SME
Streda, 19. február, 2020 | Meniny má Vlasta

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Francúzi vymysleli power banku na kolesách. Podporí predaj elektromobilov? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

O kolko taka sranda zvysi spotrebu? O 10 percent? :D
 

 

Ekonomika sa musí točiť..
 
Hodnoť

chore

chore, chore a este raz chore ... to ked embecka 100vka v 70. rokoch zrala 8,5 litra a to furt a stale, ci na rovine, ci dole kopcom a so svojou 35 l nadrzou mala dojazd cca 400 km, castokrat aj 350 km, vtedy si nikto nemusel na voziku za autom tahat pridavnu bandasku, pricina je jasna: aj v 70. rokoch bolo tankovanie do fosilakov (mnozstvom a hustotou cerpaciek) na normalnejsej a racionalnejsej urovni ako dobijanie e-aut dnes

hlavne riesenie je (ak odhliadneme od budovania infrastruktury) zvysovat energeticku hustotu baterii, aby v istom objeme/hmotnosti baterie sa skryvalo viac energie, pripadne znizovat spotrebu e-aut, pripadne kombinacia oboch + NEvyrabat ciste e-auta, ale e-plugin hybridy so spotrebou 2-3 l/100 km ak pomaha e-motor s nie kolosalne velkou bateriou (ale bohuzial este vacsou spotrebou ako ciste fosilaky, ked sa energia v baterii minie) ... nabijat vsak nejaku 13-17 kWh bateriu plugin hybridu je nieco ine ako nejaku 35-60 kWh v beznych e-autach a 75-100 kWh vo vysokokapacitnych e-autach ... velkokapacitne baterie su z ekologickeho hladiska UPLNA SPROSTOST, existuje hranica kde mensiu uhlikovu stopu maju dnesne ekologicke motory splnajuce euro 6d:
https://autobild.pluska.sk/zau...
(wono totiz tu vyse pol tonovu baterku vlacit so sebou statisice km neni len tak samo sebou)
 

podľa mňa geniálny nápad

-tie koliečka na cúvanie... :)
 

 

re "ale e-plugin hybridy so spotrebou 2-3 l/100 km ak pomaha e-motor s nie kolosalne velkou bateriou (ale bohuzial este vacsou spotrebou ako ciste fosilaky, ked sa energia v baterii minie) ..."

Nemyslim, ze by plug-in hybrid bol na tom az tak, zle ked dojde stava v baterii, vid
https://www.fueleconomy.gov/fe...

plug-in hybrid spotrebu paliva ma o kusok horsiu ako hybrid, ked ide na benzin. ale zase tazko najst ne-elektrifikovane auto s lepsou spotrebou a takymi istymi nizkymi emisiami...

ja suhlasim, ze pokial clovej jazdi do nejakych 50-75 km denne, tak plug-in hybrid je to najlepsie z hladiska emisii. plus, da sa pouzit aj s dneshou infrastrukturou, teda pokial je k dispozicii garaz. nabit 17kWh bateriu je trivialne, ci uz ma clovek 3kW alebo 6kW nabijacku
 
Hodnoť

SUPER NÁPAD

Elektromobilita sa preklápa pomaly ale isto do ELEKTRODEBILITY,koľko stojí taká sranda,o koľko sa zvýši spotreba,čerešničkou na torte je ako sa s tým parkuje a manévruje v meste.Veď elektro je hlavne do mesta,či?Ja som úplný ekoterorista,do mesta LPG,dlhšie trasy diesel,spotreba dlhodobá 3,9 l ,norma Euro 6.Ĺuďom už úplne drbe,v garáži elektromobil a dovolenka 3x ročne lietadlom do kravskej r.ti,uhlíková stopa jak prasa.Masívna propagácia elektromobilov by mala byť považovaná za trestný čin,to je také vymývanie facemozgov,že ...Ako doplnková doprava ok ale hromadný prechod na elektro nie je možný,to už vie každý normálny človek.
 

nuze

hromadny prechod na alternativny pohon je mozny:
- nebude to zachvilu (niekde maju mokre ambicie 2040 ci 2035, u nas o dobreho 1/4 storocia neskor, takze asi v 2070)
- nemusia to byt e-auta s bateriami, mozu to byt vodikove

vsetko sa vsak potyka s problemami:
- absolutne nulova infrastruktura (u nas dokonca zaporna ci imaginarna)
- problem vyroby baterii ci vodika vo velkom a velmi lacno
 

 

Myslel som "klasické" elektromobily s baterkami,u nás nie je kde parkovať,nie ešte nabíjať.Ale prvé úplné vytriezvenie z elektromobilov príde,keď sa bude musieť platiť niečo ako teraz spotrebná daň z palív.Potom to bude mať už len samé "výhody".
 

 

“ i,u nás nie je kde parkovať,nie ešte nabíjať”

Zas a znovu musím vysvetľovať, že nikto z dôležitých vo vedeniach automobiliek neplánuje vyrábať elektromobily pre chudobu bývajúcu v 50 ročných bytovkách na Slovensku! Zapamätaj si to! Veď ani spaľováky neprodukujú pre potrebu Slovače, lebo vedia, že sme malý národ a navyše chudobný, kde väčšina obyvateľstva vlhne pri pomyslení na aspoň 8 ročnú jazdenku.

Takže kľud, nikto ti elektromobil nevnucuje a dokonca ani nikto neplánuje v blízkom čase spaľováky zakázať. A ani neviem o nejakej masívnej propagácii. Automobilky si elektromobilmi v ponuke akurát potrebujú znížiť flotilový priemer emisií, tak sú v ponuke a predá sa ich určite menej ako 5% celkových nových registrácií.
Podľa mňa ani o 30 rokov nebude viac elektromobilov ako spaľovákov.
 

 

Ok,už chcem vidieť ako sa vo "vyspelom" svete budú hrnúť za elektroautami.Bez masívnych dotácií to nepôjde ani tam.A mimochodom,čo plánujú od 2035 brexiťáci?Žeby zákaz spaľovacích motorov...
 

 

a kto sa prosím ťa vo vyspelom svete hrnie za elektromobilmi? To je len tvoja schíza!
 

možno to až taká E"DEBILITA" nebude

totiž, možno si ten vozík nemusím kupovať, možno si ho môžem prenajať. napr. keď idem na dovolenku do Talianaska a niekde napr. pri Insbrucku mi už dochádza baterka, tak si pripojím vozík a ďalších napr. 500 km idem s ním. Zatiaľ sa mi dobije baterka a ja nestrácam čas. No a keby som chcel skočiť niekam po ceste do mesta, tak ho vrátim na prenajímacom mieste a, čuduj sa svete, nebudem s ním musieť parkovať ani nijako manévrovať v meste.
Takže asi toľko k nejakej e"debilite".
 

 

Bohuzial prave koli ELEKTRODEBILITE sa umyselne potlacuju ine riesenia, ktore su tiez klimaneutral a dokance lepsie ako tieto elektroauta. uvediem dva priklady technologii:
https://en.wikipedia.org/wiki/...
tento typ technologie spotrebuje minimlane mnozstvo vzacnych kovov a je mozne jednoducho recyklovat. cena je tiez prijatelna ale ELEKTRODEBILI nepoznaju tuto technologi ani sa velmi nepresadzuje lebo je lacne a bohaty by na nej nezarobili.
druha technologia je CNG avsak z cerapanim Metanu. Plyn sa da lahko vyrobit z odpadu slami. Auto produkuje CO2 avsak na rast rastlin je potrebne zase CO2.
tato technologia sa presadzuje minimalne a investuje minimlane do vyroby metanu z rastlin,
https://www.windkraft-journal....
vsetci sa orientuju iba na elektroata. Su drahe takze sa na nich da zbohatnut

velmi dobre video ku alektorautam. po nemecky je tam hovorene s narecim ale... staci dopozerat dokonca
https://www.youtube.com/watch?...
reklama na atomove elektrarne v 70 rokoch
https://www.youtube.com/watch?...
a tak isto budu nase deto o 30 rokov sa smiat nad tym ako sa presadzovali elektroauta a ako sme si znicili tym prostredie a spotrebovali zasoby vody. vid TESLA v Berline
https://www.tagesspiegel.de/be...
a to akoze ta voda neodtecie do oceana a neovplini akoze stupanie hladiny..... aj ked minimilane ale predsa.
takze dalej podporujme tychto ludi a nicme si dalej planetu.
iba nazaver, v polsku na cesko nemeckom pohranici si v ramci rozsirenia elektroaut a ich potreby zabezpecit elektricku energiu idu postavit nove uholne elektrarne.....
mozno niesom taky chytry ako Greta-velka ekoaktivistka z obrovskym mnozstvom podporovatelov, ale nejak mi vtom celom logika chyba...........
 

 

Sorry ale auta na stlaceny vzduch su kravina. To je velmi stary napad a nikdy sa neujal. A nie preto, ze nejaka lobby nechce aby sme o nom vedeli ale proste preto, lebo fyzika nepusti. Stlaceny vzduch je velmi neefektivny ako zdroj energie. Nadrze su velke, tazke a ma to maly dojazd, dokonca aj v porovnani s elektromobilmi. To sa da tak pouzit na malu dodavku co potrebuje jazdit po centre mesta ale nic viac. Napr. v tom clanku co citujete je spominane, ze auto na ktorom sa to testovalo malo dojazd len okolo 7km ... O bezpecnosti nadrzi natlacenych napr. na 300 barov ci pouzivajucich skvapalneny plyn ani nehovorim. Oh a efektivita je tiez uzasna - na ulozenie 2.5kWh energie pri 300 baroch je treba 20-30kWh energie - 10x viac ...

Pre porovnanie, baterie maju ucinnost okolo 99% (lithiove), spalovaci motor okolo 20-30% a parna lokomotiva okolo 10% ...

Auta jazdiace na metan ci CNG - to je sice lacne riesenie ale nic to z hladiska ekologie neriesi. Ak nam ide o znizenie vypustaneho CO2 pretoze nechceme aby polovica Slovenska bola o sto rokov pustou tak palenie zemneho plynu alebo metanu (ktory je inak este horsi sklenikovy plyn ako CO2 a je fuk ci ho pracne ziskavame z rastlin alebo lacno ako odpad pri tazbe ropy - CNG je 85-95% metan) tomu fakt nepomoze. Jedina vyhoda je, ze to produkuje menej smogu v porovnani s benzinom alebo naftou, pretoze nevznikaju napr. oxidy dusika ako pri dieseloch a je menej mikrocastic z vyfukov.


Elektromobilita s tym, ze sa bude elektrina ziskavat z uhlia je samozrejme hlupost, s tym sa suhlasit da. Aj ked je stale lepsie ak to fosilne palivo spaluje elektraren, kde sa da nainstalovat technologia na znizenie dopadov na zivotne prostredie (odsirenie, zachytavanie CO2, zachytavanie popolceka a pod) ako ked to spaluje 100 000 aut, kde sa nic take nainstalovat neda a smog (a s tym spojene zdravotne problemy - astma a pod) nie je v niekde na odlahlom mieste kde je elektraren ale napr. v centre mesta.

Elektricky pohon by som nezatracoval, v porovnani so spalovacim motorom ma len vyhody. Problem dnesnych elektrickych aut su primarne baterie, ktore maju stale nizku kapacitu v porovnanim s nadrzou benzinu (aj ked sa to uz zlepsuje), su drahe (cca polovica ceny elektrickeho auta je bateria) a pomaly sa "tankuju" (rychle nabijanie porovnatelne s tankovanim benzinu vyzaduje megawatty energie, co sa neda nainstalovat vsade a domace dobijanie zase nie je mozne pre ludi, co nemaju vlastny dom ci garaz alebo bez masivnych investicii do infrastruktury).

Ak sa toto vyriesi, ci uz inymi technologiami baterii, ktore budu mat vacsiu kapacitu a nizsu cenu alebo napr. palivovymi clankami (natankujete nadrz vody ci nejakeho elektrolytu), tak nic z toho vyssie uz nebude problem, mozno s vynimkou ceny aut, ale aj to sa v dlhodobom horizonte spravi.
 

 

Písať vieš pekne, len to akoze Sa spraví nejak nefunguje. Pokiaľ nenapíšeš reálne riešenie ktoré sa dá aplikovať hneď tak je to hudba budúcnosti na snívanie. Tie auta na stlačený vzduch majú dojazd 200km. Nakoniec to kúpila celú technológiu Tata. Tým si chcú zachrániť svoju mobilitu keďže už plánujú stavať 50 blokov AE. Paliva majú dosť.
Takže podľa teba je najlepšie zničiť si to najvzácnejšie, zásoby vody. A iné alternatívy ktoré sa ponúkajú zatratiť.
 

 

Tie auta na stlaceny vzduch ziaden dojazd 200km nemaju, to je len teoreticka hodnota, ktorou sa chvalila firma co to technologiu vyvijala - a nikdy take auto nezvladli ukazat. Priamo to mate napisane na tej stranke z Wikipedie, ktoru ste citovali. Jedine auto co zvladli postavit malo dojazd tych cca 7km.

A re Tata:

https://www.torquenews.com/108...

Tata ukazala v 2012 len prototyp a tym to skoncilo. Odvtedy o tom projekte nikto nic nepocul. Cim to asi bude. Nedostatkom vzduchu asi nie, skor tym, ze o taketo "auto" nie je zaujem ani v Indii, nieto este inde.

Okrem toho, tych 200 km je fakt vyhra pri pohone auta ked dnes ludia nekupuju elektricke s dojazdom dvoj az trojnasobnym pretoze im to nestaci (a to su normalne auta, nie to "papierove" miniauticko co stavala Tata). Takisto mam pocit, ze podla vas energia na stlacanie toho vzduchu asi pojde "zo vzduchu" ci zadarmo, vsak? Specialne pri tej 10% ucinnosti takehoto pohonu, kde na 1kWh energie pre pohon auta je treba 10kWh na stlacenie vzduchu.


Tiez netusim skade beriete tu teoriu o niceni vody, ale budiz. V tom clanku o Tesle (a BASF) je napisane, ze problem bol s nedostatkom vody, nie ze by to skodilo zivotnemu prostrediu ci nebodaj vodu "nicilo".

Islo o to, ze chceli cerpat viac ako im chceli vodohospodari povolit, pretoze boli treba investicie do infrastruktury aby to system zvladol. Rovnako je tam jasne napisane, ze nedostatok vody by nehrozil, rovnako ani to, ze by napr. Tesla vrtala studne niekde v chranenom uzemi.

. A co sa tyka toho "argumentu", ze to odtecie to mora - a napadlo vas, kde voda skonci ked ju napr. Tesla nepouzije pri vyrobe? Aha, tiez v mori ... Hladina mori fakt nestupa preto, lebo Tesla kdesi vyraba baterie ale preto, ze sa roztapaju ladovce (ktore zadrziavaju o niekolko radov vody viac) a preto, ze sa moria otepluju - oboje vdaka nasej laske k fosilnym palivam.

Ja ine alternativy rozhodne nezatracujem, len poukazujem na to, ze to co tu ponukate vy je nezmysel a ziadna realna alternativa to nie je. Staci na to trocha chapania stredoskolskej fyziky a citania s porozumenim. A tiez menej konspiracnych teorii typu: "ELEKTRODEBILI nepoznaju tuto technologi ani sa velmi nepresadzuje lebo je lacne a bohaty by na nej nezarobili."

Nechapem preco s tou technologiou este nepodnikate, ked je to taky zazrak.
 

 

1. Midi ma pri tej dodavkovej verzii dojazd ca 200km
2 . co sa tyka Elektroaut to vobec nepatri do obnovitelnych zdrojov energie.
na slovensku a v europe mame hlavne atomove, uhlone a elektrarne spalujuce plyn. prosim Vas ked ste taky mudry, ktore z toho je obnovitelny zdroj energie?? o vyrobe bateii pre elektroauta nebudem ani pisat nakolko je to kapitola sam o sebe a ich reciklacii dalsia. V pripade havarie napriklad ked skonci auto v rieke dalsia kapitola
3. vratme sa k CNG autam. Ano plyn metan je skodlivy v pripade uniku pre klimu. avsak ak by sme sa zaoberali vyrobou zo slami alebo z ineho bioodpadu, propripade z fekalii pri chove hovädzieho alebo ineho dobytku dostavame sa na vysoky podiel obnovitelnej energie. Jednoduchu rastliny budu rast, zvierata budu zrat. Auta moze spalovat plyn. vyprodukovane CO2 spotrebuju zase rastliny na svoj dalsi rast. alebo si myslis ze rastliny ziju z coho? z kyslika??????. Vyroba motorov spalujucich CNG je uz zvladnuta., tak isto ich uskladnenie.
Zaver. nie ste pripravny este diskutovat o alternativach ku Elektroatam. nakolko propaganda,(popripade ste sam platenym propagandom) vas pohltila a neumozni Vam prijakt iny nazor, popripade myslinku moznej alternativy.
este na okraj. v nemecku su nakladne auta spalujuce CNG oslobodene od platenia myta na spoplatnych usekoch.
 

 

Ah jaj, s vami nema cenu diskutovat, lebo racionalne argumenty ignorujete, z clankov precitate len to co sa vam hodi do vasej teorie kazdy co ma iny nazor ako vasu dogmu je pohlteny propagandou ci dokonca "platenym propagandom" (nie som si isty ci sa na tejto nalepke mam urazit ci smiat).

Prajem pekny den.
 

uz nic netreba riesit

suhlasim s vasim prispevkom, no nechapem co chcete riesit. nie, ze by nebolo co zlepsovat, ale uz dnes je kapacita baterii dostatocna pre drvivu vacsinu ludi. denne totiz jazdia do 60 km v priemere. na to staci mala baterka, ktoru dobijete v noci pocas 8 hodin ked je el aj tak prebytok. no a pri dlhsich jazdach sa da krasne dobijat za jazdy extenderom. spalovakom na benzin v optimalnych otackach dobijat rovno baterku.
 

Prečo to treba

ťahať 500 km? Po cca 100 km (1 hodina) by sa z toho vozíka nabila baterka auta.
Potom vozík vrátiť.
Ak ale dnes dokážem nabiť auto za cca 30 minút, nie je dôvod požičiavať vozík.
Požičanie a vrátenie vozíka nebude kratšie ako 30 minút.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto