SME
Štvrtok, 23. január, 2020 | Meniny má Miloš

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen poodhalil elektrický crossover s dojazdom 500 kilometrov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Fyzika sa oklamať nedá -
- ak má auto nejakú hmotnosť a nejakú kapacitu energie, tak prejde len istý počet kilometrov nejakou rýchlosťou. A je úplne jedno či je to elektromobil, alebo diesel. Výsledok musí byť rovnaký. . Takže porovnajme - na 50 litrovú nádrž, vážiacu 50 kg prejdem s naloženým autom strednej triedy buď 500 km veľmi, veľmi svižnou jazdou, alebo aj 1000 km úspornou. . Že nemusím ďalej počítať ? Proste nie elektromobil, ale batérie sú nekonkurencieschopné. A nikdy ani teoreticky byť nemôžu. . Nech teda žije jadro a benzín !
amaterekonom
fusion reactor
čo stavaju teoreticky može fungovať?
cucumezumak
<< < 1 2 3 4

Teoreticky áno, prakticky funguje

ako termojadrová bomba. Ale cesta k elektrárni je sakra ďaleká.
.
A obaja si pozrite Wiki - množivé reaktory a zistíte, že zdroje energie aspoň na 1000 rokov sú už odskúšané a k dispozícii.
.
Treba nám naozaj tak veľmi drahé a nespoľahlivé OZE? Ktoré budeme istiť plynovými elektrárňami. Vivat Gazprom!
.
Než niekoho nazveš amatérom, tak si pozri niečo o možnostiach batérií a ich fyzikálnych hraniciach.
.
Kontrolná otázka - viete že CO2 je nevyhnutnou podmienkou pre život? Každá bunka Vášho tela obsahuje uhlík pochádzajúci z CO2. Viď fotosyntéza a Krebsov cyklus. Ale isto ho nemôžeme viacej vyprodukovať, než stačia pohltiť zelené rastliny.
.
Takže nebuďte Grétami.
 

hm

hej, to ze zdroje energie su k dispozicii a odskusane som uz cital minule, momentalne uz len hladaju niekoho do "spravnej rady"

toto mi vysvetloval jeden na jednom diskusnom fore pred par rokmi ... ze mam uz len pockat do roku 2009 a uz to bude ...

tak ako, hlasi sa niekto do "spravnej rady"???

pridal: marek_sk01 19/12/07 10:30

Tip na podnikanie - atomová...
Tak uz to tu konecne mame novy typ litiového atomoveho reaktora príde na trh 2008/2009 a pri vykone 200kw su jeho rozmery tak male ze je ho mozne umiestnit do pivnice.........som rad ze to co som tvrdil pred 2 rokmi na sympozium jednemu tvrdohlavemu vedatorovi je predsa len pravda......uz len zalozit akciovku a pripravit sa na decentralizaciu vyroby elektrickej energie.......hold slovenské elektrarne, a.s. ako aj slovenska elektrizacna a prenosova sustava, a.s. bude mat pekne hlavy v smutku ked si bude mozne kupit vlastny bezpecny reaktor a vypustit tak z procesu darmozracov ale hlavne vyrabat energiu priamo v mieste spotreby........

Tak kto sa hlasi do spravnej rady?
 

 

O hentom ja nič, vo zvyšku príspevku tuším celkom príčetnú pravdu. Ale vyjadrenie typu "ani teoreticky nemôže" mi v tomto smere príde veľmi krátkozraké.

Nemôžeš do 50 kg batérie narvať viac ako 50 kg * c^2 energie. To je skutočný tvrdý teoretický limit (pokiaľ teda s našou fyzikou nie je niečo zle). To, že súčasná technológia výroby batérií niečo nezvláda, nie je teoretický limit. To je asi ako tvrdiť pred 150 rokmi, že parný stroj je príliš ťažký a málo účinný, a preto nikdy nebudú existovať lietadlá. A tiež to neprišlo s postupným zlepšovaním parného stroja, ale niečím radikálne iným.

Ja mám tiež momentálne omnoho radšej spaľovací motor, práve kvôli vysokej energetickej hustote paliva, ktoré je nízko toxické, ľahko sa preváža a nezaberá priveľa miesta. Je to vyspelá, funkčná technika za prijateľnú cenu. Ale na druhej strane auto, ktoré je tiché, nesmrdí, nešpiní, a zaobída sa bez kopy pohyblivých súčiastok, ktoré spaľováky musia mať, za ten výskum stojí. A budem veľmi rád, až sa niekomu podarí vytvoriť batériu s porovnateľnou hustotou energie... alebo dosť smutný, až niekto predloží dôkaz, že to naozaj nijak nejde (čomu ale momentálne neverím).
 

Hovoria že problem

ktorý može podstatne zvýšit oteplovanie je zemný plyn uvolnený po roztopení ladu.

Kontrolná otázka - separuješ odpad?
 

Ty davas tej fyzike ...

Nuz ked tam zapocitas ucinnosti vyuzitia paliva tak sa ti to vyrazne pomeni.
Kazdy tepelny stroj (aj splalovaci motor v aute) ma ucinnost premeny energie paliva len 35% na pohon, a ostatnych 65% energie su tepelne straty.
Ale elektromotor ma ucinost 95% na pohon a len 5% ide ako odpadove teplo do staty.
A to si nepocital este s typmi baterii a ich dalsim vyvojom. Olovena bateria ma hustotu energie len 40Wh/kg, Li-Ionka ma ale 250 Wh/kg a pripravovane nove grafenove baterie budu mat az 500Wh/kg hmotnosti.
Benzin ma sice energeticku hutotu 12900 Wh/kg ale pri ucinnosti len 35% to dava 4515 Wh/kg.
 

 

to su na tom elektrokary vlastne este velmi dobre, ked obsahuju iba 1/10 energie(uz po zapocitani nizkej efektivity spalovacieho motora) a pritom maju EV dojazd povedzme az tretinovy
 

 

Sku ratat znova: benzin po odratani strat 4500 Wh/kg a elektrina aktualne tych 250 Wh/kg.
Benzin vazi v aute 50kg, baterky na rovnaky dojazd (=rovnake mnozstvo energie) by mali vazit 900 kilogramov. V reali maju niekde okolo 300 kil, takze tretinova zasoba energie = tretinovy dojazd. Ziadny zazrak sa nekona, EV ziskava nieco na aerodynamike, kedze nemusi mat naporovy chladic.

Vo vysledku nie je problem s dojazdom EV. Problem je hmotnost, objem a cena baterii. Vyrobcovia sa to snazia natlacit do rozumnej miery, takze tu mame nieco na urovni dojazdu 200 kilometrov, pri velkej premii tam mozu dat (schovat) clankov viac, skor sa to tam strati. Preto maju male prditka dojazdy 110 a velke tazkotonazniky cez 300.
Nejake napady s nakladnymi tahacmi na baterky su realizovatelne, ale to si ten tahac bude vozit plny naves bateriek a na naklad uz neostane miesto ani uzitocna hmotnost.
 
Hodnoť

Vedže už prestante klamať o reálnom

dojazde hocijakých súčasných elektromobilov v km. Reálnych 400 - 500 iba s prívesným vozíkom s "baterkami" !!!!! Tak aby si vodič mohol aspoň kúrenie v zime pustiť a nemrznúť. O grafitovej záťaži tejto nezmyselnej orientácie na elektro ani nehovoriac....Čo nevidieť tak bude 1kWh za 10.-€......
 
Hodnoť

500 km

A akou metodikou to merali?
30 st., klima off, 1x 50kg sofer, batozina 0, po vetre a mierne z kopca?
 
Hodnoť

 

Bože môj - nech sa konečne niekto postaví na tribúnu a vykričí do sveta , aká propagandistická hlúposť je smer elektrické autá !!!! Ludia sú ako ovce - elektrické autá - hurá !!! hlavne že sa dajú pri tom rozkrádať štátne rozpočty, fondy, drancovať príroda kvoli drahým kovom atď atď.

Vie si niekto predstaviť len povedzme 100 000 elektrických áut napr. vo Viedni. Veď takí Rakušania zakázali spustiť dostavanú atómovu elektráreň Zentendorf

Jediná cesta je vyvinúť palivo, ktoré sa dá do auta jednoducho a rýchlo naliať a funguje bez emisnej stopy / nejaký druhotný plyn alebo tak / ale toto ??? Veď to sú úplné drísdy že elektromobilita !!!
 

 

vyhoda ropy je prave v tom, ze je to hotova energia, bez toho aby sa vyrabala. uz nic nebude take fajnove ako ropa a proti vyrabanemu benzinu su na tom EV celkom dobre. mozno aj velmi dobre.
 

 

Bože môj - nech sa konečne niekto postaví na tribúnu a vykričí do sveta, ake propagandisticke hlúposti pisu ludia ako Moto 1 (hoci by sa mal volat AntiMoto 1).
Ludia sú ako ovce. Fakt. Aj ficoidi su chytrejsi.
 
Hodnoť

VW uz roky ukazuje rozne koncepty

ale nic normalne nepostavil. Su roky pozadu ich najnovsi model sa ani nepriblizuje modelu Tesly S z Roku 2013. Dnes tu mame rok 2019.
 
Hodnoť

 

Hlavne sa od ohlasenia dotacii na EV a plugin zvysili komplet vsetky cennikove ceny tych aut na Slovensku.
 

<< < 1 2 3 4

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto