SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dacie na plyn sú späť, Renault pridáva elektrické Kangoo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

mat dodavku

za 30 000 s dojazdom 200 a v zime 120 je urcite snom kazdeho remeselnika.
Dojazd- udaje od vyrobcu
 

 

pozrel som si nemecku stranku s ojazdenymi autami,
elektricky renault kangoo ma pre auta z rokov 2011-2013 najazdenych priemerne ca 6300km rocne..
ani jedno z nich nema najazdenych viac ako 100 tisic.

nikdy sa im rozdiel v cene nevratil.
 

ved prave

ja som v irl a cena v irl je od 28900 a uz je zarane -3800 lebo to je vozidlo pre firmy.
Normalny Reanault je asi od 18000.
Bez deformacie trhu formou zakazov a obmedzeni je to nepredajne. Neviem si predstavit remeselnika ktory zaplati viac za auto co mu ma sluzit a este bude planovat pracu podla nabijacich stanic.
 

 

Nabíjať môže aj tam, kde práve pracuje, zástrčky sú všade. Doplna nenabije, ale zopár desiatok km získa. Remeselník asi dlhšie pracuje, ako jazdí. Ak pracuje v rámci Bratislavy, Košíc alebo iného väčšieho mesta, určite nenajazdí za deň viac ako 120 km, skôr okolo 60.
 

 

A náklady na elektrinu 100 km sú cca 1,5 €, takže spolu s úsporami na servise sa mu rozdiel v cene musí vrátiť do 5-7 rokov.
 

kuratenko

nepocitaj ziadne roky, to je blbost, pocitat treba NAJAZDENE KILOMETRE
e-auto sa oplati az po prejazdeni cca 350 tisic km v porovnani s benzinakom (zdrojove data: spotreby 5,0-5,5 l/100 km a 15 kWh/100 km, ceny 1,33 €/l a 0,17 €/kWh a rozdiel v cene inak porovnatelnych aut 15-20 tisic €)
podobne v pripade nafty je navratnost po cca 250-300 tisic km

LENZE POZOR: po stupajucom pocte nabiti/vybiti baterie sa to zacne dost negativne prejavovat na dojazde a kapacite plne nabitej baterie, najprv to klesne na 95% hodnoty ako pri novom, potom na 90% ... atd a ked sa to po 1000-1500 cykoch nabiti/vybiti dostane na 2/3 kapacity, zacne to byt otravne a po 1500-2000 cykloch to nema uz ani polovicnu kapacitu ako v novom stave

baterie do e-aut stoja velmi rozne, od 4 tisic € pre nissan leaf az po 40 tisic pre audi e-tron
nechapem a nerozumiem preco ked e-fanatici pri fosilnych motoroch pocitaju udrzbu a co vsetko je treba po kolkych km menit co cisto suvisi s motorom na fosilne paliva a teda so samotnym pohonom, preco e-fanatici tuto uvahu neurobia pri e-aute ze co je tam kedy potrebne v suvislosti s e-motorom a e-pohonom menit - pretoze ked sa spocita vsetko to co treba v roznych intervaloch menit vo fosilaku a zoberie sa do uvahy vymena super-drahej baterie v e-aute, tak proste tie naklady na prevadzku vyjdu narovnako, lenze zo zahadnych pricin nikto z e-fanatikov o ziadnej vymene baterie nauvazuje ... ved to je do konca zivota e-auta ... noooooo ale tak isto je to myslene napr. aj so zivostnostou turbochuchadla.....

napr. benzinak (nie vsetko suvisi s pohonom/motorom a intervaly su velmi individualne, ked sa jazdi iba v meste, vsetko je kratsie):

- kabinovy/pelovy filter: 20 000 - 30 000 km (alebo raz rocne)
- long life olej a olejový filter: 20 000 - 30 000 km (alebo raz za 3 roky)
- sviecky: 60 000 km
- vzduchovy filter motora: 60 000 km
- chladiaca kvapalina: 150 000 km (alebo raz za 5-6 rokov)
- brzdová kvapalina: 150 000 -200 000 km
- rozvody: 120 000 - 180 000 km
- akumulátor: 150 000 - 200 000 km (alebo raz za 6-7 rokov aj pri častom jazdení)
- palivovy filter: 200 000 -250 000 km
- brzdové doštičky: 200 000 km
- brzdové kotúče: 300 000 km
- bubnové brzdy: 300 000 km
- EGR ventil: 250 000 km
- lambda sonda 250 000 km
- tlmice: 300 000 km
- celá spojka a spojkový systém: 400 000 km
- turbodúchadlo: 400 000 - 500 000 km
- ložiská kolies: 300 000 - 400 000 km

nezarhna vymenu ci doplnanie inych spotrebnych casti a prevadzkovych kvapalin, ktore trebe menit velmi individualne podla potreby:
- ziarovky
- stierace
- zmes do ostrekovacov

... no a vsetko toto schova do vacku prosim pekne taka krasna bateria do e-auta za nejakych 8-10 tisic €, ktoru clovek musi akutne vymenit po napr. 400 000 km (ked niekto jazdi jak blazon 80 000 km rocne, tak ma za 5 rokov bateriu v haji a s nou aj cele e-auto)
 

elektricke

auto potrebuje specialnu nabijacku a ta tiez nieco stoji.
Ale ten rozdiel v cene je desivy.
 


Najčítanejšie na SME Auto