SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nové emisné normy vyháňajú Suzuki Jimny z európskeho trhu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

95g na kilometer je realne iba ak

software podvadza.
tak sa tu podvadzame jedna radost vsetci.

okrem toho to Acko asi neprebrodi teren ze ano takze nepotrebuje mat takuto nazvyme to neefektivnu (z hladiska spotreby| prevodovku a este k tomu aj 3 x tolko stoji, takze predsa len su v nom trochu ine technologie
teda chcel som napisat, ze porovnavat maly akoze sportak a maly terenak je pekna blbost
 

Podla vsetkeho

ten motor 1,5 je benzinovy a zrejme nejaky zrecyklovany motor zo zaciatku tisirocia.
Software na klamanie emisii u benzinovych motoroch este nevynasli, to by museli vypnut lambda sondu a na to prijde kazdy bezny mechanik.
 
Hodnoť

Na úvod napíšem, že som

všetkými desiatimi za EÚ a som rád, že do nej patríme, nespochybniteľne.
Ale v oblasti automobilizmu mám silný pocit, že z Bruselu ide silný radikalizmus.
Čo sú to za normy, predpisy, nariadenia, keď sa dajú obísť. Jimny ostane, nedajú sedadlá, ale dealer ich ponúkne za symbolické euro a nazve to akciou. Auto bude rovnaké, emisie tiež, ale odrazu požiadavkám Bruselu vyhovie. Sspoň je vidieť, čo sú v Bruseli schopní vytvoriť.
Donebavolajúca hlúposť.
Jimny nie, veľký RR s 12 valcom áno, lebo iná kategória.
Neviem, či je to na poľutovanie, zaplakanie alebo za nakopanie niekoho do zadnice.
 

Vsetky

tri naraz:(
 

 

Mozno bude stacit iba mreza, ako sa kedysi z kombikov robili N1 kvoli dph.
 

 

lanoes, kde su tie casy, ked si pisal jeden rozumny prispevok za druhym? Toto je co?
Velmi zavadzas.

"Jimny nie, veľký RR s 12 valcom áno, lebo iná kategória"
A co ako? Snad nie si az taky infantilny, aby si nedokazal pochopit, ze to je uplne prirodzene. Ved tento princip je vseobecne uznavany vo vsetkych oblastiach zivota a v celom svete! Kategorizacia je nevyhnutna.
Ak mas vek 14 rokov a 364 dni, tak nemozes dostat obciansky preukaz. Na druhy den - 15 rokov - nech sa paci, dostanes ho. Jeden den rozdiel! Pri 15-ich rokoch!
Auta s hmotnostou 3.499 kg platia za dialnicnu nalepku sumu X. Ak ma auto o JEDEN kilogram viac, uz plati sumu Y.
Chces viac prikladov? Verim, ze uz nie.
Vek decka sa obist neda, ale ta hmotnost ano - staci odlahcena verzia.
A s tymi sedackami to nie je ako pises - tam su ine technicke/mechanicke "zadrhely".

Nehovoriac o tom, ze spekulanti dokazu obist skoro vsetko, ze nielenze Brusel, ale nikto nedokaze vydat nariadenie, vyhlasku, ci zakon, ktory by sa nedal nejako obist - vid nase slovenske sudy, napriklad.
Iba naivny clovek moze vyplodit vetu o zaplakani, ci nakopani do zadnice EU, aku si vyplodil ty.
Ty sice nakopat do zadnice nepotrebujes, avsak za studenu sprchu by som sa prihovaral.

Vrat sa k pisaniu rozumnych prispevkov, prosim ta.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Dame tam baterky

za 8 rokov vyhodíme ako nepoužiteľné lebo už to nevylezie ani na kopček pred domom. Ak by to nechali tak tak bude služiť 20-30 rokov ako aj prve verzie a predchodca Samuraj dodnes. Okrem toho tieto auta maju smiešne kilometrové nájazdy oproti diaľničným korábom Hlavne že budeme eko
 

 

no a práve pre tie smiešne nájazdy s Jimnym tam mali dať plug in hybrid a bolo by vystarané na desiatky rokov s normami
 

 

Vidis, jeden argument a zmietol si 17-rocneho atka zo stola "lavou zadnou".
Preco na to atko neprisiel sam?
 
Hodnoť

 

Nulové emisie sú ok, no bolo ny fajn, keby to mali za cieľ aj najväčší znečisťovatelia a nielen EÚ. Lebo v konečnom dôsledku to bude mať pre EÚ rovnaký efekt, akoby sedeli EÚ, USA a Čína v bazéne a EÚ bude sama dodržiavať pravidlo, že do bazénu sa neciká...
 

 

pokiaľ dobre viem, tak najviac elektromobilov vyrobia a predajú v Číne a USA. Európa sa ani zďaleka nechytá, len tliacha o tom, ako všetci znečisťujú, len EU vypúšťa čistý kyslík.

Mimochodom, nikde na svete nie je toľko najsmradľavejších verzií osobných automobilov , teda dieslových ako v EU.
 

 

A samozrejme, treba dúfať, že v Číne a USA takisto vyrábajú elektrickú energiu na poháňanie tých svojich elektromobilov z najčistejších zdrojov.
 

 

lebo ťažba ropy, jej preprava, rafinácia a následné spaľovanie je v podstate vôňa a krása rozkvitnutej lúky
 

 

Zase K+, fotokalendare. Tebe to dnes ale ide!
 

 

otazka je vsak preco je v Europe tak rozsireny diesel? asi to bude velkou reklamou na prelumu tisicrocia. Neni problem jazdi na benzinovom aute. Ja len potrebujem velku nadrz asi tak 100litrov cenu za benzin okolo 80centov. ale to v EU neni. v ostatnom svete to tak je. Takze ak potrebujes jazdit tak iba diesel. A v konecnom dosledku su diesle z normou EU6 naozaj ciste, (ziadne EU6B, alebo temp. myslim iba EU6). NOX maju napriklad nemeratelne. A CO2 maju nizsie ako benzin.
https://www.youtube.com/watch?...
 

 

Ale veď ak niekto jazdí 100+ km denne, nech na tom dízlovom aute jazdí. Idiocia Európy je v tom, že chcela jazdiť na dízlových autách aj pár km denne v mestách dotovaním cez cenu nafty. Pipka prejazdí denne 20 km s deckom do školy a na nákup do obchodného centra a to všetko na studenom dízlovom motore, ktorý ani jeden km v tom dni nezajazdil v ideálnom stave, teda po zahriatí.

No a čo sa týka tých tvojich údajne nemerateľných emisií, tak to snáď ani nemyslíš vážne. Nenameriaš ich možno za bežnej jazdy, ale pri pravidelnom vypaľovaní DPF je tá koncentrácia tak vysoká, že to "čisté" jazdenie sa po spriemerovaní s vypaľovaním DPF stratí. A vieme ako sa DPF vypaľuje/regeneruje pri trvalej jazde po meste.

Nárast karcinogénnych ochorení...
Nárast smogu v mestách...

.... prichádza s dízlovou "turbo érou", či si to priznáš, alebo nie.

Mimochodom, "nemerateľné" emisie karcinogénnych oxidov dusíka pri dízlových autách sú tu aj preto, lebo pri emisných kontrolách sa NOx ani nekontrolujú. Aspoň nie u nás na Slovensku. A dieselgate tu nevznikol preto, že tie emisie boli nemerateľné, ale presne naopak, že ich namerali v reálnej prevádzke 8-40 násobne prekročené (pre americké normy).
 

 

"asi to bude velkou reklamou na prelumu tisicrocia."
Nie, nebude to tym. Bude to snahou ludi setrit peniaze.

"Takze ak potrebujes jazdit tak iba diesel"
Som a rina. Mam najazdenych vyse miliona km a okrem nahradneho vozidla zo servisu som diesel nejazdil a ani nebudem. Iba benzin. V sucasnosti oktanove cislo 100. Cize ide to aj bez diesla. Pre teba novinka, co?
 

 

Je priame prepojenie medzi fajčením a úmrtím ľudí, takisto nadmerným pitím alkoholu. Dajú sa menovať priome mena ľudí čo na to zomreli. Určite aj ty niekoho poznáš. Môžeš mi menovať aspoň jedného človeka čo priamo zomrel kôli dieselovým autám? Ja nepoznám nikoho
https://www.welt.de/politik/de...
Keď však niekdo má potrebu chodiť po meste z dieselovým autom tak nech chodí. Určite lepšie ako keď som na zastávke a dookola mňa fajčí 10 ľudí a musím to akceptovať.
 

 

"Ja nepoznám nikoho "
Tak isto ako nepoznas nikoho, kto by zomrel kvoli benzinovym auta.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto