SME
Štvrtok, 4. jún, 2020 | Meniny má LenkaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hyundai i10 má vzadu viac miesta ako väčší konkurenti (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

nerozumiem tejto triede aut, ale ked sa to vyraba asi si to niekto kupi?
na i10 za 16 000 by som sa ani nepozrel, za tu cenu by mal byt este jeden zdarma, ale zakladna cena 1,2 62kw stoji 11 790, co je drahsie o 50 eur od i20 s rovnakym motorom.
 

 

tretie auto do rodiny
 
Hodnoť

V texte sú údaje o otčkach motora

na dialnici pri 130km/h, ale v tabuľke o technických údajoch táto základná informácia nie je. Sú tam údaje o výkone motora, dokonca aj pri akých otáčkach , aj o krútiacom momente na desatiny presne aj pri akých otáčkachm aj dlžka rázvoru na milimetre presne, ale ked už nie údaje o prevodových pomeroch a rozvodovkae, tak aspoň otáčky motora na najvyššom prevodovom stupni pri dialničnej rýchlosti 130km/h majú byť v technických údajoch uvedené.
Ináč 3700 otáčok je šialene veľa. No ale nech ľudia kúpia. Ja by som v dobe dialničnej auta s takým prevodom v živote nekúpil. Pre benzín je optimum tak 3100otmin-1.
Všetky autá s vyššími otáčkami je nezmyselné kúpiť a vycálovať za nich rádovo 10tisíc eur.
Do mesta kúpim jazdenku do 1000eur. Nemusím dávať pozor, že mi to niekto na parkovisku oškrie, že je auto staršie a občas sa niečo pokazí v meste nevadí.
Ale mimo mesta , ak už vycálujem 10tisíc a viac, tak chcem samozrejme okrem spoľahlivého auta aj také, čo si to po dialnici bude svišťať pri optimálnych ekonomických ekologických a tichých otáčkach a nie nezmyselne vysokých len preto, že idioti konštruktéri si robia z vodičov dobrý deň.
Veľkú mieru na tom, že výrobcovia na prevody kašlú majú aj motoristickí novinári, ktorí málokedy uvádzajú údaje o prevodových pomeroch a otáčkach motora pri 130km/h.
Výrobcovia to neudávajú nikdy a predávajú mačku vo vreci. A na dialnici sa potom ukáže pravda, väčšinou krutá - neekologická, neekonomická, hlučná.
 

 

to je jasne ze 3700 otacok je neskutocne vela, ale zial je to preto, lebo (vyrobcovia, novinari?) to budu obhajovat, ze je to mestske auto a asi zakaznici pozaduju od mestskeho auta aby mohli v meste pri 50 km/h zaradit najvyssi stupen.
Vyrobcovi to zrejme vyhovuje, ak vyrobi auto iba na jeden konkretny ucel, zakaznici si budu musiet kupit viac aut, ak potrebuju ist aj mimo mesta alebo na dialnicu. Ekologia tu ide bokom.
 

Ak zakaznici sú hlupi, a chcu

po meste 50-kou jazdiť na 5-ke, tak potom im niet pomoci. Ale to si nemyslím , že je tak vo väčšine prípadov, snaď u žien a vodičov sraľov.
Trvám na svojom, že motoristickí novinári sú nesmierne poplatní vyrobcom aut a propagujú ich evidentné nezmysly. Niečo čo stojí 10 tisíc a viac a pomenovať to mestské auto môže len lobista . Ale potom nemá čo byť novinárom.
Záver, auto , čo stojí 10 000 , musí mať aj dialničný prevod a nie že určené do mesta. Do mesta stačí približovadlo aj za 1000 eur.
No ale ak niektorí zákazníci sú hlúpi aj za prispenia motoristických novinárov, čo im v dnešnej dialničnej 130km/h dobe chcú doporučiť vraj mestské auto za 10 000 s 5-kou do pomala , tak nech i kúpia. Ak náhodou s vraj mestským autom sa opovážia ísť na dialnicu, potom niektorým dopne, čo za pomalú hovadinu kúpili.

Súhlasím s tebou, ide o zámer kupenia ďalšieho auta a ekologia s pánom bohom.

A zadubencom odkazujem, dialničné auto s 3000 ot pri 130-ke čuduj sa svete dokáže v pohode ísť po meste 50-kou na 3-ke. Kto by to povedal, že ?
 


Najčítanejšie na SME Auto