SME
Nedeľa, 17. november, 2019 | Meniny má Klaudia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nové BMW radu 1 je v predaji. Porazí cenou konkurenciu? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Trojvalec a BMW ?

.... to nejako nejde dokopy ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Už to je nejaký ten piatok.

BMW montuje trojvalce už od roku 2013 (i8) resp. do "normálnych" modelov od 2014teho.
Ale áno, dokopy to nejde.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V BMW sa asi museli zblázniť

Veď toto auto je pre socky
Pardon... Pre nemecké socky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ozval sa nadčlovek?

Alebo slovenský podnikateľ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte keby si tak rozumel ironii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

BMW pouziva vsetky motory do objemu 2l od PSA preto ten trojvalec - je tiez z koncernu PSA
Paradoxne tieto motory su spolahlivejsie ako ich vlastne velkoobjemove preturbene
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Benzínový trojvalec 1.5 určite nie je z PSA. Je to modulárny motor BMW, kde pridávajú valce po 0,5l.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

25tis za trojvalec, plechove disky, jednozonovu klimu a bez led svetiel? To je brutal. Kde su teraz ti machri co tu nadavaju na Skodu, ze v zaklade nema ani volant...? Za 24tis nam Skodu s 1,5TSI, dvojzonova klima, full led, kopa asistentov, vyhrievane sedadla a volant, adaptivny tempomat atd..Pohodlna, priestranna, jazdi perfektne, zrychlenie na urovni tohto maleho BMW. A za 5rokov ju predam drahsie, ako toto male prditko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Z BMW odišiel vkus a zdravý rozum.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nakonfiguroval som si Hyundai i30

výbava N-line: predný a zadný športový nárazník, zadný difúzor, dvojitá koncovka výfuku, Športovo ladený motor a podvozok, 18" Zliatinové disky kolies s pneumatikami 225/40 R18, Športové sedadlá v prevedení látka s nastaviteľnou dĺžkou sedáku pre vodiča, Športová hlavica radiacej páky, Kovové pedále
motor: 1.4 T-GDi 103 kW (95 NAT) 7st. DCT automat
inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom, alarm, imobilizér, kľučky s osvetlením, dažďový senzor
Predné FULL LED svetlomety so statickým LED prisvecovaním zákrut
Športové sedadlá v prevedení koža/Alcantara s nastaviteľnou dĺžkou sedáka pre vodiča
farba vozidla sivá metalíza
Cena: 23.340,- €

môže mi naozaj niekto fundovaný povedať o čo lepšie je toto BMW oproti Hyundai? naozaj bez emócií, uvažujem nad kúpou vozidla v tejto triede. Cca na 5 rokov, potom vymením za nové.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hyundai

o to lepsie, ze je to Hyundai a hlavne ten cirkusantsky N-line :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hyundai určite nie je zlá voľba. Prémiovky stoja proste viac, ale je to tak pol na pol či to je oprávnené alebo nie. Čiže polovicu rozdielu platíš čisto len za image.

Skúsim pár bodov na príklad.

Cenovo výhodné modely neprémiových značiek obzvlášť ázijskej výroby sú dobré vo všetkom ale v ničom neexcelujú. Proste je to ďalšie nudné auto ako má sused. Odvezie ťa, ale stále sa budeš škrábať po hlave či si nemal kúpiť niečo iné.

Hyundai konkrétne má veľmi zvláštnu politiku merania výkonu. Je verejné tajomstvo, že napr. VW group keď si kúpiš 150 koní tak máš na certifikovanej brzde 150 a viac. Pri Hyundai sa ti môže stať že máš až do 10% menej. Dá sa o to súdiť ale chce sa ti? Mám blízkeho kamaráta ktorému sa to stalo.

Všetky tie moderné systémy čo si tam priplácaš v ne-prémií sú dotiahnuté len tak na 80-90% funčnosti prémie. V tom je špecialista Mazda. Plné výbavy ale všetko má nejako tak úroveň fungovania prémie spred 5-10 rokov. Hyundai na mňa pôsobí solídnejšie ale stále to tak nejako nie je ono. Furt máš pocit že sedíš v o generáciu až 2 staršom aute.

Odhlučnenie a iné konfortné záležitosti sú lepšie v prémií. Od sedačiek z ktorých po 500 km vysadneš úplne fresh cez povrchové materiály atď.

Prémiové značky často ponúkajú garančný servis zadarmo. Pri lacnejších autách ťa cena garančiek môže zaskočiť

BMW bude mať menej "tupé" riadenie a celkovo zážitok z jazdy.

Na druhej strane, prémia už (žiaľ) neznamená kvalita. S prémiovými autami budeš chodiť do servisu rovnako ak nie viac lebo bývajú komplikovanejšie. Nech si recenzenti v českých či slovenských médiách píšu čo chcú. Tam kde recenzenti môžu hovoriť otvorene lebo sa neboja že automobilka už nepožičia ďalšie auto sú prémiovky ako Audi či BMW jasne deklarované ako problematické autá. Je možné že sa BMW teraz spamätalo s novými verziami 3ky a 1tky ale to ukáže až čas. O Audi by som ti ja osobne mohol písať romány a to som kupoval nové alebo miminálne jazdené s plnou zárukou.

Isto by som našiel ďalšie nevýhody prémioviek ale už sa mi nechce písať :D

Celkovo sa ale na to pozri takto. Ak je príjem rodiny 2-3.000 mesačne tak už nerieši či si kúpi čokoládu za 1.50 alebo 2.50 od prémiovej značky. Aj keď percentuálny rozdiel je obrovský. Keď máš príjem 5-10.000 tak takto začneš uvažovať pri autách. To je celé :) Na trhu je toho dosť aby si vybral každý.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Asi tak - súhlas. Prémiové a neprémiové značky sa nedajú porovnávať. Prémiové (3:-) nemecké sú o precíznosti vypracovania, spoľahlivosti, zážitku z jazdy, jazdných vlastostiach a celkom úprimne aj o imidži. Za toto všetko sa platí. Mám auto prémiovej značky - nie BMW - je to konkurencia. Auto má 10 rokov a asi štvrť milióna kilometrov. Teda 25 tkm ročne v pohodlí, s autom, ktoré sedí, je rýchle pružné, tiché a ešte neviem čo. Výbava je možno dnes v niečom morálne zastaraná (svetlá xenóny nie LED) ale stačí. Všetky možné asistenčné služby senzory, ktoré ma upozorni e, že sa veľmi lepím na auto pred nepotrebujem však to vidím. Aj tie xenony svietia pre mňa dobre . A keď si sadnem do vovšieho auta tak konštatujem, že pokiaľ ide o jazdné vlastnosti nikto nič prevratné nevymyslel a moje autíčko mi "chutí" stále najviac.a štvrť milóna km mi odišiel alternátor to je najväčšia vada, ktorá na aute bola. Brzdové platničky som menil po 150 tkm, ostatné veci boli drobnosti za pár desiatok eur.

Už sa mi auto zdá staré, uvažujem o výmene, ale radil som sa s x technikmi a mechanikmi a všetci sa zhodujú - neblbnite, auto je vo veľmi dobrom stave, nové lepšie nebude. A tak si budem užívať naďalej môj komfort a dobré jazdné vlastnosti možno 100 možno aj 200 tkm. A stále to bude prémiové auto. Ale priznávam, jazdím po vidieku, kde sa auto dá vychutnať. V bratislavských zápchach pociťuje vodič hlavne nervy a zlosť ostatné pocity idú bokom .-) Ak pravidelne meníte auto čo 5 rokov tak u prémiovej značky to je drahšie. Takže podtrhnuté a spočítané každý má nejaké očakávania od auta a je na ňom aby si v širokej ponuke vybral čo chce a za čo je ochotný zaplatiť.

možno na prirovnanie, ak som gurmán a pôžitkár tak pôjdem do xxx hviezdičkovej reštaurácie a nechám sa tam rozmaznávať. Samozrejme, že ma to bude niečo stáť. A večer budem rovnako hladný ako keby som jedol niekde v menučkarni. Ale budem mať zážitok. Samozrejme, na tú luxusnú reštauráciu musí byť aj čas a pohoda. Ak som vystresovaný, mám na obed 40 minút a potrebujem do seba niečo dať aby som nebol hladný o luxusnom podniku ani nerozmýšľam jesť za pochodu v drahom podniku sú vyhodené peniaze.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tam som presne mieril, ked sa nabavime o cene ale o kvalite, jazdnych vlastnostiach, pocite, tak sa to neda porovnat s premiovkami. Osobne nemam premiovku ale som spokojny. Ale nemam ani cirkusanta :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tá poznámka o mazde bola podľa mňa mimo. Vôbec nie je problém, že by im asistečné systémy nefungovali.
Mám momentálne mazdu 6, model 2019 a som si istý, že žiadne drahšie auto (sedan) mi neponúkne nič navyše okrem image. ani S-klasa, ani A6-8. Nič viac tie autá nemajú, len viac svetielok a displayov, ale nič z hľadiska funkcie, či dizajnu. Mazda má celý interiér obšitý kožou, matrix svetlá, displeyov tak akurát a tie automatické jazdy v pruhoch, automatické brzdy a podobne, to je aj tak najlepšie povypínať, lebo iba otravujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

je len ze...

...mazde6 su ekvivalenty C-cko potazmo E-cko, z audin A4 potazmo A6 a z bmw3 potazmo bmw5
...preto potazmo, lebo mazda6 je niekde v strede medzi tymito modelmi, ale blizsie ma k C, A4, 3 (tam aj oficialne patri)

...S-ko, A8, bmw7 su limuziny, tam mazda nie je, a to su uz o inom auta

...este k clanku, mam Acko 1.6 nove priamo z fabriky, predchadzajucu verziu terajsieho kupovanu ako nove pred dvoma rokmi (dopredaj faceliftovanej verzie, na novy rok uz ponukali iba nove Acko)
...co sa tyka ceny, bmw sa nechytalo (ani A3) doslova 4000+ za cca rovnaku verziu (ale ok, dopredaj verzie)
...co sa tyka dizajnu jednoznacne Acko z tych troch spomenutych, terajsie Acko je este krajsie, tato jednicka cojaviem-niekto tu spominal nieco o cirkuse :), ale dizajn je subjektivna zalezitost(jednoznacne predchadzajuca verzia 1tky lepsia)
...co sa tyka jazdenia a kvality atd, nie je o com, skvela kupa, este vzdy uz dva roky sa tesim ked don sadam a este stale sa mi paci
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako sa na to pozrieš

Súhlasím že Mazda je teraz veľmi dobrá - 6tku som si chcel veľmi kúpiť.. Interiér je úžasný, auto je krásne, 2.5 liter benzín mňaaaam. Ale práve v detailoch ma sklamala hoci vedel by som s tým žiť, len som nakoniec zvolil inak. Predpotopné podopieranie kapoty tyčkou, absencia 60-20-60 sklápania zadných sedadiel, nulová organizácia v batožinovom priestore (žiadne háčiky a podobne). Aj tie asistenty sú kritizované ... Píšeš že je lepšie ich vypnúť, súhlasím, ale načo potom dvihajú cenu atď. Minule som skúšal BMW 330e a na moje počudovanie som našiel využitie aj na to držanie v pruhu a podobne. Dovtedy som tým pohŕdal. Ale podpísal by som to že viac displayov je kravina. To je najväčší odrb v histórií automobilizmu. Na výrobu lacnejšie ako mechanické veci, menej konfortné na ovládanie a ešte si za to aj priplať...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jasne, každý má svoj pohľad na vec. Mne je podopieranie kapoty ukradnuté, to ešte zvládnem raz za 2 mesiace doliať ostrekovač aj s tou tyčkou. Detto sklápanie sedačiek, lyže zásadne nosím v boxe na streche. Držanie v pruhoch nevypínam, ono to niekedy celkom pekne podrží auto v pruhu, keď človek zrovna píše SMS na diaľnici. Moja pointa je tá, že síce by som si mohol kúpiť A6 za dvojnásobok ceny, ale nič by som za tie peniaze nedostal navyše (z môjho pohľadu). Možno silnejší motor, ale reálne, aj s tými 194 šikmookými koníkmi som vždy cez Čertovicu prvý.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne presne

6tka bez debaty super voľba. Staval by som ju ale skôr proti A4 ako A6 a to potom kúpiť slušne vybavenú A4 s 20-30.000 kilometrami už nie je taký cenový rozdiel. Alebo sa treba spýtať na zľavy. V Mazde tak percentíčko/dve a v prémií o dosť viac + atrakívne nacenené skladovky. No a garančky zdarma taktiež počítajme. Tiež je faktorom zostatková cena a pri Audi aj relatívne lacné náhradné diely po záruke sa dajú zohnať. A hlavne ich je dosť na trhu aj jemne použitých. Skrátka každému čo vyhovuje ale porovnanie Mazda 6 vs A6 je naozaj trocha bláznivé :). Mazda 6 je ale emočne kdesi úplne inde než nudné Audi. Tá sa kupuje srdcom v tej ich origoš červenej farbe :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ide mi o ten princip, ze volakedy premiove auta boli oproti mainstreamu naozaj premiove. Dnes je mazda rovnako premiova ako audi okrem ceny a pre niekoho imidž (to je ale pre mňa uplne neuchopitelna vec). Staci sa pozriet na interiŕer mazdy. Je lepsi nez zakladny interier audi, bez nejakych kozennych paketov.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto