SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najlacnejší elektromobil od Dacie prichádza zatiaľ ako koncept (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

statny prispevok

....no to bol podraz!!!
 
Hodnoť

ale ved

Dacia ma vsetko najlacnejsie :D
 
Hodnoť

pomalicky ale iste

Presne tak. Niektori ludia nepotrebuju dlhe dojazdy, a ak byvaju v dome, ci maju v praci nabijacku, tak ako druhe auto je to idealne.
 

skôr ako prvé auto

na denno denné používanie, dochádzanie do práce
druhé auto bude lacná jazdenka na spaliny kvôli občasným výbehom dlhších tratí
 

 

Tak tak. dve auta namiesto jedneho. Ekologia v praxi:)
 

 

Docasne. Tak ako sa vsetko vyvija, tak sa vyvinu aj lepsie materialy pre uchovavanie energie. Chce to len zaujem trhu a ten momentalne je taky, ze ponuka nestiha nasytit dopyt.
 

 

Celkom by ma zaujimala reackia toho co mi dal -

Nieco ako: NIE! nevyvijaju sa nove technologie! NIE a NIE a NIE. Benzin je jediny spravny! A hodim sa o zem!

:D :D :D
 

 

No ok, ked tebe pride eko mat dve auta namiesto jedneho tak fajn.
Druhe auto vzniklo zo vzduchu a pri vyrobe nevznikli ziadne emisie.
Aj ja verim ze raz pride realna alternativa k rope. Ale zatial si myslim ze je lepsie mat jedno auto na ropu, ako jedno na baterky a druhe na ropu.
 

 

Keby to aspon cenovo vychadzalo lepsie. Ale navratnost je pre vacsinu ludi v nedohladne.
 

Navratnost

Tak zrataj tu navratnost aby sme videli ako to nema zmysel.
 

 

zaplatis mi za to? :)
Ked som to ratal v praci (Leaf za cca 35k po zlave), tak oproti benzinovym autam to bolo min. 150 tis. km a oproti dieslom to liezlo cez 250 tis. km. Kedze vacsina aut ma po 4 rokoch 130-160 tis. km, tak sa to neoplatilo.
 

 

Este som zabudol, ze to bol ten s nizsim dojazdom (co aby asi nikto dobrovolne nechcel), a ten s vyssim bol uz uplne z rise snov.
 

 

Zabudol si priratat cenu druheho auta co budes mat na dlhe trasy.
A to sa uz oplati:)
 

 

Vacsina mame auto len na jazdu do prace a domov, takze to uz by bol kazdeho boj, ako by jazdil dlhe trasy :D Ale chalani, co jazdia do prahy by sa z nutenych prestavok na polceste urcite tesili :))
 

dik za info

Ty si hovoril ze sa to neoplati, tak som predpokladal ze to mas zratane. Dufam ze si zaratal aj servis pre jednotlive typy aut.
Mne to vyslo takto:
Benzin vs hybrid bola navratnost 170km, pre mna 5 rokov.
Benzin vs elektro vyslo 130km, pre mna 4 roky.
 

 

Servis ma pri operaku nezaujima. :)
Ak mas navratnost 5 rokov alebo 170 tis. km, tak je to podla mna nerentabilne. Pretoze to je cca cas (km) na vymenu auta.
Ktosi tu spominal, ze priemerny najazd v eu je 15 tis. km rocne. To znamena navratnost 10 rokov. To je ekonomicky nezmysel.
Moj nazor je, ze ak sa nieco nevrati do 2-3 rokov, tak sa to neoplati (ak sa bavime o spotrebnych veciach typu auto).
 

ako kto

miesas dve veci. servis ta zaujima vzdy. pri operaku je zahrnuty v cene. tak skusim inak. kolko vysiel operak na benzinak a kolko na elektro?
ja auto pouzivam min 10 rokov, posledne bolo 12. nevidel som dovod kupovat nove, stare bez problemov fungovalo. a pri elektro mas v podstate stale nove auto.
 

 

Verím v technický pokrok, ale toto sú bludy. Energia sa bude uchovávať, ale ako ju ekologicky vyrobíme a dopravime k zákazníkom? Keď už dnes je nedostatok do. energie.
 

 

Solarny panel a baterky. Polka slovenska byva v rodinnych domoch.
A baterky mozu byt pouzite prave z aut.
Este nieco?
 

 

Problem je ze ty co byvaju v tych domoch si nemozu dovolit elektricke auto. a ty co byvaju v mestach v cinzakoch, tak zase nemaju ako nabijat.
Vsetci sa idu doslova po***t ohladom elektroaut, ale absoltune sa neuvazuje o alternativach. Lebo Brusel povedal Elektroauta.
Horsie ako pod vednim ZSSR, tam si tiez nemohol mat vlastny nazor.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto