SME
Štvrtok, 20. február, 2020 | Meniny má Lívia

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aká je budúcnosť Toyoty? Elektrifikáciu podporuje, plne elektrické autá nie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

Toyota ukazuje

kadiaľ vedie cesta.
Elektromobily sú očividne slepá ulička.
 

 

nie nie su slepa ulicka. Tesla problem s bateriami nema a to vdaka tomu ze ma vlastnu tovaren na baterie. Klasicke automobilky zaspali dobu. Dnes totiz hlavna prijem za auto nespociva len v predaju ale aj v nahradnych dieloch a to je bizis o ktory nechcu klasicke automobilky prist. Totiz servis elektromobilu je daleko jednoduchsi a lacnejsi ako servis spalovacie auta.
 

 

ked vidim ako sa drancuje zivotne prostredie pri tazbe surovin potrebnych na vyrobu baterii, tak mi to vobec nepripada ekologicke.
co sa tyka toyoty - pred 3 rokmi ked som kupoval nove auto som si vyskusal hybridnu RAV4 - aj ked teoreticky by elektromotor mal pomahat pri rozjazde a zrychleni, tak to totalne zabila CVT prevodovka.
 

mám otázku

Keď sa drancuje životné prostredie pri ťažbe surovín potrebných na výrobu benzínu alebo nafty, tak Vám to pripadá ekologické?
 

samozrejme ze nie

ale tvrdit ze elektricke auta su ekologicke je tiez scestne. ale asi mnoho ludi si stale mysli ze tie baterie a vsetko rastie na stromoch a elktrika je zo zastrcky. asi tolko.
 

nesúhlasím

Elekrina sa dá ekologickejšie vyrábať, ako spaľovaním fosílnych surovín.
A aj to spaľovanie vo veľkom je lepšie - je lacniejšie, dá sa ľahšie regulovať a filtrovať splodiny - ako v malom aute.
 

ale tak to je

za 2016 rok v EU-28 (dobre teraz uz len EU-27) bolo
28% atomovej energie
17% pevne paliva
27% odnovitelne zdroje
14% plyn
11% ropa
2% spalovani odpadov

mozno sa to trochu zmenilo, mozem mat aj cerstvejsie data, ale nejako super ekologicky to nevyzera.
suhlasim s tym, ze je lepsie vyrabat energiu vo velkom, nez v malom. otazka ale je, kde a ako tu energiu ktora je prebytocna uskladnit.
no a este je tu dalsia vec - treba upravit infrastrukturu elektrickych rozvodnych sieti.
 

súhlasím

Najväčší problém je uskladnenie elektrickej energie.
Na to by sa mali hlavne zamerať výskumníci.
 

El.energia

A aky druh elergie je vyuzivany pri rafinovani ropy? Na to je potrebne obrovske mnozstvo el.energie. Teda sposob, ako ziskavame el.energiu, sa velmi priamo tyka aj aut na fosilne paliva.
 

 

presne a na to sa zabuda a nehovoriac o vyrobe motora, ktory je zlozitejsi ma ma daleko viac suciastok, tym padom aj na kompletizaciu potrebuje spalovacie auto viac energie.
 

 

Motor moze mat viac suciastiek a byt zlozitejsi. Ale nepotrebuje 500kg vzacnych kovov narocnych na tazbu a spracovanie.
Elektrinu na vyrobu benzinu ti sice treba, ale ignorujes co vsetko sa okrem benzinu z tej ropy vyraba. To sa bude vyrabat aj ked budu vsetky auta na elektrinu.
Plus igonurjes ze sucasne baterie su dobre akurat tak do mesta. Kamiony nic, lode nic, lietadla uz vobec nic.
A ano, skusa sa nieco v kazdej z tych oblasti, ale so sucasnymi bateriami je to uplne zbytocne.
 

Vzacne kovy

No ked je rec o vzacnych kovoch - len taky povedzme DPF filter u dnesnych dieselovych aut obsahuje platinu, paladium, rodium,...
Ku udaju ze elektricke auto potrebuje 500kg vzacnych kovov - naco a komu sluzia taketo bludy? Ked vezmem hoci velku Teslu model X, tam je hruba vaha celej baterie 540 kg. Ale ano, niekto z toho vycita ze to znamena 500kg vzacnych kovov, vsak ano.
 

 

Tak daj kolko vzacnych kovov potrebuje dpf filter a kolko ta 500kg baterka z tesly. A mozeme porovnavat.
K zvysku evidentne namietky nemas takze suhlasis ze baterky v sucansom stave nie su ziadna buducnost.
 

 

Daj?? Lenivost a drzost niektorych diskutujucich prekracuje hranice, ktore som ochotny tolerovat.
Ak chces diskutovat, predloz svoje fakty, a mozeme sa bavit, ja predlozim svoje. Ak mam za teba robit investigativu, tak to pardon, nemam cas na lenivcov.
A fakt ze som nezareagoval na zvysok z toho co si pisal: ano, je to preto zeso zvyskom suhlasim.
Teda ano, z ropy sa vyrabaju aj plasty a ine produkty.
Ano, vacsie dopravne prostriedky nie su pripravene na bateriovy pohon. No napr.Toyota prisla s FCEV kamionom, teda vodikovy palivovy clanok + elektricky pohon, to vyzera zaujimavo:
https://youtu.be/4hLw38rYsZY
Teda aby sme sa pochopili - ja nie som zurivy odporca ropy a vsetkych ropnych produktov, to som nikdy nepovedal. Ale mali by sme zvazit kde je vyhodnejsie pouzit auta na baterie (napr osobna doprava), a kde zase na fosilne paliva (napr.letecka a lodna doprava).
A pri tomto zvazovani brat do uvahy vsetky fakty, aj tie drahe kovy ci spotrebu el.energie pri procese rafinoavania, napriklad.
 

 

Ok, v podstate suhlasim.
Akurat si nemyslim ze technologia baterii je tam kde treba aby ten benfit cistejsieho vzduchu v meste vyvazil prave tu narocnu tazbu.
A ked uz, tak tiez nie do auta co najazdi rocne 10 000km(lebo realne sa usetri malo emisii), ale skor ako taxik, ktory minie v pohode kazdy den celu baterku, aj dodavky kurierov mi pridu fajn(oboje len v meste).
 

asi ano

priznam sa ze neviem ako funguje rafinovanie a krakovanie ropy, ale urcite to je endotermicky proces.
 

Ved nevadi

Drsniak, clovek sa uci cely zivot :) Ak je zaujem o problematiku, nech sa paci, tu je to vysvetlene aj ne-odbornikom:
http://www.petroleum.sk/spraco...
 

uz je to inak

Rok 2016 a 2019 je velky rozdiel. Peknym prikladom su UK a Spanielsko. Napr: mygridgb.co.uk
Uk 2016 vietor: 7%, 2019: 17%. De ma tento rok 50% elektriny z obnovitelnych zdrojov.
Zmena je fakt rychla.
 

netvrdim ze nie

mam znamych, ktori pracuju v energetike, opytam sa ci nemaju nejake realne data.
len mam dojem ze bude mozno rozdiel v nainstalovanom vykone a skutocnom, pretoze nefuka cely cas a ked fuka moc, tak to tiez nefunguje.
 

dobre zdroje najdes tu

entsoe.eu - zbera aktualne data z jednotlivych EU krajin - dokonca mas v 15 minutovych intervaloch produkciu z jednotlivych zdrojov.

Ale lepsia je electricitymap.org - tu tie data mas pekne graficky. Tu je krasne vidiet z coho ktora krajina vyraba a ze skutocne uz zvladaju na zapade aj vysoke podiely z vetra a slnka.

Su tam aj aktualne trhove ceny - a je celkom zaujimave si ich porovnavat so slovenskymi.

Myslim, ze tieto data davaju prehlad o tom, ci sa vyplatia atomky alebo uhlie - myslim ze z dlhodobeho pohladu nie. Akurat plyn alebo uhlie ako zaloha pre dlhsie obdobia bez vetra a slnka.
 

1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto