo olej asi s to z prehrievania uz vylagrovalo alebo co...
 

 

Bohuzial takto to chodi a v globale sa zhorsuje, vedia ze 95% uzivatelov nema sajn. Preto uz 15 rokov do servisu nechodim a opravy riesim sam. Zerie to cast volneho casu ale na druhu stranu neskutocne usetrim a viem sa na auto spolahnut. Haynes publikuje perfektne manualy, je tam skoro vsetko a v kombinacii s webom zdiagnostikujes a opravis za zlomok toho co by si uctoval menic. napr cmax https://haynes.com/en-gb/ford/...
 

 

Tiez si sam riesim prkotiny najma ked sa tykaju elektriny, menil som si aj hadicu turba (servis nevedel zistit preco auto viac dymi lebo vsak diagnostika nepovedala nic a oni nebudu rozoberat cely motor, vraj sa neoplati, ja som otvoril kapotu a vsimol som si na spodnej strany kapoty mastny flak, ked som kukol do motora na miesto ktore zodpoveda tej skvrne videl som v hadici dierku, kupil som hadicu na nete, vymenil a auto prestalo dymit, no mal som stastie ze dierka bola na vrchnej strane, kebyze je inde tak si to nevsimnem a kvoli dierke na hadici za par € ide auto do srotu alebo do predaja na suciastky). No na vacsie opravy nemam podmienky ani znalosti. Ani servisy, tefa aspon tie SK su cista tragedia.
 

 

Mal som lpg a presne to sa stalo. Klasicky servis ukazoval na lpg servis a opačne. Lpg UZ NIKDY VIAC. Nehovoriac o tom že väčšina servisov radšej auto rozkradne ako opravi. Kupujem už len nove auta a radšej s nimi nechodím do servisu, pripadne som pri výmene oleja a podobne.
 

 

No ani s novymi sa tomu nemusis vyhnut, znama mala novy VW Tiguan, zral olej ako traktor, nevedeli preco tak vyhlasili ze to je normalne... Teraz akurat napisali v Nku ako sa nejaki nestastnici trapia s v podstate novym autim (predvadzacie): https://dennikn.sk/1632462/kup...
 
Hodnoť

Este jedno obmedzenie

ktore nie je mytus, Nadrz na LPG sa vacsinou momtuje na miesto rezervneho kolesa, ktore vam potom bude zavadzat v batoznovom priestore.
 

1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto