SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tuzexový závan Ameriky oslavuje päťdesiatku, na cestách sa už neobjavuje (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Za mňa veľmi pekné auto, pamätám si ho ešte ako dieťa, občas na cestách ešte zahliadnem.
 

 

Ja rovnako - s vynimkou, ze som ho uz aspon 10 rokov nazivo nevidel.
 
Hodnoť

 

To je zavan detstva. Pred par rokmi som ho este na ceste videl.
 
Hodnoť

Manželkini rodičia mali

CH 180 v krásnej modrej metalíze.
Mne sa to auto veľmi páčilo, ale môj idol z tých rokov či tých trochu neskorších bol Renault20/30, potom Fiat 131 Mirafiori, Talbot 1510(predtým Simca 1307/1308), ktorý nahradil v ponuke práve Chrysler a Simcu/Talbot a Ford Corina 1600 L.
Keby sa ktorékoľvek z nich dalo kúpiť ako novovyrobené, neváham ani sekundu.
Keby som si však mal vybrať jediné auto z obdobia 60tych až 80tych rokov, tak jedine SAAB 99.
 

súhlasím

Saab je aj moja srdcovka
 

Ten spomínaný Ford

nebol Corona?: Alebo mi už načisto hrabe a prepisuje sa mi pamäť? :-)
 

 

Bol to Ford Cortina.Dobre si pamätám obe auta.V tej dobe to boli neskutočné auta.Také sme videli iba v Amerických filmoch ked sa nám nejakou náhodou zamiešali medzi Ruské bojové filmy.Klamal som, vtedy letel serial Randall a Hopkirk.
 

Jasné, Cortina:

.
 

...

Ford Corona :))))))))))))))) sorry musel som.
 

Ale tú Coronu ako takú

máš v hlave správne.
Len to bola Toyota, ktorá sa tiež dovážala do ČSSR. Na vedľajšej ulici parkovala v jednom dvore, taká béžová, ale to som bol ešte na ZDŠ.
 

 

Pre mna bolo najkrajsim iba jedno auto - to ma priam fascinovalo.
Ked som ho videl v striebornej metalize, s chromom... Normalne som dokazal nan zizat aj stvrt hodiny.
And the winner is
Renault 25

Neskor tuto stafetu prebral Renault Safrane, avsak ten ma uz tak neohuril, ako spominany R25.
 

R 25 mal môj švagor.

Interiér, najmä sedadlá, to bola nádhera.
 

Absolutny suhlas s Vasim nazorom

Som narodeny v roku 1966 a mojim snom bol ako prvy Fiat 131 Mirafiori, potom Chrysler/Talbot 1307 inam to bolo auto roku! Potom krasne Renaulty 9/11/Fuego/20/25/30. Hned by som kupit Renault 20/25/30 v dobrom stave, ak by to bolo mozne. Boli to nadherne auta. A ten Chrysler u nas na dvore obcas parkoval chlapik, ktory pracoval v zahranicnom obchode. Za komunistov si to mohol dovolit. Mal tri auta!! A dokonca i Saab 9000. A susedia mali Skodu 100MB, Skodu 100, Ladu 1300 alebo Trabant.
 
Hodnoť

Pamatam si to auto z detstva....

Mozno na zraze veteranov by sa dal ten Chrysler stretnut. Urcite to bolo pekne auto v porovnani s vozidlami socialistickeho bloku v tych rokoch.
 

Veru a aké

delo to bolo s tými žigulákmi a pl fiatmi sa to ani porovnať nedalo o dve triedy vyššie, Ja som mal sen Tatru 603 ale nikdy som sa k nej nedopracoval Iba k T 613
 
Hodnoť

Tak

socik nam ponukol niekolko zaujimavych kuskov spoza hranic. Ale u mna jednoznacne Ford escort. To bolo nieco. Ale bolo ich samozrejme viac. Sierra to bolo ako z ineho storocia, pripadne Fuego. A vo svojej kategorii reanault 5 a peugeot 205. Dodne vediem so sebou polemiky ktory sa mi pacil viac.
 

 

Jasne ze Renault Fuego!
A Ford Sierra hned za nim.
 

Fuego som mal v garáži,

2 roky, potom som ho predal ekonomickému námestníkovi Čubu do Slušovíc.
 

 

Aku verziu si mal?
1400 cm3, 47kW
1600 cm3 Turbo, 97 kW
2000 cm3, 81 kW

Mal ho moj sused, asi pol roka, uplne novy, z Tuzexu, potom s nim havaroval a rozbil ho na srot.

Poznamka: Ja som vlastnil tuzexovy Renault 9 s tou 1400-kou motorom.
 

chic,veľkou škodou bolo,

že sa k nám vozili len tie s najúbohejšou výbavou, úplné holátka. V roku 1982 prišli ako prvé len 3-dverové, od roku 1984 aj 4-dverové, spolu so Sierrou, tiež v základnej výbave.
Fuego bolo GTL (obsah 1650 cm3 a výkon 75 koníkov), tak ako Renault 11, Predtým Renault 9 bol len TL (1400 cm3 výkon 60 koníkov).
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto