SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Muž, ktorý neholduje elektromobilom

Carlos Tavaressa stal Osobnosťou roka 2020 v autobranži je šéf PSA ktorý neholduje elektromobilom.
Osemdesiatšes­ťčlenná porota ankety World Car of the Year, ktorá volí svetové auto roka, vyhlásila v Toronte osobnosť automobilového priemyslu. V roku 2020 sa bude môcť týmto titulom chváliť Carlos Tavares, šéf koncernu PSA.
Tavares vyhlásil, že elektromobily nie sú príťažlivé a kupujú ich len „zelení závisláci“. Výsledkom je, že pragmaticky zmýšľajúcich zákazníkov vôbec nezaujímajú. Tím prekáža nedostatočná nabíjacia infraštruktúra, krátky dojazd aj otázniky nad cenou elektrickej energie. Tavares konštatuje, že záujem o elektromobily končí v momente, keď vlády znížia, alebo ukončia dotácie na podporu ich predajov.
 
Hodnoť

Kolko vlstne stojí nabíjania

Najnižsia cena na verejnej pomalej nabíjačke zaistená len neakou klubovou kartou stojí 0,35€/kWh to je 6,3€/100 km čiže kopíruje cenu diesla/100km.
Cena elektrickej energie pri jednorazovom nabití je pri výkonnejších jednosmerných nabíjačkách od 0,51 eura až do 0,68 eura za kilowatthodinu. Ceny u GreenWay môžu byť približne polovičné, pokiaľ sa zákazník zaregistruje a zaplatí mesačný poplatok vo výške necelých 15 alebo 25 eur. Klient spoločnosti ZSE pri mesačnom poplatku deväť eur zaplatí za kWh 0,29 €. Pokiaľ si zvolí najvyšší paušál 69 eur, za nabíjanie do 400 kWh mesačne už neplatí nič (víde to 0,1725€/kWh, zhodne akoby nabíjal doma) . Toto množstvo energie je až na 2200 kilometrov jaz­dy . Musíte teda najazdiť denne kôli práci 100 km a 200 km cez víkend.
 

 

dajú sa nájsť aj nabíjačky zadarmo, a napr. ZSE pri mesačnom poplatku 9 EUR je AC nabíjanie zadarmo. DC nabíjanie sa oplatí iba pri dlhých cestách
 

A ako dlho budete na AC nabíjačke

čakať na nabitie?
 

 

Ekektromobili nje ne charita, zavádza sa aby dobre zarobili, (namiesto ropy) zatiaľ sa im nedarí tak davajú aj zadarmo do času. Keď bude dopyt tak cena poletí nahor, a tí chybní čo da dali nachytať budú cálovať, lebo keď mali raztolko peňazí na e-auto tak majú aj na elektrinu.
 

Tesla

Pozribsi Teslu. Sice zalezi kedy a ake auto si kupil, ale.ked som nabijal v septembri 2019 tak to bolo 0,13 za kWh a to prosim na rychlonabijacke. A ano, auto sa ma nabijat pomali doma, takze teraz za 0,16. A stale je veeeela nabijaciek zadarmo, aj rychlonabijaciek.
 

Lenže to už nie je pravda

Aj tesla zdražovala. Cena na SC je 0,25€/kWh v SR.
Napr. Nemecko 0,33€, Taliansko 0,30€,

Neviem čo je veľa a čo je podľa Vás rýchlonabíjačka.
Kde je aspoň 44kW zadarmo?
Poznám jednu v Mochovciach, ale veľa asi nie.
 

napriklad tu

ja som chodil sem, je to zo stranky nabky.sk

Slovnaft Z. Bystrica
16-02-2019, 18:47
Pred pár dňami inštalovalo konzorcium Next-E rýchlonabíjaciu stanicu na pumpe Slovnaft v Z. Bystrici, Bratislavská 52.

Description/Popis
DC: 1xCHAdeMO, 1xCombo 50 kW
AC: 1xTyp-2 43 kW
Otváracia doba: 24/7
GPS = 48.24530, 17.03490
Platba: Nabíjacia stanica NExt-E je zatiaľ zadarmo, po čase sa za nabitie bude platiť, zrejme kartou ZSE, alebo cez appku.
 
Hodnoť

Kona nie je jediná

Rovnakú techniku ako Hyundai Kona majú aj koncernové dvojičky Kia e-Soul a Kia e-Niro. Práve posledný menovaný kupujem, nakoľko je to podľa mňa najlepší pomer cena/výkon/dojazd/priestor.
 
Hodnoť

Kym ma

Kym ma eauto neprivezie z domu do prace a spat na jedno natankovanie, t. j. 900km, tak ma nezaujima.
 

nechcel by som

mozno som divny ale nechcel by som chodit kazdy den do prace 450km priblizne 3,5 hodiny a po praci zasa domov tak isto.
 

no vidiš

no vidíš,ja chodím,
a ešte: kde si čítal, že moja práca je každý deň?
 
Hodnoť

Kolko moze stat Hyundai tato reklama ?

mozno by chcelo v ramci objektivnosti spomenut, ze Tesla je marginalne drahsia (model 3 za 45tis), ma vacsi dojazd a o zrychleni, technike a velkosti ani nepisem
 

Pozri si cennik inzercie textovej

reklamy 😀
 
Hodnoť

Ľudkovia , uvedomte si, že elektroautá

majú byť len maličké 2-miesne do mesta s malou potrebou batérií a malou spotrebou elektrickej energie.
Veľké elektroautá s veľkým dojazdom sú nezmysel.
 
Hodnoť

 

ja v podstate nevidim problem v elektroautach. Mame teraz doma dve auta, kazde ma dojazd tak 800 km, ked niekdo z tych ekoteroristou da zadarmo elektroauto, tak tych 25 km do prace budem na nom chodit. a cez vikend na vylety mam svoje :)
Mestskou dopravou alebo vlakmi nechodim do prace a najlepsie ani nikde, snazim sa tomu vyvarovat a preto byvam aj malokedy chori. ! A teraz Corono mozno otvori ludom oci, ze vyuzivanie hromadnej dopravy, sposobuje aj hromadne roznasanie chorob!
 

Takí ako ty

spôsobujú zápchy a nedostatok parkovacích miest.... No "kvalita" VHD je na SK "super" tak nie div že mnohí sú vynútení hnať auto.... Ale mnohí aj nie....
 

 

Našťastie nepracujem ani nežijem v BA. A to že je tam problém s parkovaním, môzu si zato sami Bratislavčania. Oni si volia starostu a poslancov. Akych si zvolili takých majú. Postaví sa nejaký činžiak a úmyselne sa parkovacie miesta nepostavia, lebo by to bolo drahšie a developer by menej zarobil. Pod každou budovou môže byť parkovisko, keď sa chce!
Napríklad v Mníchov priamo v centre sa stáva veľké podzemné Parkovisko.
 


Najčítanejšie na SME Auto